plastikowy ochraniacz na szprychy

Data: 2009-03-26 18:17:58
Autor: Adrian S.
plastikowy ochraniacz na szprychy
R.M. wrote:

Witam,
Moj stary rower posiada w tylnym kole, taki plastikowy ochraniacz, ktory
znajduje sie miedzy wielotrybem a szprychami

Skladam nowe kole i zastanawiam sie jaka role on moze pelnic, czy
napewno jest on niezbedny, czy warto go miec, a moze dac sobie spokoj?
(nowa piasta na wiekszy kolnierz i nie wiem czy taki dostane w sklepach)

 te osłonki są chyba standardowe. Jak na razie nie udowodniono że są
niezbędne więc większość osób je zdejmuje. Przy prawidłowo ustawionej
przerzutce wogóle nie jest to potrzebne. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-27 13:46:24
Autor: zly
Dnia Thu, 26 Mar 2009 18:17:58 +0100, Adrian S. napisał(a):

 te osłonki są chyba standardowe. Jak na razie nie udowodniono że są
niezbędne więc większość osób je zdejmuje. Przy prawidłowo ustawionej
przerzutce wogóle nie jest to potrzebne.

Nie wiem jak w kolach z wolnobiegiem, ale na ostrym jak lancuch spadnie od strony szprych,  to sa momentalnie pogniecione (a w najblizszym czasie zaczynaja pekac) :)
--
marcin

Data: 2009-03-27 16:41:37
Autor: Coaster
zly wrote:
[...]

Jak na golym ostrym spadnie - to mozliwe, ze pogniecenia szprych moga juz nie interesowac 'bylego' wlasciciela :-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-03-28 08:52:50
Autor: Adrian S.
zly wrote:

Nie wiem jak w kolach z wolnobiegiem, ale na ostrym jak lancuch spadnie od
strony szprych,  to sa momentalnie pogniecione (a w najblizszym czasie
zaczynaja pekac) :)

  możliwe, dlatego ja sugeruję w rowerze z ostrym kołem jeździć z najpiętym
łańcuchem (mimo że obecnie mam OK w rowerze z pionowymi hakami ale np na
Masie wczoraj dał radę).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-28 12:43:46
Autor: zly
Dnia Sat, 28 Mar 2009 08:52:50 +0100, Adrian S. napisał(a):

  możliwe, dlatego ja sugeruję w rowerze z ostrym kołem jeździć z najpiętym
łańcuchem

To nie zawsze niewluje ryzyko. Pozatym podobny efekt jest tez jak lancuch
sie zerwie i nie sparnie na zewnatrz, tylko okreci sie dookola zebatki. W
dwoch kolach mialem tak pogniecione szprychy. W jednym w niczym to nie
wadzilo, a w drugim po jakims czasie zaczely pekac w miejscu zgniecenia. W
ciagu dwoch tygodni peklo mi 5 szprych

--
marcin

plastikowy ochraniacz na szprychy