płatność kartą - kurs PayPal czy wystawcy karty?

Data: 2012-07-19 05:54:44
Autor: ala.ma.asa gazeta.pl
płatność kartą - kurs PayPal czy wystawcy karty?
Witam,
Zarezerwowałem hotel, płatność kartą przez internet, do wyboru były dwie opcje przeliczenia walut:
- kurs PayPal,
- kurs wystawcy karty.
Wybrałem drugą wartość, ale prawdę mówiąc nie wiem, która byłaby bardziej korzystna.

Pytanie do Was (post factum) dla danych wejściowych karta Debit Master Card (Getin),
hotel na Litwie (waluta Lit)
która opcja byłaby dla mnie bardziej korzystna i ew. dlaczego?

Z góry dziękuje za odpowiedzi, które być może przydadzą się innym Grupowiczkom / Grupowiczom :)

Data: 2012-07-19 20:00:15
Autor: Konfabulator
ala.ma.asa gazeta.pl <ala.ma.asa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
która opcja byłaby dla mnie bardziej korzystna i ew. dlaczego?

Dawno nie płaciłem PP, ale skoro nikt nie pisze to opiszę co pamiętam :)

Wybierając kurs PayPala zyskujesz pewność ile zapłacisz w momencie płatności,
a karta obciążana jest w PLN.

Wybierając kurs Wystawcy grasz w loterię czy kurs organizacji do przeliczenia
LIT na EUR, a potem kurs sprzedaży banku EUR na PLN będzie w sumie niższy od
zaproponowanego kursu PayPala.

Nie ma odpowiedzi z góry co będzie lepsze, zwłaszcza w czasach, gdy waluty
dziennie potrafią się wahać +/-2%.

Data: 2012-07-19 13:17:48
Autor: Krzysiek
W dniu czwartek, 19 lipca 2012 22:00:15 UTC+2 użytkownik Konfabulator napisał:

Wybierając kurs Wystawcy grasz w loterię czy kurs organizacji do przeliczenia
LIT na EUR, a potem kurs sprzedaży banku EUR na PLN będzie w sumie niższy od
zaproponowanego kursu PayPala.

jak zawsze w tym miejsu warto dodac:
chyba ze jest to karta [fanfary] Polbanku.
Wtedy mozna smialo zdac sie na kurs organizacji platniczej. (no chyba ze nagle nastapi gwaltowna zmiana kursu na nasza niekorzysc;)

Data: 2012-07-20 06:11:20
Autor: pavlo
[...]

Hmm ostatnio płaciłem jakoś ok 2,33$ własnie kartą Polbanku i
sprawdzałem sobie kurs na stronie mastercarda i wyszło mi że taniej
będzie właśnie wg tego kursu niż kursu Paypal. Jak mi karte obciążyli
to wyszło niemalże identycznie jak chciał Paypal.

Po za tym sprawdzałem sobie inne transakcje zagraniczne z KK Polbanku
i doszedłem do wniosku że wcale nie odą one wg kursu Mastercarda z ich
strony tylko jest to z tego co pamiętam wyliczenia jakieś  1,5%
więcej.

Data: 2012-07-20 06:20:48
Autor: krzysztofsf
On 20 Lip, 15:11, pavlo <rata...@o2.pl> wrote:
> [...]

i doszedłem do wniosku że wcale nie odą one wg kursu Mastercarda z ich
strony tylko jest to z tego co pamiętam wyliczenia jakieś  1,5%

Placiles w sklepie czy na ebay, czy przelewales dewizy  do kogos?

Data: 2012-07-20 07:21:45
Autor: disnej
[...]

A czy mozesz sprawdzic co masz w umowie o karte?

Data: 2012-07-20 08:27:17
Autor: pavlo
[...]

ok sprawdziłem jeszcze raz wszystko i popełniłem błąd.
Przy stronie Mastercarda trzeba wybrać Base Currency jako PLN i
wszystko wychodzi ok.

Co nie zmienia faktu że akurat Paypal oferował prawie taki sam kurs
jak mi się rozliczylo z karty

Data: 2012-07-23 02:09:01
Autor: Krzysiek
W dniu piątek, 20 lipca 2012 15:11:20 UTC+2 użytkownik pavlo napisał:

[...]
Rozliczenie idzie według kursy z dnia gdy transakcja trafia do rozliczenia a nie w dniu w którym została wykonana.

ja mam takie wyniki
transakcja 27VI, rozliczona 28VI
kwota 2,49USD
w PLN 8,52
kurs: 3,42
kurs NBP w dniu 27VI 3,4015, w dniu 28VI 3,4408

transakcja 2VII, rozliczona 3VII
kwota 7,60USD
w PLN 25,78
kurs: 3,39
kurs NBP w dniu 2VII 3,3456, w dniu 3VII 3,3427
czyli tu jest slabo chyba ze podpadlo pod kurs sprzed weekendu, 29VI NBP bylo 3,3885

transakcja 4VII, rozliczona 5VII
kwota 0,99USD
w PLN 3,34
kurs: 3,37
kurs NBP w dniu 4VII 3,3415, w dniu 5VII 3,3743

transakcja 6IV, rozliczona 9IV
kwota 9,95EUR
w PLN 41,39
kurs: 4,16
kurs NBP w dniu 6IV 4,1565, w dniu 10IV 4,1756

transakcja 23IV, rozliczona 24IV
kwota 1995HUF
w PLN 28,28
kurs: 0,01417
kurs NBP w dniu 23IV 0,014086, w dniu 24IV 0,014096
(czyli w tym wypadku kurs o jakies 0,5% gorszy od średniego NBP)

dodatkowo zazwyczaj ostatnimi laty bywało tak, że kursy MC  był gorsze od kursów VISY.

płatność kartą - kurs PayPal czy wystawcy karty?