płatno¶ć kart± na Litwie

Data: 2012-01-10 18:31:23
Autor:
płatno¶ć kart± na Litwie
witam,
płatno¶ć kart± (Litwa), któr± będzie najtaniej:
- VISA ELECTRON (mBank),
- VISA (Nordea),
- MasterCard (GetinBank)
?

Data: 2012-01-10 18:45:14
Autor: Konfabulator
płatno¶ć kart± na Litwie
  <newsgrp@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
witam,
płatno¶ć kart± (Litwa), któr± będzie najtaniej:
- VISA ELECTRON (mBank),
- VISA (Nordea),
- MasterCard (GetinBank)

MasterCard (GetinBank)

Data: 2012-01-10 21:52:49
Autor: xbartx
płatno¶ć kart± na Litwie
Dnia Tue, 10 Jan 2012 18:45:14 +0000, Konfabulator napisał(a):

MasterCard (GetinBank)

Z tego co pamiętam z archiwum grupy to karty Nordea całkiem nieźle wypadały w zestawieniach jeżeli chodzi o przeliczniki. Także obstawiałbym, że w tym zestawieniu to Nordea wypadnie najlepiej. Jednak pewności 100% mieć nie mogę więc należałoby to najlepiej sprawdzić.

Data: 2012-01-10 21:56:14
Autor: xbartx
płatno¶ć kart± na Litwie
Dnia Tue, 10 Jan 2012 18:31:23 +0000,   napisaĹ‚(a):

witam,
płatność kartą (Litwa), którą będzie najtaniej: - VISA ELECTRON (mBank),
- VISA (Nordea),
- MasterCard (GetinBank)
?

ZrĂłb sobie przed wyjazdem szybki test. WejdĹş na stronÄ™ Wikipedii
http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
i wybierz "Wspomóż Wikipedię". Jako walutę ustaw obojętnie co byle nie PLN, EUR lub USD np. może być CZK. Kwotę dotacji to już według Twojego uznania. Jak za 2-3 zobaczysz rozliczenie na kartach to sobie porównasz i sam ustalisz czy najlepiej płacić na Litwie z Twojego zestawu kart.

Data: 2012-01-10 21:57:45
Autor: xbartx
płatno¶ć kart± na Litwie
Dnia Tue, 10 Jan 2012 21:56:14 +0000, xbartx napisał(a):

Jak za 2-3 zobaczysz rozliczenie

2-3 dni oczywiście.

Data: 2012-01-11 08:34:33
Autor: witrak()
płatność kartą na Litwie
xbartx <bart@hashzero.net> wrote on 2012-01-10_22:56
[...]

Lepiej tego nie rób: Wikipedia ma archaiczny system płatności -
dane karty płacącego wędrują do nich, bo w hameryce nie ma, jak w
Polsce, różnych Platnosci.pl itp. A za często wyciekają tam dane
klientĂłw...
Z tego powodu już prawie założyłem konto na paypalu, ale coś mnie
w ostatniej chwili powstrzymało :-)

witrak()

Data: 2012-01-11 12:36:36
Autor: xbartx
płatno¶ć kart± na Litwie
Dnia Wed, 11 Jan 2012 08:34:33 +0100, witrak() napisał(a):

Lepiej tego nie rób: Wikipedia ma archaiczny system płatności - dane
karty płacącego wędrują do nich, bo w hameryce nie ma, jak w Polsce,
różnych Platnosci.pl itp. A za często wyciekają tam dane klientów...
Z tego powodu już prawie założyłem konto na paypalu, ale coś mnie w
ostatniej chwili powstrzymało :-)

No to w takim razie gdzie szybko porównać kursy walut dla kart?

--
xbartx

Data: 2012-01-11 17:33:36
Autor: witrak()
płatność kartą na Litwie
xbartx <bart@hashzero.net> wrote on 2012-01-11_13:36
[...]

Ba! Tego nie wiem - ja tylko podesłałem przyjacielskie ostrzeżenie :-)

witrak()

Data: 2012-01-27 09:40:50
Autor:
Rozliczenie płatno¶ci kart± na Litwie, dlaczego wzrosło?
witajcie,
Postanowiłem nie zakładać nowego w±tku, ale rozwin±ć pytanie w już istniej±cym.
Z góry uprzedzam, że dzwoniłem już na infolinię GB, ale pan z którym rozmawiałem nie potrafił odpowiedzieć mi na moje pytanie i polecił złożyć rekamację.

Otóż w dniu N wykonałem na Litwie płatno¶ci kart± MasterCard (GetinBank), przez co została zablokowana kwota X. Po czterech dniach transakcja została rozliczona, przy czym kwota X wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się.
Czy kto¶ z Was przerabiał co¶ takiego i wie dlaczego ostateczna kwota rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem blokady i rozliczeniem)?

Data: 2012-01-27 09:50:36
Autor: Konfabulator
  <newsgrp@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Czy kto¶ z Was przerabiał co¶ takiego i wie dlaczego ostateczna kwota rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem blokady i rozliczeniem)?

Blokada = kurs waluty w której płaciłe¶ do PLN wg kursu MC.
Rozliczenie = przewalutowanie waluty w której płaciłe¶ do EUR po kursie MC i
zakup PLNów po kursie sprzedaży EUR w Banku z dnia rozliczenia.

Wniosek: EUR spadło, ale pewnie waluta bazowa wzrosła, spread banku na EUR,
kurs MC dla waluty zmienił się na mniej korzystny.

Data: 2012-01-27 10:02:17
Autor:
Konfabulator <wandotroll1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Wniosek: EUR spadło, ale pewnie waluta bazowa wzrosła, spread banku na EUR,
kurs MC dla waluty zmienił się na mniej korzystny.

waluta bazowa to oczywi¶cie lity, a od 2 lutego 2002 kurs lita wobec euro jest stały i wynosi 3,4528 LTL za 1 EUR (info z wiki), st±d moje pytanie (euro spada, kwota rozliczenia wzrasta).

Data: 2012-01-27 10:21:34
Autor:
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
waluta bazowa to oczywi¶cie lity, a od 2 lutego 2002 kurs lita wobec euro jest stały i wynosi 3,4528 LTL za 1 EUR (info z wiki), st±d moje pytanie (euro spada, kwota rozliczenia wzrasta).

Sprawdziłem trzy losowe daty i w MC nie jest stały:

https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html

Nie podałe¶ dat i kwot, więc ciężko co¶ policzyć konkretnie.

Data: 2012-01-27 10:33:51
Autor:
[...]

tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go, kwota niespełna 1200 litów.

Data: 2012-01-27 11:04:53
Autor: Konfabulator
Rozliczenie płatno¶ci kart± na Litwie, dlaczego wzrosło?
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go, kwota niespełna 1200 litów.

Powiedz mi, czy blokadę miałe¶ na ok. 1000 zł, a rozliczenie dużo większe, bo
na ok. 1400? Bo tak wychodzi po tych kursach, ale wydaje się abstrakcyjne.

Data: 2012-01-27 11:13:05
Autor:
Rozliczenie płatno¶ci kart± na Litwie, dlaczego wzrosło?
Konfabulator <wandotroll1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go,
kwota
> [...]

bo
na ok. 1400? Bo tak wychodzi po tych kursach, ale wydaje się abstrakcyjne.

nie, różnica około 32 zł, tj. blokada (21go) na ~1499 zł, rozliczenie (25go) na ~1531 zł

Data: 2012-01-27 11:13:40
Autor: Kamil Jońca
" " <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

Moze bank przy ksiegowaniu dopisuje 2-3%?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Jak kto¶ ma pecha, to złamie z±b podczas seksu oralnego (S.Sokół)

płatno¶ć kart± na Litwie