płatność kartą - ochrona danych osobowych

Data: 2010-05-07 12:22:16
Autor: s_13
płatność kartą - ochrona danych osobowych
witam
ostatnio płaciłem w trochę szemranym sklepie-komisie za sprzęt rtv
większa kwotę za pomocą karty (mbank visa electron) i tak sobie
pomyślałem, jakie dane o płacącym, właścicielu konta otrzymuje
właściciel sklepu, terminala? czy przypadkiem nie ma podane jak na
tacy, gdzie może sobie ten sprzet "odebrać"... ?...:-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-05-07 20:52:54
Autor: MHC Mega
s_13 wrote:

[...]

Na pasku magnetycznym jest chyba dokładnie to samo co napisane: Imię,
Nazwisko, nr karty, data ważności.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2010-05-07 15:11:50
Autor: s_13
On 7 Maj, 22:52, "MHC Mega" <mhcm...@poczta.wp.pl> wrote:
s_13 wrote:
> [...]

> pozdrawiam
> s_13

Na pasku magnetycznym jest chyba dokładnie to samo co napisane: Imię,

dzwoniłem do mlinii i panienka powiedziała, ze jeżeli coś, to tylko
numer karty, nic więcej, ale to też nie koniecznie, bo nawet
zaglądając na własne konto i przeglądając transakcje płacenia kartą,
ten numer własnej karty mam częściowo wyixowany... :-)
ale słucham dalszych opinii...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-05-08 08:54:46
Autor: xbartx
Dnia Fri, 07 May 2010 12:22:16 -0700, s_13 napisał(a):

[...]

Co więcej, to na karcie jest zapisane kiedy Ciebie w domu nie będzie. Ja rozumiem, że można mieć pewne obawy, ale niektórzy popadają czasem już w skrajne paranoje. Płać gotówką w kominiarce i wracaj do domu przez całe miasto, to jest szansa, że nikt Ciebie nie namierzy z kefirem i bułką aby Ci ją odebrać ;)

Data: 2010-05-08 17:16:00
Autor: Piotr W.
płatność kartą - ochrona dan ych osobowych
Ty sobie żartuj, ale jest znany fakt jak w UK przy sprzedaży kompów proszono o wypełnienie ankiety
co do preferencji korzystania z tego kompa ( okresy aktywności, godziny pracy etc.)
i na jej podstawie składano wizyty w celu "odzyskania" sprzętu....
A i u nas są znane przypadki wykorzystania nr karty przez kasjerkę hiper w porozumieniu z " narzeczonym"....
Można było o tym przeczytać w inecie na stronach info etc.
Więc problem nie jest taki wydumany....i ja w podobnych okolicznościach organizuje gotówkę......

pozdrowienia Piotr W.

Data: 2010-05-08 08:30:21
Autor: s_13
[...]

też tak sobie pomyślałem, ale po fakcie... :-)
ok, załóżmy, że panienka z mbanku miała rację, podejżany gość ma mój
nr karty i nic więcej, co może z tym zrobić? jak tego użyć?, jakie
inne dane może z tego wyciągnąć?
ale w dalszym ciągu proszę, żeby wypowiedział się ktoś, kto np.
korzysta z terminala w swoim sklepie, czy uzyskuje nr kart i
ewentualnie inne dane, czy tylko tak jak na wydruku , tzn. wyixowany
nr karty?

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-05-09 03:01:39
Autor: Krzysztof Halasa
s_13 <s_13@interia.pl> writes:

ok, załóżmy, że panienka z mbanku miała rację, podejżany gość ma mój
nr karty i nic więcej, co może z tym zrobić? jak tego użyć?, jakie
inne dane może z tego wyciągnąć?

Ma (moze miec) jeszcze imie i nazwisko -> ksiazka telefoniczna
(np. starsza) i moze dostac adres bez numeru domu. Jesli to nie jest
np. dluga ulica to mozliwosci jest wiele.

[...]

Numer karty nie wydaje mi sie tu bardzo pomocny.
--
Krzysztof Halasa

płatność kartą - ochrona danych osobowych