płatność za FV w euro na konto walutowe - co dale j?

Data: 2009-10-13 14:11:01
Autor: Bungiel
płatność za FV w euro na konto walutowe - co dale j?
Witam,
Sytuacja wygląda tak - wystawiam fakturę w euro klientowi spoza
Polski, robi on przelew na moje firmowe konto walutowe prowadzone w
euro. Rozumiem, że rozliczam to na podstawie kursu z dnia sprzedaży/
wystawienia FV, potem korekta ze względu na różnicę kursową, gdy
należność wpływa na konto.
Zastanawiam się co dalej - trzymam sobie to euro na koncie (może kupię
coś dla firmy w UE), kurs się nadal zmienia. Pewnego dnia postanawiam
jednak przelać tę kwotę na konto firmowe w PLN, bo np. brakuje mi na
podatek. Załóżmy, że kurs się zmienił i po przelewie mam na koncie
50zł więcej niż wynika z mojego rozliczenia tej faktury po "starym"
kursie. Czy muszę się teraz rozliczyć z tej różnicy? A jeśli tak, to
co będzie, jeżeli wypłacę na konto prywatne. Albo lepiej - wypłacę na
konto prywatne walutowe (w stamtąd poleci dalej, albo wypłacę sobie
euro w kasie, albo przewalutuję w innym banku itp.)

Z góry dzięki

Data: 2009-10-13 23:16:56
Autor: Tomek
Dnia 13-10-2009 o 23:11:01 Bungiel <dochtorek@gmail.com> napisał(a):

[...]

Na podst. kursu z poprzedniego dnia

potem korekta ze względu na różnicę kursową, gdy
należność wpływa na konto.

Tak, również na podst. kursu z poprzedniego dnia

[...]

Tak, różnica będzie tutaj wynosić te 50zł

[...]

Zależy czy wypadnie z firmy - wtedy kończy się "łańcuszek"
różnic.

Ogólnie to masz do przeczytania początek art. 14 i 22
oraz cały art. 24c updof.

--
Tomek

Data: 2009-10-13 14:32:12
Autor: Bungiel
płatność za FV w euro na konto walutowe - co dalej?
Dzięki za szybką odpowiedź :)

On Oct 13, 11:16 pm, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

> [...]
> euro w kasie, albo przewalutuję w innym banku itp.)

Zależy czy wypadnie z firmy - wtedy kończy się "łańcuszek"

No to wyobraźmy sobie coś takiego, mam 4 konta, pln+eur firmowe i
prywatne.
Mógłbym zrobić np. tak: euro firmowe->euro prywatne->pln prywatne->pln
firmowe
Albo euro firmowe->pln prywatne->pln firmowe
Albo nawet euro firmowe->wypłata w kasie->sprzedaję w kantorze->wpłata
pln na konto firmowe
Albo po prostu euro firmowe->pln firmowe
(pomijam przypadki, gdy wypłacam/wydaję tę kasę prywatnie i nie wraca
już na konto firmowe)

Ostatni przypadek jest raczej jasny, gdy wszystko odbywa się w ramach
kont firmowych, ciekaw jestem co z innymi przypadkami.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-13 23:46:46
Autor: Tomek
Dnia 13-10-2009 o 23:32:12 Bungiel <dochtorek@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Ostatni przypadek jest raczej jasny, gdy wszystko odbywa się w ramach
kont firmowych, ciekaw jestem co z innymi przypadkami.

1. IMHO błędnie zakłądasz że typ konta ma znaczenie - całkiem spora liczba  osób
  prowadzących dg ma tylko jedno konto
2. Nie jestem przekonany jak sam bym to zrobił, ale całkiem możliwe  "wypłacie"
  waluty na cele osobiste trzeba by wyznaczyć finalne różnice kursowe

--
Tomek

Data: 2009-10-14 08:57:34
Autor: cef
Bungiel wrote:

[...]

Przeczytaj ten art 24c - zwracając szczególną uwagę na sformułowanie:
 "inna forma wypływu środków"
Wg mnie we wszystkich opisanych przypadkach pierwsza operacja
jest wypływem tych środków i czy sobie za to kupisz złotówki czy inną
walutę nikogo już nie obchodzi - nawet jeśli to wpłacisz na konto znowu.

płatność za FV w euro na konto walutowe - co dale j?