platnosci KK online a wymuszanie danych

Data: 2011-07-07 19:48:08
Autor: quwert
platnosci KK online a wymuszanie danych
Wykupiłem domenę i chcę za ni± zapłacić ale zanim to uczynię to muszę podać na platnosci.pl
- Imię
- Nazwisko
- E-Mail
- Telefon

Następnie przekierowanie na stronę polcard.com.pl
gdzie muszę podać
- Imię
- Nazwisko
- Ulica
- Nr. domu/mieszkania
- Kod pocztowy
- Miasto

potem (wcze¶niej) musze podać numer telefonu w banku aby ten mógł mi przysłać SMS-em kod autoryzacyjny  Można w sumie podać cokolwiek (Jan Kowalski itd. przynajmniej na razie)
ale kużwa po co? KK ma służyć mojej wygodzie a nie robić za rozgło¶nie i wpisywać do nastu baz danych
"Mariusz Jakistam płaci za cos firmie XYZ 1.000 PLN",
a może te bazy s± powi±zane i wpis wygl±da tak
"Mariusz Jakistam płaci za domenę zajebista.pl firmie XYZ 1.000 PLN",

Nie pamiętam dokładni ale gdzie¶ jaki¶ po¶rednik chciał PESEL Wkurza mnie to, coraz bliżej jestem my¶li o pozbyciu się tego dziadostwa
zwanego dla niepoznaki KK.
Kosztuje to sporo a same problemy jak nie reklamacja to wyłudzanie danych
ryzyko zgubienia itp.

Data: 2011-07-07 23:01:05
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
platnosci KK online a wymuszanie danych
On 11-07-07 19:48, quwert wrote:
Wkurza mnie to, coraz bliżej jestem myśli o pozbyciu się tego dziadostwa
zwanego dla niepoznaki KK.
Kosztuje to sporo a same problemy jak nie reklamacja to wyłudzanie danych
ryzyko zgubienia itp.

Tylko gotowka jest anonimowa, ale w sieci nie zaplacisz nia on-line. Wszystkie inne sposoby wymagaja juz "autoryzacji". Szybki przelew - podajesz wszystkie dane lacznie z adresem zamieszkania. W przypadku karty - dane te sa tylko w posiadaniu agenta rozliczeniowego - sklep ich nie posiada.

Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)

--
http://macierzynski.blip.pl/

Data: 2011-07-07 23:08:54
Autor: Piotr C.
On 2011-07-07 23:01, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
On 11-07-07 19:48, quwert wrote:
[...]

Fakt, ale płatności online w Polsce są skopane totalnie. Zawsze min. 2 pośredników - pół biedy jeszcze dotpay i polcard (tylko po co 2x dane? gdybym nie miał "pamiętających" formularzy w firefoksie to bym oszalał). Ale dziadowskie płatności ze swoim peselem (można podać wygenerowany, ale z rozsądną datą urodzenia i płcią - tylko koniecznie zawsze ten sam bo sk...ny to przechowują i porównują), lub największa pomyłka - moneybookers - co to k... jest? Nie da się prosto, jak w np. Holandii czy Niemczech? Sklep -- > jeden formularz płatności -- > akceptacja?

pozdr.

Data: 2011-07-08 00:04:06
Autor: quwert
[...]

Nie, po¶rednicy typu platnosci.pl i polcard s± wyeliminowani. I w sumie o
to chodzi, dane zna firma której płacę oraz bank i to jest OK. A w ogóle to
jaka jest rola serwisu platnosci.pl bo na razie wygl±da to na "wtyczkę" do
polcardu dla mniej "rozgarniętych" serwisów.

W przypadku karty - dane te sa tylko w posiadaniu agenta rozliczeniowego - sklep ich nie posiada.
Nie, sklep zna wszystkie dane osobowe z wyj±tkiem numeru karty a agent
powinien znać wszystkie dane KK i tylko to. Ale to tylko moja smętna
teoria.

Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)
OK aleee facebook jest póki co dobrowolny (tre¶ć też dowolna)
a ja tu mówię o przymusie, bez podania danych nie dojdzie do transakcji.
Ponadto facebook jest w jakim¶ stopniu otwarty dla każdego, bazy
platnosci.pl i polcardu nie.

Tak czy inaczej netart stracił klienta, i citibank chyba też.
Nie cierpię być z-muszany.

Problemem nie jest udostępnianie danych, tylko dostęp do nich.

Data: 2011-07-08 08:28:35
Autor: Maruda
W dniu 2011-07-08 00:04, quwert pisze:

[...]

Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, je¶li podasz nieprawdziwe dane. (im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się zacz±ć przy jakiej¶ reklamacji, albo innym cofaniu.

Sam bronię się w ten sposób, że tworzę sobie fikcyjne tożsamo¶ci z kompletem danych, uwiarygadniam je nawet stopniowo. A nuż się przyda?

Tak czy inaczej netart stracił klienta, i citibank chyba też.
Nie cierpię być z-muszany.

Problemem nie jest udostępnianie danych, tylko dostęp do nich.

To prawda. Dane wyciekaj±.
Pomysł na stronę www: opisywać możliwie dramatycznie różne możliwe scenariusze biegu zdarzeń po np. przechwyceniu dostępu do konta pocztowego. A durne baby nosz± w torebce, któr± łatwo wyrwać i telefon (hasła SMS) i karty, i (niektóre) ¶wistki z wypłaty, numery kont itd...
A przechwycenie konta allegro, to wystawienie nieistniej±cych towarów za 1Mpln i tłumacz się potem w kajdankach.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-07-08 00:22:43
Autor: Krzysiek
On 8 Lip, 08:28, Maruda <mar...@null.com> wrote:

Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, je¶li podasz nieprawdziwe dane..
(im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się
zacz±ć przy jakiej¶ reklamacji, albo innym cofaniu.

Na stronie platnosci.pl podawalem kiedys wszystkie dane wymy¶lone,
prawdziwe dopiero na stronie Polcardu - i działało.

Data: 2011-07-08 17:27:33
Autor: quwert
platnosci KK online a wymuszanie danych
Na stronie platnosci.pl podawalem kiedys wszystkie dane wymy¶lone,
prawdziwe dopiero na stronie Polcardu - i działało.

Na stronie polcardu też można podawać dowolne dane
w czę¶ci dolnej strony, natomiast u góry musz± być poprawne
numer karty ważno¶ć i CVV. Polcrd weryfikuje tylko te dane z baz±
organizacji płatniczej reszta jest zbyteczna.

Data: 2011-07-08 16:07:10
Autor: Matt
On Fri, 08 Jul 2011 08:28:35 +0200, Maruda <maruda@null.com> wrote:

Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, je¶li podasz nieprawdziwe dane.  (im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się  zacz±ć przy jakiej¶ reklamacji, albo innym cofaniu.

Kiedy¶ dla testu podałem na stronie polcardu złe nazwisko do prawidłowych:  numeru karty, CVV i daty ważno¶ci. Operacja przeszła poprawnie, karta  została obci±żona. Też s±dzę, że te dane osobowe (imię, nazwisko, adres)  Polcard zbiera na potrzeby ewentualnych reklamacji, charge backu itp.

Matt

Data: 2011-07-08 18:46:37
Autor: Bogdan B.
platnosci KK online a wymuszanie danych
W dniu 2011-07-08 16:07, Matt pisze:

Kiedyś dla testu podałem na stronie polcardu złe nazwisko do
prawidłowych: numeru karty, CVV i daty ważności. Operacja przeszła
poprawnie, karta została obciążona. Też sądzę, że te dane osobowe (imię,
nazwisko, adres) Polcard zbiera na potrzeby ewentualnych reklamacji,
charge backu itp.

Płacę za bilety na Intercity.pl, transakcję obsługuje eCard i nawet nie
pyta siÄ™ o imiÄ™ i nazwisko posiadacza karty.

Data: 2011-07-08 00:16:46
Autor: Zbynek Ltd.
Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a) :
Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)

Faceboooook, taaaaaak...
http://www.ims.pl/yacool/biegam_bo_lubie/lambook.png

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

platnosci KK online a wymuszanie danych