płatności kartami w euro - zestawie nie

Data: 2009-10-01 21:39:55
Autor: RobertS
płatności kartami w euro - zestawie nie
pojechałem sobie za granica i walutą obowiązującą było tam ojro, potestowałem zatem różne rozwiązania i tak:

1 EUR w polskim kantorze kosztował mnie 4,22 i 4,23
2 dni później wypłacałem już za granicą i w Multi (debetówka) 1 EUR wyniosło mnie 4,30 zł

z transakcji bezgotówkowych:
POlbank (the best) szacuję, bo nie dostałem jeszcze wyciągu, że policzyli mi euro po 4,19
gold z Citi 4,37
natomiast AmEx 4,29 zł

czyli kk Polbanku do bezgotówkowych bezkonkurencyjne, debetówka Multi i bankomaty to niezłe połączenie, 0 zł za wypłatę czyli każda wypłata do 100 euro wychodziła taniej niż debetówką z Polbanku (10 zł za wypłatę)

RobertS

ps
co ciekawe, wszystkie bankomaty drukowały takie same potwierdzenia, różniły się one tylko nazwą banku w nagłówku - to o tyle interesujące, że dokonując wypłaty z polskich banków mają one dość różne potwierdzenia, a tam Barclays, jakiś lokalny klon DB, Unicredit wszędzie to samo ;-)

Data: 2009-10-01 13:41:18
Autor: xbartx
On Oct 1, 9:39 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
[...]

Do kwot między 50-100 euro nieźle też pasuje eurobank oraz Alior. No i
trzebaby też przetestować dbnet.

--
xbartx

Data: 2009-10-02 07:18:46
Autor: RobertS
płatności kartami w euro - zest awienie

Do kwot między 50-100 euro nieźle też pasuje eurobank oraz Alior. No i
trzebaby też przetestować dbnet.

mam te karty, mogłem spróbować...może następnym razem

RobertS

Data: 2009-10-02 05:41:39
Autor: xbartx
Dnia Fri, 02 Oct 2009 07:18:46 +0200, RobertS napisał(a):

Do kwot między 50-100 euro nieźle też pasuje eurobank oraz Alior. No i
trzebaby też przetestować dbnet.

mam te karty, mogłem spróbować...może następnym razem

Skoro masz to niestety ale będzie tylko 3+ z testu ;)

Data: 2009-10-02 07:59:59
Autor: RobertS
płatności kartami w euro - zestawien ie

Skoro masz to niestety ale będzie tylko 3+ z testu ;)

tja, ale musiałbym zasilić kilka kont osobistych...może jednak ktoś mój test uzupełni, chyba jeszcze na grupie nikt nie podawał wyników AmEx'a ;-)

RobertS

Data: 2009-10-02 06:40:04
Autor: xbartx
Dnia Fri, 02 Oct 2009 07:59:59 +0200, RobertS napisał(a):

tja, ale musiałbym zasilić kilka kont osobistych...może jednak ktoś mój
test uzupełni, chyba jeszcze na grupie nikt nie podawał wyników AmEx'a
;-)

No nikt nie podawał, bo są takie sobie jak i wszystko z mille i jeszcze 2% za przewalutowanie o ile dobrze pamiętam. Był jakiś czas temu post na grupie i po analizach wyszło mniej więcej tak:
10-30 euro - mbank, alior, dbnet
30-100 euro - eurobank
100 euro - polbank

Z innymi walutami można założyć mniej więcej podobnie.

Data: 2009-10-02 13:07:50
Autor: AlekO
xbartx wrote:
[...]

Kiedyś miałem AmExa Gold w Mille (manager magazine) i na transakcjach był około 1% lepszy niż MC i 3% niż Visa obie z Raiffeisena.

Teraz mam AmEx korporacyjnego (nie z mille) i bankomaty mimo niższej prowizji (2%) zawsze wychodzą drożej niż na DinersClub (prowizja 4%)...

Przy płatnościach DC ma jak na razie najlepsze kursy (uwzględniając 1% za przewalutowanie), teraz dostałem i testuję MC Class&Club z RB (bez prowizji za przewalutowanie) - zobaczymy jak będzie.

Data: 2009-10-02 12:39:23
Autor: xbartx
Dnia Fri, 02 Oct 2009 13:07:50 +0200, AlekO napisał(a):

Kiedyś miałem AmExa Gold w Mille (manager magazine) i na transakcjach
był około 1% lepszy niż MC i 3% niż Visa obie z Raiffeisena.

Teraz mam AmEx korporacyjnego (nie z mille) i bankomaty mimo niĹźszej
[...]

Rajfi nic nie bierz za przewalutowanie, ale za to kursy walut ma bardzo wysokie, więc to tylko taki trik. Co do reszty kart to porównaj z polbankiem, ale znając życie będzie im trochę brakowało ;)

Data: 2009-10-02 14:55:03
Autor: AlekO
xbartx wrote:
[...]

Ale tylko na MC, na Visie biorą...

Polbank jest na radarze :-)

Pozdrawiam. AlekO.

Data: 2009-10-02 13:24:42
Autor: xbartx
Dnia Fri, 02 Oct 2009 14:55:03 +0200, AlekO napisał(a):

Ale tylko na MC, na Visie biorą...

To tym gorzej dla nich.

Polbank jest na radarze :-)

Z moich ostatnich:

Alior MC
02.10 - 7,20 GBP = 34,71 PLN ( 1PLN = 4,8208 GBP - średnia z NBP 4,6492)
29.09 - 14,20 GBP = 66,53 PLN ( 1PLN = 4,6852 GBP - średnia z NBP 4,5675)

Polbank
30.09 - 40,77 GBP = 186,59 PLN ( 1PLN = 4,5766 - średnia z NBP 4,6443) 28.09 - 0,40 USD = 1,14 PLN ( 1 PLN = 2,8500 - średnia z NBP 2,8896)

Zarówno w Aliorze jak i Polbanku od tego jeszcze masz cashback 1%. Co do Polbanku nie mam więcej pytań jest samotnym liderem i basta!

Data: 2009-10-02 22:34:48
Autor: RobertS
płatności kartami w euro - zestawien ie

Zarówno w Aliorze jak i Polbanku od tego jeszcze masz cashback 1%. Co do Polbanku nie mam więcej pytań jest samotnym liderem i basta!

prawie zupełnie zapomniałem, kartą Aliora też wykonałem transakcję, ale wyszło sporo gorzej niż kk Polbanku

czyli do płatności bezgotówkowych w walucie Polbank rulez, a gotówkowe to już zależy od kwoty

RobertS

Data: 2009-10-03 00:43:41
Autor: Filip
AlekO pisze:
xbartx wrote:
[...]

Dopiero Ty mi zwróciłeś uwagę - DC faktycznie ma rewelacyjne kursy...
22/08/09
1 EUR DC = 4,2129 (po prowizji)
1 EUR NBP = 4,2268

Wychodzi na to, że DC sprzedaje waluty sporo poniżej kursu średniego NBP...

Data: 2009-10-03 11:42:47
Autor: stiwipl
płatności_kartami_w_euro_-_zest

Jeśli ktoś ma EUR, to z moich obserwacji bezkonkurencyjna jest MC BZWBK wydawana do rachunku walutowego. Chyba jako jedna z nielicznych kart na rynku pozbawiona jest prowizji od transakcji w walucie innej niż EUR, dla przykładku mBank to samo 2%.

Ostatnio interesują mnie karty pod względem zbierania mil w Miles&More, tutaj opcje są dwie: Citibank lub DC. Ale Citibank kasuje prawie 5% przy transakcjach zagranicznych, zgłupieli? DC wydaje się tutaj świetnym rozwiązaniem ze swoim 1%.

Data: 2009-10-03 13:47:43
Autor: Michal
płatności kartami w euro - zest
Gdzie Citibank kasuje 5% czy transakcjach zagranicznych? Już od jakiegoś czasu tak nie jest, transakcje przeliczane są wg kursu sprzedaży USD (który fakt faktem- jest wysoki, ale to już nie 5% różnicy w stosunku do innych tylko około 0,5-1% najwyżej)

--
Michał

Data: 2009-10-03 12:07:32
Autor: Stiwi
Michal <michal@nospam.org> napisał(a):
Gdzie Citibank kasuje 5% czy transakcjach zagranicznych?

Wychodzi prawie 5%:

W przypadku transakcji bezgotowkowych i wyplat gotowki poza obszarem Unii
Europejskiej Karta Kredytowaa w systemie Visa, a dokonanych w innej walucie
niz USD, Bank dolicza do kwoty Transakcji dodatkowa oplate za przewalutowanie w wysokosci 0,84% wartosci transakcji. Kurs obowiazujacy w czesci detalicznej Banku dla rozliczen kart kredytowych w
chwili ksiegowania Transakcji na Rachunku Karty jest ustalany kazdego Dnia
Roboczego, miedzy godz. 15.00 a 17.00, jako sredni kurs na miedzybankowym rynku walutowym w momencie jego ustalania, powiekszony o 4% oplaty za
przeliczenie walutowe. Powyzszy kurs dostepny jest w CitiPhone i na stronach
internetowych Banku w nastepnym dniu roboczym po zaksiegowaniu Transakcji. --

Data: 2009-10-04 00:55:01
Autor: Michal
Stiwi pisze:

[...]

Właśnie. Polecam znaleźć ten kurs "na stronach internetowych" i zobaczyć, czemu się równa, od któregośtam lutego czy marca 2009. Mianowicie kursowi sprzedaży USD przez bank.

--
Michał

Data: 2009-10-03 20:29:12
Autor: Filip
stiwipl pisze:
[...]

DC jest okay - ale przy dużych obrotach. Pamiętaj, że opłaty rocznej (300 PLN) raczej nie unikniesz i z akceptacją jest raczej coraz gorzej niż coraz lepiej. Ostatnio w hotelach IBIS powiedzieli mi "tej karty nie obsługujemy" mimo, że akceptantem jest POLCARD. Akceptacja za granicą to już w ogóle jest rzadkość poza dobrymi hotelami.

Data: 2009-10-04 09:37:51
Autor: Stiwi
[...]

DC LOT kosztuje 350pln / rocznie, z tym że do końca Listopada mają promocję. Karta kosztuje 50%, a dodatkowa, która zwykle kosztuje 175pln rocznie wydawana jest za darmo zarówno na pierwszy rok jak i przedłużenie. Czyli za 175pln dwie karty - nie tak źle.

W DC podoba mi się dobry pakiet ubezpieczeń, praktycznie każda lepsza linia lotnicza akceptuje DC. Można zbierać mile, a jak masz Senatora w Miles and More to zwolniony jesteś z opłat rocznych dla tej karty.

Data: 2009-10-04 15:31:33
Autor: MichalL

"Stiwi" <stiwipl@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:ha9qdf$naa$1inews.gazeta.pl...

W DC podoba mi się dobry pakiet ubezpieczeń,

Tyle, że obciążony koniecznością zapłaty kartą za bilet/paliwo/hotel/samochód lub wcześniejszego zgłoszenia wyjazdu. Dość skomplikowane i nie najlepsze kursy ;).
BPH dorzuca do swoich KK ubezpieczenie bez tych warunków. Co prawda na niższe kwoty, ale zwykle wystarczają.

pozdrawiam,

MichalL

Data: 2009-10-04 14:20:02
Autor: Stiwi
> [...]

Tyle, że obciążony koniecznością zapłaty kartą za bilet/paliwo/hotel/samochód lub wcześniejszego zgłoszenia wyjazdu. Dość skomplikowane i nie najlepsze kursy ;).

Z tego co pisał użytkownik tej karty kilka postów wyżej, kursy rozliczeniowe DC są atrakcyjne.

Data: 2009-10-04 15:03:11
Autor: Stiwi
[...]

To chyba niemożliwe. Zaksięgowali transakcje w sobotę (22 Sierpień)?
21go kurs średni NBP był 4,12, więc na pewno nie sprzedają walut poniżej średniej NBP.

Z tym, że nawet pomijając ten fakt kursy po których DC rozliczył były dobre. Citibank 21go Sierpnia sprzedawał EUR po 4,29pln a Multibank po 4,20pln, więc jeśli DC rozliczył to po 4,21 już z 1% prowizją to bardzo dobrze na moje.

Data: 2009-10-04 15:09:33
Autor: Stiwi
[...]

Przepraszam, Citibank sprzedawał EUR po 4,26pln 21go Sierpnia.

Data: 2009-10-04 21:32:54
Autor: Filip
Stiwi pisze:
[...]

Na wyciągu DC księguje z datą operacji, a nie rozliczenia.

To chyba niemożliwe. Zaksięgowali transakcje w sobotę (22 Sierpień)?
21go kurs średni NBP był 4,12, więc na pewno nie sprzedają walut poniżej średniej NBP.
Masz rację, coś źle spojrzałem i data i kurs od czapy, podaję właściwe:
28/08/09
1 EUR DC = 4,2129 (transakcja bezgotówkowa, opłata za hotel)
1 EUR NBP = 4,0854

Więc żadna rewelacja, ale może być ;-)

Data: 2009-10-04 21:23:48
Autor: Stiwi
płatności kartami w euro - zestawienie
Na wyciągu DC księguje z datą operacji, a nie rozliczenia.

Ciekawe podejście.

[...]

Nie jest źle. Multibank w tym dniu kurs sprzedaży EUR 4,19pln, a Citibank 4,26pln (dochodzi prawie 1% dla transakcji zagranicznych, czyli efektywnie 4,30pln....), więc te 4,21 w DC z wliczonym już 1% jak najbardziej ok.

Data: 2009-10-05 07:08:50
Autor: xbartx
Dnia Sat, 03 Oct 2009 00:43:41 +0200, Filip napisał(a):

[...]

No kursy ładne, ale co z tego. Paypal, przynajmniej polski, jej nie akceptuje i opłata roczna, jak dla mnie kosmiczna i chyba nie da się jej uniknąć. Polbank mam za 0pln a kursy podobne :)

płatności kartami w euro - zestawie nie