play fresh z nokia 5110, nie dziala

Data: 2010-02-15 14:20:17
Autor: Michał
play fresh z nokia 5110, nie dziala
Witam,
próbowałem odpalić fresha w 5110 i nie ma zasięgu, nie można też ręcznie wybrać plusa. Ma ktoś pomysł jak to obejść? Domyślam się ze chodzi o to, ze 5110 jest na 900, tylko dlaczego nie chce się zalogować do plusa?
pozdrawiam
michal

Data: 2010-02-15 13:33:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 15 Feb 2010 14:20:17 +0100, Michał napisał(a):

próbowałem odpalić fresha w 5110 i nie ma zasięgu, nie można też ręcznie wybrać plusa. Ma ktoś pomysł jak to obejść? Domyślam się ze chodzi o to, ze 5110 jest na 900, tylko dlaczego nie chce się zalogować do plusa?

Widocznie w tym miejscu Plus też ma nadajniki na 1800

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-15 16:05:28
Autor: r.
Waldek Godel pisze:
[...]

To mało prawdopodobne. To nie p-oręcz ;)

pozdrawiam
r.

Data: 2010-02-15 17:05:30
Autor: darnok
On 2010-02-15 14:33, Waldek Godel wrote:
[...]

Raczej nie w tym rzecz.
Z innych watkow na grupie i na forach widac ze chyba Play zaczal utrudniac logowanie do Plusa zabawami na MAPie.

Rada dla Michala sprobuj pod rzad ze 3-4 razy recznie na sile sie zalogowac do Plusa, po ktoryms razie sie powinno udac.

Widac Play robi to samo co pozostali operatorzy zagranica, czyli zdalnie probuje sterowac roamingiem.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-02-17 13:44:26
Autor: PWK

Użytkownik "darnok" <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> napisał w wiadomości news:hlbrcc$dqk$1inews.gazeta.pl...
On 2010-02-15 14:33, Waldek Godel wrote:
[...]

Możesz rozwinąć w jaki sposób to czynią?
Dzięki

Data: 2010-02-17 23:20:17
Autor: darnok
On 2010-02-17 13:44, PWK wrote:
[...]

Na temat Playa sie nie wypowiem bo nei wiem, nie widzialem - nie jestem ich abonentem.
Natomiast widzialem jak inne opy to robia dla osob w roamingu.

Czlowiek probujacy sie zalogowac do sieci ktora umozliwia roaming, ale wedlug operatora macierzystego lepiej by bylo jakby klient korzystal z innej sieci (np. tej samej grupy kapitalowej) dostaje odrzucenie, zazwyczaj spowodowane timeoutem.
Po ktorejs probie logowania sie dostaje jednak normalna zgode na zalogowanie(bo np w danym miejscu nie ma np. zasiegu sieci prefereowanej przez operatora macierzystego) a nie ma sensu mu calkowicie blokowac uslug :)

Wiekszosc ludzi szczegolnie w dobie eurostawek uzywa wyboru automatycznego - jest im wszystko jedno z czego korzystaja, wiec nie zauwaza roznicy.

Data: 2010-02-17 09:30:25
Autor: Kuba
On 2010-02-15 14:33, Waldek Godel wrote:
[...]

Nawet jak ma na 900 to w paśmie EGSM, Nokia 5110 obsługuje tylko GSM ( Primary GSM 900 Band)

róznice

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci_u%C5%BCywane_w_sieci_GSM

--
Kuba

Data: 2010-02-15 18:26:10
Autor: dizel
On Mon, 15 Feb 2010 14:20:17 +0100, "Michał" <xsd@njd.pl> wrote:

[...]

To napewno nokia 5110??
Bo za czasów telefonów jednosystemowych była identyczna nokia bodajże
5130, która z wyglądu była identyczna jak 5110 ale była tylko
jednostystemowa z zasięgiem 1800, może ty masz właśnie taką.

Data: 2010-02-15 20:12:13
Autor: Michał
[...]

tak, 5110.
o dziwo, w domu udało mi się zalogować do plusa bez problemu, może faktycznie plus jedzie tam na 1800, chociaż dziwne, bo to centrum częstochowy...

wlaśnie się bawię drugą, niestety ma simlocka, może ktoś wie czym zatwierdzić kod do zdjęcia locka?:))
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi,
michal

Data: 2010-02-15 19:54:48
Autor: Grzegorz S
"Michał" <xsd@njd.pl> wrote:
> [...]

wlaśnie się bawię drugą, niestety ma simlocka, może ktoś wie czym zatwierdzić kod do zdjęcia locka?:))

Jeśli to również nokia 5110 to skorzystaj z http://unlock.nokiafree.org/

użyj kalkulatora dct3 na dole strony.

--
gs

Data: 2010-02-15 21:34:08
Autor: Michał
play fresh z nokia 5110, nie dziala
Jeśli to również nokia 5110 to skorzystaj z

http://unlock.nokiafree.org/

Dzięki, ale kalkulatory przerabiałem, problem w tym, że po wpisaniu kodu trzeba go czymś potwierdzić, normalnie to jest zielona słuchawka, tu takowej nie ma:) chyba że miałem kod zły i po wpisaniu ostatniego # powinien się sam aktywować.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-02-16 19:35:52
Autor: Grzexs
[...]

W Nokii 3120 samo się aktywowało, mimo istnienia klawisza "zielona słuchawka". I zawsze wypisywało, że zły kod ;)

--
Grzexs

Data: 2010-02-16 23:13:32
Autor: darnok
On 2010-02-16 19:35, Grzexs wrote:

W Nokii 3120 samo się aktywowało, mimo istnienia klawisza "zielona
słuchawka". I zawsze wypisywało, że zły kod ;)

Gdzie ty tu widzisz zielona sluchawke?
http://www.easypedia.gr/el/images/shared/7/7a/Nokia_3210.jpg

Tu jest taka sama "zielona sluchawka" jak w 5110, czyli wirtualna.

Data: 2010-02-17 11:29:54
Autor: Michał
play fresh z nokia 5110, nie dziala
Witam,
okazuje się że faktycznie muszą być miejscami z playa ( plusa ) 1800, bo na docelowym miejscu 5110 sie zalogowala i smiga:)
Dzięki za dyskusję:)
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-02-17 13:43:50
Autor: PWK
Użytkownik "Michał" <xsd@njd.pl> napisał w wiadomości news:hlgges$q6e$1news.onet.pl...
[...]

Tak jak pisali poprzednicy 5110 nie ma EGSM, więc nie będzie chodziła w zasięgu macierzystym sieci Play.
Plus ma sieć GSM opartą na 900 i 1800 (w większych miastach i tam, gdzie jest spory ruch), przy czym sieć jest tak skonfigurowana, że telefony domyślnie słuchają 900 i jedynie w przypadku rozmów wędrują na 1800, by powrócić do 900 po rozmowie. Oczywiście, jak Ty zaczniesz rozmowę na 900, to nie powędrujesz na 1800, bo telefon nie wspiera tej częstotliwości. Pozostaniesz na 900.

Data: 2010-02-17 21:27:05
Autor: Grzexs
play fresh z nokia 5110, nie dziala
-- -- -- -- Info od <darnok> z 2010-02-16 23:13

Nokia 3120, a nie 3210!!! http://www.telepolis.pl/telefony.php?id=638 Mało ten haczyk słuchawkę przypomina, ale funkcja ta sama.

--
Grzexs

Data: 2010-02-15 20:40:33
Autor: Maciej Muran
[...]

Wcale nie dziwne. Pierwsi operatorzy dostali koncesję na 900 MHz i wg tego pasma budowali swoje sieci. Później rozszerzono to o 1800 (słabszy zasięg ale za to gęściej), co pozwoliło na łatanie dziur w centrach miast. Dziury nie tyle "architektoniczne" co "wydajnościowe". I stąd w jakimś punkcie miasta trafiłeś na taką DCS-kę.

Maciek.

play fresh z nokia 5110, nie dziala