płetwy do snorkelingu

Data: 2009-08-09 13:20:02
Autor: Ada i Jacek Jackowscy
płetwy do snorkelingu
Witam,
Jakie płetwy sugerowalibyście do snorklowania ? Kaloszowe czy paskowe.
Wiem - paskowe i buty mają dodatnią pływalność i może to być
utrudnienie przy snorkowaniu tuż przy powierzchni wody. Kaloszowe
widziałem polecane do snorklowania ale jak w nich przedostać się z
plaży na głębszą wodę (?) - na pewno się da ale zbyt przyjemne to nie
jest. Z drugiej strony ryzykować ukłócie jeżowca na dnie i wchodzić na
boso też nie wróży nic dobrego.

Prosiłbym także o polecenie dobrych i nie za drogich płetw właśnie do
snorklowania. Miałem przyjemność wypróbować na basenie kaloszowe
Maresa Avanti Excel - są miłe ale może można dostać coś tańszego i
równie dobrego, ewentualnie paskowe jeśli dyskusja wskaże, że są
lepsze nawet do snorklowania.

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-08-09 15:34:39
Autor: Pszemol
płetwy do snorkelingu

"Ada i Jacek Jackowscy" <adaijacek@jackowski.net.pl> wrote in message news:46914aaa-604e-4480-94d3-a93bf9c5c7a7j9g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

No robisz 3-4 kroki i zaczynasz pływać... gdzie widzisz problem?

Z drugiej strony ryzykować ukłócie jeżowca na dnie i wchodzić na
boso też nie wróży nic dobrego.

Jeżowców tuż przy brzegu jest zwykle bardzo mało...
One nie lubią być odsłaniane przy odpływie.

[...]

Kaloszowe te Maresa to zaledwie 57 dolców:
http://www.leisurepro.com/Prod/MRSFAEX.html

Takie kaloszowe rozwiązanie jest najprostsze i najtańsze.
Ja mam paskowe i wchodzę w gołych stopach (pięty odsłonięte)
i mam czasem problem gdy wyjdę na ostre kamienie ...

Data: 2009-08-09 14:30:55
Autor: Jacek Maria Jackowski
płetwy do snorkelingu
Kaloszowe te Maresa to zaledwie 57 dolców:http://www.leisurepro.com/Prod/MRSFAEX.html

Nawet na allegro niestety cena około 250 PLN :(

Data: 2009-08-10 08:31:07
Autor: Pszemol
płetwy do snorkelingu
"Jacek Maria Jackowski" <j.m.jackowski@gmail.com> wrote in message news:40c1e39a-c732-450e-8d9d-3df679d49127f33g2000vbm.googlegroups.com...
Kaloszowe te Maresa to zaledwie 57 dolców:http://www.leisurepro.com/Prod/MRSFAEX.html

Nawet na allegro niestety cena około 250 PLN :(

A nie masz kogoś, kto mógłby Ci je kupić w USA?

Data: 2009-08-10 09:37:19
Autor: 666
płetwy do snorkelingu
Kieruj się rozmiarem i mierz na nogę, bo płetwy kaloszowe robione są co dwa rozmiary i jak akurat Twój "wymarzony" model nie będzie Ci pasował, to będziesz musiał kupić coś od konkurencji.
Przy zwykłym nurkowaniu z fajeczką różnicy pomiędzy tanimi (nawet firmowymi) a drogimi płetwami nie zauwazysz, za to tanie będą często mniejsze, lżejsze i łatwiejsze do zapakowania w bagaz, szczególnie lotniczy.
JaC

Data: 2009-08-10 03:41:39
Autor: Jacek Maria Jackowski
płetwy do snorkelingu
On 10 Sie, 09:37, " 666" <j....@gazeta.pl> wrote:
[...]

Dobra, wyszło, że kaloszowe, że kierować się mam rozmiarem - nie wiem
jeszcze tylko nic o tym czy taka płetwa do pływania powierzchniowego
powinna być bardziej miękka czy twarda i ewentualnie jakie modele
byście polecili. Dodam, że mam problemy z lewym stawem skokowym i
prawym kolanowym. W wodzie lubię dłużej popływać stąd mile widziane
płetwy, które potrafią nadać odpowiedni pęd ale też nie wymagają mega
siły.

Pozdr,
Jacek

Data: 2009-08-10 11:11:52
Autor: jacekplacek
płetwy do snorkelingu
Jacek Maria Jackowski <j.m.jackowski@gmail.com> napisał(a):
On 10 Sie, 09:37, " 666" <j....@gazeta.pl> wrote:
> Kieruj si=EA rozmiarem i mierz na nog=EA, bo p=B3etwy kaloszowe robione s=
=B1 co dwa rozmiary i jak akurat Tw=F3j "wymarzony" model nie b=EAdzie Ci p=
asowa=B3, to b=EAdziesz musia=B3 kupi=E6 co=B6 od konkurencji.
> Przy zwyk=B3ym nurkowaniu z fajeczk=B1 r=F3=BFnicy pomi=EAdzy tanimi (naw=
et firmowymi) a drogimi p=B3etwami nie zauwazysz, za to tanie b=EAd=B1 cz=
=EAsto mniejsze, l=BFejsze i =B3atwiejsze do zapakowania w bagaz, szczeg=F3=
lnie lotniczy.
> JaC

Dobra, wysz=B3o, =BFe kaloszowe, =BFe kierowa=E6 si=EA mam rozmiarem - nie =
wiem
jeszcze tylko nic o tym czy taka p=B3etwa do p=B3ywania powierzchniowego
powinna by=E6 bardziej mi=EAkka czy twarda i ewentualnie jakie modele
by=B6cie polecili. Dodam, =BFe mam problemy z lewym stawem skokowym i
prawym kolanowym. W wodzie lubi=EA d=B3u=BFej pop=B3ywa=E6 st=B1d mile widz=
iane
p=B3etwy, kt=F3re potrafi=B1 nada=E6 odpowiedni p=EAd ale te=BF nie wymagaj=
=B1 mega
si=B3y.

Warto poczytać:
http://www.freediving.com.pl/sprzet.php

Data: 2009-08-10 13:28:55
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
płetwy do snorkelingu

Użytkownik "Jacek Maria Jackowski" <j.m.jackowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:92f21bac-64f6-4c1d-be50-47f6d4725e91j19g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Moim zdaniem w tym przypadku nie powinna być twarda. Jeśli zamierzasz pływać po powierzchni i faktycznie masz problem ze nogą to weź takie:
http://divezone.pl/tusa-xpert-zoom-full-foot-fin-ff9-p-2135.html

jest to miękka płetwa, która nie będzie ci obciążała nogi a do zabawy spokojnie się nada. Jeśli będziesz potrzebował twarszych płetw to Rondinella
http://divezone.pl/cressi-pletwy-rondinella-p-186.html?
 a później (jeszcze twardsza) Reaction Pro (ta się nada do schodzenia głębiej i mocnego kopania)
http://divezone.pl/cressi-pletwy-reaction-pro-p-2093.html

pzdr, Karol

Data: 2009-08-10 07:15:26
Autor: jacekplacek
płetwy do snorkelingu
Ada i Jacek Jackowscy <adaijacek@jackowski.net.pl> napisał(a):
Witam,
Jakie p=B3etwy sugerowaliby=B6cie do snorklowania ? Kaloszowe czy paskowe.
Wiem - paskowe i buty maj=B1 dodatni=B1 p=B3ywalno=B6=E6

Radzę sprawdzić, nie ufać, że tak być powinno...

Kaloszowe
widzia=B3em polecane do snorklowania ale jak w nich przedosta=E6 si=EA z
pla=BFy na g=B3=EAbsz=B1 wod=EA (?) - na pewno si=EA da

Tyłem.

--

płetwy do snorkelingu