plik wymiany, pamięć wirtualna, paging file

Data: 2013-12-01 15:44:56
Autor: zlotowinfo
plik wymiany, pamięć wirtualna, paging file
mam pamięci 4GB i wirtualną ustawiłem na stałe 2GB
jednak nie mogę zrozumieć raportu aidy, gdzie w jednym miejscu jest nawet 10GB

Aida 64 pokazuje mi tak:

Pamięć fizyczna
W sumie 4095 MB / Użytych 2763 MB / Wolne 1332 MB / Wykorzystanie 67 %

Rozmiar pliku wymiany
W sumie 6093 MB / Użytych 3735 MB / Wolne 2359 MB / Wykorzystanie 61 %

Pamięć wirtualna
W sumie 10189 MB / Użytych 6498 MB / Wolne 3691 MB / Wykorzystanie 64 %

Paging File V:\pagefile.sys
Initial / Maximum Size 2000 MB / 2000 MB
Current / Peak Usage 655 MB / 1122 MB / Wykorzystanie 33 %

Physical Address Extension (PAE)
Obsługiwane przez system operacyjny Tak
Obsługiwane przez procesor Tak
Aktywna Tak

Data: 2013-12-01 16:55:08
Autor: Robert Winkler
W dniu 2013-12-01 15:44, zlotowinfo pisze:
[...]

Systemowy mechanizm pamięci wirtualnej nie służy tylko
do obsługi pliku wymiany.
Mechanizm ten oferuje programom najszybszy dostęp do danych
zapisanych w plikach na dysku, nic dziwnego że programiści
masowo korzystają z niego w swoich programach
Nazywa się to Memory-mapped file.
Dla programu cały plik jest dostępny jako ciągły obszar
wirtualnej przestrzeni adresowej,
systemowy mechanizm pamięci wirtualnej dba o to
aby odpowiedni fragment pliku był wczytany w do pamięci RAM.
Jeśli nie ma gość pamieci RAM,
zwalniany jest inny blok zamapowanego pliku,
albo jakiś inny fragment RAM zostaje zapisany
już w normalnym pliku wymiany, zwalniając RAM dla zamapowanego pliku.

/Robert

Data: 2013-12-01 17:40:29
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle zlotowinfo napisał w niedziela, 1 grudnia 2013 15:44:

mam pamięci 4GB i wirtualną ustawiłem na stałe 2GB

Gwoli ścisłości, to tak się nie bardzo da. CAŁA pamięć używana przez system operacyjny jest pamięcią wirtualną, której część zawartości chwilowo rezyduje w RAM, część w plikach lub partycjach wymiany, a część - jak pisał Robert - to zamapowane zwykłe pliki dyskowe. Prawdopodobnie ustawiłeś więc ograniczenie wielkości pliku wymiany, a NIE pamięci wirtualnej. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

plik wymiany, pamięć wirtualna, paging file