plk Kukliński i NATO. (Panslavisto dlaczego i dla kogo lzesz.?)

Data: 2009-12-11 10:52:46
Autor: Karol
plk Kukliński i NATO. (Panslavisto dlaczego i dla kogo lzesz.?)

Według Leszka Millera rehabilitacja Kuklińskiego była jednym z nieoficjalnych
warunków wejścia Polski do NATO.[3

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Kukli%C5%84ski

O koniecznosci ULASKAWIENIA plk. R. Kuklinskiego, jako WARUNKU wejscia Polski
do NATO i sowieckich przeciwnikach tego pomyslu, tak  pisze Leszek Miller na
swoim blogu:

- O co chodzi z tym Kuklińskim? Po co pan się z nim spotykał? – usłyszałem
wczoraj podczas debaty z Andrzejem Celińskim na temat różnych znaczeń 13 grudnia.

Z pułkownikiem Kuklińskim widziałem się po raz pierwszy w 1998 roku
kilkadziesiąt kilometrów pod Waszyngtonem. Jako szef opozycyjnego SLD
składałem wizytę w USA i dość niespodziewanie otrzymałem taką propozycję.
Skorzystałem z niej i przez prawie trzy godziny rozmawiałem z człowiekiem,
który w Polsce wzbudza skrajne emocje. Więcej piszę o tym w swojej książce,
która ukaże się przed wyborami do Parlamentu Europejskiego, dziś tylko kilka
myśli na ten temat.

W dniu 21 grudnia 1995 roku Andrzej Milczanowski z trybuny sejmowej oskarżył
premiera Oleksego o szpiegostwo na rzecz ZSRR, a później Rosji. Był to efekt
nielegalnej operacji UOP-u, która miała pomóc w reelekcji Lecha Wałęsy. Po
wygranych w 1993 roku przez SLD wyborach parlamentarnych lewica była na fali i
jej kandydat miał spore szanse w wyborach prezydenckich. UOP szukał haków i
Rosjanie, którzy intensywnie starali się powstrzymać Amerykanów od
rozszerzenia NATO doskonale o tym wiedzieli. Nie mogli przegapić okazji, która
sama pchała się im w ręce. Podjęli grę i rzucili przynętę, która została
ochoczo połknięta. W przeciwieństwie do UOP nie interesowały ich wybory
prezydenckie, a spowodowanie możliwie wielkiego blamażu Polski w ważnym
okresie starań o członkostwo w NATO. Zdawali sobie sprawę, że jeśli służby
specjalne oskarżą własnego premiera o szpiegostwo efekt będzie piorunujący.
Nie pomylili się. Polska polityka weszła w fazę ciężkiego kryzysu, ale co
najgorsze reputacja Rzeczpospolitej, jako przyszłego wiarygodnego członka NATO
została poważnie nadwyrężona.  Natychmiast rozległy się głosy, że Polska
będzie rosyjskim koniem trojańskim we wspólnocie Północnoatlantyckiej. To
robiło wrażenie i administracja Billa Clintona musiała mieć pewność, z kim i
czym ma do czynienia.

W lutym 1996 roku Richard Holbrooke – wpływowy zastępca amerykańskiego
sekretarza stanu przyleciał do Warszawy na czele niewielkiej grupy analityków
i ekspertów. Amerykanie chcieli zweryfikować swoje oceny na temat zdolności
Polski do udziału w NATO i dwustronnych zobowiązań sojuszniczych. Wyjeżdżali
uspokojeni, ale sprawa płk. Kuklińskiego nabrała nowego wymiaru i stawała się
coraz bardziej paląca. Wpływowe koła w Waszyngtonie niechętne rozszerzeniu
NATO wykorzystywały oskarżenie ciążące na Kuklińskim do blokowania wejścia
Polski do Paktu. Procedury wlokły się w nieskończoność, a w dodatku uaktywniła
się amerykańska Polonia, która słała listy do Białego Domu z żądaniem pełnej
rehabilitacji pułkownika. Wprawdzie w maju 1995 roku za rządu Józefa Oleksego
Ryszardowi Kuklińskiemu uchylono wyrok śmierci i przywrócono stopień wojskowy,
ale dalej ciążyły nad nim poważne zarzuty. Po długiej procedurze, w lipcu 1997
roku, w okresie rządu Włodzimierza Cimoszewicza prokuratura wojskowa umorzyła
śledztwo z argumentacją, że pułkownik działał w stanie wyższej konieczności.

Interes państwa wymagał, aby sprawę Kuklińskiego zdjąć z porządku dziennego. I
tak się stało. Strategiczne bezpieczeństwo Polski było ważniejsze niż
wątpliwości i moralne oceny.

W tym samym czasie, kiedy prokuratura wojskowa kończyła śledztwo, w lipcu 1997
roku Polska została zaproszona do przystąpienia do NATO, a 12 marca 1999 roku
stała się członkiem euroatlantyckiej wspólnoty.

http://leszek-miller.blog.onet.pl/1,DA2008-12-17,index.html

Data: 2009-12-11 13:13:14
Autor: Neko
(Panslavisto dlaczego i dla kogo lzesz.?) Panslavista: DLA SB-ECJI !

Data: 2009-12-11 16:56:59
Autor: Karol
(Panslavisto dlaczego i dla kogo lzesz.?) Panslavista: DLA SB-ECJI !

z tego co pisze Miller o przeszkadzaczach o wejsciu Polski do NATO, wyglada ze prawdopodonie niepolski. Albo sowiet, albo parch, albo dwa w jednym

Data: 2009-12-11 18:01:10
Autor: Prawusek

"Karol " <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message

z tego co pisze Miller o przeszkadzaczach o wejsciu Polski do NATO,
wyglada ze
prawdopodonie niepolski. Albo sowiet, albo parch, albo dwa w jednym

Wal się - nie będę odpowiadał na twoje parchanie.

Data: 2009-12-11 17:20:17
Autor: Karol
Prawusek <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> prawdopodonie niepolski. Albo sowiet, albo parch, albo dwa w jednym

Wal się - nie będę odpowiadał na twoje parchanie.

teraz kolejny raz potwierdzasz, co trzeba bylo z wami zrobic, zamiast oddzielac sie od was grubymi kreskami: kula w leb, albo na drzewo i bylby
spokoj, a tak to nie ze dosc bierzecie sowite emerytury, to jeszcze bruzdzicie
i prowadzicie DEZINFORMAJE aby nie dopuscic bron Boze do ujawnienia o was
CALEJ prawdy.

Szkalujecie skurwysyny esbuckie, przyzwoitych ludzi ktorzxy poswiecili dla Polski i Polakow swoje wlasne zycie i swojej rodziny. A ty jestes ewidentna sowiecka kurwa, a nie czlowiek, takie zwykle SCIERWO.

Data: 2009-12-11 18:31:39
Autor: Prawusek

> [...]

Polski i Polakow swoje wlasne zycie i swojej rodziny.

A ty jestes ewidentna sowiecka kurwa, a nie czlowiek, takie zwykle

Brys', mierzawiec.

Data: 2009-12-11 18:34:08
Autor: Prawusek
[...]

Dla ciebie hospodar din Mołdova.

Data: 2009-12-11 17:43:14
Autor: Karol
> [...]
" Karol" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message

> A ty jestes ewidentna sowiecka kurwa, a nie czlowiek, takie zwykle

hehehe....komuszy, esbek, klamca i ZDRAJCA !

Data: 2009-12-11 18:48:21
Autor: Prawusek
Prawusek <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> " Karol" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message

> SCIERWO.
>
> Dla ciebie hospodar din Mołdova.

hehehe....komuszy, esbek, klamca i ZDRAJCA !

I gest tyczkarza...

Data: 2009-12-11 17:57:02
Autor: Karol
> [...]
Prawusek <prawusek@interia.pl> napisał(a):
" Karol" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message

> hehehe....komuszy, esbek, klamca i ZDRAJCA !

tylko sie nie przewroc na ten swoj zaklamany, czerwony ryj, parchaty esbucu. --

plk Kukliński i NATO. (Panslavisto dlaczego i dla kogo lzesz.?)