p³yn antyprzebiciowy

Data: 2015-07-31 14:34:15
Autor: __Maciek
p³yn antyprzebiciowy
Tue, 28 Jul 2015 13:35:10 +0200 m <mvoicem@gmail.com> napisa³:

Zastanawiam siê, czy nie zaksperymentowaæ z jakimi¶
uszczelniaczami/p³ynami antyprzebiciowymi. Czy ma to sens? Jest szansa
¿e mi siê up³yw powietrza uszczelni i nie bêdê musia³ wymieniaæ?

Szkoda kasy na takie duperele. Nie ma te¿ sensu "ratowaæ" uszkodzonej
dêtki, po prostu j± wymieñ, tylko wykonaj kilka czynno¶ci, ¿eby awaria
siê nie powtórzy³a: Rozbierz to ko³o. Dok³adnie (przydaje siê lampa) sprawd¼ czy w oponie
nie ma jakiego¶ drutu/kolca/szk³a itp., sprawd¼ czy nie ma
potencjalnych przyczyn w samym kole - brak opaski lub uszkodzona,
wystaj±ce szprychy, ostre krawêdzie itp.
Zlokalizuj za pomoc± wody uszkodzenie dêtki i wyci±gnij wnioski.
Je¿eli wszystko ju¿ jest ok, to za³ó¿ now± dêtkê, nie zapominaj±c o
talku. Uwa¿aj te¿ aby przy sk³adaniu u³o¿yæ dêtkê równo i nie przyci±æ
jej. Je¿eli dêtkê odpowiednio podpompujesz przed sk³adaniem ko³a i
wszystko jest nale¿ycie wysmarowane talkiem, to ko³o sk³ada siê bardzo
³atwo i niezawodnie.

Je¿eli nie ma wcze¶niej wspomnianych problemów które mog± prowadziæ do
uszkodzenia, dêtka/opona zosta³a porz±dnie wytalkowana przed
z³o¿eniem, pompujesz do w³a¶ciwego ci¶nienia (zbyt niskie grozi tzw.
snakebiteami), to nie ma powodu ¿eby zdarza³y siê czêste awarie.

Czy te¿ nie kombinowaæ i wymieniaæ dêtkê (jak ja tego nie cierpiê)?

Wymieniæ dêtkê, ale na tak± grubsz±, porz±dniejsz±. Je¿eli kupujesz
jak±¶ najgorsz± taniochê (np. CST) to nie ma siê co dziwiæ. One tak
maj± ¿e padaj±.
Kup grubsz±, markow± dêtkê, np. Kenda, Rubena, Panasonic itp.

Data: 2015-08-03 20:09:10
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:5pqmrapr3ggv9r2mu2roei7a9pfapf5m524ax.com...
[...]

Takie rady to dla kogo¶ kto je¼dzi po lasach i zdarza siê mu
kicha raz na miesi±c-dwa. Kto¶, kto je¼dzi po ulicach miast,
zw³aszcza gdzie w niektórych miejscach trzeba je¼dziæ poboczami
musi rozwi±zaæ problem INACZEJ bo miewa kichê raz-dwa razy
na tydzieñ. I naprawdê k-rwica trafia gdy kolejny raz musisz
dêtkê wymieniæ aby za dwa dni znowu i znowu, i znowu...
Ja je¿dzê 90% po mie¶cie i dlatego znam ten ból.
Odk±d za³o¿y³em opony z wk³adk± do miasta problem siê
skoñczy³. Jeszcze nie musia³em dêtki naprawiaæ od wymiany.

Byæ mo¿e sposób Ignaca to taka sama sprawa jak taka specjalna
opona- byæ mo¿e nie, nie wiem, nie testowa³em.

Data: 2015-08-04 08:39:23
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-04 o 03:09, Pszemol pisze:

Takie rady to dla kogoś kto jeździ po lasach i zdarza się mu
kicha raz na miesiąc-dwa. Ktoś, kto jeździ po ulicach miast,
zwłaszcza gdzie w niektórych miejscach trzeba jeździć poboczami
musi rozwiązać problem INACZEJ bo miewa kichę raz-dwa razy
na tydzień. I naprawdę k-rwica trafia gdy kolejny raz musisz
dętkę wymienić aby za dwa dni znowu i znowu, i znowu...
Ja jeżdzę 90% po mieście i dlatego znam ten ból.
Odkąd założyłem opony z wkładką do miasta problem się
skończył. Jeszcze nie musiałem dętki naprawiać od wymiany.

Dwa razy w tygodniu? Też jeżdżę często po mieście i miewałem tak tylko
wówczas, jak opona była już tak skopana, że trzeba było ją wymienić, bo
jakieś druty same zaczęły wystawać.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-04 17:28:31
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

W słoneczny dzień widać na ulicy odblaski i mnóstwa odprysków szkła - jak
dużo jeździsz to resztki rozbitej butelki na jezdni załatwią Ci dętkę
szybko.

Data: 2015-08-05 09:31:58
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-04 o 19:28, Pszemol pisze:

[...]

Kolega widzę bardziej teoretyk niż praktyk ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-08-05 07:05:34
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mpse5m$aa6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie rozumiem teraz o czym mówisz.

Data: 2015-08-05 14:07:47
Autor: bans
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-05 o 14:05, Pszemol pisze:

Nie rozumiem teraz o czym mówisz.

Że wyobraźnia cię ponosi.

--
bans

Data: 2015-08-05 16:28:12
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
bans <goc@o2.pl> wrote:
W dniu 2015-08-05 o 14:05, Pszemol pisze:

Nie rozumiem teraz o czym mówisz.

Że wyobraźnia cię ponosi.

To nie wyobraźnia - osobiście próbowałem zbierać szkła po rozbitej butelce
na drodze do pracy i osobiście widziałem ile ostrych drobinek szkła długich
na parę mm zostało. Niemożliwe do wyzbierania. Jadąc rano na wschód w
słoneczny dzień widzę z daleka drobinki szkła odbijające słoneczne odblaski
- bliższa inspekcja drogi wykazuje ze w porach asfaltobetonu jest niestety
sporo resztek szkła. Zwłaszcza na poboczach.

Data: 2015-08-05 10:31:05
Autor: Ignac
p³yn antyprzebiciowy
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 18:29:51 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

To nie wyobra¼nia - osobi¶cie próbowa³em zbieraæ szk³a po rozbitej butelce
na drodze do pracy i osobi¶cie widzia³em ile ostrych drobinek szk³a d³ugich
na parê mm zosta³o. Niemo¿liwe do wyzbierania.

Ja traktujê takie szk³o,jak pies swoje odchody, z buta,
nie zbieram, bardzo szybko idzie.

Data: 2015-08-05 21:41:07
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:4f0ffc33-6654-4ff7-b553-d6fe5af16bf0googlegroups.com...
[...]

I co? Kopniesz tak± butelkê na trawnik obok? Potem przejedzie po tym go¶æ z kosiark± i rozsieje szk³o porozbijane na drobniejsze kawa³ki po okolicy? Ja próbowa³em pozbieraæ, próbowa³em zainwestowaæ trochê czasu bo codziennie do pracy t± tras± rowerem jadê - w nadziei ¿e powrzucam do worka kawa³ki i wrzucê potem do ¶mieci jak dojadê do pracy, ale niestety porów w nawierzchni jest sporo i nie da siê tego wszystkiego wyci±gn±æ poza wiêkszymi kawa³kami - chyba ¿e odkurzaczem :-))))
Nie wiem jak przy³apaæ takich ch**w pijaczków co to z auta butelkê na chodnik wyrzuci i ju¿ ¶mieæ nie jego zmartwieniem... chyba nie ma na to rady innej ni¿ tylko pancerna opona, która na tak± szklan± przygodê bêdzie zabezpieczona.

Data: 2015-08-06 10:01:43
Autor: m
p³yn antyprzebiciowy
W dniu 06.08.2015 o 04:41, Pszemol pisze:
[...]

Nie wiem jakie masz opony, ale wydaje mi siê ¿e taka typowa "góralska"
opona to na drobne igie³ki jest odporna, tj. prêdzej ta igie³ka siê
z³amie ni¿ przebije te 3mm gumy.

Ewentualnie jaki¶ taki kawa³ szk³a, porz±dny szpikulec,  który le¿y
zdradziecko ostrym do góry i na który najedziesz....

p. m.

Data: 2015-08-06 09:37:51
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:55c31462$0$4783$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mówimy o je¼dzie po mie¶cie... nie mam górala, nie mam nawet
góralskich opon z gumowymi wypustkami - mam opony miejskie.
Kto¶ kto DU¯O je¼dzi po mie¶cie zwykle bardzo szybko porzuca
górala i góralskie opony bo siê do asfaltu po prostu nie nadaj±.

Ewentualnie jaki¶ taki kawa³ szk³a, porz±dny szpikulec,  który le¿y
zdradziecko ostrym do góry i na który najedziesz....

W³a¶nie to jest problem moim zdaniem - asfaltobeton to nawierzchnia
z kamyczków pozlepiana asfaltem p³ynnym - efekt daje ³adn±,
równomiernie nierówn± nawierzchniê która ma du¿o porów...
W te pory miêdzy kamykami wpadaj± drzazgi szk³a z robitych
lusterek, butelek i inne ¶mieci z jezdni, a wiêc to nie jest tak
¿e le¿y p³aski kawa³ek szyby po której przejedziesz opon± - to
nie by³oby gro¼ne. Gro¼ne jest to, ¿e od³amek szk³a o szpiczastych
rogach le¿y gdzie¶ pod k±tem w takiej dziurce w asfaltobetonie
miêdzy jego kamykami i dzia³a jak pinezka le¿±ca na g³ówce:
czyli ostra krawêd¼ szk³a spotyka siê z opon± pod "odpowiednim"
do przebicia jej k±tem i masz kichê murowan±...

Mo¿e mniejsze s± szanse na to jak masz knobby-tire od górala.
Opony do jazdy miejskiej NIE MAJ¡ w³a¶nie wypustek tego typu.
Bie¿nik jest bardziej g³adki, ma p³ytkie rowki lub nie ma ich wcale
(slick-tire).

Data: 2015-08-05 18:36:36
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-05 o 18:28, Pszemol pisze:
ile ostrych drobinek szkła długich
na parę mm zostało. Niemożliwe do wyzbierania.

Taaa... Erotoman-gawędziarz...

--
Liwiusz

Data: 2015-08-05 16:31:17
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
[...]

To może mi wyjaśnisz co właściwie insynuujesz?

Uważasz może że mylę się myśląc że dżazga szkła z rozbitej butelki czy
lusterka samochodowego może z łatwością wbić się w oponę i przedziurawić
dętkę?

Czy może mylę się twierdząc że jest dużo resztek szkła na ulicach w
mieście?

Data: 2015-08-05 18:35:15
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-05 o 18:31, Pszemol pisze:
[...]

Mylisz się twierdząc, że dużo jeżdżąc łapie się dwa razy w tygodniu gumę
- niechybnie to świadczy, po prostu rowerem dużo nie jeździsz, albo masz
jakiś syfiasty sprzęt i zwalasz na śmieci drogowe.

Co do twoich "obserwacji" - nie kupuj mikroskopu, jak zobaczysz ile
bakterii jest wokół, to przestaniesz z domu wychodzić (ale tam też są).

--
Liwiusz

Data: 2015-08-05 21:42:40
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mpte0c$acq$1node2.news.atman.pl...
[...]

Mam syfiasty sprzęt??? Być może... rower nie był drogi. Ale od kiedy to cena roweru zabezpiecza go przed przebiciem dętki?

Co do twoich "obserwacji" - nie kupuj mikroskopu, jak zobaczysz ile
bakterii jest wokół, to przestaniesz z domu wychodzić (ale tam też są).

A widzisz - bakterii się wcale nie boję, a odłamki szkła widać bez mikroskopu, gołym okiem z daleka. Słonko w tym bardzo pomaga.

Data: 2015-08-06 10:01:03
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-06 o 04:42, Pszemol pisze:

Mam syfiasty sprzęt??? Być może... rower nie był drogi. Ale od kiedy to
cena roweru zabezpiecza go przed przebiciem dętki?

Nie cena i nie roweru, tylko jakość i dętki.

[...]

No to właśnie napisałem - nie kupuj mikroskopu, bo zobaczysz. I nie
czytaj książek. W ogóle lepiej, abyś pozostał mentalnie na etapie
krasnoludków i skisłego mleka ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-08-06 09:38:55
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mpv489$vhk$1node2.news.atman.pl...
[...]

Masz jakiś problem... to widać wyraźnie...
Ale chyba potrzebujesz profesjonalnej pomocy a ja psychiatrÄ… nie jestem :-(

Data: 2015-08-04 09:43:21
Autor: m
p³yn antyprzebiciowy
W dniu 04.08.2015 o 03:09, Pszemol pisze:
> [...]
> Zlokalizuj za pomoc± wody uszkodzenie dêtki i wyci±gnij wnioski.
Takie rady to dla kogo¶ kto je¼dzi po lasach i zdarza siê mu

Mi siê kicha zdarza raz na kilka miesiêcy i uwa¿am ¿e za czêsto :).
Leniwy jestem.

¯eby nie by³o ¿e nie przejrza³em opony itd... obecna kicha jest w kole w
którym dot±d mi siê kichy nie zdarza³y, wiêc nie jest to efektem kolca
który zostawi³em po kisze sprzed kilku lat.

Tak czy inaczej - zamówi³em te opony gaadi, ¿eby przy okazji je
przetestowaæ i zobaczymy, czy rzeczywi¶cie da siê na tym je¼dziæ i czy
wymiana jest taka bezproblemowa.

Poza tym kiedy¶ to kichy mi siê jako¶ nie zdarza³y przez kilka lat z
rzêdu, a by³em i ciê¿szy i mniej wiêcej tyle samo je¼dzi³em.

p. m.

Data: 2015-08-04 17:28:30
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
W dniu 04.08.2015 o 03:09, Pszemol pisze:
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:5pqmrapr3ggv9r2mu2roei7a9pfapf5m524ax.com...
Szkoda kasy na takie duperele. Nie ma też sensu "ratować" uszkodzonej
dętki, po prostu ją wymień, tylko wykonaj kilka czynności, żeby awaria
się nie powtórzyła:
Rozbierz to koło. Dokładnie (przydaje się lampa) sprawdź czy w oponie
nie ma jakiegoś drutu/kolca/szkła itp., sprawdź czy nie ma
potencjalnych przyczyn w samym kole - brak opaski lub uszkodzona,
wystające szprychy, ostre krawędzie itp.
Zlokalizuj za pomocą wody uszkodzenie dętki i wyciągnij wnioski.
Takie rady to dla kogoś kto jeździ po lasach i zdarza się mu
kicha raz na miesiÄ…c-dwa.

Mi się kicha zdarza raz na kilka miesięcy i uważam że za często :).
Leniwy jestem.

Żeby nie było że nie przejrzałem opony itd... obecna kicha jest w kole w
którym dotąd mi się kichy nie zdarzały, więc nie jest to efektem kolca
który zostawiłem po kisze sprzed kilku lat.

Tak czy inaczej - zamówiłem te opony gaadi, żeby przy okazji je
przetestować i zobaczymy, czy rzeczywiście da się na tym jeździć i czy
wymiana jest taka bezproblemowa.

Poza tym kiedyś to kichy mi się jakoś nie zdarzały przez kilka lat z
rzędu, a byłem i cięższy i mniej więcej tyle samo jeździłem.

Można się w ten sposób doszukiwać reguły i pewnie na siłe jakąś teorię
dopasujesz (kicha w czasie trzeciej pęlni księżyca, itp) ale według mnie
jest to zdarzenie czysto losowe i zależne raczej od terenu po ktorym
jeździsz. Jak w Twojej okolicy miasta masz jakies rozbite butelki na drodze
to raz trafisz na cos ostrego pod odpowiednim katem aby wbic sie w opone i
detke a innym razem Ci sie uda...

Data: 2015-08-07 16:34:05
Autor: __Maciek
p³yn antyprzebiciowy
Mon, 3 Aug 2015 20:09:10 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³:

[...]

Bzdury opowiadasz. Je¿d¿ê g³ównie po mie¶cie (po lesie rzadko kiedy),
robiê tak rocznie ok 1000-1200km i kichy nie mia³em ju¿ kilka lat.
Wa¿ê 100kg, mój rower ze 20kg, a dochodzi jeszcze plecak, wy³adowany
niekiedy do 10-15kg. Je¿d¿ê po krawê¿nikach, bez specjalnego
przejmowania siê (chocia¿ unoszê dupê z siode³ka najczê¶ciej).

Skoro masz kichê dwa razy na tydzieñ to najprawdopodobniejsze s± trzy
przyczyny:

- Za niskie ci¶nienie - dla typowych kó³ 26" MTB powinno siê pilnowaæ
¿eby nie spad³o poni¿ej 3 bar. Ja pompujê 3,2 bar z przodu i 3,5 bar z
ty³u.
- Gówniane dêtki z "papieru", np. CST
- Ko³o posk³adane bez talku (zw³aszcza lubi± siê wtedy urywaæ
wentyle).

I naprawdê k-rwica trafia gdy kolejny raz musisz
dêtkê wymieniæ aby za dwa dni znowu i znowu, i znowu...

SOA#1

Data: 2015-08-07 19:00:39
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-07 o 16:34, __Maciek pisze:
Mon, 3 Aug 2015 20:09:10 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał:

[...]

Bzdury opowiadasz. Jeżdżę głównie po mieście (po lesie rzadko kiedy),
robię tak rocznie ok 1000-1200km i kichy nie miałem już kilka lat.
Ważę 100kg, mój rower ze 20kg, a dochodzi jeszcze plecak, wyładowany
niekiedy do 10-15kg. Jeżdżę po krawężnikach, bez specjalnego
przejmowania się (chociaż unoszę dupę z siodełka najczęściej).

Skoro masz kichę dwa razy na tydzień to najprawdopodobniejsze są trzy
przyczyny:

- Za niskie ciśnienie - dla typowych kół 26" MTB powinno się pilnować
żeby nie spadło poniżej 3 bar. Ja pompuję 3,2 bar z przodu i 3,5 bar z
tyłu.
- Gówniane dętki z "papieru", np. CST
- Koło poskładane bez talku (zwłaszcza lubią się wtedy urywać
wentyle).

I naprawdÄ™ k-rwica trafia gdy kolejny raz musisz
dętkę wymienić aby za dwa dni znowu i znowu, i znowu...

SOA#1

Zaraz ci Pszemol napisze, że skoro nie masz problemu, to ewidentnie
"masz jakiÅ› problem" tak jak mi ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 07:04:38
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mq2o7q$j53$4node2.news.atman.pl...
Zaraz ci Pszemol napisze, że skoro nie masz problemu, to ewidentnie
"masz jakiÅ› problem" tak jak mi ;)

Tylko wtedy tak zrobię jak zacznie pisać jakieś głupoty o mikroskopie
i bakteriach.

Data: 2015-08-08 14:47:27
Autor: __Maciek
p³yn antyprzebiciowy
Sat, 8 Aug 2015 07:04:38 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³:

Zaraz ci Pszemol napisze, ¿e skoro nie masz problemu, to ewidentnie
"masz jaki¶ problem" tak jak mi ;)

Tylko wtedy tak zrobiê jak zacznie pisaæ jakie¶ g³upoty o mikroskopie
i bakteriach.

Obejrzyj dêtki pod mikroskopem, bo to bakterie Ci te dziury wygryzaj±
(zêbami) :->

Na drugiego posta odpowiem pó¼niej, teraz idê spaæ...

Data: 2015-08-08 15:56:59
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-08 o 14:04, Pszemol pisze:
[...]

Mikroskop i bakterie to była tylko parafraza twojej "widzę szkła, szkła
wszędzie, szkła-potwory, buuu mamo!"

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 15:21:47
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
[...]

Myslisz że te szkła to jakieś przywidzenia? :-)
Przyśniło mi się jak zbierałem resztki rozbitej butelki do reklamówki aby
wyrzucić je do kosza w biurze? :-))

Data: 2015-08-08 17:36:27
Autor: Liwiusz
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-08 o 17:21, Pszemol pisze:
[...]

Nie wiem jakie masz sny. Ale na pewno nie jeździsz po mieście, bo byś
takich chorych fobii ne miał. I tylko to jest w tym śmieszne, że nie
jeżdżąc - mimo to produkujesz się w temacie na który nie masz zielonego
pojęcia.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 20:11:07
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
[...]

A po czym jeżdżę? :-))

Data: 2015-08-10 07:46:03
Autor: bans
płyn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-08 o 17:36, Liwiusz pisze:

[...]

I ja tak samo odbieram jego posty. Ale nie am co się denerwować, ta grupa i tak już dawno zdechła i zostały głownie takie tematy teoretyków.

No chyba że on jeździ po jakimś Katmandu, gdzie śmieci, szkło na drodze i smród to norma. Nie napisał w sumie...

--
bans

Data: 2015-08-11 07:15:33
Autor: Pszemol
płyn antyprzebiciowy
"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:mq9dqr$a3m$1node2.news.atman.pl...
[...]

To jest ciekawe, że dopiero teraz ktoś z Was zauważył, że fakt że obaj
jeździmy po miescie NIE OZNACZA że jeździmy po tym samym mieście :-)

Data: 2015-08-08 07:30:49
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:06g9sapuhotaedsb1me9mtuu31bi53mu4l4ax.com...
[...]

:-)) Jak mnie bawi± takie wypowiedzi...
No Ty nie mia³e¶, ¶wietnie. Ale dlaczego twierdzisz ¿e ja bzdury gadam?
I sk±d ten zapa³ do tak zawziêtej wojny o ten temat? :-))

Wa¿ê 100kg, mój rower ze 20kg, a dochodzi jeszcze plecak, wy³adowany
niekiedy do 10-15kg. Je¿d¿ê po krawê¿nikach, bez specjalnego
przejmowania siê (chocia¿ unoszê dupê z siode³ka najczê¶ciej).

Napompowana poprawnie opona nie przebija siê na krawê¿nikach
nawet pod ciê¿arem. Poza tym nie mówiê tutaj o dziurach typu
"ugryzienie wê¿a", a takie by³yby symptomy gdyby moje dziury
w dêtkach by³y od przeciêcia obrêcz± dêtki w niedopompowanym kole
(czyli dwie dziurki obok siebie, od przyszczypniêcia dêtki do obrêczy).

Skoro masz kichê dwa razy na tydzieñ to najprawdopodobniejsze
s± trzy przyczyny:

Nie zrozumieli¶my siê chyba - napisa³em "miewa dwa razy na tydzieñ".
Nie jest to *¶rednia* - ale mia³em tak dwa razy w czasie
ostatnich kilku lat ¿e naprawi³em jedno ko³o a za dwa-trzy dni w drugim
kicha by³a. Dêtki mam poklejone w³a¶nie po 3-4 razy bo mia³y normalne
dziury: ostre krawêdzie, otwór jak przecinek wielko¶ci mo¿e <1/2mm.

[...]

Nie mam urwanych wentyli, nie mam pomarszczonych dêtek
od wk³adania bez talku bo talku u¿ywam, nie mam za niskiego
ci¶nienia bo wiem ¿e wtedy opory ruchu rosn± a ja lubiê je¼dziæ
a nie pociæ siê. A rola dêtki przy przebiciu przez szklane zadziory
od rozbitych butelek na drodze jest drugorzêdna - g³ówn± rolê
odgrywa opona, czego dowodzi jasno fakt ¿e odk±d zamieni³em
opony zwyk³e, te z którymi kupi³em rower i czêsto siê przebija³y
na opony z wk³adk± antyprzebiciow± (drogowe) to nie mia³em
ani jednej dziury, a u¿ywam TE SAME DÊTKI, tak samo je talkuje,
tak samo zak³adam do opony i tak samo pompujê.

Twierdzicie z Liwiuszem ¿e nie mam racji my¶l±c, ¿e to od³amki
szk³a przebijaj± moje dêtki - ok, w takim razie co?

Data: 2015-08-10 07:47:04
Autor: bans
p³yn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-08 o 14:30, Pszemol pisze:

[...]

No to po co nakrêcasz dyskusjê o niczym?

--
bans

Data: 2015-08-11 07:16:55
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:mq9dso$a3m$2node2.news.atman.pl...
[...]

Cenzor czy admin? Oj, przepraszam...
Nastêpnym razem zapytam Ciê o zgodê zanim co¶ napiszê na grupê... :-)))

Data: 2015-08-11 14:48:11
Autor: bans
p³yn antyprzebiciowy
W dniu 2015-08-11 o 14:16, Pszemol pisze:

Cenzor czy admin? Oj, przepraszam...

Wijesz siê.

--
bans

Data: 2015-08-12 18:19:16
Autor: Pszemol
p³yn antyprzebiciowy
"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:mqcqub$hvv$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-08-11 o 14:16, Pszemol pisze:

Cenzor czy admin? Oj, przepraszam...

Wijesz siê.

Raczej ironizujê Twoj± nieprzemy¶lan± reakcjê...

p³yn antyprzebiciowy