p³yn bp zamarza na szybach

Data: 2013-12-06 14:09:13
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach
Witam. Czy to jest normalne, ¿e p³yn bp zamarza od razu
na szybie ? Pryskam, przez 2 sekundy jest super
widoczno¶æ a potem robi siê bia³o. Nie wiem jakie s± temperatury
ale na pewno nie ma ¿adnych niesamowitych mrozów. Auto
w ¶rodku jest ju¿ maksymalnie nagrzane, dmuchamie na
szybe w³±czone. Nie testowa³em innych p³ynów bo musze
niestety kupowaæ na bp.

Tu kto¶ mia³ podobny problem:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,89432751,89432751,Zimowy_plyn_do_spryskiwacza_BP_Prestige_zamarza_.html

Data: 2013-12-06 05:47:46
Autor: kogutek444
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu pi±tek, 6 grudnia 2013 14:09:13 UTC+1 u¿ytkownik chochlik_drukarski napisa³:
Witam. Czy to jest normalne, �e p�yn bp zamarza od razu

na szybie ? Pryskam, przez 2 sekundy jest super

widoczno�� a potem robi si� bia�o. Nie wiem jakie s� temperatury

ale na pewno nie ma �adnych niesamowitych mroz�w. Auto

w �rodku jest ju� maksymalnie nagrzane, dmuchamie na

szybe w��czone. Nie testowa�em innych p�yn�w bo musze

niestety kupowa� na bp.

Tu kto� mia� podobny problem:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,89432751,89432751,Zimowy_plyn_do_spryskiwacza_BP_Prestige_zamarza_.html

Fizyka siê k³ania. P³yn to mieszanina kilku cieczy o ró¿nej lotno¶ci. Woda slabo paruje w niskich temperaturach. Ponizej zera zamarza i sublimuje. Etanol paruje du¿o szybciej od wody i nie zamarza w ujemnych temperaturach jakich mo¿na siê w Polsce spodziewaæ. Jak szyba nie jest ciep³a to najpierw odparuje etanol i zostanie cienka warstwa wody która zamarznie. Producenci plynów dodaj± do swoich mieszanin trochê glikolu. Glikol tworzy warstwê pomiêdzy szyb± i wod± z p³ynu. Mieszanka z glikolem ma mniejsz± tendencjê do zamarzania wody jak odparuje z niej etanol.

Data: 2013-12-06 14:13:31
Autor: Maurycy Poszepszyñski
p³yn bp zamarza na szybach
Dnia 2013-12-06 14:09, U¿ytkownik - chochlik_drukarski  napisa³::
[...]

Jaka¶ tandeta. Skoro ju¿ musisz, to kup u nich æwiartkê denaturatu i dolej do zbiornika.
Bêdzie trochê ¶mierdzia³o, ale nie zamarznie.
--
http://www.youtube.com/watch?v=joujh2jLL1A

Data: 2013-12-07 10:31:13
Autor: Przemek
p³yn bp zamarza na szybach
Ja kupujê najtañszy zimowy, jaki jest dostêpny w markecie. Te 7-10z³ jako¶ nie rujnuje mi bud¿etu, a ¿e mam podgrzewane spryskiwacze, to nie widzê ró¿nicy. Chocia¿ kiedy¶ kupi³em p³yn w Lidlu i ten faktycznie zamarza³ na szybie, mimo ¿e nie by³ najtañszy i mia³ byæ do -20, a nie radzi³ sobie przy -10.
Markeciaki nie maj± tej przypad³o¶ci.

Data: 2013-12-07 18:32:39
Autor: AZ
płyn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07, Przemek <przemyslaw.22@gmail.com> wrote:
Ja kupuję najtańszy zimowy, jaki jest dostępny w markecie. Te 7-10zł jakoś nie rujnuje mi budżetu, a że mam podgrzewane spryskiwacze, to nie widzę różnicy. Chociaż kiedyś kupiłem płyn w Lidlu i ten faktycznie zamarzał na szybie, mimo że nie był najtańszy i miał być do -20, a nie radził sobie przy -10.
Markeciaki nie mają tej przypadłości.

Ale strasznie wala, nie sa tak pachnace jak markowe ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-07 20:00:32
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach
Przemek wrote:
[...]

A konkretnie jaki najtañszy ? Z testów wynika, ¿e to jednak ró¿nie bywa
i niektóre to sama woda albo jakie¶ ¶mierdz±ce gówno. Mo¿esz
poleciæ jaki¶ konkretny ?

Markeciaki nie maj± tej przypad³o¶ci.

Mam pewne w±tpliwo¶ci czy mo¿na to tak uogólniæ.

Data: 2013-12-07 12:14:35
Autor: Przemek
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu sobota, 7 grudnia 2013 20:00:32 UTC+1 u¿ytkownik chochlik_drukarski napisa³:

A konkretnie jaki najta�szy ? Z test�w wynika, �e to jednak r�nie bywa

i niekt�re to sama woda albo jakie� �mierdz�ce g�wno. Mo�esz

poleci� jaki� konkretny ?

chcia³bym, ale nie potrafiê. Naprawdê wchodzê do marketu, np Carrefour'a i biorê bañkê zimowego p³ynu, który akurat stoi na palecie. Zazwyczaj poni¿ej 10z³. Nie zwracam uwagi na sk³ad, markê, czy producenta. Nigdy(poza tym z Lidla) nie mia³em przypadku, ¿eby zamarza³ na szybie.
Mam te¿ zimowy p³yn Castrola - kupi³em okazyjnie 2szt, bo wiosn± by³y po kilka z³ w Makro i poza ³adnym zapachem nie widzê ró¿nicy.. Ale co kto lubi - brat kupuje na Statoilu po 30z³ i sobie chwali, tyle, ¿e on zu¿ywa 5l przez ca³± zimê, a ja czasem przez 2-3 tygodnie.

> Markeciaki nie maj� tej przypad�o�ci.

Mam pewne w�tpliwo�ci czy mo�na to tak uog�lni�.

Nie uogólniam. Kupujê i u¿ywam, nic mi nie zamarz³o, a zbiornik p³ynu jest sporo przed ch³odnic±, w zderzaku, wiêc nie ma szans na ogrzanie od silnika nawet przy d³u¿szej trasie. Przy -25 spryski dzia³a³y normalnie.

pozdr
Przemek

Data: 2013-12-07 21:30:54
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach
Przemek wrote:

[...]

Ale u mnie zamarza na szybie a nie w zbiorniku.

Data: 2013-12-07 13:02:20
Autor: Przemek
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu sobota, 7 grudnia 2013 21:30:54 UTC+1 u¿ytkownik chochlik_drukarski napisa³:

Ale u mnie zamarza na szybie a nie w zbiorniku.

No to po raz kolejny napiszê - nie mam z tym problemów i poza jednym przypadkiem, nie mia³em.

Data: 2013-12-07 20:40:04
Autor: AZ
płyn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07, chochlik_drukarski <chochlik_drukarski@wp.pl> wrote:

Nie uogólniam. Kupuję i używam, nic mi nie zamarzło, a zbiornik płynu
jest sporo przed chłodnicą, w zderzaku, więc nie ma szans na ogrzanie
od silnika nawet przy dłuższej trasie. Przy -25 spryski działały
normalnie.

Ale u mnie zamarza na szybie a nie w zbiorniku.
Miales wypstrykany stary plyn?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-07 22:21:38
Autor: jerzu
p³yn bp zamarza na szybach
On Sat, 7 Dec 2013 20:40:04 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Miales wypstrykany stary plyn?

Ja mam obecnie w Masterze pó³ na pó³ letni z zimowym, oba jakie¶ tanie
marketowe. I nie zamarza. Skoro jemu zimowy zamarza to musi to byæ
straszny ch³am. A ¿e ma logo BP, có¿, taka sytuacja :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-07 21:44:59
Autor: AZ
płyn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Miales wypstrykany stary plyn?

Ja mam obecnie w Masterze pół na pół letni z zimowym, oba jakieś tanie
marketowe. I nie zamarza. Skoro jemu zimowy zamarza to musi to być
straszny chłam. A że ma logo BP, cóż, taka sytuacja :)

No ja nawet jeszcze nie dolalem zimowego i letni daje rade tylko szyba
musi byc ciepla ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-12 10:30:05
Autor: Adam Wysocki
p³yn bp zamarza na szybach
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No ja nawet jeszcze nie dolalem zimowego i letni daje rade tylko szyba
musi byc ciepla ;-)

Same with me. Zamki zamarz³y, szyby zamarz³y, a letni p³yn nie zamarz³.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-12-08 07:42:51
Autor: Shrek
p³yn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07 20:00, chochlik_drukarski wrote:

A konkretnie jaki najtañszy ?

Biedronka - Aura 15PLN, nie zap³acisz kart±.

Shrek.

Data: 2013-12-08 07:41:26
Autor: Shrek
p³yn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07 19:31, Przemek wrote:
[...]

Ja w zesz³ym roku kupi³em w Lidlu (sprzedaj± ca³y czas ten sam) i... zamarz³ przy -15 natychmiast. Natychmiast - nic nie widzia³em - jecha³em potem na spryskiwaczu 40km/h po gierkówce do najbli¿szego miejsca gdzie da³o siê zatrzymaæ, wywali³em resztê tego gówna na szybê i oskroba³em. NIe polecam wrogom.

Polecam Aurê z Biedronki - dwa razy na rok chodzê do Biedronki tylko po p³yn - podro¿a³ teraz 15PLN za 4 czy piêæ litrów, ale nie ma nigdy ¿adnych problemów.

Shrek.

Data: 2013-12-09 08:06:06
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach
Shrek wrote:

Polecam Aurê z Biedronki - dwa razy na rok chodzê do Biedronki tylko
po p³yn - podro¿a³ teraz 15PLN za 4 czy piêæ litrów, ale nie ma nigdy
¿adnych problemów.

P³yn z biedronki naprawdê mo¿e byæ du¿o lepszy od t ego z bp ? Spróbujemy

Data: 2013-12-09 09:47:05
Autor: Marcin N
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu 2013-12-09 08:06, chochlik_drukarski pisze:
Shrek wrote:

[...]

Ojej, czyli ju¿ nie musisz kupowaæ w BP?
A tak siê martwi³e¶...

--
MN

Data: 2013-12-09 15:09:26
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52a58385$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-12-09 08:06, chochlik_drukarski pisze:

P³yn z biedronki naprawdê mo¿e byæ du¿o lepszy od t ego z bp ? Spróbujemy

Ojej, czyli ju¿ nie musisz kupowaæ w BP?
A tak siê martwi³e¶...

Na ka¿dej grupie musi byæ taki klaun

Data: 2013-12-09 15:25:24
Autor: Marcin N
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu 2013-12-09 15:09, chochlik_drukarski pisze:

[...]

Przecie¿ wszyscy widz±, co pisa³e¶ wcze¶niej. Odwracanie kota ogonem niewiele tu pomo¿e.

--
MN

Data: 2013-12-27 12:46:05
Autor: Jan Koval
p³yn bp zamarza na szybach

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52a5d2d1$0$2165$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Gorzej. Zosta³o to zapisane na wieki wieków w guglu: l7si9r$iac$1@dont-email.me

J.

Data: 2013-12-09 17:42:13
Autor: Shrek
p³yn bp zamarza na szybach
On 2013-12-09 08:06, chochlik_drukarski wrote:
Shrek wrote:

[...]

Je¶li ten z BP zamarza ci na szybie przy takiech temperaturach jak tej "zimy" to zdecydowanie;)

Shrek

Data: 2013-12-07 18:55:16
Autor: Marcin N
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu 2013-12-06 14:09, chochlik_drukarski pisze:
Nie testowa³em innych p³ynów bo musze
niestety kupowaæ na bp.

Nie k³am, nie musisz. Po prostu nale¿ysz do tych, którzy ani grosza nie wydadz± prywatnie, bo siê im "nale¿y" od firmy.

Mam pe³no takich znajomych. Jaja siê zaczê³y, gdy 40-latki potraci³y s³u¿bowe samochody (kryzys) i nagle ¿yæ nie umiej±. Zakup samochodu przerasta ich emocjonalnie.

--
MN

Data: 2013-12-07 10:43:16
Autor: Marcin Kiciñski
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu sobota, 7 grudnia 2013 18:55:16 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:

Nie k�am, nie musisz. Po prostu nale�ysz do tych, kt�rzy ani grosza nie wydadz� prywatnie, bo si� im "nale�y" od firmy.

Dlaczego uwa¿asz, ¿e kto¶ ma wydawaæ kasê na s³u¿bowy samochód, który
jest narzêdziem pracy i którego utrzymanie firma wrzuca w koszty?
Ja te¿ kupujê p³yn na BP bo muszê - mam Routex. Mam te¿ w³asny samochód,
którym je¿d¿ê na co dzieñ i wiem jakie s± koszty utrzymania auta. I do mojego lejê p³yn z Biedronki.

S³u¿bowy po godzinach pracy stoi pod firm± i s³u¿y wy³±cznie do pracy. To pracodawca daje mi narzêdzie i ustala zasady korzystania. Skoro wybra³ BP i ka¿e tam kupowaæ, to jego sprawa.

Pozdrawiam
MK

P.S. U mnie p³yn z BP jest OK.

Data: 2013-12-07 19:12:39
Autor: cef
p³yn bp zamarza na szybach
Marcin N wrote:

Nie k³am, nie musisz. Po prostu nale¿ysz do tych, którzy ani grosza
nie wydadz± prywatnie, bo siê im "nale¿y" od firmy.

Ale po co maja wydawaæ w³asne jak nie musz±?

Mam pe³no takich znajomych. Jaja siê zaczê³y, gdy 40-latki potraci³y
s³u¿bowe samochody (kryzys) i nagle ¿yæ nie umiej±. Zakup samochodu
przerasta ich emocjonalnie.

Ty masz chyba jaki¶ kompleks utraconego samochodu s³u¿bowego :-)
A porównanie zakupu p³ynu do spryskiwaczy z zakupem samochodu
jest trochê naci±ganym przyk³adem pokazania braku decyzyjno¶ci
(u Twoich znajomych).

Data: 2013-12-07 18:14:45
Autor: AZ
płyn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Nie kłam, nie musisz. Po prostu należysz do tych, którzy ani grosza
nie wydadzą prywatnie, bo się im "należy" od firmy.

Ale po co maja wydawać własne jak nie muszą?

No to niech nie wydaje i sie meczy albo tlumaczy sie szefowi po co mu
byl denaturat na fakture.

Mam pełno takich znajomych. Jaja się zaczęły, gdy 40-latki potraciły
służbowe samochody (kryzys) i nagle żyć nie umieją. Zakup samochodu
przerasta ich emocjonalnie.

Ty masz chyba jakiś kompleks utraconego samochodu służbowego :-)
A porównanie zakupu płynu do spryskiwaczy z zakupem samochodu
jest trochę naciąganym przykładem pokazania braku decyzyjności
(u Twoich znajomych).
Przeciez nie o to mu chodzilo i nic tu nie porownywal.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-07 19:50:30
Autor: cef
płyn bp zamarza na szybach
AZ wrote:

[...]

Może trochę przeciągnąłem, ale Marcin nie pierwszy raz się pastwi tu
nad tymi pozbawionymi samochodu służbowego, że tacy nieporadni - zarówno w kwestii
zakupu samochodu jaki i samodzielnego dokupienia płynu.

Data: 2013-12-07 19:00:48
Autor: Budzik
p³yn bp zamarza na szybach
Osobnik posiadaj±cy mail cezfar@interia.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Ty masz chyba jaki¶ kompleks utraconego samochodu s³u¿bowego :-)

Odnios³em podobne wra¿enie.
Jakas bardzo emocjonalna reakcja...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-12-07 19:58:00
Autor: chochlik_drukarski
p³yn bp zamarza na szybach

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52a36100$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Racja, nie nale¿y mi siê. Powinienem pracodawcy dop³acaæ za to, ¿e
mogê u niego pracowaæ. Lecz siê.

Ale co do jednego masz racje. Jak powiem szefowi, ¿e zamiast p³ynu
z bp chce kupowaæ 3 razy tañszy to nie bêdzie mi robi³ problemów. Wiêc
w sumie nie musze z BP.

Data: 2013-12-07 19:26:02
Autor: neoniusz
p³yn bp zamarza na szybach
W dniu 06.12.2013, 14:09, chochlik_drukarski pisze:
[...]

Straszne. Bylo kupic w Auchan. 4l za 5 zl. Nie zamarza.

Data: 2013-12-07 18:28:49
Autor: AZ
płyn bp zamarza na szybach
On 2013-12-07, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
W dniu 06.12.2013, 14:09, chochlik_drukarski pisze:
Witam. Czy to jest normalne, że płyn bp zamarza od razu
na szybie ? Pryskam, przez 2 sekundy jest super
widoczność a potem robi się biało. Nie wiem jakie są temperatury
ale na pewno nie ma żadnych niesamowitych mrozów. Auto
w środku jest już maksymalnie nagrzane, dmuchamie na
szybe włączone. Nie testowałem innych płynów bo musze
niestety kupować na bp.

Straszne. Bylo kupic w Auchan. 4l za 5 zl. Nie zamarza.

Nie widzisz, ze musi kupowac na BP?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-27 12:39:20
Autor: Jan Koval
płyn bp zamarza na szybach
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l7vpd1$g8q$3node2.news.atman.pl...
On 2013-12-07, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
[...]

Ale jak się zabije to do kogo będzie miał pretensje?
Gdybyż to kosztowało setki złotych a nie 5-10 na pół roku to można zrozumieć,
że po co dokładać ale to też chyba chodzi o własne bezpieczeństwo.

J.

Data: 2013-12-07 19:30:04
Autor: A.L.
p³yn bp zamarza na szybach
On Fri, 6 Dec 2013 14:09:13 +0100, "chochlik_drukarski"
<chochlik_drukarski@wp.pl> wrote:

[...]

No i wlasnie dlatego ci plyn zamarza. Na nagrzanej szybie paruje jakis
tam alkohol ktory jest do plynu dolewany

A.L.

Data: 2013-12-09 10:05:36
Autor: Chris
p³yn bp zamarza na szybach
chochlik_drukarski nabazgra³(a):

[...]

Mia³em tak parê lat temu jak mi zbrak³o p³ynu, zatrzyma³em siê na BP i kupi³em p³yn ale podzia³a³ tylko 2-3 min  potem zamarz³ na amen i musia³em czekaæ a¿ siê ogrzeje w gara¿u, po czym wyssa³em/wypsika³em  to co zosta³o i nala³em co¶ z marketu za 10z³ i dzia³a³ bez problemu. Od tamtej wpadki nie kupujê p³ynu na BP, jak widaæ nie pomyli³em siê co do decyzji :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-12-09 09:07:25
Autor: masti
p³yn bp zamarza na szybach
Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 10:05:36 +0100 osobnik zwany Chris napisał:

chochlik_drukarski nabazgrał(a):

Witam. Czy to jest normalne, że płyn bp zamarza od razu na szybie ?
Pryskam, przez 2 sekundy jest super widoczność a potem robi się biało.
Nie wiem jakie są temperatury ale na pewno nie ma żadnych niesamowitych
mrozów. Auto w środku jest już maksymalnie nagrzane, dmuchamie na szybe
włączone. Nie testowałem innych płynów bo musze niestety kupować na bp.
Tu ktoś miał podobny problem:
http://forum.gazeta.pl/forum/
w,20,89432751,89432751,Zimowy_plyn_do_spryski
wacza_BP_Prestige_zamarza_.html

Miałem tak parę lat temu jak mi zbrakło płynu, zatrzymałem się na BP i
kupiÅ‚em pÅ‚yn ale podziaÅ‚aÅ‚ tylko 2-3 min  potem zamarzÅ‚ na amen i
musiaÅ‚em czekać aż siÄ™ ogrzeje w garażu, po czym wyssaÅ‚em/wypsikaÅ‚em  to
co zostało i nalałem coś z marketu za 10zł i działał bez problemu. Od
tamtej wpadki nie kupuję płynu na BP, jak widać nie pomyliłem się co do
decyzji :)

Używam płynów BP od lat. Jakoś nigdy nie miałem z nimi problemów.

--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-09 10:25:16
Autor: Chris
płyn bp zamarza na szybach
masti nabazgrał(a):

[...]

Może przypadek ale tak jeszcze nie miałem jak wtedy, stary działałał ale się skończył wlałem po drodze z BP i od razu miałem zamarznięty układ, działao tyle ile było w przewodach potem już tylko szron i za chwilę zdechło do zera.

Data: 2013-12-28 02:13:38
Autor: dresgolf
p³yn bp zamarza na szybach
[...]

To ¶wiadczy o tym, ¿e nie dodaj± silnie truj±cego metanolu.

Data: 2013-12-28 11:56:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
p³yn bp zamarza na szybach
Hello Dresgolf,

Zainstaluj sobie normalny czytnik i przestañ rozwalaæ polskie literki!

--
Best regards,
 RoMan

p³yn bp zamarza na szybach