Data: 2012-04-15 00:28:26 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu.Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to zwiększenie chłodnicy. -- |
|
Data: 2012-04-15 02:39:09 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :) skad wziales czysty glikol ? przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego, tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm. termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go wywalil. pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej. wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice wody. no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda kasy ? |
|
Data: 2012-04-15 10:19:00 | |
Autor: J.F. | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Dnia Sun, 15 Apr 2012 02:39:09 +0200, marcin napisał(a):
zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :) Tylko czy reszta silnika to wytrzyma. Te 130 stopni to metal pewnie bez problemu, olej mozna kupic "lepszy", gumowych uszczelek na dluzsza mete nie bylbym pewien ... ale caly dodatkowy osprzet ? Czujniki, wtryskiwacze, kabelki ... Pozostaje kupic toyote. termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg A moze jednak da sie wywalic ? Albo pare dodatkowych dziurek, czy maly obieg przymknac na stale .. J. |
|
Data: 2012-04-15 13:26:59 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak z tym wywaleniem to troche sie boje ale o modyfikacji termostatu mysle. moze obetne cala gore tak zeby tylko dolna czesc zostala. |
|
Data: 2012-04-15 10:55:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-15 02:39, marcin pisze:
przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz poprawiać fabrykę, co jest co najmniej dziwne. Może po prostu wystarczy doprowadzić układ chłodzenia do stanu pełnej sprawności - z użyciem takich części jak fabryczne. Może pompa wody nie domaga? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-04-15 13:21:42 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz w pierwszym poscie napisalem zeby darowac sobie takie rady. |
|
Data: 2012-04-15 15:37:20 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujeszGlikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może zachodzić w określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie kontrolowany. jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze paliwo pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi stratami że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w zasadzie nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i wzrost temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na chłodnicę wody. też zadziała. -- |
|
Data: 2012-04-15 22:03:31 | |
Autor: Plumpi | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmepvg$30c$1inews.gazeta.pl...
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a): Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na poziomie 110°C? |
|
Data: 2012-04-15 22:46:12 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Plumpi <adres@adres.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmepvg$30c$1inews.gazeta.pl...Może to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o 10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni. Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury. -- |
|
Data: 2012-04-16 17:15:44 | |
Autor: janusz_kk1 | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Po co karmisz tego troll-a? przecieĹź on takie bzdury pisze Ĺźe siÄ tego czytaÄ nie da. I to nie tylko na tej grupie. -- Pozdr JanuszK |
|
Data: 2012-04-16 16:02:11 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
janusz_kk1 <janusz_kk@o2.pl> napisał(a):
Chuj ci do tego posrańcu. -- |
|
Data: 2012-04-16 22:58:24 | |
Autor: janusz_kk1 | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Dnia 16-04-2012 o 18:02:11 kogutek <sok_marchwiowy@gazeta.skasuj-to.pl> napisaĹ(a):
janusz_kk1 <janusz_kk@o2.pl> napisaĹ(a):Lepiej byÄ posraĹcem niĹź chujem. -- Pozdr JanuszK |
|
Data: 2012-04-15 05:31:39 | |
Autor: WS | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
On 15 Kwi, 02:28, "kogutek" <sok_marchwi...@gazeta.SKASUJ-
Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz Zwiekszajac temp. w ukladzie automatycznie zwiekszy odprowadzanie ciepla - wieksza roznica temp chodnica-powietrze, wiec wieksza moc chlodnicy... tylko czy cala reszta instalacji wytrzyma wyzsza tempoerature? WS |
|
Data: 2012-04-15 14:47:58 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Zwiekszajac temp. w ukladzie automatycznie zwiekszy odprowadzanie a co moglo by nie wytrzymac? zakladam ze temp w ukladzie nie przekroczy tych 135 st. |
|
Data: 2012-04-15 21:50:38 | |
Autor: Plumpi | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmd4na$s3l$1inews.gazeta.pl...
Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie stwierdzenia. Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę). |
|
Data: 2012-04-15 22:23:39 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-15 21:50, Plumpi pisze:
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :) |
|
Data: 2012-04-15 22:53:08 | |
Autor: Plumpi | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmfaof$oth$1inews.gazeta.pl...
Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :) Ale to było pytanie do Kogutka :) No dobra. Zależy od: 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę. 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia. Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%. Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę wrzenia tego płynu. Można to uzyskać na dwa sposoby: a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko poprzez wymianę korka 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd, który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ. 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z wentylatorami. 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można eksperymentować z wielkością wentylatora. |
|
Data: 2012-04-15 22:57:12 | |
Autor: Plumpi | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "Plumpi" <adres@adres.pl> napisał w wiadomości news:jmfcfq$8b3$1inews.gazeta.pl...
Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%. To jest w przypadku chłodzenia pasywnego (tj. bez wentylatora). W przypadku z wentylatorem ten przyrost może być większy. Moim zdaniem, Twój sposób rozumowania, aby podnieść temperaturę płynu jest dobry. Pozostaje tylko kwestia realizacji oraz czy nie będzie to szkodliwe dla silnika. |
|
Data: 2012-04-15 23:00:02 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Plumpi <adres@adres.pl> napisał(a):
Użytkownik "Plumpi" <adres@adres.pl> napisał w wiadomości news:jmfcfq$8b3$1inews.gazeta.pl...Oczywiście że będzie. Po przekroczeniu pewnej magicznej temperatury w cylindrze nastąpi w silniku benzynowym spalanie stukowe, spadek mocy, jeszcze większe grzanie się silnika i w pewnym momencie warunki temperaturowe w cylindrze uniemożliwią zapalenie mieszanki. Silnik zgaśnie. Ustanie obieg cieczy chłodzącej. Zagotuje się płyn a spod maski wydobywać się będą kłęby pary. Temperatura dojdzie najpierw do temperatury wrzenia cieczy. Jeśli zostanie wyrzucona ciecz chłodząca to będzie rosła dalej. Aluminiowa głowica rozszerzy się jeszcze raz tyle co przy stu stopniach. Ale szpilki albo śruby ją mocujące mniej. Bo są stalowe. Rozszerzona głowica sprasuje uszczelkę pod głowicą. Po ostygnięciu metalowe elementy wrócą do swoich wymiarów ale uszczelka się nie podniesie. Po takim eksperymencie głowica będzie przykręcona mniejszą siłą niż wynika z dokumentacji silnika. Po pewnym czasie da to o sobie znać pod postacią wydmuchania uszczelki pod głowicą. -- |
|
Data: 2012-04-15 23:22:19 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Ale to było pytanie do Kogutka :) dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ? ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja. |
|
Data: 2012-04-15 23:08:16 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Ale to było pytanie do Kogutka :)Rób, Tylko nie pytaj potem dlaczego dlaczego strzeliła Ci uszczelka pod głowicą. jak podniesiesz temperaturę płynu chłodzącego to podniesiesz średnią temperaturę spalania. Twój silnik tego nie wytrzyma bo konstrukcyjnie nie jest przystosowany do wyższej średniej temperatury spalania. Jak to silnik benzynowy to przy temperaturze cieczy chłodzącej wyższej od nominalnej o 30 stopni odmówi współpracy. Efekt takiej przeróbki nie musi być natychmiastowy. Nie od razu strzeli uszczelka pod głowicą. Ale że strzeli jest pewne. -- |
|
Data: 2012-04-15 22:48:14 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Plumpi <adres@adres.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmd4na$s3l$1inews.gazeta.pl...Nigdzie. -- |
|
Data: 2012-04-16 14:58:53 | |
Autor: Ukaniu | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmd4na$s3l$1inews.gazeta.pl... Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz Ech... Jeśli pompa tłoczy określoną ilość cieczy przyjmijmy taką samą w przypadku glikolu i wody to maksymalna możliwa do przetransportowania energia w przypadku wody będzie prawie 2x większa! Jeśli więc chłodnica odda całą energię do otocznia to woda przetransportuje 2x wiecej energii cieplnej z silnika! Genralnie glikol jest kompletnie poronionym pomysłem. Dodając do tego większą lepkość glikolu więc - mniejszy przepływ przez chłodnicę i to że większa rezystancja termiczna zmniejsza możliwości odbierania i oddawania ciepła przez glikol to jeszcze pogarsza sprawe. Chyba, że ostatnio wystąpiły jakieś rewolucyjne zmiany w fizyce... -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-04-16 14:09:27 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
Masz rację. Będzie dwa razy wyższa. Ale coś co się szybciej grzeje bo ma małe ciepło właściwe to i szybciej stygnie. Mnie chodziło o to żeby silnik szybciej się rozgrzewał. I na mieszance 90 do 10 tak jest. Z przegrzewaniem nie mam problemu. Nie wiem po co to ech skoro to samo napisałeś tylko innymi słowami. I Ty i ja stwierdziliśmy że mieszankami nic nie osiągnie. Wywalenie termostatu pomoże niewiele ale może to niewiele wystarczy. Rozwiązaniem jest założenie większej chłodnicy albo schładzanie istniejącej chłodnicy poprzez natryskiwanie jej wodą, jak ktoś poradził. -- |
|