Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Data: 2012-04-15 02:42:18
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmd2pf$nri$1inews.gazeta.pl...
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu.

Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.

Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html

i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?

czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:

a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla

i na konie pytanie o preparat Millers Extracool http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=298

pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.

zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie sensowne ?


Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej wersji silnikowej?


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-15 02:47:26
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
wersji silnikowej?

nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej. zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki km)
wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

Data: 2012-04-15 03:01:24
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmd5r0$fd8$1inews.gazeta.pl...
Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
wersji silnikowej?

nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej. zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki km)
wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.


Może wiatrak ma za małe obroty?

Czy jest to BMW?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-15 03:10:39
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Może wiatrak ma za małe obroty?

wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac.

w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu sprezarka nie bedzie miala za goraco.

Data: 2012-04-15 13:19:38
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmd76p$6a9$1inews.gazeta.pl...
Może wiatrak ma za małe obroty?

wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac.

w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu sprezarka nie bedzie miala za goraco.

Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?

Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może lekko podnieść w niej ciśnienie?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-15 13:57:04
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?

Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może
lekko podnieść w niej ciśnienie?

prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na wyzsze cisnienie (teraz jest na 0,9)

Data: 2012-04-15 22:14:40
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmed2h$415$2inews.gazeta.pl...

Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?

Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może
lekko podnieść w niej ciśnienie?

prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na wyzsze cisnienie (teraz jest na 0,9)

Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa tajemnica NASA.

Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model samochodu ma korki utrzymujące określone ciśnienie w układzie chłodzenia. Temperatura wrzenia płynów jest bardzo zależna od ciśnienia. Skutkiem uszkodzenia korka może właśnie być gotowanie się płynu chłodniczego w niższej temperaturze. Może też być korek źle dobrany. Sam kiedyś miałem podobny problem i dopiero trzeci mechanik zauważył, że korek jest nieodpowiedni - był założony od innego modelu.

Data: 2012-04-15 22:17:15
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa
tajemnica NASA.

Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model

przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.

Data: 2012-04-15 22:26:25
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmfacd$t2p$1inews.gazeta.pl...

przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne.

W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne ciśnienie i płyn potrafił się gotować.

Data: 2012-04-15 22:42:55
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników
się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej
wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne
ciśnienie i płyn potrafił się gotować.

w moim przypadku korek jest ok.

Data: 2012-04-16 11:42:53
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmfbsg$ag1$1inews.gazeta.pl...
W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je
wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników
się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej
wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne
ciśnienie i płyn potrafił się gotować.

w moim przypadku korek jest ok.


Jesteś pewien, że wszystko masz sprawne i dobrze zamontowane? Na grupie był opis problemów z silnikiem, który nie wkręcał się na obroty po wymianie rozrządu. Ustawienie rozrządu było dwa razy sprawdzane, a winnym okazało się ........ złe ustawienie rozrządu. Grupowicz, który miał ten problem, popełniał przy każdym sprawdzaniu ten sam błąd i zawsze był pewien, że zrobił dobrze.

Jakbyś napisał wprost o jakim samochodzie rozmawiamy, mogłoby to dać pewną wskazówkę. Czasem samochody mają swoje wady wrodzone i ktoś znajacy daną markę może coś konstruktywnego podpowiedzieć.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 13:08:54
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Jesteś pewien, że wszystko masz sprawne i dobrze zamontowane?

tak, jestem pewien. a nie pisze jakie auto aby prowokowac trollowania :-)

mimo to ze napisalem w pierwszym poscie ze wszystko jest sprawne to i tak nie udalo sie uniknac trollowania :P

Data: 2012-04-16 17:03:25
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmguk7$33e$1inews.gazeta.pl...

Jesteś pewien, że wszystko masz sprawne i dobrze zamontowane?

tak, jestem pewien. a nie pisze jakie auto aby prowokowac trollowania :-)

mimo to ze napisalem w pierwszym poscie ze wszystko jest sprawne to i tak nie udalo sie uniknac trollowania :P

Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu.

Silnik jest na benzynę, LPG czy diesel?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 17:21:19
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu.

jest sprawne. w temp do 40st nie da sie go zagotowac

Silnik jest na benzynę, LPG czy diesel?


stary turbodizel konstrukcyjnie z konca lat '70

Data: 2012-04-16 19:22:18
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości
news:jmhddh$flb$2inews.gazeta.pl...
Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu.

jest sprawne. w temp do 40st nie da sie go zagotowac

Silnik jest na benzynę, LPG czy diesel?


stary turbodizel konstrukcyjnie z konca lat '70

Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz?
Koce azbestowe, to może być

We wcześniejszym poście pisałeś, że większa chłodnica nie wejdzie z uwagi na
maglownicę i maskę. Trochę dziwne, albo maglownica jest przed silnikiem albo
chłodnica za silnikiem.
Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza.
Jeśli to pomoże, to zrobisz w masce otwory na dodatkowe chwyty powietrza i wylot dołem.

Jakie masz obroty przy tych podjazdach pod górę?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 19:33:05
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz?

co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC

Koce azbestowe, to może być

We wcześniejszym poście pisałeś, że większa chłodnica nie wejdzie z
uwagi na
maglownicę i maskę. Trochę dziwne, albo maglownica jest przed silnikiem
albo
chłodnica za silnikiem.

tam jest kolumna kierowmicza przymocowana do ramy

Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza.
Jeśli to pomoże, to zrobisz w masce otwory na dodatkowe chwyty powietrza
i wylot dołem.

Jakie masz obroty przy tych podjazdach pod górę?

nieduze, max 2krpm na 2 biegu. na trojce nie da sie jechac bo za stromo.

Data: 2012-04-16 20:12:42
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmhl4j$88e$1inews.gazeta.pl...
Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz?

co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC


Tak, o to mi chodziło. To dobrze, że zasysa zimniejsze powietrze.

Koce azbestowe, to może być dobry pomysł. Owinąć nimi rury z powietrzem. Turbiny lepiej nie owijać, bo musi się chłodzić.
Odizolować kolektor wydechowy od reszty silnika.

Koce azbestowe, to może być

We wcześniejszym poście pisałeś, że większa chłodnica nie wejdzie z
uwagi na
maglownicę i maskę. Trochę dziwne, albo maglownica jest przed silnikiem
albo
chłodnica za silnikiem.

tam jest kolumna kierowmicza przymocowana do ramy


Land Cruiser? Range Rover?

Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza.
Jeśli to pomoże, to zrobisz w masce otwory na dodatkowe chwyty powietrza
i wylot dołem.

Jakie masz obroty przy tych podjazdach pod górę?

nieduze, max 2krpm na 2 biegu. na trojce nie da sie jechac bo za stromo.


Spróbuj jechać z wyższymi obrotami. Co prawda daje to więcej energii do wyrzucenia przez chłodnicę, ale poprawia przepływ powietrza, a wyższe ciśnienie doładowania to wyższa sprawność silnika. W ogólnym bilansie może wyjść na plus.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 21:59:35
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmhl4j$88e$1inews.gazeta.pl...

Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz?

co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC

Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero z IC do kolektora.
Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania się silnika oraz obniżenia mocy.

Data: 2012-04-16 22:24:43
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 21:59, Plumpi pisze:
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości
news:jmhl4j$88e$1inews.gazeta.pl...

Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz?

co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC

Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do
filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero
z IC do kolektora.
Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania
się silnika oraz obniżenia mocy.

bez przesady
pewnie chodziło i wlot powietrza chłodzącego intercooler

Data: 2012-04-16 22:26:05
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do
filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero
z IC do kolektora.
Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania
się silnika oraz obniżenia mocy.


nie do, a na.

Data: 2012-04-16 22:30:40
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmhv8v$8qd$2inews.gazeta.pl...

Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do
filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero
z IC do kolektora.
Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania
się silnika oraz obniżenia mocy.


nie do, a na.

Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :)
"na masce jest wlot do IC"

Data: 2012-04-16 22:32:12
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :)
"na masce jest wlot do IC"

zwykla pomylka. sorki. przeciez wiadomo o co chodzi.

Data: 2012-04-16 22:51:26
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmhvke$8qd$3inews.gazeta.pl...

Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :)
"na masce jest wlot do IC"

zwykla pomylka. sorki. przeciez wiadomo o co chodzi.

Nie wiadomo o co Ci chodzi.
Wybacz, ale z Tobą to się dyskutuje jak z dzieckiem.
Skoro chcesz, aby Ci pomóc rozwiazać problem to zacznij ludzi traktować poważnie.

Data: 2012-04-16 22:57:35
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmhvke$8qd$3inews.gazeta.pl...
Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :)
"na masce jest wlot do IC"

zwykla pomylka. sorki. przeciez wiadomo o co chodzi.

Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot powietrza do filtru powietrza?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 23:08:03
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot
powietrza do filtru powietrza?

wlot powietrza do filtra jest w prawym blotniku gdzies kolo reflektora z tego co pamietam. to ma jakies znaczenie?

Data: 2012-04-16 23:20:52
Autor: yabba
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jmi1nl$fkf$1inews.gazeta.pl...
Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot
powietrza do filtru powietrza?

wlot powietrza do filtra jest w prawym blotniku gdzies kolo reflektora z tego co pamietam. to ma jakies znaczenie?


Czy lewy czy prawy błotnik, to nie ma znaczenia. Ważne, że pobiera powietrze z zewnątrz i należy odizolować rurę doprowadzającą powietrze od ciepła z silnika.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-16 22:35:57
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 22:30, Plumpi pisze:
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości
news:jmhv8v$8qd$2inews.gazeta.pl...

Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do
filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero
z IC do kolektora.
Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania
się silnika oraz obniżenia mocy.


nie do, a na.

Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :)
"na masce jest wlot do IC"

a z przodu jest wlot powietrza do chłodnicy - i to jest ok?

Data: 2012-04-15 08:51:47
Autor: cef
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
marcin wrote:
Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
wersji silnikowej?

nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza

Rurek też nie ma gdzie dodać?

Data: 2012-04-15 13:18:05
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza

Rurek też nie ma gdzie dodać?

jakich rurek?

Data: 2012-04-15 13:52:08
Autor: cef
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
marcin wrote:

nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza

Rurek też nie ma gdzie dodać?

jakich rurek?

Dodatkowych. Więcej płynu w układzie.
Zrozumiałem, że chciałbyś zmianę niewielką,
 bo wydaje Ci się, że jesteś na pograniczu wydajności tego układu.
Ale jak czytam dokładniej Twój pierwszy post (gotowanie chłodziwa,
jazda pod górę załadowanym autem, temperatura 55C), to widzę, że
 potrzebna jest raczej dodatkowa
chłodnica, chłodnica komory silnika, dodatkowa chłodnica oleju :-).

Data: 2012-04-15 10:44:36
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze:
Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
wersji silnikowej?

nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku
miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej.
zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie
chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki
km)
wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia
(maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.


Czyli problemem jest zbyt wysoka temperatura w komorze silnika - może w masce (nie wiem co to za auto) zrobić otwór/serię otworów blisko tylnej części tak aby ogrzane powietrze miało łatwiejszą drogę ucieczki.
Ew. jeśli silnik ma turbo to dodatkowy kanał powietrza z wentylatorem bezpośrednio na samą obudowę turbiny i wypychający to powietrze pod auto...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-04-15 14:47:15
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze:
 grubsza tez
nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

wywal wiatrak na silniku z wisko
i wsadĹş elektryczny.
amen.

Data: 2012-04-15 14:55:47
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
wywal wiatrak na silniku z wisko
i wsadĹş elektryczny.
amen.

testowane. podczas zwyklej jazdy musi byc non stop wlaczony. odpada. amen.

Data: 2012-04-15 15:01:50
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-15 14:55, marcin pisze:
wywal wiatrak na silniku z wisko
i wsadĹş elektryczny.
amen.

testowane. podczas zwyklej jazdy musi byc non stop wlaczony. odpada. amen.

na siłę nie będę przekonywał
ale istnieją układy z 2 wiatrakami, 2 biegowe.
są samochody z klimą, gdzie wiatrak cały czas się kręci
i to działa, nie psuje się ;-)

oczywiście jak masz zamiar brodzić w wodzie
to może być krucho.

Data: 2012-04-15 15:06:16
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

apropo wody
to może zraszacz chłodnicy?

choć na początek wykonałbym atrapę termostatu z dziurkami, tak aby to co ma być zamknięte było zamknięte a to co otwarte otwarte.

Data: 2012-04-15 15:48:55
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
apropo wody
to może zraszacz chłodnicy?

choć na początek wykonałbym atrapę termostatu z dziurkami, tak aby to co
ma być zamknięte było zamknięte a to co otwarte otwarte.

a wiesz ze myslalem o zraszaczu :)
tylko chcialbym zrobic tak aby dzialalo zawsze, a tu trza by wode dolewac itd.

atrape termostatu sobie wykonam.
niestety dodatkowych wiatrakow nie ma sensu zakladac bo testowalem to i przy niskich predkosciach zarowno samochodu jak i silnika dziala bardzo dobrze, jednak juz podczas szybszej jazdy i wyzszych obrotow jest za slabe w porownaniu do wiatraka orginalnego.

wydaje mi sie ze jednak termostat faktycznie blokuje przeplyw. podczas gdy temperatura w glowicy zaczyna gotowac wode, dol chlodnicy nie jest az tak goracy i tam woda jest wyraznie zimniejsza.

guglalem troche i faktycznie jacys druciarze na forach rozwiercaja termostaty, tylko ze z calkiem innych powodow - nie otwieraja im sie one :-)

plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona