Data: 2012-04-16 17:14:28 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug± tak± sam± chłodnicę i podł±czyć równolegle. Drug± chłodnicę dać wężami np na dach i "kominek" na niej, który skieruje powietrze na żeberka. Ewentualnie nie na dach, tylko na tył. Do tego dać jakie¶ zawory ci¶nieniowe, aby w przypadku rozwalenia danej chłodnicy ci¶nienie nie wywaliło płynu chłodz±cego na zewn±trz. |
|
Data: 2012-04-16 17:19:16 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug± tak, zajebiscie prosciej. przemyslales w ogole to co napisales? |
|
Data: 2012-04-16 17:31:03 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-16 17:19, marcin pisze:
A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug± Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te daj± do wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, b±dĽ pseudo terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje. |
|
Data: 2012-04-16 17:37:32 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka. |
|
Data: 2012-04-16 17:42:57 | |
Autor: J.F | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomo¶ci
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka. No ale przeciez sprawdziles doswiadczalnie ze ma racje - seryjna wersja sie nie nadaje :-) Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-) J. |
|
Data: 2012-04-16 17:47:09 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza sek w tym ze tam jezdza seryjne auta. moj problem nie wystepuje na pustyni i wydmach, bo tam sie nie gotuje, tylko na stromych dlugich (15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki smigaja jak gdyby nigdy nic. |
|
Data: 2012-04-16 17:55:21 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-16 17:47, marcin pisze:
Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. Z ciekawo¶ci podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam. Z innych rozwi±zań, ręczne zał±czanie wentylatora przed rozpoczęciem podjazdu równoległym wł±cznikiem do termowł±cznika - na dłużej starczy, ewentualnie wymiana obecnego wentylatora na wentylator o większej przepływno¶ci powietrza. Podaj jaki jest tam model wentylatora, a pewnie uda się znaleĽć taki, co więcej powietrza jest w stanie przepompować. Lub może wymiana tego jednego wentylatora na np dwa mniejsze? Sprawdzić czy wlot powietrza dobrze kieruje na chłodnicę. Zrobić tunel pod mask±, który będzie zasysał gor±ce powietrze z komory silnika i wydmuchiwał pod autem przez podci¶nienie. |
|
Data: 2012-04-16 18:15:53 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. w azji oraz w afryce. na dole jest czasem te 55, na gorze moze mniej ale napewno powyzej 40(wybacz nie robie pomiarow i nie zapisuje :) ). roznica poziomow w jednym miejscu prawie 2tys metrow przy dystansie niecale 20km i miejscami tak stromo ze przy predkosci 40km/h wrzucenie luzu daje wrazenie jakbys depnal hamulec lekko.
nie przygotowales sie do odpowiedzi, nie czytasz watku na ktory odpowiadasz. nie mam wentylatora elektrycznego, ktory na probe kiedys wsadzilem i nic to nie daje a jest wrecz gorzje w przelotach po plaskim. |
|
Data: 2012-04-16 19:36:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
On Mon, 16 Apr 2012 18:15:53 +0200, marcin wrote:
Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już pomoże, bo przepływ powietrza jaki¶ tam masz. Możesz się zaintereswować czy masz odpowiedni± ilo¶ć wylotów tego powietrza (np. czy pod silnikiem nie jest jako¶ zbyt szczelnie zabudowane osłonami). Wspominasz gdzie¶ tam o chłodnicy klimy - powiniene¶ klimę wył±czać na takim podjeĽdzie na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed chłodnic± (zwłaszcza jak jeĽdzisz gdzie¶ po górach gdzie jest już mało powietrza w powietrzu). Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukł±d Ci się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć tendencje do zaci±gania gdzie¶ powietrza podczas stygnięcia. Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy czy inne osłony które odseparuj± chłodnicę od gor±ca w silniku. Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe. Albo dalej powiększać chłodnicę. Tylko tu powiniene¶ pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z chłodnicy wyraĽnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia się czynnik (czyli zalej wod±, lub zwiększ wydajno¶ć pompy). Bo domy¶lam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu, szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłe¶? |
|
Data: 2012-04-16 19:46:36 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już oslony pod silnikiem juz dawno nie mam
klimy w ogole nie uzywam, bo w tropikach ona nic nie daje. bardzo slaba jest a kubatura wnetrza ogromna. mam zamiar ja wywalic (chlodnice)
na 1000% jest wszystko tak jak ma byc. pincet razy juz grzebalem przy ukladzie wymieniajac chlodnice, weze, termostaty i inne cuda. ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic. Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy podobno zwiekszanie obrotow po jakiejs tam wartosci powoduje spadek przeplywu? wyczytalem na jakims forum. Tylko tu powiniene¶ pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli cwiczylem. tylko jazda na jedynce z obrotami 1,5k ale wtedy predkosc mam ponizej 20 :) |
|
Data: 2012-04-16 20:56:31 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-16 19:46, marcin pisze:
ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. Wła¶nie, nagrzewnica, że też nie pomy¶lałem, jak się silnik zaczyna przegrzewać, to wł±cza się ogrzewanie na maksa - nagrzewnica to dodatkowa chłodnica. Fakt, nic przyjemnego w gor±c wł±czać jeszcze ogrzewanie, ale czasami nie ma wyj¶cia - siadł mi kiedy¶ wentylator chłodnicy w korku, to jedyne wyj¶cie to ogrzewanie na maksa - na "twarz", ¶rodkowe wywiewy zamkn±ć, boczne skierować na okna, a okna otworzyć. |
|
Data: 2012-04-16 22:24:36 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Wła¶nie, nagrzewnica, że też nie pomy¶lałem, jak się silnik zaczyna naprawde myslisz ze nie probowalem ? |
|
Data: 2012-04-16 22:05:13 | |
Autor: kogutek | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci jużTo może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku. jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i obudowany. Ale jak się komu¶ urwała albo sam zdj±ł to silniczek zaczynał się przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych. -- |
|
Data: 2012-04-17 01:20:48 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
To może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku. byc moze tak jest. niestety nie zaloze ponownie tych oslon, bo zwyczajnie ich nie mam i uzywek tez nie ma, bo sie ludziom rozpieprzaja i kazdy to wywala a nowe kosztuja zylion. |
|
Data: 2012-04-17 02:31:00 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-17 00:05, kogutek pisze:
To może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku. popatrzylem na rysunki. nic z tego. oslony ida od mniej wiecej sciany grodziowej w strone tylu auta i oslaniaja tylko skrzynie biegow (silnik jest wzdluznie) oraz kawalek tylnego walu. nie maja nic wspolnego z przeplywem powietrza z okolic silnika. |
|
Data: 2012-04-16 22:44:32 | |
Autor: Plumpi | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomo¶ci news:jmhltv$aks$1inews.gazeta.pl...
ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic. Hola, hola, to że¶ się nieco zapędził. Przecież pisałe¶, że w aucie wszystko jest OK, a do tego nie ma potrzeby przerabiac auta seryjnego :) |
|
Data: 2012-04-16 23:11:30 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Hola, hola, to że¶ się nieco zapędził. no wszystko jest tak jak fabryka zrobila, ale moze to jest blad konstrukcyjny? wykluczamy taka mozliwosc? werje 3drzwiowe nie maja tej nagrzewnicy. chociaz przemyslalem sprawe i wywalenie jej chyba nic nie zmieni poniewaz w niej jest zawor zamykajacy przeplyw wody i na zamknietym jest bez roznicy. ale wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw. |
|
Data: 2012-04-17 10:53:19 | |
Autor: janusz_kk1 | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Dnia 16-04-2012 o 23:11:30 marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
Zostaw tą nagrzewnicę, ona zawszetrochę odbierze ciepła z silnika.Hola, hola, to żeś się nieco zapędził. Pamiętam jak jedziłem na wycieczki zakładowe to atobus w górach Polskich np wyjazd na Biały Krzyż w Szczyrku, w połowie drogi załączał nagrzewnice w autobusie bo mu się silnik przegrzewał a nie był to wyjazd na 2000m npm :) tylko znacznie mniej. -- Pozdr JanuszK |
|
Data: 2012-04-18 15:22:17 | |
Autor: PM | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomo¶ci news:jmi1u5$gjg$1inews.gazeta.pl... wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw. dlaczego w miejsce? szeregowo a na nagrzewnicę wentylator elektryczny i wyrzut powietrza za kabinę i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę. |
|
Data: 2012-04-18 18:40:05 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę. nie mozna bo nie ma na to miejsca. |
|
Data: 2012-04-18 20:10:32 | |
Autor: nazgul | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-18 18:40, marcin pisze:
i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę. aleś sztywny masz dodatkową chłodnicę w postaci nagrzewnicy. |
|
Data: 2012-04-18 20:13:04 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
aleĹ› sztywny i co w zwiazku z tym? ta chlodnica ma moze 7x7cm. i wieksza tam nie wejdzie. |
|
Data: 2012-04-18 21:56:55 | |
Autor: nazgul | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-18 20:13, marcin pisze:
nic, ale rury już maszaleś sztywny jeszcze Ci się nie znudziło cedzenie informacji? |
|
Data: 2012-04-18 22:02:10 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
nic, ale rury juĹĽ masz gdyby sie dalo to juz dawno bym zamontowal tam chlodnice. |
|
Data: 2012-04-18 22:53:34 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze:
nic, ale rury już masz To jak nic nie chcesz zmieniać w konstrukcji auta, aby przeciwdziałać temu efektowi, to rób to co robią na pustyni w afryce - zatrzymują się i sikają na chłodnicę, bądź silnik. Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia? Musisz dołożyć dodatkową chłodnicę gdziekolwiek, nie ma innego wyjścia. Najprościej, to podłączyć się pod przewody z chłodziwem przy nagrzewnicy i choćby na szybkozłączkach podłączyć dodatkową chłodnicę i wystawić za okno. Albo, powiedz kobiecie, że może zabrać tylko jedną walizeczkę :D |
|
Data: 2012-04-18 22:56:25 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-18 22:53, BQB pisze:
W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze: A przepraszam, jest jeszcze inne wyjście - zdemontuj maskę samochodu przed wjazdem pod górkę, bądź podnieś ją tak, aby robiła za dodatkowy wlot powietrza :P |
|
Data: 2012-04-19 03:17:08 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych jakie ja zadalem pytania w pierwszym poscie? czytales? |
|
Data: 2012-04-19 21:33:23 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-19 03:17, marcin pisze:
Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych Czytałem, ale niczego nie zmieni wymiana nośnika energii. |
|
Data: 2012-04-16 17:45:03 | |
Autor: BQB | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
W dniu 2012-04-16 17:37, marcin pisze:
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 To w końcu podaj ten tajemniczy model auta, który nadaje się do takich celów. Chyba, że jednak masz wersję afrykańsk± tego auta, to stwierdzam, że jednak się myliłem. Poza tym, opisz nieco szerzej, niż "znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka" bo to argument, że brak jakiej¶ sensownej odpowiedzi. |
|
Data: 2012-04-16 17:49:27 | |
Autor: marcin | |
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
To w końcu podaj ten tajemniczy model auta, który nadaje się do takich piszesz po prostu bzdury co udowodnilem w odpowiedzi na post J.F. auto mam europejskie, przerobione na "afrykanskie" poprzez zmiane chlodnicy i termostatu na elementy wystepujace w wersjach azjatyckich. |
|