Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Data: 2012-04-16 17:14:28
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
prosilbym o zabranie glosu.

Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.

Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html

i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza
temperature?

czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:

a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla

i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=298

pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.

zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
sensowne ?

A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug± tak± sam± chłodnicę i podł±czyć równolegle. Drug± chłodnicę dać wężami np na dach i "kominek" na niej, który skieruje powietrze na żeberka. Ewentualnie nie na dach, tylko na tył. Do tego dać jakie¶ zawory ci¶nieniowe, aby w przypadku rozwalenia danej chłodnicy ci¶nienie nie wywaliło płynu chłodz±cego na zewn±trz.

Data: 2012-04-16 17:19:16
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug±
tak± sam± chłodnicę i podł±czyć równolegle. Drug± chłodnicę dać wężami
np na dach i "kominek" na niej, który skieruje powietrze na żeberka.
Ewentualnie nie na dach, tylko na tył. Do tego dać jakie¶ zawory
ci¶nieniowe, aby w przypadku rozwalenia danej chłodnicy ci¶nienie nie
wywaliło płynu chłodz±cego na zewn±trz.

tak, zajebiscie prosciej. przemyslales w ogole to co napisales?

Data: 2012-04-16 17:31:03
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 17:19, marcin pisze:
A nie pro¶ciej zwiększyć powierzchnię oddaj±c± ciepło? dołożyć drug±
tak± sam± chłodnicę i podł±czyć równolegle. Drug± chłodnicę dać wężami
np na dach i "kominek" na niej, który skieruje powietrze na żeberka.
Ewentualnie nie na dach, tylko na tył. Do tego dać jakie¶ zawory
ci¶nieniowe, aby w przypadku rozwalenia danej chłodnicy ci¶nienie nie
wywaliło płynu chłodz±cego na zewn±trz.

tak, zajebiscie prosciej. przemyslales w ogole to co napisales?

Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te daj± do wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, b±dĽ pseudo terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

Data: 2012-04-16 17:37:32
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55
stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te daj± do
wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, b±dĽ pseudo
terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do
ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

Data: 2012-04-16 17:42:57
Autor: J.F
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomo¶ci
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55
stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te daj± do
wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, b±dĽ pseudo
terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do
ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

No ale przeciez sprawdziles doswiadczalnie ze ma racje  - seryjna wersja sie nie nadaje :-)

Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-)

J.

Data: 2012-04-16 17:47:09
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza
tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-)


sek w tym ze tam jezdza seryjne auta. moj problem nie wystepuje na pustyni i wydmach, bo tam sie nie gotuje, tylko na stromych dlugich (15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki smigaja jak gdyby nigdy nic.

Data: 2012-04-16 17:55:21
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 17:47, marcin pisze:
Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza
tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-)


sek w tym ze tam jezdza seryjne auta. moj problem nie wystepuje na
pustyni i wydmach, bo tam sie nie gotuje, tylko na stromych dlugich
(15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo
problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki
smigaja jak gdyby nigdy nic.

Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie.
Z ciekawo¶ci podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam.

Z innych rozwi±zań, ręczne zał±czanie wentylatora przed rozpoczęciem podjazdu równoległym wł±cznikiem do termowł±cznika - na dłużej starczy, ewentualnie wymiana obecnego wentylatora na wentylator o większej przepływno¶ci powietrza. Podaj jaki jest tam model wentylatora, a pewnie uda się znaleĽć taki, co więcej powietrza jest w stanie przepompować. Lub może wymiana tego jednego wentylatora na np dwa mniejsze? Sprawdzić czy wlot powietrza dobrze kieruje na chłodnicę. Zrobić tunel pod mask±, który będzie zasysał gor±ce powietrze z komory silnika i wydmuchiwał pod autem przez podci¶nienie.

Data: 2012-04-16 18:15:53
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie.
Z ciekawo¶ci podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest
długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam.

w azji oraz w afryce. na dole jest czasem te 55, na gorze moze mniej ale napewno powyzej 40(wybacz nie robie pomiarow i nie zapisuje :) ). roznica poziomow w jednym miejscu prawie 2tys metrow przy dystansie niecale 20km i miejscami tak stromo ze przy predkosci 40km/h wrzucenie luzu daje wrazenie jakbys depnal hamulec lekko.


Z innych rozwi±zań, ręczne zał±czanie wentylatora przed rozpoczęciem
podjazdu równoległym wł±cznikiem do termowł±cznika - na dłużej starczy,
ewentualnie wymiana obecnego wentylatora na wentylator o większej
przepływno¶ci powietrza. Podaj jaki jest tam model wentylatora, a pewnie
uda się znaleĽć taki, co więcej powietrza jest w stanie przepompować.
Lub może wymiana tego jednego wentylatora na np dwa mniejsze? Sprawdzić
czy wlot powietrza dobrze kieruje na chłodnicę. Zrobić tunel pod mask±,
który będzie zasysał gor±ce powietrze z komory silnika i wydmuchiwał pod
autem przez podci¶nienie.

nie przygotowales sie do odpowiedzi, nie czytasz watku na ktory odpowiadasz. nie mam wentylatora elektrycznego, ktory na probe kiedys wsadzilem i nic to nie daje a jest wrecz gorzje w przelotach po plaskim.

Data: 2012-04-16 19:36:15
Autor: Tomasz Pyra
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
On Mon, 16 Apr 2012 18:15:53 +0200, marcin wrote:

Małe osobówki s± mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie.
Z ciekawo¶ci podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest
długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam.

w azji oraz w afryce. na dole jest czasem te 55, na gorze moze mniej ale napewno powyzej 40(wybacz nie robie pomiarow i nie zapisuje :) ). roznica poziomow w jednym miejscu prawie 2tys metrow przy dystansie niecale 20km i miejscami tak stromo ze przy predkosci 40km/h wrzucenie luzu daje wrazenie jakbys depnal hamulec lekko.

Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
pomoże, bo przepływ powietrza jaki¶ tam masz.
Możesz się zaintereswować czy masz odpowiedni± ilo¶ć wylotów tego powietrza
(np. czy pod silnikiem nie jest jako¶ zbyt szczelnie zabudowane osłonami).

Wspominasz gdzie¶ tam o chłodnicy klimy - powiniene¶ klimę wył±czać na
takim podjeĽdzie na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi
będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed
chłodnic± (zwłaszcza jak jeĽdzisz gdzie¶ po górach gdzie jest już mało
powietrza w powietrzu).

Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukł±d Ci
się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć
tendencje do zaci±gania gdzie¶ powietrza podczas stygnięcia.

Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy
czy inne osłony które odseparuj± chłodnicę od gor±ca w silniku.
Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe.
Albo dalej powiększać chłodnicę.

Tylko tu powiniene¶ pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli
spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej
powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z
chłodnicy wyraĽnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia
się czynnik (czyli zalej wod±, lub zwiększ wydajno¶ć pompy).

Bo domy¶lam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu,
szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłe¶?

Data: 2012-04-16 19:46:36
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
pomoże, bo przepływ powietrza jaki¶ tam masz.
Możesz się zaintereswować czy masz odpowiedni± ilo¶ć wylotów tego powietrza
(np. czy pod silnikiem nie jest jako¶ zbyt szczelnie zabudowane osłonami).

oslony pod silnikiem juz dawno nie mam


Wspominasz gdzie¶ tam o chłodnicy klimy - powiniene¶ klimę wył±czać na
takim podjeĽdzie na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi
będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed
chłodnic± (zwłaszcza jak jeĽdzisz gdzie¶ po górach gdzie jest już mało
powietrza w powietrzu).

klimy w ogole nie uzywam, bo w tropikach ona nic nie daje. bardzo slaba jest a kubatura wnetrza ogromna. mam zamiar ja wywalic (chlodnice)



Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukł±d Ci
się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć
tendencje do zaci±gania gdzie¶ powietrza podczas stygnięcia.

na 1000% jest wszystko tak jak ma byc. pincet razy juz grzebalem przy ukladzie wymieniajac chlodnice, weze, termostaty i inne cuda.

ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic.

Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy
czy inne osłony które odseparuj± chłodnicę od gor±ca w silniku.
Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe.
Albo dalej powiększać chłodnicę.


podobno zwiekszanie obrotow po jakiejs tam wartosci powoduje spadek przeplywu? wyczytalem na jakims forum.


Tylko tu powiniene¶ pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli
spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej
powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z
chłodnicy wyraĽnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia
się czynnik (czyli zalej wod±, lub zwiększ wydajno¶ć pompy).

Bo domy¶lam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu,
szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłe¶?


cwiczylem. tylko jazda na jedynce z obrotami 1,5k ale wtedy predkosc mam ponizej 20 :)

Data: 2012-04-16 20:56:31
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 19:46, marcin pisze:

ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem.
zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie
idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w
niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic.

Wła¶nie, nagrzewnica, że też nie pomy¶lałem, jak się silnik zaczyna przegrzewać, to wł±cza się ogrzewanie na maksa - nagrzewnica to dodatkowa chłodnica. Fakt, nic przyjemnego w gor±c wł±czać jeszcze ogrzewanie, ale czasami nie ma wyj¶cia - siadł mi kiedy¶ wentylator chłodnicy w korku, to jedyne wyj¶cie to ogrzewanie na maksa - na "twarz", ¶rodkowe wywiewy zamkn±ć, boczne skierować na okna, a okna otworzyć.

Data: 2012-04-16 22:24:36
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Wła¶nie, nagrzewnica, że też nie pomy¶lałem, jak się silnik zaczyna
przegrzewać, to wł±cza się ogrzewanie na maksa - nagrzewnica to
dodatkowa chłodnica. Fakt, nic przyjemnego w gor±c wł±czać jeszcze
ogrzewanie, ale czasami nie ma wyj¶cia - siadł mi kiedy¶ wentylator
chłodnicy w korku, to jedyne wyj¶cie to ogrzewanie na maksa - na
"twarz", ¶rodkowe wywiewy zamkn±ć, boczne skierować na okna, a okna
otworzyć.


naprawde myslisz ze nie probowalem ?

Data: 2012-04-16 22:05:13
Autor: kogutek
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
> pomoże, bo przepływ powietrza jaki¶ tam masz.
> Możesz się zaintereswować czy masz odpowiedni± ilo¶ć wylotów tego powietrza
> (np. czy pod silnikiem nie jest jako¶ zbyt szczelnie zabudowane osłonami).

oslony pod silnikiem juz dawno nie mam
To może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku.
jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była
osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i
obudowany. Ale jak się komu¶ urwała albo sam zdj±ł to silniczek zaczynał się
przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych. --


Data: 2012-04-17 01:20:48
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
To może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku.
jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była
osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i
obudowany. Ale jak się komu¶ urwała albo sam zdj±ł to silniczek zaczynał się
przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych.

byc moze tak jest. niestety nie zaloze ponownie tych oslon, bo zwyczajnie ich nie mam i uzywek tez nie ma, bo sie ludziom rozpieprzaja i kazdy to wywala a nowe kosztuja zylion.

Data: 2012-04-17 02:31:00
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-17 00:05, kogutek pisze:
To może być bł±d. Osłona może wymuszać okre¶lony ruch powietrza przy silniku.
jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej.

popatrzylem na rysunki. nic z tego. oslony ida od mniej wiecej sciany grodziowej w strone tylu auta i oslaniaja tylko skrzynie biegow (silnik jest wzdluznie) oraz kawalek tylnego walu. nie maja nic wspolnego z przeplywem powietrza z okolic silnika.

Data: 2012-04-16 22:44:32
Autor: Plumpi
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomo¶ci news:jmhltv$aks$1inews.gazeta.pl...

ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic.

Hola, hola, to że¶ się nieco zapędził.
Przecież pisałe¶, że w aucie wszystko jest OK, a do tego nie ma potrzeby przerabiac auta seryjnego :)

Data: 2012-04-16 23:11:30
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Hola, hola, to że¶ się nieco zapędził.
Przecież pisałe¶, że w aucie wszystko jest OK, a do tego nie ma potrzeby
przerabiac auta seryjnego :)

no wszystko jest tak jak fabryka zrobila, ale moze to jest blad konstrukcyjny? wykluczamy taka mozliwosc? werje 3drzwiowe nie maja tej nagrzewnicy. chociaz przemyslalem sprawe i wywalenie jej chyba nic nie zmieni poniewaz w niej jest zawor zamykajacy przeplyw wody i na zamknietym jest bez roznicy. ale wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw.

Data: 2012-04-17 10:53:19
Autor: janusz_kk1
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Dnia 16-04-2012 o 23:11:30 marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):

Hola, hola, to żeś się nieco zapędził.
Przecież pisałeś, że w aucie wszystko jest OK, a do tego nie ma potrzeby
przerabiac auta seryjnego :)

no wszystko jest tak jak fabryka zrobila, ale moze to jest blad  konstrukcyjny? wykluczamy taka mozliwosc? werje 3drzwiowe nie maja tej  nagrzewnicy. chociaz przemyslalem sprawe i wywalenie jej chyba nic nie  zmieni poniewaz w niej jest zawor zamykajacy przeplyw wody i na  zamknietym jest bez roznicy. ale wymyslilem ze moze w miejsce tej  nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w  tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw.
Zostaw tą nagrzewnicę, ona zawszetrochę odbierze ciepła z silnika.
Pamiętam jak jedziłem na wycieczki zakładowe to atobus w górach Polskich np
wyjazd na BiaĹ‚y KrzyĹĽ w Szczyrku, w poĹ‚owie drogi zaĹ‚Ä…czaĹ‚ nagrzewnice w  autobusie
bo mu siÄ™ silnik przegrzewaĹ‚ a nie byĹ‚ to wyjazd na 2000m npm :) tylko  znacznie mniej.


--
Pozdr
JanuszK

Data: 2012-04-18 15:22:17
Autor: PM
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomo¶ci news:jmi1u5$gjg$1inews.gazeta.pl...
wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw.

dlaczego w miejsce?
szeregowo
a na nagrzewnicę wentylator elektryczny
i wyrzut powietrza za kabinę

i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę.

Data: 2012-04-18 18:40:05
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę.

nie mozna bo nie ma na to miejsca.

Data: 2012-04-18 20:10:32
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-18 18:40, marcin pisze:
i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę.

nie mozna bo nie ma na to miejsca.

aleĹ› sztywny
masz dodatkową chłodnicę w postaci nagrzewnicy.

Data: 2012-04-18 20:13:04
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
aleĹ› sztywny
masz dodatkową chłodnicę w postaci nagrzewnicy.

i co w zwiazku z tym? ta chlodnica ma moze 7x7cm. i wieksza tam nie wejdzie.

Data: 2012-04-18 21:56:55
Autor: nazgul
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-18 20:13, marcin pisze:
aleĹ› sztywny
masz dodatkową chłodnicę w postaci nagrzewnicy.

i co w zwiazku z tym? ta chlodnica ma moze 7x7cm. i wieksza tam nie
wejdzie.

nic, ale rury juĹĽ masz
jeszcze Ci się nie znudziło cedzenie informacji?

Data: 2012-04-18 22:02:10
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
nic, ale rury juĹĽ masz
jeszcze Ci się nie znudziło cedzenie informacji?

gdyby sie dalo to juz dawno bym zamontowal tam chlodnice.

Data: 2012-04-18 22:53:34
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze:
nic, ale rury juĹĽ masz
jeszcze Ci się nie znudziło cedzenie informacji?

gdyby sie dalo to juz dawno bym zamontowal tam chlodnice.

To jak nic nie chcesz zmieniać w konstrukcji auta, aby przeciwdziałać temu efektowi, to rób to co robią na pustyni w afryce - zatrzymują się i sikają na chłodnicę, bądź silnik.

Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia? Musisz dołożyć dodatkową chłodnicę gdziekolwiek, nie ma innego wyjścia. Najprościej, to podłączyć się pod przewody z chłodziwem przy nagrzewnicy i choćby na szybkozłączkach podłączyć dodatkową chłodnicę i wystawić za okno.
Albo, powiedz kobiecie, że może zabrać tylko jedną walizeczkę :D

Data: 2012-04-18 22:56:25
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-18 22:53, BQB pisze:
W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze:
nic, ale rury juĹĽ masz
jeszcze Ci się nie znudziło cedzenie informacji?

gdyby sie dalo to juz dawno bym zamontowal tam chlodnice.

To jak nic nie chcesz zmieniać w konstrukcji auta, aby przeciwdziałać
temu efektowi, to rĂłb to co robiÄ… na pustyni w afryce - zatrzymujÄ… siÄ™ i
sikają na chłodnicę, bądź silnik.

Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych
warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia? Musisz
dołożyć dodatkową chłodnicę gdziekolwiek, nie ma innego wyjścia.
Najprościej, to podłączyć się pod przewody z chłodziwem przy nagrzewnicy
i choćby na szybkozłączkach podłączyć dodatkową chłodnicę i wystawić za
okno.
Albo, powiedz kobiecie, że może zabrać tylko jedną walizeczkę :D

A przepraszam, jest jeszcze inne wyjście - zdemontuj maskę samochodu przed wjazdem pod górkę, bądź podnieś ją tak, aby robiła za dodatkowy wlot powietrza :P

Data: 2012-04-19 03:17:08
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych
warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia?

jakie ja zadalem pytania w pierwszym poscie? czytales?

Data: 2012-04-19 21:33:23
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-19 03:17, marcin pisze:
Czy ty naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że twoja eksploatacja w tych
warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia?

jakie ja zadalem pytania w pierwszym poscie? czytales?

Czytałem, ale niczego nie zmieni wymiana nośnika energii.

Data: 2012-04-16 17:45:03
Autor: BQB
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
W dniu 2012-04-16 17:37, marcin pisze:
Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55
stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te daj± do
wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, b±dĽ pseudo
terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do
ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje.

znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka.

To w końcu podaj ten tajemniczy model auta, który nadaje się do takich celów. Chyba, że jednak masz wersję afrykańsk± tego auta, to stwierdzam, że jednak się myliłem. Poza tym, opisz nieco szerzej, niż "znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka" bo to argument, że brak jakiej¶ sensownej odpowiedzi.

Data: 2012-04-16 17:49:27
Autor: marcin
plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
To w końcu podaj ten tajemniczy model auta, który nadaje się do takich
celów. Chyba, że jednak masz wersję afrykańsk± tego auta, to stwierdzam,
że jednak się myliłem. Poza tym, opisz nieco szerzej, niż "znowu piszesz
bzdury. zwlaszcza koncowka" bo to argument, że brak jakiej¶ sensownej
odpowiedzi.

piszesz po prostu bzdury co udowodnilem w odpowiedzi na post J.F.
auto mam europejskie, przerobione na "afrykanskie" poprzez zmiane chlodnicy i termostatu na elementy wystepujace w wersjach azjatyckich.

plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona