W dniu niedziela, 15 kwietnia 2012 01:55:26 UTC+2 użytkownik marcin napisał:
Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu.
Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.
Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html
i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?
czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:
a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla
i na konie pytanie o preparat Millers Extracool http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=298
pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie sensowne ?
Napisałeś, że chcesz wywalić chłodnicę klimy. Może nie wywalaj tylko wykorzystaj. Połącz ją równolegle z chłodnicą silnika. Raz że zwiększysz powierzchnię chłodzącą, dwa - zmniejszysz trochę opory dla płynu i uzyskasz większy przepływ.