plyn do chlodnicy

Data: 2009-03-03 10:45:50
Autor: mateusx6
plyn do chlodnicy
plyn do chlodnicy uzupelnia sie na zimnym silniku.. i na takim samym sprawdza sie jego poziom... to jezeli mam go polowe...cdoleje na max... a jak sie rozgrzeje to? przeciez objetosc plynu sie zwiekszy.. wywali korek?

Data: 2009-03-03 09:50:25
Autor: kamil
plyn do chlodnicy

"mateusx6" <mateusx6@wp.pl> wrote in message news:goiu8f$f4u$1news.wp.pl...
[...]

Pojdzie w zbiornik wyrownawczy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-03 12:10:35
Autor: J.F.
plyn do chlodnicy
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomo¶ci news:goiuh3$960$1inews.gazeta.pl...
[...]

A dolewasz tego plynu do czego ?

Wiekszosc korkow ma zaworek bezpieczenstwa i przy wiekszym cisnieniu puszcza.
A jak nie maja, to koniec koncow cos innego pusci :-)

J.

Data: 2009-03-03 11:17:29
Autor: kamil
plyn do chlodnicy

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:goj373$ccp$1news.onet.pl...
[...]

Od MAX do korka mam jeszcze kawalek, ktory uwzglednia rozszerzanie sie plynu. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-03 14:43:43
Autor: ±ćęłń󶼿
plyn do chlodnicy
Zobacz, czy przy tym Max napisane jest Cold czy Hot.
JaC

-- -- -

Od MAX do korka mam jeszcze kawalek, ktory uwzglednia rozszerzanie sie plynu.

Data: 2009-03-04 00:52:47
Autor: Michał
plyn do chlodnicy
> [...]
> plyn do chlodnicy uzupelnia sie na zimnym silniku.. i na takim samym > sprawdza sie jego poziom... to jezeli mam go polowe...cdoleje na max... a > jak sie rozgrzeje to? przeciez objetosc plynu sie zwiekszy.. wywali korek?

napisze bo mam doswiadczenie w psuciu mojego auta :)

jest tak:

-dolewasz na maxa (jak widzisz kreske max to tam), on powienien mieć jaki¶ cisieniowy ogranicznik, jedziesz kilka chwil i dolewasz jeszcze raz do kreski.
-jak gdzie¶ jest dziura to najpierw komp zaczyna wykrywać brak płynu, potem przestaje grzać wnętrze i wali następne błędy klima wariuje, potem przestaje chłodzić silnik (na upartego bez tego chwile jechać się da jak >>trzeba<<).
-ci¶nienie pierwsze rozwala pompę (bardzo tania), potem rurki (z x8 droższe od pompy, przynajmniej w renault).- generalnie przegrzanie wody w chłodnicy jak by padły wszystkie wiatraki lub pompa/pasek, uszkodzi rurki.
-nie wlewać wody na zime :), bo rozwli wszystko prócz rurek :) (silnik, chłodnica, klima, pompa i jakies tam inne rzeczy gdzie płynie).

pozdrawiam.

Data: 2009-03-03 11:02:44
Autor: Brzezi
plyn do chlodnicy
wto, 03 mar 2009 o 10:45 GMT, mateusx6 napisał(a):

[...]

Nigdy nie nalewa sie plynu pod korek, tylko do poziomu oznaczonego MAX

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][                                              ]

Data: 2009-03-03 11:58:52
Autor: mateusx6
plyn do chlodnicy

[...]

napisalem "doleje na max", chodzi mi o to czy jak jest ostudzone wszystko, i mam poziom powiedzmy na srodku min i max, to dolewam go do max... ale jak sie rozgrzeje plyn to zwiekszy swa objetosc.. i co wtedy? do zbiorniczka wyrownawczego?

Data: 2009-03-03 12:43:32
Autor: Brzezi
plyn do chlodnicy
wto, 03 mar 2009 o 11:58 GMT, mateusx6 napisał(a):

[...]

U mnie plyn nalewa sie bezposredni do zbiornika wyrownawczego, poza tym
przeciez plyn nie ma takiej rozszezalnosci zeby np. z 5l zrobilo sie po
rozgrzaniu 6l, czy nawet 6.5l, po to wlasnie zstawia sie wolna przestrzen,
aby plyn mial sie gdzie rozszezac...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    Ta sygnatura zostala automagicznie        ]
[       Ekg: #3781111         ][    wygenerowana programem Signify v1.14.     ]

Data: 2009-03-03 18:56:37
Autor: lublex
plyn do chlodnicy

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

Nigdy nie nalewa sie plynu pod korek, tylko do poziomu oznaczonego MAX

napisalem "doleje na max",

Czyli: ile wlezie.

chodzi mi o to czy jak jest ostudzone wszystko, i mam poziom powiedzmy na srodku min i max, to dolewam go do max
                                                       ^^^^^^^^^

No to na max, czy do max?

pozdr
lublex

Data: 2009-03-04 08:25:06
Autor: mateusx6
plyn do chlodnicy

napisalem "doleje na max",

Czyli: ile wlezie.

[...]

no prosze, jakie spostrzegawcze :) chodzilo o do max... jakby mi sie nudzilo to bym moze i fotki zapodal.. a pomyslec, ze chcialem z ciekawosci zapytac jak to jest z tym plynem. Ze jak zimny to mam go po srodku min max.. a jak sie rozgrzeje to jest na max..

plyn do chlodnicy