Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   plyn hamulcowy a hamowanie

plyn hamulcowy a hamowanie

Data: 2010-04-26 14:21:58
Autor: gregor
plyn hamulcowy a hamowanie
Witam

Od jakiegos czasu zauwazylem ze pedal hamulca jest miekki i moge go wcisnac prawie do dechy, klocki sa ok, a plyn nie wymieniany (mam auto 3 lata a ma ono w sumie juz 13 latek ... byc moze nigdy nie wymieniany)

czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS, ktory odlaczylem bo zacza mi wariowac

gregor

Data: 2010-04-27 15:15:18
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:18:47
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:20:52
Autor: Rafał
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 14:31:22
Autor: kamil
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:36:38
Autor: Rafał
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 14:49:26
Autor: kamil
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 06:51:53
Autor: WS
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:57:37
Autor: kamil
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 08:44:43
Autor: WS
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:57:29
Autor: Rafał
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-27 15:57:11
Autor: kamil
plyn hamulcowy a hamowanie


Data: 2010-04-28 09:31:21
Autor: Rafał
plyn hamulcowy a hamowanie
kamil pisze:
"Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> wrote in message news:hr6rk7$blq$1node2.news.atman.pl...
kamil pisze:
A teraz przejdz sie do samochodu, nacisnij pedal hamulca kilka razy przy wylaczonym silniku i pomysl, dlaczego zrobil sie twardy i nie da rady wdepnac.

Bo nie działa wspomaganie...?
Hamulce nadal działaj±.

Ty nigdy nie holowałe¶ samochodu?
Nigdy się nie zastanawiałe¶ jak zahamujesz jak Ci paliwa zabraknie/silnik się zepsuje? - nie chciał bym żyć w takim stresie jak Ty;)

A co to ma do Twojej teorii, ze pompa hamulcowa dziala przy wylaczonym silniku? Nie dziala, masz wtedy hamulce bez wspomagania.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_hamulcowa

Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej się dowiemy.

Data: 2010-04-28 17:26:41
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:

Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej
się dowiemy.

Rafałku... Najpierw poprosimy aby¶ nam opowiedział, w jaki sposób sprawdzić prawidłowo pompę hamulcow± bez odpowiedniego ci¶nienia jej pracy.

Zamieniamy się w słuch...

Data: 2010-04-28 18:17:51
Autor: kogutek
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:

> Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej
> się dowiemy.

Rafałku... Najpierw poprosimy aby¶ nam opowiedział, w jaki sposób sprawdzić prawidłowo pompę hamulcow± bez odpowiedniego ci¶nienia jej pracy.

Zamieniamy się w słuch...
Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraĽny
opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisn±ć do podłogi. Za to przy szybkim
wci¶nięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisn±ć pedału do
podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
Skuteczno¶ć sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jaki¶
uszkodzony samoregulator, tłoczek. --


Data: 2010-04-28 22:33:37
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:

Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej
się dowiemy.

Rafałku... Najpierw poprosimy aby¶ nam opowiedział, w jaki sposób
sprawdzić prawidłowo pompę hamulcow± bez odpowiedniego ci¶nienia jej pracy.

Zamieniamy się w słuch...
Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraĽny
opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisn±ć do podłogi. Za to przy szybkim
wci¶nięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisn±ć pedału do
podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
Skuteczno¶ć sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jaki¶
uszkodzony samoregulator, tłoczek.

Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.
Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelno¶ć, kiedy podstawowy parametr jakim jest podci¶nienie nie działa na ni±?

Data: 2010-04-28 23:49:02
Autor: kogutek
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:

>>> Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej
>>> się dowiemy.
>>
>> Rafałku... Najpierw poprosimy aby¶ nam opowiedział, w jaki sposób
>> sprawdzić prawidłowo pompę hamulcow± bez odpowiedniego ci¶nienia jej pracy.
>>
>> Zamieniamy się w słuch...
> Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał
> pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraĽny
> opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisn±ć do podłogi. Za to przy szybkim
> wci¶nięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisn±ć pedału do
> podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej.
> Skuteczno¶ć sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jaki¶
> uszkodzony samoregulator, tłoczek.
>
Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.
Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelno¶ć, kiedy podstawowy parametr jakim jest podci¶nienie nie działa na ni±?
Podci¶nienie nie działa na pompę. Siła jak± wytwarza serwo wykorzystuj±ce
podci¶nienie działa mechanicznie na trzpień pompy. Jest to najczę¶ciej spotykany
układ. Lepszy jest układ ze wzmacniaczem hydraulicznym. Poznać go można po tym
że serwo nie ma nic wspólnego z pomp±. Nie jest często stosowany ze względu na
cenę. Serwo to taka druga noga co jednocze¶nie naciska na pedał i odci±ża
człowieka od wysiłku. Siła jak± może wytworzyć serwo przekracza kilka razy siłę
z jak± jest w stanie człowiek nacisn±ć na pedał hamulca. Dlatego jest przez
zespół sprytnych zaworów redukowana do takiej warto¶ci z jak± przeciętny
człowiek jest w stanie nacisn±ć na pedał hamulca. bez działaj±cego z jakiego¶
powodu wspomagania można osi±gn±ć nominalne ci¶nienie w układzie hamulcowym, pod
warunkiem ze odpowiednio mocno naci¶nie się na pedał hamulca. Pompie hamulcowej
jest obojętne czy silę przykłada do niej człowiek czy człowiek + serwo. Pompa
hamulcowa nie wie co j± naciska, liczy się dla niej tylko siła.  --


Data: 2010-05-05 22:06:14
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-05-04 01:33, Wojciech Borczyk pisze:
On Wed, 28 Apr 2010, Filip KK wrote:

Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.
Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelno¶ć,
kiedy podstawowy parametr jakim jest podci¶nienie nie działa na ni±?

A ja zadam Ci pytanie: dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że
podci¶nienie wytwarzane przez serwo jest jedynym czynnikiem
odpowiedzialnym za działanie pompy hamulcowej, skoro wcale nie jest to
prawd±? :)

Pozdrawiam :)

W którym miejscu ja tak stwierdziłem? O¶wieć mnie.

Data: 2010-04-28 12:35:47
Autor: amos
plyn hamulcowy a hamowanie
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.

Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
przeciekow w ukladzie.

Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?

--
amos

Data: 2010-04-28 22:45:48
Autor: Filip KK
plyn hamulcowy a hamowanie
W dniu 2010-04-28 21:35, amos pisze:
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.

Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
przeciekow w ukladzie.

Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?

To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... Są jeszcze Ci, którzy twierdzą że się nie wymienia... Chyba wolą wymieniać całe skrzynie biegów zamiast oleju..

Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata lub 40 do 60 tys km.


"Płyn hamulcowy ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy gdyż to właśnie on przenosi siłę z pedału hamulca na klocki hamulcowe. Od jego stanu zależy więc prawidłowe funkcjonowanie układu i nasze bezpieczeństwo.

Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura wrzenia. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny mają temperatury wrzenia powyżej 230 st. C.

Jest to bardzo ważny parametr, ponieważ jeśli podczas hamowania temperatura będzie wyższa niż temperatura wrzenia płynu pojawią się korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ płyn jest Fot. archiwum: Hamowanie to nic innego jak zamiana energii kinetycznej na bezużyteczne ciepło i aby układ działał poprawnie nawet w ekstremalnych sytuacjach musi być w pełni sprawny. higroskopijny (pochłania wilgoć z otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie wrzenia nawet o połowę.


Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może „braknąć” hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. "



http://www.auto-swiat.pl/wydania,Plyn-hamulcowy,979,1.html



http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.html

Data: 2010-04-28 14:00:04
Autor: WS
plyn hamulcowy a hamowanie
On 28 Kwi, 22:45, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:

To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... S± jeszcze Ci, którzy
twierdz± że się nie wymienia... Chyba wol± wymieniać całe skrzynie
biegów zamiast oleju..

w Astrze F sie nie wymienia... tak twierdzi harmonogram serwisowy
Opla, ksiazka "Sam naprawiam" Etzolda, serwisy Opla (ASO i nie tylko),
moja astra po 12 latach i ponad 200tys nie protestuje ...


Zagotowanie płynu nie wyst±pi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale
wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może
"brakn±ć" hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. "

Szczerze mowiac jesli komus uda sie zagotowac plyn podczas zwyklej
jazdy po drogach publicznych, to jezdzi jak kretyn lub nie umie
jezdzic ;)

Z gory zjezdza sie na odpowiedznim do predkosci biegu!

np. wystarczy popatrzyc co ludzie robia zjezdzajac samochodem z
lodowca do Solden ;) co jakis czas spalenizna jedzie na ~100m ;)

WS

Data: 2010-04-28 23:20:08
Autor: kogutek
plyn hamulcowy a hamowanie
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie
wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil.

Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory
jest w normie i nie ma potrzeby wymiany.
Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia
przeciekow w ukladzie.

Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc?

--
amos
szybciej występuje gwarancja urwania odpowietrznika(ów). To przykra dla
mechanika usterka za naprawę której klient najczę¶ciej nie chce zapłacić.
Czasami zdarza się że działaj±ca na starym płynie pompa hamulcowa po wymianie
płynu na nowy przestaje prawidłowo działać. Zwi±zane jest to z większ± gęsto¶ci±
starego, brudnego płynu. Też trudno klientowi wytłumaczyć, bo uważa że jego 15
letnia pompa była najlepsza na ¶wiecie i mechanik j± celowo uszkodził żeby
więcej zarobić. Unikałem takich sytuacji. klient dostawał informację ze w starym
samochodzie należy przy okazji wymiany płynu zrobić remont całego układu
hamulcowego. Jak się godził to miał zrobione jak się burzył to jechał gdzie
indziej. Większo¶ć z tych co jechała szukać tańszego rozwi±zania prędzej czy
póĽniej wracała. --


plyn hamulcowy a hamowanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona