Data: 2010-04-26 14:21:58 | |
Autor: gregor | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
Witam
Od jakiegos czasu zauwazylem ze pedal hamulca jest miekki i moge go wcisnac prawie do dechy, klocki sa ok, a plyn nie wymieniany (mam auto 3 lata a ma ono w sumie juz 13 latek ... byc moze nigdy nie wymieniany) czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS, ktory odlaczylem bo zacza mi wariowac gregor |
|
Data: 2010-04-27 15:15:18 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:18:47 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:20:52 | |
Autor: Rafał | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 14:31:22 | |
Autor: kamil | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:36:38 | |
Autor: Rafał | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 14:49:26 | |
Autor: kamil | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 06:51:53 | |
Autor: WS | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:57:37 | |
Autor: kamil | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 08:44:43 | |
Autor: WS | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:57:29 | |
Autor: Rafał | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-27 15:57:11 | |
Autor: kamil | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
|
|
Data: 2010-04-28 09:31:21 | |
Autor: Rafał | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
kamil pisze:
"Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> wrote in message news:hr6rk7$blq$1node2.news.atman.pl...http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_hamulcowa Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej się dowiemy. |
|
Data: 2010-04-28 17:26:41 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:
Może przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej Rafałku... Najpierw poprosimy aby¶ nam opowiedział, w jaki sposób sprawdzić prawidłowo pompę hamulcow± bez odpowiedniego ci¶nienia jej pracy. Zamieniamy się w słuch... |
|
Data: 2010-04-28 18:17:51 | |
Autor: kogutek | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-04-28 09:31, Rafał pisze:Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskał pedał hamulca to jak pompa będzie dobra to w pewnym momencie będzie wyraĽny opór. A jak będzie zużyta to da się pedał wcisn±ć do podłogi. Za to przy szybkim wci¶nięciu pojawi się w pewnym momencie opór i nie da się wcisn±ć pedału do podłogi. To prosta i beznakładowa metoda sprawdzenia pompy hamulcowej. Skuteczno¶ć sprawdzenia według mnie dochodzi do 95%. Zostaje 5% na jaki¶ uszkodzony samoregulator, tłoczek. -- |
|
Data: 2010-04-28 22:33:37 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:
Jeszcze raz zadam pytanie, tym razem precyzyjniej.Jak będziesz przy szczelnym i nie zapowietrzonym układzie bardzo powoli wciskałMoże przedstaw nam swoj± wizje działania pompy hamulcowej, co¶ więcej Jak sprawdzić pracę wszystkich podzespołów pompy, np. ich szczelno¶ć, kiedy podstawowy parametr jakim jest podci¶nienie nie działa na ni±? |
|
Data: 2010-04-28 23:49:02 | |
Autor: kogutek | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-04-28 18:17, kogutek pisze:Podci¶nienie nie działa na pompę. Siła jak± wytwarza serwo wykorzystuj±ce podci¶nienie działa mechanicznie na trzpień pompy. Jest to najczę¶ciej spotykany układ. Lepszy jest układ ze wzmacniaczem hydraulicznym. Poznać go można po tym że serwo nie ma nic wspólnego z pomp±. Nie jest często stosowany ze względu na cenę. Serwo to taka druga noga co jednocze¶nie naciska na pedał i odci±ża człowieka od wysiłku. Siła jak± może wytworzyć serwo przekracza kilka razy siłę z jak± jest w stanie człowiek nacisn±ć na pedał hamulca. Dlatego jest przez zespół sprytnych zaworów redukowana do takiej warto¶ci z jak± przeciętny człowiek jest w stanie nacisn±ć na pedał hamulca. bez działaj±cego z jakiego¶ powodu wspomagania można osi±gn±ć nominalne ci¶nienie w układzie hamulcowym, pod warunkiem ze odpowiednio mocno naci¶nie się na pedał hamulca. Pompie hamulcowej jest obojętne czy silę przykłada do niej człowiek czy człowiek + serwo. Pompa hamulcowa nie wie co j± naciska, liczy się dla niej tylko siła. -- |
|
Data: 2010-05-05 22:06:14 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-05-04 01:33, Wojciech Borczyk pisze:
On Wed, 28 Apr 2010, Filip KK wrote:W którym miejscu ja tak stwierdziłem? O¶wieć mnie. |
|
Data: 2010-04-28 12:35:47 | |
Autor: amos | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu w
ponad dziesiecioletnim aucie. Nie zrobil tego i nic na ten temat nie wspomnial. Nastepnym razem znow go poprosilem - tym razem odmowil. Stwierdzil jedynie, ze sprawdzil testerem zawilgocenie plynu, ktory jest w normie i nie ma potrzeby wymiany. Wymiana w starszym aucie to zawsze niebezpieczenstwo wystapienia przeciekow w ukladzie. Prawda to, czy miedzy bajki wlozyc? -- amos |
|
Data: 2010-04-28 22:45:48 | |
Autor: Filip KK | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
W dniu 2010-04-28 21:35, amos pisze:
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu wTo tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... Są jeszcze Ci, którzy twierdzą że się nie wymienia... Chyba wolą wymieniać całe skrzynie biegów zamiast oleju.. Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata lub 40 do 60 tys km. "Płyn hamulcowy ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy gdyż to właśnie on przenosi siłę z pedału hamulca na klocki hamulcowe. Od jego stanu zależy więc prawidłowe funkcjonowanie układu i nasze bezpieczeństwo. Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura wrzenia. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny mają temperatury wrzenia powyżej 230 st. C. Jest to bardzo ważny parametr, ponieważ jeśli podczas hamowania temperatura będzie wyższa niż temperatura wrzenia płynu pojawią się korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ płyn jest Fot. archiwum: Hamowanie to nic innego jak zamiana energii kinetycznej na bezużyteczne ciepło i aby układ działał poprawnie nawet w ekstremalnych sytuacjach musi być w pełni sprawny. higroskopijny (pochłania wilgoć z otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie wrzenia nawet o połowę. Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może „braknąć” hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. " http://www.auto-swiat.pl/wydania,Plyn-hamulcowy,979,1.html http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.html |
|
Data: 2010-04-28 14:00:04 | |
Autor: WS | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
On 28 Kwi, 22:45, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:
To tak jak mit z olejem w skrzyni biegów... S± jeszcze Ci, którzy w Astrze F sie nie wymienia... tak twierdzi harmonogram serwisowy Opla, ksiazka "Sam naprawiam" Etzolda, serwisy Opla (ASO i nie tylko), moja astra po 12 latach i ponad 200tys nie protestuje ... Zagotowanie płynu nie wyst±pi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale Szczerze mowiac jesli komus uda sie zagotowac plyn podczas zwyklej jazdy po drogach publicznych, to jezdzi jak kretyn lub nie umie jezdzic ;) Z gory zjezdza sie na odpowiedznim do predkosci biegu! np. wystarczy popatrzyc co ludzie robia zjezdzajac samochodem z lodowca do Solden ;) co jakis czas spalenizna jedzie na ~100m ;) WS |
|
Data: 2010-04-28 23:20:08 | |
Autor: kogutek | |
plyn hamulcowy a hamowanie | |
Kiedys poprosilem swojego (doswiadczonego) mechanika o wymiane plynu wszybciej występuje gwarancja urwania odpowietrznika(ów). To przykra dla mechanika usterka za naprawę której klient najczę¶ciej nie chce zapłacić. Czasami zdarza się że działaj±ca na starym płynie pompa hamulcowa po wymianie płynu na nowy przestaje prawidłowo działać. Zwi±zane jest to z większ± gęsto¶ci± starego, brudnego płynu. Też trudno klientowi wytłumaczyć, bo uważa że jego 15 letnia pompa była najlepsza na ¶wiecie i mechanik j± celowo uszkodził żeby więcej zarobić. Unikałem takich sytuacji. klient dostawał informację ze w starym samochodzie należy przy okazji wymiany płynu zrobić remont całego układu hamulcowego. Jak się godził to miał zrobione jak się burzył to jechał gdzie indziej. Większo¶ć z tych co jechała szukać tańszego rozwi±zania prędzej czy póĽniej wracała. -- |