Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   plyta gl. laptopa moja czy producenta?

plyta gl. laptopa moja czy producenta?

Data: 2010-09-11 00:16:20
Autor: Jacek23
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
Tak sie zastanawiam , strzelila mi w Vaio plyta glowna, autoryzowany serwis kupa pieniadzy (1300 netto), i teraz w dokumencie przyjecia jest zaznaczone ze uszkodzony element nie podlega zwrotowi bo jest wlasnoscia producenta (sony), i zastanawiam sie, zaplacilem kilka ladnych tysiecy za laptopa a jesli cos sie w nim zepsuje to nie dosc ze kupa kasy za nowy element ale uszkodzony zabieraja bo nie moj? Mimo tego ze wydalem kilka tysiecy za calosc? Czy taka zagrywka jest zgodna z prawem czy przydalo by se gdzies to zglosic?
Pozdrawiam

--

jacek23@post.pl
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2010-09-10 17:48:40
Autor: witek
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
On 9/10/2010 5:16 PM, Jacek23 wrote:
Tak sie zastanawiam , strzelila mi w Vaio plyta glowna, autoryzowany
serwis kupa pieniadzy (1300 netto), i teraz w dokumencie przyjecia jest
zaznaczone ze uszkodzony element nie podlega zwrotowi bo jest wlasnoscia
producenta (sony), i zastanawiam sie, zaplacilem kilka ladnych tysiecy
za laptopa a jesli cos sie w nim zepsuje to nie dosc ze kupa kasy za
nowy element ale uszkodzony zabieraja bo nie moj? Mimo tego ze wydalem
kilka tysiecy za calosc? Czy taka zagrywka jest zgodna z prawem czy
przydalo by se gdzies to zglosic?
Pozdrawiam

A nie jest tak, ze ten zapis dotyczy naprawy gwarancyjniej, gdzie dostajesz nowy, ale stary zatrzymujÄ…?

Data: 2010-09-11 01:00:21
Autor: Jacek23
plyta gl. laptopa moja czy producenta?

A nie jest tak, ze ten zapis dotyczy naprawy gwarancyjniej, gdzie
dostajesz nowy, ale stary zatrzymujÄ…?

Nie, jest dokladnie zaznaczone ze gwarancyjnych i pogwarancyjnych napraw, ale to nie zmienia faktu, ze za calego laptopa juz raz zaplacilem, z tego by wynikalo ze jak cos sie zepsuje a nie chce go naprawiac to musze oddac uszkodzony element producentowi bo nie moj.
pozdro

--

jacek23@post.pl
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2010-09-11 12:57:37
Autor: Filip Ozimek
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
W dniu 2010-09-11 01:00, Jacek23 pisze:

A nie jest tak, ze ten zapis dotyczy naprawy gwarancyjniej, gdzie
dostajesz nowy, ale stary zatrzymujÄ…?

Nie, jest dokladnie zaznaczone ze gwarancyjnych i pogwarancyjnych
napraw, ale to nie zmienia faktu, ze za calego laptopa juz raz
zaplacilem, z tego by wynikalo ze jak cos sie zepsuje a nie chce go
naprawiac to musze oddac uszkodzony element producentowi bo nie moj.

Takie są warunki gwarancji, nie musisz ich akceptować [i nie korzystać z gwarancji]. W warunkach gwarancji może być cokolwiek napisane.

--
Filip.

Data: 2010-09-11 16:48:21
Autor: Maseł
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
On 2010-09-11 01:00, Jacek23 wrote:

A nie jest tak, ze ten zapis dotyczy naprawy gwarancyjniej, gdzie
dostajesz nowy, ale stary zatrzymujÄ…?

Nie, jest dokladnie zaznaczone ze gwarancyjnych i pogwarancyjnych
napraw, ale to nie zmienia faktu, ze za calego laptopa juz raz
zaplacilem, z tego by wynikalo ze jak cos sie zepsuje a nie chce go
naprawiac to musze oddac uszkodzony element producentowi bo nie moj.

ale w gwarancji masz WYMIANE uszkodzonych podzespolow. Nie licz na to ze
w nagrode za zepsucie jednej plyty (nie wiadomo nawt w jakim stopniu)
gwarant da ci druga. Co innego w sytuacji, kiedy to po gwarancji
kupujesz sobie nowa plyte i jeszcze placisz za "przekladke".

BTW - taka uszkodzona plyta moze wiele powiedziec producentowi, jezeli
ten przeanalizuje uszkodzenie. Moze tez po naprawie trafic spowrotem na
rynek...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-09-11 18:53:50
Autor: Jacek23
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
Przypominam Wam ze w reg. tego serwisu nie oddawanie uszkodzonego elementu dotyczy napraw gwarancyjnych jak i pogwarancyjnych.
Pozdro

--

jacek23@post.pl
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2010-09-11 19:18:03
Autor: konieczko
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
W dniu 2010-09-11 18:53, Jacek23 pisze:
Przypominam Wam ze w reg. tego serwisu nie oddawanie uszkodzonego
elementu dotyczy napraw gwarancyjnych jak i pogwarancyjnych.
Pozdro


Mozesz oddac sprawe do sadu jak masz zaduzo kasiory i nerwow. Pewnie wygrasz i nic pozatym.

Data: 2010-09-13 13:36:56
Autor: Massai
plyta gl. laptopa moja czy producenta?
Jacek23 wrote:

Tak sie zastanawiam , strzelila mi w Vaio plyta glowna, autoryzowany
serwis kupa pieniadzy (1300 netto), i teraz w dokumencie przyjecia
jest zaznaczone ze uszkodzony element nie podlega zwrotowi bo jest
wlasnoscia producenta (sony), i zastanawiam sie, zaplacilem kilka
ladnych tysiecy za laptopa a jesli cos sie w nim zepsuje to nie dosc
ze kupa kasy za nowy element ale uszkodzony zabieraja bo nie moj?
Mimo tego ze wydalem kilka tysiecy za calosc? Czy taka zagrywka jest
zgodna z prawem czy przydalo by se gdzies to zglosic?  Pozdrawiam

Zgodna, czemu nie? Znaczy plyta jest oczywiscie TWOJA wlasnoscia, a nie
producenta (smiechu warte).
Ale jak najbardziej moga przedstawic cennik uwzgledniajacy przejecie
starej plyty.
Nie musisz u nich naprawiac.

Rózne moga byc umowy. Jeden powie - wstawimy nowa plyte glówna, stara
zabieramy, chcemy za te usluge 1300 netto.
Drugi powie - starej plyty nie chce, wstawie nowa, cena uslugi - 1800
pln.

Tak jest np. w przypadku wymiany alternatora w samochodzie. 95%
serwisów podaje cene z zastrzezeniem "przy zwrocie starego alternatora".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-13 13:36:59
Autor: Konrad
plyta gl. laptopa moja czy producenta?

Uzytkownik "Jacek23" <jacek23@post.pl> napisal w wiadomosci news:4c8aae3f$1news.home.net.pl...
Tak sie zastanawiam , strzelila mi w Vaio plyta glowna, autoryzowany serwis kupa pieniadzy (1300 netto), i teraz w dokumencie przyjecia jest zaznaczone ze uszkodzony element nie podlega zwrotowi bo jest wlasnoscia producenta

A juz ci tlumacze - czesto nie chce sie komus diagnozowac usterki tylko od razu mówi ze to plyta za 1300 i ma z banki (chociaz siadla bateryjka od BIOS'a). Problem pojawia sie kiedy klient da ten uszkodzony element komus innemu do "zabawy" i ten ktos peknie ze smiechu jak go pieknie zalatwili. Dlatego te nieuczciwe serwisy zabezpieczaja sie w ten sposób - omijac bardzo szerokim lukiem.


Konrad

plyta gl. laptopa moja czy producenta?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona