plyta glowna- ma trzaski.

Data: 2011-05-23 20:55:34
Autor: CeZ__134
plyta glowna- ma trzaski.
Witam

Mam dosc leciwy kiomputer oparty na plycie glownej gigabyte GA-K8N-SLI  do
tego athlon 3200+ 4 Gb ramu, zailacz tagan 500+ 2 dyski 80 GB i 250 + grafa
GF 6600 GT
Po zlozeniu komputer dzialal okey, w sumie to ok roku. Pozniej zaczal miec
jakies trzaski.
Startowal ladnie, napedy znalezione etc, chwila moment i system uruchomiony.
Pieknie, do czasu,gdy pewnego dnia nie chcial zamykac systemu i zamykal go
bardzoo dlugoo ( kilkanascie min ). Plyta pofrunela na gwarancje. Wrocila,
dzialalo ladnie..
Nie minelo pol roku i sytuacja sie odmienila analogicznie. Przy starcie
systemu szuka dlugo napedow, a jesli znajdzie i rozpoczyna sie proces
ladowania systemu komp sie wywala na `veryifing dmi pool data` pomysli
pomysli i jedynie co zostaje do czarny ekran z migajacym kursorem.Nie idzie
odpalic systemu.
W tej chwili czasami udaje sie zaladowac system. Przy starcie wciskam F12
 wybor botowania ) i przelaczam na HDD, Ale warunek jest jeden- w napedzie
musi byc plyta instalacyjna windowsa.
Nie twierdze ze to pomaga, bo gdy przelacze na HDD komp startuje ponownie i
rozpoczyna sie rozruch z CD ( pomimo ze jest ustawione botowanie na HDD )
Czasami bywa tak ze komputer zaczyna instalwoac swieza kopie windowsa, a
czasami pokazuje mi komunikat z trybem wybrania kopii windowsa ktory ma byc
uruchomiony.
Juz nie wiem co mam z tym zabytniem zrobic. Nie mozna go normalnie uruchomic
a pomyslow na niego juz nie mam.
Z tego co wiem ma wrzucony bios w wersji 6,0 wiec chyba najnowszy ( nie
wgrywalem innego bo nie wiem jak )
Zatem, smietnik ? czy kupic cos innego ?

pozdrawiam

Data: 2011-05-24 00:04:09
Autor: zlotowinfo
plyta glowna- ma trzaski.
zasilacz? dysk? pamięć?

Data: 2011-05-24 01:55:14
Autor: JoteR
plyta glowna- ma trzaski.
"CeZ__134" napisał:

Mam dosc leciwy kiomputer oparty na plycie glownej gigabyte
GA-K8N-SLI do tego athlon 3200+

Wyjątkowy przypadek. Musisz mieć straszliwego pecha.

[...]

Bateryjkę sprawdzałeś? Bo wygląda, jakby NVRAM zgłupiał. Czyściłeś CMOS, próbowałeś przeprogramować BIOS?

Zatem, smietnik ? czy kupic cos innego ?

Nigdy w życiu. Masz najlepszą platformę na świecie.

JoteR

Data: 2011-05-24 04:41:52
Autor: CeZ__134
plyta glowna- ma trzaski.

"CeZ__134" napisał:

> Mam dosc leciwy kiomputer oparty na plycie glownej gigabyte
> GA-K8N-SLI do tego athlon 3200+

Wyj±tkowy przypadek. Musisz mieć straszliwego pecha.

> [...]
> wciskam F12 wybor botowania ) i przelaczam na HDD, Ale warunek
> jest jeden- w napedzie musi byc plyta instalacyjna windowsa.

Bateryjkę sprawdzałe¶? Bo wygl±da, jakby NVRAM zgłupiał. Czy¶ciłe¶ CMOS,
próbowałe¶ przeprogramować BIOS?

> Zatem, smietnik ? czy kupic cos innego ?

Nigdy w życiu. Masz najlepsz± platformę na ¶wiecie.

Bateria sprawna. Wzialem ja wyciagnalem na 2 dni z kompa. Zresetowal sie
bios i na tym koniec.
Cmosu nie czyscilem ( zworka ? ) a za programowanie biosu nawet sie nie
bralem ..

CeZ__134

Data: 2011-05-24 13:11:25
Autor: Jacek Maciejewski
plyta glowna- ma trzaski.
Dnia Mon, 23 May 2011 20:55:34 +0200, CeZ__134 napisał(a):

Nie minelo pol roku i sytuacja sie odmienila analogicznie.

To wskazuje że raczej nie płyta. Pozostaje ci rozebranie na kawałki i
składanie po kolei pocz±wszy od minimalnej konfiguracji. Moze co¶ wyczaisz. --
Jacek

Data: 2011-05-24 15:19:14
Autor: CeZ__134
plyta glowna- ma trzaski.

> [...]

To wskazuje że raczej nie płyta. Pozostaje ci rozebranie na kawałki i
składanie po kolei pocz±wszy od minimalnej konfiguracji. Moze co¶

Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje..Co z tego ze po 2
minutach znajduje dyski, jak nie potrafi z jednego z nich uruchomic systemu.

pozdr

CeZ__134

Data: 2011-05-24 17:30:15
Autor: Jacek Maciejewski
plyta glowna- ma trzaski.
Dnia Tue, 24 May 2011 15:19:14 +0200, CeZ__134 napisał(a):

Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje.

Zgaduj-zgadula :) Jak nie potestujesz to się nie dowiesz.
--
Jacek

Data: 2011-05-25 22:04:22
Autor: m4rkiz
plyta glowna- ma trzaski.
Użytkownik "CeZ__134" <Da__FreaK@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:irgb9k$vop$1@news.onet.pl...
Mi sie wydaje ze to plyta skoro komp udaje ze botuje..Co z tego ze po 2
minutach znajduje dyski, jak nie potrafi z jednego z nich uruchomic systemu.

a moze po prostu ktorys dysk czy tasiemka sygnalowa\zasilajaca?

plyta glowna- ma trzaski.