p³yta glówna z 2 portami com

Data: 2009-12-18 20:43:05
Autor: Krzysiek
p³yta glówna z 2 portami com
Witam,
Czy wystêpuj± jakie¶ wspó³czesne p³yty g³ówne z dwoma poratmi rs232?
Wszêdzie widzê tylko "1x com". Potrzebujê pe³ne porty, w miarê pewnie
dzia³aj±ce wiêc nie mam ochoty na przejsciówki usb. Czy zostaje mi tylko
opcja z kart± PCI?

Data: 2009-12-18 21:29:04
Autor: JoteR
p³yta glówna z 2 portami com
"Krzysiek" napisa³:

Czy wystêpuj± jakie¶ wspó³czesne p³yty g³ówne z dwoma poratmi rs232?

Zdefiniuj "wspó³czesne". Bo dla niektórych grupowych znawców p³yty z G31/33 to zabytek klasy "0". A w paru z nich siê spotka³em z 2x RS232, tyle ¿e ten drugi zazwyczaj jest w postaci szpilek i trzeba go sobie samemu wyprowadziæ na ¶ledzia. Gigabyte, modeli jednak nie pomnê.

JoteR

Data: 2009-12-19 09:56:09
Autor: Krzysiek
p³yta glówna z 2 portami com
Dnia Fri, 18 Dec 2009 21:29:04 +0100, JoteR napisa³(a):

"Krzysiek" napisa³:

Czy wystêpuj± jakie¶ wspó³czesne p³yty g³ówne z dwoma poratmi rs232?

Zdefiniuj "wspó³czesne". Bo dla niektórych grupowych znawców p³yty z G31/33 to zabytek klasy "0".

Wspó³czesne to dla mnie "dostêpne w sklepach w dniu dzisiejszym".
Co do zabytków i G31 - powiem po cichu, ¿eby siê konserwator zabytków nie
dowiedzia³ - teraz pracujê na VIA KT266 :P

A w paru z nich siê spotka³em z 2x RS232, tyle ¿e ten drugi zazwyczaj jest w postaci szpilek i trzeba go sobie samemu wyprowadziæ na ¶ledzia. Gigabyte, modeli jednak nie pomnê.

U gigabyte'a na stronie jest faktycznie kilka sztuk z drugim na szpilkach
(np. GA-M61co¶tam), ale w handlu tego ju¿ chyba nie ma.
Poszukam jeszcze g³êbiej, ale coraz bardziej sk³aniam siê do rozwi±zania z
dodatkow± kart±. Wtedy mo¿na powybieraæ w szerszym zakresie modeli p³yt, a
nie byæ uwi±zanym do jednego czy dwóch.

Data: 2009-12-19 10:26:44
Autor: JoteR
p³yta glówna z 2 portami com
"Krzysiek" napisa³:

Wspó³czesne to dla mnie "dostêpne w sklepach w dniu dzisiejszym".

Ostatnio sk³ada³em w firmie komputer na takiej niskobud¿etowej Gigabyte, tyle ¿e pod Intela. Znaczy w handlu jeszcze s±, ale sprzedawcy do¶æ powierzchownie traktuj± opis COMów, trzeba ka¿d± sztukê konfrontowaæ z opisem producenta. ¯mudna robota.

Co do zabytków i G31 - powiem po cichu, ¿eby siê konserwator zabytków nie
dowiedzia³ - teraz pracujê na VIA KT266 :P

A ja pyskujê z i815 :P

Poszukam jeszcze g³êbiej, ale coraz bardziej sk³aniam siê do rozwi±zania
z dodatkow± kart±.

U mnie w firmie to siê sprawdza, pomimo stosowania wielu, w tym niektórych do¶æ archaicznych urz±dzeñ na RS232 z dosowskim oprogramowaniem. Problemy sprawiaj± tylko wyj±tki, w których program odwo³uje siê bezpo¶rednio do portu i przerwania.

JoteR

Data: 2009-12-19 12:03:32
Autor: ±æê³ñ󶼿
p³yta glówna z 2 portami com
Dell co¶tam co¶tam?
Ale to ca³e pude³ko, no chyba ¿e kto¶ p³ytê oferuje.
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-18 21:55:54
Autor: Rados³aw Sokó³
p³yta glówna z 2 portami com
Krzysiek pisze:
Czy wystêpuj± jakie¶ wspó³czesne p³yty g³ówne z dwoma poratmi rs232?
Wszêdzie widzê tylko "1x com".

To siê ciesz, bo niektóre nie maj± *w ogóle* ju¿ portu szere-
gowego. Nawet te, które maj± "1x COM" czasem maj± go wyprowa-
dzonego na szpilkach, ale bez ¶ledzia w zestawie.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-12-20 14:06:24
Autor: Gabriel Kowalski
p³yta glówna z 2 portami com
Jeśli porty szeregowe będą obsługiwane przez system operacyjny (czyli masz oprogramowanie pod windows xp/vistę/linuksa/bsd) to karta PCI jest dobrym rozwiązaniem. Można kupić całkiem niedrogie karty na chipie NetMOS, które zależnie od wersji mają od 2 COM-ów po 4-COM-y i 2 porty Centronics. Zaleta jest taka, że jak z powodu awarii sprzętu odpali port szeregowy, wymieniasz kartę, a nie całą płytę.

Gabriel

p³yta glówna z 2 portami com