plyta z FM1 i procesor do tego

Data: 2011-12-01 20:50:41
Autor: Andre
plyta z FM1 i procesor do tego
Witam.

Nosze sie z zamiarem kupna nowej plyty z procesorem.
Spogladam raczej w strone AMD, bo nie zalezy mi na hiperwydajnosci.

No i teraz pewnie wybiore podstawke FM1.
Na pewno chce, zeby grafika juz byla wbudowana.

Pytanie tylko - w plyte czy w procesor?

Wybralem sobie takie podzespoly:
procesor AMD A4 3400
plyta Asus F1A75-V PRO

W ktorym podezpole jest wydajniejsza grafika?
Czy majac taki procesor warto szukac plyty z wbudowana grafika?

Komp ma sluzyc od odtwarzania szerokopojetych multimediow, w tym Full
HD w kontenerze MKV.

Z gory dzieki za podpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-01 13:44:40
Autor: Vituniu
plyta z FM1 i procesor do tego
No i teraz pewnie wybiore podstawke FM1.
Na pewno chce, zeby grafika juz byla wbudowana.

Pytanie tylko - w plyte czy w procesor?

AFAIK nie ma plyt pod FM1 z grafika w chipsecie.

Wybralem sobie takie podzespoly:
procesor        AMD A4 3400
plyta           Asus F1A75-V PRO

W ktorym podezpole jest wydajniejsza grafika?

Wez ty moze przeczytaj jeszcze raz specyfikacje tej plyty,
i powiedz gdzie tam grafike widzisz... ;)

Czy majac taki procesor warto szukac plyty z wbudowana grafika?

Eh... :P

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-01 21:58:37
Autor: Andre
Vituniu wrote:

Wez ty moze przeczytaj jeszcze raz specyfikacje tej plyty,
i powiedz gdzie tam grafike widzisz... ;)

No dobra, moze troche przedobrzylem... ;)

To inaczej - lepiej wziac taki zestaw, jak wczesniej podany, czy moze z
podstawka AM3 na chipsecie 880 oraz Athlonem II 245 45W?

Podana wczesniej plyta ma format ATX, ale generalnie wszystko ma wejsc
do malej obudowy, wiec chipset by pozostal, tylko inna konstrukcja.

Zaznacze jeszcze, ze nie planuje rozbudowy w pozniejszym czasie, wiec
przyszlosciowa podstawka odgrywa mniejsza role.
Chcialbym, zeby na tym ruszylo mozliwie wszystko lacznie z Blu-Ray, a
sam komputer, zeby sie raczej malo grzal, a przez to byl cichy.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-01 14:19:57
Autor: Vituniu
plyta z FM1 i procesor do tego
No dobra, moze troche przedobrzylem... ;)

No... Skoro zadanie domowe odrobione, to jedziemy dalej :)

To inaczej - lepiej wziac taki zestaw, jak wczesniej podany, czy moze z
podstawka AM3 na chipsecie 880 oraz Athlonem II 245 45W?

Perspektywicznie - lepiej AM3+. Ma miec wsparcie jeszcze przez rok z
okladem i nowe Bulldozery. Za jakis czas bedzie mozna zestaw
"odmlodzic" nizszym kosztem.

Tymczasem FM1 zostanie zastapiona FM2 w ciagu najblizszych miesiecy.
I wiele ponad obecnego A8 nie nalezy sie spodziewac.

Podana wczesniej plyta ma format ATX, ale generalnie wszystko ma wejsc
do malej obudowy, wiec chipset by pozostal, tylko inna konstrukcja.

Jest nawet kilka ciekawych konstrukcji ITX z ta podstawka... Sam sie
zastanawiam...

Zaznacze jeszcze, ze nie planuje rozbudowy w pozniejszym czasie, wiec
przyszlosciowa podstawka odgrywa mniejsza role.

Coz... FM1 wypadnie taniej od podobnego wydajnosciowo zestawu na AM3.
Nawet biorac poprawke na drozsze, szybsze pamieci.

Chcialbym, zeby na tym ruszylo mozliwie wszystko lacznie z Blu-Ray, a
sam komputer, zeby sie raczej malo grzal, a przez to byl cichy.

Dodatkowo przy FM1 masz tylko jeden uklad do chlodzenia.
Przy AM3+ chlodzisz procesor i grafike, a i sam chipset grzeje sie
ciut bardziej.
W malych, ciasnych obudowach to dosc istotny aspekt.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Jesli szukasz czegos w formacie mATX to moze GA-A75M-UD2H?

Data: 2011-12-01 22:31:22
Autor: Andre
Vituniu wrote:

[...]

Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas, tak jak
dawniej Socket A?

[...]

No wlasnie. Bo widzisz ja nie szukam maksymalnej wydajnosci, a
komputera do odtwarzania plikow multimedialnych lacznie a Blu_ray. Ma
to byc takie MediaPC, ale chce to zlozyc sam, a nie kupowac gotowej,
zamknietej konstrukcji.

W takim razie jesli wrocimy do procesora A4 3400, to co jest
porownywalne wyjdanosciowo na AM3+ ?
No i jaka grafika musialaby byc, zeby to uciagnac? Wystarczy ta z
chipsetu 880G?

A co do chlodzenia - obudowa prawdopodobnie bedzie taka:
http://www.ceneo.pl/12205642
bo nie widze nic innego ciekawego, w formacie desktop, raczej malego i
do tego z miejscem na dwa dyski 3,5 cala. Ta akurat jest wieksza na
szerokosc niz glebokosc, a to pozwala mi sie lepiej zgrac z reszta
sprzetu (ampli, glosnik itp)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-02 08:47:23
Autor: Vituniu
plyta z FM1 i procesor do tego
Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas,
tak jak dawniej Socket A?

Oszalales? Chcesz pusic producentow plyt glownych z torbami?? ;P

[...]
 Hm... to poczytaj o takiej E35M1-M PRO moze?
Bedzie sporo wolniej niz na A4-3000, ale za to z pasywnym chlodzeniem
A "FullHD" i tak bedzie odtwarzac z jedna reka w kieszeni...

W takim razie jesli wrocimy do procesora A4 3400,
to co jest porownywalne wyjdanosciowo na AM3+ ?

Bez wdawania sie w detale - okolo Athlona II x2 2.7 GHz,
plus grafika na poziomie gdzies pomiedzy R5450 a R6450.

No i jaka grafika musialaby byc, zeby to uciagnac?
Wystarczy ta z chipsetu 880G?

Wystarczy, wystarczy.

A co do chlodzenia - obudowa prawdopodobnie
bedzie taka: http://www.ceneo.pl/12205642
bo nie widze nic innego ciekawego, w formacie desktop,

Przesun widelki cenowe ponad 1k PLN, to zobaczysz ;)
(tak, wiem ze to szalenstwo ;))

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-02 09:06:56
Autor: Andre
Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisał(a):
Oszalales? Chcesz pusic producentow plyt glownych z torbami?? ;P

No przeciez nie umarli za czasow Socket A :)

Hm... to poczytaj o takiej E35M1-M PRO moze?
Bedzie sporo wolniej niz na A4-3000, ale za to z pasywnym chlodzeniem
A "FullHD" i tak bedzie odtwarzac z jedna reka w kieszeni...

W sensie, zeby ograniczyc halas z wentylatorow?
A taki A4 3400 bardzo sie grzeje?
Jak w porownaniu z powiedzmy wspomnianym przeze mnie Athlonem II 245 45W?

Przesun widelki cenowe ponad 1k PLN, to zobaczysz ;)
(tak, wiem ze to szalenstwo ;))

Taaaak, ja caly komputer chce zmiescic w ok. 1100zl :)

A rozszerzajac nieco temat, dobralem do tego zasilacz Be Quiet SFX 300W.
Mysle, ze 300W spokojnie wystraczy, a ktos wie jak z glosnoscia?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-02 11:28:11
Autor: Vituniu
plyta z FM1 i procesor do tego
A taki A4 3400 bardzo sie grzeje?
Jak w porownaniu z powiedzmy wspomnianym
przeze mnie Athlonem II 245 45W?

Googli zapytaj przeciez. :)

Z suchych danych:
A4-3400 - 65W TDP
Athlon II 245e - 45W TDP (+ grafika)
E-350 - IIRC ~20W TDP

Z tym, ze TDP kompletnie nic nie mowi o tym ile mocy tak na prawde bedzie
pobieral uklad podczas wykonywania konkretnego zadania.

Moim zdaniem:
- przewidujesz za 2 lata rozbudowe/aktualizacje sprzetu o nowszy procesor
lub karte graficzna - bierz AM3+
- nie zalezy Ci, skladasz sprzet na teraz, a za 4 lata kupisz caly nowy -
bierz FM1

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-12-02 18:13:28
Autor: nadir
plyta z FM1 i procesor do tego
A rozszerzajac nieco temat, dobralem do tego zasilacz Be Quiet SFX 300W.
Mysle, ze 300W spokojnie wystraczy, a ktos wie jak z glosnoscia?

Wystarczy, ja mam akurat Be Quiet SFX 350 i mogę powiedzieć, że jest cichy w porównaniu z tym co było oryginalnie zamontowane w obudowie Spire/Tacens, takiej jak w tym linku:
http://www.dtpsoft.pl/product_info.php?products_id=235689

Data: 2011-12-02 10:51:47
Autor: Marcin N
W dniu 2011-12-01 23:31, Andre pisze:

Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas, tak jak
dawniej Socket A?

Przesadzasz,

Platforma AM2 może być spokojnie używana do dziś.
Sam miałem starą płytę AM2, w której pracował nowy procek Athlon II 3-rdzeniowy dedykowany do AM3.

Miałbym ją do dzisiaj, ale się zużyła po jakichś 4 latach.

AMD naprawdę uczciwie zmieniał te sockety: AM2, AM2+, AM3. Pojawiał się nowy, ale stary był kompatybilny.

Data: 2011-12-01 23:04:29
Autor: WiesłaW
Dnia 01-12-2011 o 21:50 Andre napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Zacznijmy od tego, że układ graficzny jest wyłącznie w procesorze.
Płyta, (również w przypadku procesorów Intela) może go obsługiwać
lub nie.
Wydajność GPU zależy od klasy procesora (AMD serii A).
A8 - HD 6550D
A6 - HD 6530D
A4 - HD 6410D
Chipset dla APU Llano, jakim jest A75, posiada również technologię
Dual Graphics pozwalającą łączyć zintegrowaną grafikę z wybranymi
zewnętrznymi kartami graficznymi, znacznie poprawiając wydajność..
Amen

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-12-01 22:09:20
Autor: Andre
WiesłaW wrote:

[...]

A jezeli zalozymy, ze nie montuje dodatkowej karty graficzne, to czy
wbudowana w procesor karta jest w stanie poradzic sobie ze wszystkimi
obecnie istniejacymi standardami?
Mowimy tu o rozdzielczosciach do Full HD. Bez gier.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-02 02:32:59
Autor: Santana

Użytkownik "Andre" <andy@andy.pl> napisał w wiadomości news:xn0hmcmzuaitgc002news.gazeta.pl...
WiesłaW wrote:

[...]

Masz bana na google? :)

Data: 2011-12-02 05:32:06
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 1 Dec 2011 22:09:20 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

[...]

Z olbrzymim zapasem.

Data: 2011-12-02 17:06:07
Autor: Q
plyta z FM1 i procesor do tego
Z olbrzymim zapasem.

HD 6xxx ma UVD 3 a nie UVD 100,
wiec troche wyolbrzymiles ten olbrzymi zapas :).

Data: 2011-12-02 20:55:29
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 2 Dec 2011 17:06:07 +0100, Q napisał(a):

Z olbrzymim zapasem.

HD 6xxx ma UVD 3 a nie UVD 100,
wiec troche wyolbrzymiles ten olbrzymi zapas :).

Na leciwym Turionie x2 2.100 MHz i grafice w chipsecie (HD3100) przy
odtwarzaniu HD mam zajętość procesora rzędu 60%. HD 6xxxx to jednak dużo
mocniejsza grafika, a procesora tak wolnego do desktopa to już nie idzie
kupić.

Data: 2011-12-02 21:52:13
Autor: Q
[...]

A pusc na swoim sprzecie jakis testowy material
h.264 @ full HD @ _60Hz_
i napisz czy w ogole ogladales film czy slajdszol :).

Dlatego jeszcze raz - HD 6xxx nie jest na wyrost -
- ona jest akurat na nasze czasy :).

Data: 2011-12-03 10:06:06
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 2 Dec 2011 21:52:13 +0100, Q napisał(a):

[...]

A skąd mam taki materiał wziąć? Wszystkie filmu na BR jakie posiadam (a mam
tego trochę) mają 23.97 lub 24 fps.

Data: 2011-12-03 11:31:27
Autor: Q
plyta z FM1 i procesor do tego
A skąd mam taki materiał wziąć? Wszystkie filmu na BR jakie posiadam (a mam
tego trochę) mają 23.97 lub 24 fps.

yyy.... z internetu?
:)

Sciagnij sobie np. ten:
http://hdcam.web-pda.info/60p-orsche%20-%2010643698%20-%2018470335.mts

Tu przykladowa cala strona:
http://hdcam.web-pda.info

Data: 2011-12-02 17:04:31
Autor: Q
[...]

Bierz na FM1 z HD 6xxx a nie na AM3 na 880G z HD 4xxx.
Wydajnosc tych 2 grafik to niebo i ziemia
i nie tylko jesli chodzi o sprzetowe odtwarzanie filmow
(przy HD 6xxx (UVD 3) proc bedzie sie nudzil -
 - przy HD 4xxx (UVD 2) juz nie).
http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Video_Decoder

Jesli chodzi o gry wtedy dopiero zobaczysz przepasc
jaka dzieli integry HD 6xxx od HD 4xxx.

Data: 2011-12-02 16:30:19
Autor: Andre
Q wrote:

Jesli chodzi o gry wtedy dopiero zobaczysz przepasc
jaka dzieli integry HD 6xxx od HD 4xxx.

No nie zobacze, bo kupie tylko jedna platforme ;)

Dzieki za sugestie.

Zauwazylem tez, ze sprzedawcy (w Krakowie) powoli wycofuja plyty glowne
z AM3 na 880G. Nie bardzo rozumiem czemu. Jedyne co mi przychodzi do
glowy, to ze podstawka mialaby odejsc w zapomnienie juz niedlugo...

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-12-02 22:04:01
Autor: Q
plyta z FM1 i procesor do tego
No nie zobacze, bo kupie tylko jedna platforme ;)

W testach syntetycznych wzrost jest rzedu 7-8x,
w grach fps podskakuje 3-4x:
(miec 15 klatek/s czy 60 robi roznice)

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_porownanie-3889/strona/14709.html

plyta z FM1 i procesor do tego