p³ytki cd/dvd plusy i minusy

Data: 2010-05-10 16:17:42
Autor: Papa5merf
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
zastanawiam siê jaka jest praktyczna ró¿nica miêdzy standardami p³ytek
plusuf i minusuf?:O)
wiem jedynie ¿e minusy znacznie wolniej siê nagrywaj±, wiêc w jakim celu siê
je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskaj± na potêgê?:O)

kto¶ mo¿e wyja¶ni jakie¶ plusy i minusy obu standardów?:O)

Data: 2010-05-10 20:10:32
Autor: Tomaszek
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-10 16:17, Papa5merf pisze:
wiem jedynie że minusy znacznie wolniej się nagrywają, więc w jakim celu
siÄ™
je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskają na potęgę?:O)

Kto Ci powiedział, że minusy się wolniej nagrywają? Chyba nie wyciągnąłeś takich wniosków dlatego, że twoja nagrywarka je gorzej obsługuje?

ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

Dla zwykłego użytkownika różnicę są praktycznie żadne. Minusówki były pierwsze, a więc więcej starszych urządzeń je przeczyta. Jest jeszcze parę różnic w samej strukturze, ale dla użytkownika są nieistotne.

Data: 2010-05-10 20:25:04
Autor: latet
płytki cd/dvd plusy i minusy
ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

Różnica ta jest dziś prawie tak mało istotna jak kolor okładki plytki :-)

Jedyna naprawdę istotna sprawa to, że nie uda się skopiować nagranej po brzegi płyty "minus" na czystą płytkę "plus", co w pewnych pechowych okolicznościach może wkurzyć nieświadomego użytkownika. Po prostu "minusy" mieszczą kilka MB więcej.

latet

Data: 2010-05-11 15:09:35
Autor: Papa5merf
płytki cd/dvd plusy i minusy
Órzytkownik "latet" napisał :
ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

Różnica ta jest dziś prawie tak mało istotna jak kolor okładki plytki :-)

no właśnie nawet dla mnie róznica jest ogromna, bo szybkość nagrywania jest
dla plusuf 2 razy większa!:O)
nie mam pojęcia jak te płytki widzą rózne stacjonarne czytniki cd/dvd?

[...]

gdyby różnicy prawie nie było to nikt by tych minusuf nie produkował i nie
sprzedawał, a o dziwo jakoś te minusy na rynku dominują niewiedzieć
czemu?:O)
pewnie jakiś powód jest, tylko ja go nie znam, dlactego mnie interesuej o co
chodzi?:O)
może minusy są trwalksze w kopiach zapasowych czy jak?:O)

Data: 2010-05-12 08:10:26
Autor: latet
płytki cd/dvd plusy i minusy
no właśnie nawet dla mnie róznica jest ogromna, bo szybkość nagrywania jest
dla plusuf 2 razy większa!:O)

Ja takiej roznicy nie stwierdzam.

latet

Data: 2010-05-11 00:58:31
Autor: Mikołaj Tutak
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-10 20:10, Tomaszek pisze:
[...]

W uproszczeniu można przyjąć, że "plusy" nagrywają się szybciej ze względu na doskonalszy/precyzyjniejszy sposób prowadzenia lasera po ścieżce.

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-05-11 01:30:20
Autor: Tomaszek
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-11 00:58, Mikołaj Tutak pisze:
W uproszczeniu można przyjąć, że "plusy" nagrywają się szybciej ze
względu na doskonalszy/precyzyjniejszy sposób prowadzenia lasera po
ścieżce.

Jakiego to są rzędu różnice: mikro czy milisekund? ;) Można to dostrzec poza syntetycznymi testami? ;)

Data: 2010-05-11 19:57:52
Autor: Mikołaj Tutak
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-11 01:30, Tomaszek pisze:
[...]

Przy podobnej jakości plusa można nagrać z prędkością 8x, a porównywalnego minusa 4x. Jeśli dla Ciebie są to milisekundy to współczuję.

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-05-11 23:27:02
Autor: Leszek K.
płytki cd/dvd plusy i minusy
Dnia Tue, 11 May 2010 19:57:52 +0200, Miko³aj Tutak napisa³(a):

W dniu 2010-05-11 01:30, Tomaszek pisze:
W dniu 2010-05-11 00:58, Miko³aj Tutak pisze:
W uproszczeniu mo¿na przyj±æ, ¿e "plusy" nagrywaj± siê szybciej ze
wzglêdu na doskonalszy/precyzyjniejszy sposób prowadzenia lasera po
¶cie¿ce.

Jakiego to s± rzêdu ró¿nice: mikro czy milisekund? ;) Mo¿na to dostrzec
poza syntetycznymi testami? ;)

Przy podobnej jako¶ci plusa mo¿na nagraæ z prêdko¶ci± 8x, a porównywalnego minusa 4x. Je¶li dla Ciebie s± to milisekundy to wspó³czujê.

Ciekawe. Ja nagrywam i plusy i minusy verbatima x16. Bez ¿adnych problemów.

Data: 2010-05-12 00:03:34
Autor: Animka
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-11 23:27, Leszek K. pisze:
[...]

To raczej zale¿y od nagrywarki - jak sobie radzi z nagrywaniem.

--
animka

Data: 2010-05-12 12:05:19
Autor: Tomaszek
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-11 19:57, Mikołaj Tutak pisze:
Przy podobnej jakości plusa można nagrać z prędkością 8x, a
porównywalnego minusa 4x.

Niekoniecznie. To zależy od nagrywarki. U mnie np. minusów się nie da w ogóle nagrać bez błędów, a plusy nagrywają się dobrze w każdej prędkości. Ale na innych komputerach z innymi nagrywarkami jest inaczej

  JeÅ›li dla Ciebie sÄ… to milisekundy to współczujÄ™.

Po co ten jad sączysz? Czego mi współczujesz, że u mnie jest inaczej niż u Ciebie?

Data: 2010-05-12 22:16:47
Autor: latet
płytki cd/dvd plusy i minusy
Po co ten jad sączysz? Czego mi współczujesz, że u mnie jest inaczej niż u Ciebie?
| TOMASZEK nie lubi:
| lewej strony mocy^

A po co ty sÄ…czysz jad w tej swojej stopce?

latet

Data: 2010-05-11 03:54:12
Autor: 1634Racine
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
Papa5merf in news:4be84ad9$0$2599$65785112news.neostrada.pl
[...]

jako¶ tak:

1.
nagrywanie "+" dvd o tym samym indeksie prêdko¶ci co "-" jest szybsze, bowiem "-" jest na bie¿±co formatowany, "+" tego nie wymaga.

2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego poleca siê je do archiwizacji, natomoast "-" dobrze jest u¿ywaæ do filmów, gdy¿ s± lepiej rozpoznawane przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiej¶ ma³ej porcji informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.
Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych powodów by u¿ywaæ "-".

o  MTRainer i o bitsettingu - zobacz w google.

Data: 2010-05-11 10:05:09
Autor: latet
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer

A kto by siê dzi¶ tym przejmowa³.

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego poleca siê je do archiwizacji

My¶lê, ¿e jako¶æ danego no¶nika jest o wiele wa¿niejszym parametrem, ni¿ jego typ. Ró¿nica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowo¶ci± danych miêdzy + a - jest niewielka.

Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych powodów by u¿ywaæ "-".

Ja mam powód - jako¶ dziwnym trafem w ostatnich miesi±cach trudno mi trafiæ na dobrej jako¶ci plusy, natomiast ³atwiej na minusy (Sony, Verbatim). Plusy od tych producentów, zw³aszcza Verbatima - bardzo siê pogorszy³y. Oczywi¶cie mam tu na my¶li wyniki testów PIE/PIF nagranych p³ytek.

latet

Data: 2010-05-11 12:15:26
Autor: 1634Racine
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
latet in news:hsb338$qdv$1inews.gazeta.pl
2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer
A kto by siê dzi¶ tym przejmowa³.

to jest o tyle istotne, o ile jest sytuacja,¿e istotne sa te czynniki:
http://www.cdrinfo.pl/artykuly/mountrainier/
tylko tyle mialo znaczyc to, co napisalem. i koniec :)

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego
poleca  siê je do archiwizacji
My¶lê, ¿e jako¶æ danego no¶nika jest o wiele wa¿niejszym parametrem,

najprawdopodobniej; zwlaszcza przy dzisiejszych masowo kiepskich plytach

ni¿
jego  typ. Ró¿nica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowo¶ci± danych miêdzy + a
- jest  niewielka.

ale jest; i to bywa istotne. Niekiedy prawdopodobnie nawet nie zauwaza sie tego.

[...]

u mnie koszmar - bywa, ze czy to verbatim, czy to sony, czy to... - polowa paczki do kosza po tescie pie/pif.
Najczesciej - jesli juz - sprawdzaja sie plyty typu myd³opowid³o. Problemem jest ich trwalosc.... Tajemnica.

Data: 2010-05-11 13:47:34
Autor: Q
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
natomoast "-" dobrze jest u¿ywaæ do filmów, gdy¿ s± lepiej rozpoznawane przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiej¶ ma³ej porcji informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.

to niech juz se kupi te "plusy" i zmienia booktype podczas nagrywania filmow :)

Data: 2010-05-11 11:54:13
Autor: Q
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
wiem jedynie ¿e minusy znacznie wolniej siê nagrywaj±, wiêc w jakim celu siê
je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskaj± na potêgê?:O)

bzdura

kto¶ mo¿e wyja¶ni jakie¶ plusy i minusy obu standardów?:O)

kupuje + bo z + mozesz zrobic -
:)

Data: 2010-05-11 18:02:45
Autor: rs
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
On Mon, 10 May 2010 16:17:42 +0200, "Papa5merf" <Pa@pa.pl> wrote:

[...]

np. wideo DVD nagrane na "-" czesto nie odtwarza sie na starszych
laptopach makowkowych. <rs>

Data: 2010-05-12 12:06:47
Autor: Tomaszek
płytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010-05-12 00:02, rs pisze:
np. wideo DVD nagrane na "-" czesto nie odtwarza sie na starszych
laptopach makowkowych.<rs>

Ano prawda. Apple zawsze promował standard plus. Zresztą ten cały podział jest chory. Panowie się pożarli o licencję i tyle.

Data: 2010-05-12 10:54:25
Autor: MAR
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
W dniu 2010.05.10 16:17, Papa5merf pisze:
zastanawiam siê jaka jest praktyczna ró¿nica miêdzy standardami p³ytek
plusuf i minusuf?:O)

A chodzi o +R i -R czy mo¿e o +RW i -RW. Bo to s± inne porównania.

Opis praktycznych ró¿nic mo¿na bez trudu znale¼æ w internecie.

wiem jedynie ¿e minusy znacznie wolniej siê nagrywaj±,

Ale to tylko na twojej nagrywarce i twoich p³ytach.

Z powodu ró¿nic miêdzy +R a -R, szybciej pojawia³y siê nagrywarki nagrywaj±ce z wiêksz± prêdkosæia + ni¿ -, ale po paru miesi±cach to siê wyrównywa³o.

je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskaj± na potêgê?:O)

kto¶ mo¿e wyja¶ni jakie¶ plusy i minusy obu standardów?:O)

Z tego samego powodu, co kasety VHS.
Bo kto¶ z tego korzysta.

--
Mar