p³ytki cd/dvd plusy i minusy

Data: 2010-05-11 03:54:12
Autor: 1634Racine
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
Papa5merf in news:4be84ad9$0$2599$65785112news.neostrada.pl
zastanawiam siê jaka jest praktyczna ró¿nica miêdzy standardami p³ytek
plusuf i minusuf?:O)
wiem jedynie ¿e minusy znacznie wolniej siê nagrywaj±, wiêc w jakim celu
siê je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskaj± na potêgê?:O)
kto¶ mo¿e wyja¶ni jakie¶ plusy i minusy obu standardów?:O)

jako¶ tak:

1.
nagrywanie "+" dvd o tym samym indeksie prêdko¶ci co "-" jest szybsze, bowiem "-" jest na bie¿±co formatowany, "+" tego nie wymaga.

2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego poleca siê je do archiwizacji, natomoast "-" dobrze jest u¿ywaæ do filmów, gdy¿ s± lepiej rozpoznawane przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiej¶ ma³ej porcji informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.
Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych powodów by u¿ywaæ "-".

o  MTRainer i o bitsettingu - zobacz w google.

Data: 2010-05-11 10:05:09
Autor: latet
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer

A kto by siê dzi¶ tym przejmowa³.

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego poleca siê je do archiwizacji

My¶lê, ¿e jako¶æ danego no¶nika jest o wiele wa¿niejszym parametrem, ni¿ jego typ. Ró¿nica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowo¶ci± danych miêdzy + a - jest niewielka.

Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych powodów by u¿ywaæ "-".

Ja mam powód - jako¶ dziwnym trafem w ostatnich miesi±cach trudno mi trafiæ na dobrej jako¶ci plusy, natomiast ³atwiej na minusy (Sony, Verbatim). Plusy od tych producentów, zw³aszcza Verbatima - bardzo siê pogorszy³y. Oczywi¶cie mam tu na my¶li wyniki testów PIE/PIF nagranych p³ytek.

latet

Data: 2010-05-11 12:15:26
Autor: 1634Racine
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
latet in news:hsb338$qdv$1inews.gazeta.pl
2.
"-" nie jest i nie bêdzie zgodny z Mt.Rainer
A kto by siê dzi¶ tym przejmowa³.

to jest o tyle istotne, o ile jest sytuacja,¿e istotne sa te czynniki:
http://www.cdrinfo.pl/artykuly/mountrainier/
tylko tyle mialo znaczyc to, co napisalem. i koniec :)

3.
zdaje sie,¿e "+" s± lepiej zabezpieczone przed utrat± danych, dlatego
poleca  siê je do archiwizacji
My¶lê, ¿e jako¶æ danego no¶nika jest o wiele wa¿niejszym parametrem,

najprawdopodobniej; zwlaszcza przy dzisiejszych masowo kiepskich plytach

ni¿
jego  typ. Ró¿nica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowo¶ci± danych miêdzy + a
- jest  niewielka.

ale jest; i to bywa istotne. Niekiedy prawdopodobnie nawet nie zauwaza sie tego.

[...]

u mnie koszmar - bywa, ze czy to verbatim, czy to sony, czy to... - polowa paczki do kosza po tescie pie/pif.
Najczesciej - jesli juz - sprawdzaja sie plyty typu myd³opowid³o. Problemem jest ich trwalosc.... Tajemnica.

Data: 2010-05-11 13:47:34
Autor: Q
p³ytki cd/dvd plusy i minusy
natomoast "-" dobrze jest u¿ywaæ do filmów, gdy¿ s± lepiej rozpoznawane przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiej¶ ma³ej porcji informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.

to niech juz se kupi te "plusy" i zmienia booktype podczas nagrywania filmow :)

p³ytki cd/dvd plusy i minusy