plyty DVD DL

Data: 2011-12-30 11:47:44
Autor: adresss
plyty DVD DL
Czesc,

jest potrzeba archiwizacji na plytach o wiekszej pojemnosci niz
standardowe DVD. Jest pomysl aby byly to plyty dvd DL.

warunki:

- dobry producent
- cena (az tak nie jest istotna) ale, zeby nie byla porazajaca.

No i dobra sprawdzona nagrywarka (cena nieistotna) bo to zakup
jednokrotny.

Macie jakies success story w tej dziedzinie?

Lub ew. plyty DVD-RAM, ale czy sa nagrywarki, ktore zapisuja plyt
dvd-ram double side (2 stronne) od razu na 2 stronach bez przekladania
strony.

Lub ew. Blue Ray ale tu tematu nie znam (ceny plyt).

--
ThinkXtra

Data: 2011-12-30 10:52:24
Autor: DooMiniK
plyty DVD DL
On 30/12/2011 10:47, adresss@poczta.pl wrote:
[...]

Ile tych danych, jak często? Płytki uważam za przyciężki pomysł, już
lepiej taśmy.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-12-30 20:08:23
Autor: Leszek K.
plyty DVD DL
Dnia Fri, 30 Dec 2011 11:47:44 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):

Lub ew. Blue Ray ale tu tematu nie znam (ceny plyt).

Pojemność/cena najlepiej wychodzi BR25. Pojemność 4x niż DVD DL a cena
nieznacznie większa. Przebitka przy zwykłych DVD jest znacznie mniejsza.
Jedyne zastosowanie DVD DL to filmy - niewygodne jest nagrywanie kilku
filmów na jednej płycie (chyba że serial).

Data: 2012-01-01 14:12:36
Autor: Maciej Bojko
plyty DVD DL
On Fri, 30 Dec 2011 20:08:23 +0100, "Leszek K."
<leszek60.wytnij.@neostrada.pl> wrote:

Lub ew. Blue Ray ale tu tematu nie znam (ceny plyt).

Pojemność/cena najlepiej wychodzi BR25. Pojemność 4x niż DVD DL

25 >= 4 * 8.5?

Data: 2012-01-01 14:25:35
Autor: qwerty
plyty DVD DL
Użytkownik "Maciej Bojko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3jm0g79s23jmbgkcda33c8id6835ka5ct8@4ax.com...
[...]

Równanie ma sens, przy HEX

Data: 2012-01-01 14:45:31
Autor: Leszek K.
plyty DVD DL
Dnia Sun, 01 Jan 2012 14:12:36 +0100, Maciej Bojko napisał(a):

[...]

literówka. miało być 3. Sensu nie zmienia. DL kosztują ~4-5 zet. BR 25 5-6
zet. Przy okazji szybciej nagrywają.

Data: 2012-01-02 09:53:37
Autor: Rafal
plyty DVD DL
"Leszek K." wrote:

Dnia Fri, 30 Dec 2011 11:47:44 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):

> Lub ew. Blue Ray ale tu tematu nie znam (ceny plyt).

Pojemność/cena najlepiej wychodzi BR25.

a jak z trwałością tych płyt?
Bo ja np. mam stare CD-R i bez problemu dadzą się odczytać,
zaś starsze DVD+R już nie...
jeśli z BR25 jest tak samo, to ja mam w d.... taki format.

Data: 2012-01-02 09:54:24
Autor: I.Tichy
plyty DVD DL
Rafal <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

"Leszek K." wrote:

> [...]

zaś starsze DVD+R już nie...
jeśli z BR25 jest tak samo, to ja mam w d.... taki format.

Tu nie chodzi o format, tylko o to jak i jakie plytki nagrywales.

Data: 2012-01-02 09:57:45
Autor: Rafal
plyty DVD DL
"I.Tichy" wrote:

> [...]

>jeśli z BR25 jest tak samo, to ja mam w d.... taki format.

Tu nie chodzi o format, tylko o to jak i jakie plytki nagrywales.

nagrywałem nagrywarką z środkowej półki, a na płytkach
z górnej półki cenowej. Takie jakie w owym czasie były dostępne.
Dobrze wiemy, że piersze DVD+R nie były najlpesze.
Chciałbym wiedzieć czy taka sytuacja ma miejsce z BR25

Data: 2012-01-02 10:51:59
Autor: I.Tichy
plyty DVD DL
Rafal <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

nagrywałem nagrywarką z środkowej półki, a na płytkach
z górnej półki cenowej. Takie jakie w owym czasie były dostępne.
Dobrze wiemy, że piersze DVD+R nie były najlpesze.

Ale jesli juz, to problem dotyczyl jakosci plytek a nie, ze format zapisu
czy standard byl kiepski.

Chciałbym wiedzieć czy taka sytuacja ma miejsce z BR25

Ja nie mam problemow opisanych przez Ciebie i wszystkie
plytki czytaja mi sie tak samo jak w dniu zapisu, ale ja nagrywam zawsze
z najwolniejszymi mozliwymi predkosciami. Tak samo z BR,
moja pierwsza nagrywarka BR-HD DVD (za AFAIR  ponad 1k pln) juz sie co prawda zrabala, ale plytki sa ok. Nie wiem czego tu sie bac i co tu roztrzasac.

Data: 2011-12-31 10:51:34
Autor: Marek Dyjor
plyty DVD DL
Uzytkownik wrote:
[...]

jak duzo danych to najlepiej archiwizowac na dyskach twardych... :)

Data: 2012-01-02 09:53:42
Autor: I.Tichy
plyty DVD DL
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

jak duzo danych to najlepiej archiwizowac na dyskach twardych... :)

No wlasnie nie, bo wychodzi drozej przy obecnych cenach. Ale wygodniej, to fakt.

Data: 2012-01-02 16:01:49
Autor: Marek Dyjor
plyty DVD DL
I.Tichy wrote:
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

jak duzo danych to najlepiej archiwizowac na dyskach twardych... :)

No wlasnie nie, bo wychodzi drozej przy obecnych cenach. Ale
wygodniej, to fakt.

tylko że celem archiwizacji jest posiadanie realnej kopii a nie tylko potencjalnej :)

a imho DVD czy BL nie dają żadnej pewności trwałości danych.

Data: 2012-01-02 19:00:26
Autor: Rafal
plyty DVD DL

Marek Dyjor wrote:

I.Tichy wrote:

> [...]

potencjalnej :)

a imho DVD czy BL nie dają żadnej pewności trwałości danych.

HDD też...
mnie kiedyś padł HDD - odtworzyłem dane z płyt DVD.
Prawie 100%

Data: 2012-01-05 15:11:58
Autor: I.Tichy
plyty DVD DL
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

tylko że celem archiwizacji jest posiadanie realnej kopii a nie tylko potencjalnej :)

Potrafisz oszacowac ile wynosi prawodpodobienstwo padu plytki BR
oraz HDD? Albo masz jakiekolwiek dane opisujace takie
porownanie?

Data: 2011-12-31 20:08:32
Autor: adresss
plyty DVD DL
odpowiadajac na pytania:

- plik (tar+gzip) obecnie wychodzi ca 4GB i powoli sie zbliza do
granicy pojemnosci plyty DVD
- nagrywane sa kopie baz danych przed i po przetwarzaniu
- jedna plyta zostaje w siedzibie, druga jedzie do filii
- czyli 2 plyty dziennie 5 dni w tygodniu.

wiec wydaje sie naturalnym zamiast plyt dvd wkladac dvd dl lub dzielic
plik (ten duzy) przed nagraniem na 2 i nagrywac w 2 kawalkach na 2
plytach DVD.

oczywiscie tasmy tez sa brane pod uwage! Ale chyba najtaniej jest na
plytkach dvd.

--
ThinkXtra

Data: 2011-12-31 20:19:38
Autor: Tomasz Konojacki
plyty DVD DL
W dniu 2011-12-31 20:08, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Jeśli rozmiar plików cały czas rośnie, to może zamiast bawić się w DVD-DL zainwestować w Blu-Ray?

Pozdrawiam,
Tomasz

Data: 2012-01-02 00:22:22
Autor: adresss
plyty DVD DL
On Sat, 31 Dec 2011 20:19:38 +0100, Tomasz Konojacki
<xenu@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

ale kolejna granica zostanie przekroczona powiedzmy za jakies 4-5 lat.

--
ThinkXtra

Data: 2012-01-02 19:26:28
Autor: Smok Eustachy
plyty DVD DL
W dniu 31.12.2011 20:19, Tomasz Konojacki pisze:
/.../
Jeśli rozmiar plików cały czas rośnie, to może zamiast bawić się w
DVD-DL zainwestować w Blu-Ray?
  I trwałosc nie gra roli a plyty podwĂłjne lubią byc wredne.

Data: 2012-01-02 21:18:41
Autor: jerzu
plyty DVD DL
On Mon, 02 Jan 2012 19:26:28 +0100, Smok Eustachy
<smokeustachy@WURG.pl> wrote:

I trwałosc nie gra roli a plyty podwójne lubią byc wredne.

Mnie się nie udało nagrać ani jednej :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-01-02 22:25:41
Autor: wlasti
plyty DVD DL
Mnie się nie udało nagrać ani jednej :)

nie jesteś sam - u mnie to samo
i to na 2 różnych nagrywarkach na 2 kompach...

raczej dobre dvd - BD niekoniecznie są sprawdzone - zwłaszcza w perpektywie 5 lat -
tyle żadne w domu nagrywane jeszcze chyba nie mają...

plyty DVD DL