plyty glowne z DDR2+DDR3

Data: 2012-04-17 13:47:56
Autor: Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra
plyty glowne z DDR2+DDR3
witam,
widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje pamieci na raz?

Data: 2012-04-17 14:22:22
Autor: geos
plyty glowne z DDR2+DDR3
Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra wrote:
witam,
widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje pamieci na raz?

mam tak± p³ytê innego producenta (ale prawdopodobnie na tym samym chipsecie co reszta tego typu pyt) i jest albo, albo.

pozdrawiam
geos

Data: 2012-04-17 15:21:39
Autor: Michal Lukasik
plyty glowne z DDR2+DDR3
Dnia 17.4.2012, Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra napisa³(a):

widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje pamieci na raz?

Nie.
Mam tak± GA-P35C-DS3R.
--
Je¶li nie zdecydowa³e¶ jeszcze komu podarowaæ 1%
ze swego podatku zrób to proszê na rzecz tej osoby

Data: 2012-04-17 18:48:58
Autor: PC
plyty glowne z DDR2+DDR3
Asus ma takie co pozwalają na jednoczesną obsługę DDR2 i DDR3.

http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KC/

PC

Data: 2012-04-17 19:19:08
Autor: Michal Lukasik
plyty glowne z DDR2+DDR3
Dnia 17.4.2012, PC napisa³(a):

Asus ma takie co pozwalaj± na jednoczesn± obs³ugê DDR2 i DDR3.
http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KC/

Sprawdza³e¶?
Pad³e¶ ofiar± manipulacji s³owem. W 'manualu' "jak byk stoi", ¿e DDR2
i DDR3 jednocze¶nie nie ma prawa dzia³aæ (pkt. 2.4.1).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2012-04-17 20:03:46
Autor: geos
plyty glowne z DDR2+DDR3
PC wrote:
Asus ma takie co pozwalaj± na jednoczesn± obs³ugê DDR2 i DDR3.

http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KC/

strona 2-14 manuala: you can only install either DDR2 or DDR3. otherwise the system will not boot.

geos

Data: 2012-04-17 20:19:30
Autor: PC
plyty glowne z DDR2+DDR3
Da³em siê nabraæ sloganowi w nag³ówku ;)

PC

Data: 2012-04-17 20:56:50
Autor: maX
plyty glowne z DDR2+DDR3

U¿ytkownik "PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jmkc7f$t81$1news.task.gda.pl...
Da³em siê nabraæ sloganowi w nag³ówku ;)

Tak to jest jak siê przegl±da polsk± stronê producenta. Na orginalnej anglojêzycznej do P5KC takich bzdur nie pisz±.
Ostatnie p³yty które pozwala³y ³±czyæ dwa ró¿ne typy pamiêci jednoczesnie powsta³y chyba jeszcze w zesz³ym wieku.

Data: 2012-04-17 20:14:41
Autor: Rados³aw Sokó³
plyty glowne z DDR2+DDR3
W dniu 17.04.2012 18:48, PC pisze:
Asus ma takie co pozwalaj± na jednoczesn± obs³ugê DDR2 i DDR3.

http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5KC/

Bzdura. W instrukcji jest jasno napisane, ¿e nie mo¿na ³±czyæ
pamiêci ró¿nych typów.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2012-04-17 20:13:35
Autor: maX
plyty glowne z DDR2+DDR3

Użytkownik "Mieczyslaw Tarnawski - Zielona Góra" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jmjlcb$csm$1mx1.internetia.pl...
witam,
widzialem w ofercie bodajze Gigabyte plyty glowne ktore maja 2xDDR2+2xDDR3. pytanie: czy te plyty sa w stanie obslugiwac oba rodzaje pamieci na raz?

Obecnie takie płyty są zupełnie nieopłacalne. Pamięci DDR3 są teraz znacznie tańsze niz DDR2. Więc jeśli masz DDR2 to sprzedaj je (nawet w "skupie" za pół ceny) i wystarczy ci na taką samą ilość DDR3. I wtedy kup płytę tylko z gniazdami DDR3.
Płyty z gniazdami pamięci dwóch typów mają sens tylko gdy nowy typ pamięci wchodzi dopiero na rynek. Jest on wtedy znacznie drozszy niż stary, więc kto ma stare pamięci (lub nie stać go na kupno nowych) może wtedy kupić taką "tandemową" płytę umożliwiającą w przyszłości przesiadkę na nowy typ pamięci bez wymiany płyty głównej.

Data: 2012-04-17 20:58:51
Autor: K
plyty glowne z DDR2+DDR3
W dniu 17-04-2012 20:13, maX pisze:

[...]

to nie dla mnie i licza sie koszty, tak wiec na chwile obecna zostana na niej zamontowane stare ddr2

Data: 2012-04-17 21:12:12
Autor: maX
plyty glowne z DDR2+DDR3

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jmkehb$b5n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak teraz sprawdziłem pamięci DDR3 są 3-krotnie tańsze niż DDR2 (2 GB DDR3 zaczynają sie od 40zł, 2 GB DDR2 od 120 zł). Więc nawet jak te DDR2 sprzedasz za 1/3 wartości, to i tak starczy na taką samą ilość DDR3.
Płyta główna z samymi gniazdami DDR3 też napewno będzie zdecydowanie tańsza niż taki Combo z DDR2 & DDR3. Oczywiście będzie też ich znacznie większy wybór i dostępność (w przypadku combosów jesteś skazany na zaledwie kilka modeli).

Data: 2012-04-18 01:25:44
Autor: Padre
plyty glowne z DDR2+DDR3

Płyty z gniazdami pamięci dwóch typów mają sens tylko gdy nowy typ
pamięci wchodzi dopiero na rynek.

To jak wytłumaczyć że cytowany Asus obsługuje 4GB DDR3 a 8GB DDR2 :)
Wygląda że DDR3 jest dla ubogich którym zamiast 8GB droższej musi starczyć 4GB tańszej pamięci :)

Data: 2012-04-18 16:16:46
Autor: maX
plyty glowne z DDR2+DDR3

Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:jmku8m$ucf$1mx1.internetia.pl...

[...]

Wyjaśnij więc sens kupowania takiego combosa w momencie gdy ceny DDR3 już się zrównały z DDR2 (nie mówiąc juz o sytuacji jak teraz, gdy DDR3 są 3-krotnie tańsze niż DDR2). Nawet jak ktoś ma pamięci DDR2 ze starego kompa, to warto i tak sprzedać je nawet za pół ceny w "skupie" i dodać nieco do takiej samej ilości DDR3 (ten dodatkowy koszt i tak zostanie zrekompensowany przez to że płyta z samymi gniazdami DDR3 jest tańsza niż Combo z DDR2 & DDR3).

Data: 2012-04-18 20:16:01
Autor: Padre
plyty glowne z DDR2+DDR3
W dniu 2012-04-18 16:16, maX pisze:

[...]

Co mam wyjaśniać, właśnie zauważyłem że to nie ma sensu, szczególnie gdy gniazda na nowszy typ pamięci pozwalają jej włożyć 2 razy mniej zamiast odwrotnie.

plyty glowne z DDR2+DDR3