po co im te dane?

Data: 2012-11-16 14:30:13
Autor: www2
po co im te dane?
nie wiem jak w payu, ale pare lat temu placilem sobie za doladowanie skype
na onecie, a wtedy karty obslugiwal dotpay...

bylo cos kolo 22:30, zaplacilem i juz mialem isc spac...

dzwoni komorka i pan z dot pay! bo wykryli, ze podalem im po 3 znaki w imieniu i nazwisko (podalem poczatek typu ada kow od adam kowalski np. ;) ) - i gostek zaczal mnie straszyc, czemu podalem nieprawidlowe dane im, ze zgodnie z ue bla bla bla musze podawac im prawidlowe dane i musi to zglosic na policje :-)

wysluchalem go, po czym stwierdzilem, ze to ze im wpisalem skrocone dane, to nie znaczy, ze polcard tez takie dostal - bo skad on wie co wpisalem polcardowi?

troche sie zbil z tropu i prosil o wpisywanie pelnych danych bla bla bla...

paranoja - oni sa tylko - tylko - posrednikami - w razie problemow i tak maja
(policja) pelne dane wlasciciela karty, ip, i inne dane

Data: 2012-11-17 20:35:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
po co im te dane?

"www2" b89a46fe-7a42-4899-bf74-6a85f11b718e@googlegroups.com.

[...]

Do mnie kiedyś stukał ktoś, kto uważał, że niepoprawnie ;) podałem swoje
dane. W okienku <imię> wpisałem słowo 'Imię', tam, gdzie chcieli nazwisko,
wpisałem słowo 'Nazwisko' itd. z tym zastrzeżeniem, że kodem było '12-345',
zaś w adresie umieściłem '12 m. 34'...

IMO nie każdy pojmuje, że ktoś nie ma ochoty na niepotrzebne podawanie
swoich danych a policja niekoniecznie zajmie się ,,sprawą'' fałszowania
danych, gdy zobaczy 'EneLesCis' zamiast 'Leszek Ciszewski'. :)

-=-

Chyba ktoś z grupowiczów podaje adres swojej nauczycielki zamiast
swego -- i płatności przechodzą. Ja podaję cokolwiek, nierzadko
coś plącząc, gdyż miejsce zamieszkania nie pokrywa się z meldunkiem...

-=-

IMO podawanie PESELu ma jakiś sens -- gdy złodziej nie zna poprawnego
numeru PESEL, może mieć trudności z zapłaceniem. Nie uchroni to przed
kradzieżami w 100%, ale jednak jakąś barierą jest. [zwłaszcza tam,
gdzie dowód osobisty ma wielość karty płatniczej i jest noszony
razem z kartami, przez co w razie kradzieży portfela (czymkolwiek
by był ów portfel), dowód z peselem ginie razem z kartami?...]

po co im te dane?