po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.

Data: 2016-02-21 13:09:02
Autor: Bolko
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.
Jest sobie "głowna" osiedlowa droga.
Na drogach dojazdowych ustawione znaki ust±p pierwszeństwa.
Znaki znikaj±.
Ma kto¶ pojęcie dlaczego?

PS
dzisiaj o mało co nie wjechałem komu¶ w bok u te¶ciowej.

Data: 2016-02-21 21:15:15
Autor: masti
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.
Bolko wrote:

Jest sobie "głowna" osiedlowa droga.
Na drogach dojazdowych ustawione znaki ustąp pierwszeństwa.
Znaki znikajÄ….
Ma ktoś pojęcie dlaczego?

zakładam, że nikt ich nie kradnie
bo rozwiązanie z równorzędnymi skrzyżowaniami powoduje uspokojenie ruchu i naturalne zwolnienie.
Bo "główna" nie jest autostradą. Do tego ułatwia się wjazd z lokalnych na zbiorczą.
Bardzo dobre rozwiÄ…zanie

PS
dzisiaj o mało co nie wjechałem komuś w bok u teściowej.

bo nie można jeździć na pamięć a jak któraś droga jest szersza to nie znaczy, żę ma pierwszeństwo

Data: 2016-02-22 09:52:57
Autor: Axel
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.

UĹĽytkownik "masti"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:nad9d3$nkp$1@dont-email.me...

[...]

Dobre, pod warunkiem, że wszystkie uliczki boczne są równorzędne. A nie tak, jak było na mojej ulicy, przy której część ulic poprzecznych było oznakowanych jako "droga wewnętrzna". Na szczęscie miasto postanowiło puścić ulicą autobus i nagle okazało się, że 'główna' ulica jednak może mieć pierwszeństwo i nikomu to nie szkodzi.

dzisiaj o mało co nie wjechałem komuś w bok u teściowej.

bo nie można jeździć na pamięć a jak któraś droga jest szersza to nie znaczy, żę ma pierwszeństwo

Powiedz to temu, który Ci w bok wjedzie, bo 'myślał, że jedzie główną'. U mnie często się to zdarzało, zanim nie uporządkowano oznakowania.

--
Axel

Data: 2016-02-22 07:54:34
Autor: Bolko
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.
Na szczęscie miasto postanowiło pu¶cić ulic± autobus i nagle okazało się, że 'główna' ulica jednak może mieć pierwszeństwo i nikomu to nie szkodzi.

A w Tarnowie na ulicy Westerplatte od kiedy jeĽdzi autobus zrobili odwrotnie.

Data: 2016-02-22 19:29:00
Autor: masti
Axel wrote:

[...]

faktem jest, że pomysł "dróg wewnetrznych" to jeden wielki idiotyzm jest. Przykładem jest to skrzyżowanie
http://osm.org/go/0Oytr9eTJ-- ?m=&way=4896071
ul. Śniardwy jest drogą wenętrzną. Skutkiem czego albo jadący Orzycką niepotrzebne hamują albo wyjeżdżający ze Śniardwy myślą, że mają pierwszeństwo i jest bum!

Ale mówię o zwykłych ulicach równorzędnych.

Data: 2016-02-23 13:57:11
Autor: Axel
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.

UĹĽytkownik "masti"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:nafnhs$9ih$1@dont-email.me...

Bo "główna" nie jest autostradą. Do tego ułatwia się wjazd z lokalnych na
zbiorczÄ….
[...]

A ja mówię o tym, jak to wygląda w praktyce. Ulica ma 3km długości i połowa 'skrzyżowań' nie jest skrzyżowaniem.
Jak pisaliśmy do ZDMu jako wspólnota o uregulowanie oznakowania, to odpisali to co TY - że 'naturalnie spowalnia ruch'. Tyle, że w praktyce było mnóstwo stłuczek i poważniejszych wypadków. Od czasu zniamy oznakowania zdecydowanie mniej.

--
Axel

Data: 2016-02-23 19:45:33
Autor: masti
Axel wrote:

[...]

Axel, co do tych nibyskryżowań z drogami wewnetrznymi to się całkowicie
zgadzamy. To jest debilny wynalazek. Bo albo to jest jasno widoczny
wyjazd w podwĂłrka albo normalna ulica. A takie coĹ› to nie jest
spowolnienie ruchu tylko kryminał. Ale to trzeba uderzać do (p)osłów

Data: 2016-02-24 11:28:28
Autor: radekp@konto.pl
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.
Tue, 23 Feb 2016 13:57:11 +0100, w <nahkve$uvv$1@node1.news.atman.pl>, "Axel"
<nie.dla@spa.mu> napisał(-a):

Jak pisali¶my do ZDMu jako wspólnota o uregulowanie oznakowania, to odpisali to co TY - że 'naturalnie spowalnia ruch'. Tyle, że w praktyce było mnóstwo stłuczek i poważniejszych wypadków. Od czasu zniamy oznakowania zdecydowanie mniej.

Ja napisałem do SM -- oznakowanie pojawiło się dosyć szybko, wraz z informacj±
zwrotn±, że przeprowadzono rozmowę z prezesem spółdzielni :)

Data: 2016-02-24 14:30:43
Autor: Axel
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.

Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7d1rcbpa1smkonkfcrga8ifao3s9qk4tvo@4ax.com...

[...]

Z prezesem spóldzielni to mog± porozmawiać (rozumiem, że o terenie spółdzielni mowa), ale z szefem ZDM to sobie mog±...

--
AxelBEGIN:VCARD
VERSION:2.1

Data: 2016-02-22 11:53:49
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.
Powitanko,

Bardzo dobre rozwiÄ…zanie

.... dla warsztatow.
Na szczescie predkosci nie sa duze, wiec najniebezpieczniejsze wjechanie w bok nie musi oznaczac nekrologu. No chyba, ze chodnikiem obok ktos bedzie szedl.
Nic tak nie denerwuje, jak uspokajanie ruchu;-)
Wczoraj na kazdych swiatlach od ursynowa do piaseczna stawalem. Pod koniec bylem juz tak k' uspokojony, ze Galasa bym relaksacyjnie cienkimi iglami wykrwawil;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2016-02-22 15:57:27
Autor: J.F.
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.
UĹĽytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:naepce$ouj$1$opajak@news.chmurka.net...
Nic tak nie denerwuje, jak uspokajanie ruchu;-)
Wczoraj na kazdych swiatlach od ursynowa do piaseczna stawalem. Pod koniec bylem juz tak k' uspokojony, ze Galasa bym relaksacyjnie cienkimi iglami wykrwawil;-)

Ale wiesz - czy pytales o zdanie mieszkancow ulic w poblizu ktorych jechales ? :-)

J.

Data: 2016-02-22 17:44:31
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.
Powitanko,

czy pytales o zdanie mieszkancow ulic w poblizu ktorych jechales ? :-)

No niestety zadnego nie spotkalem. Pieszego tez. Jedyna "inteligencja" w tych swiatlach na tej trasie, to wku', oups, uspokoic ruch. No chyba, ze ktos ma Bugatti Veyrona i potrafi tym jezdzic, wtedy by mial zielona fale. Frajerzy 50-80 maja tez fale, wiesz jaka.

Data: 2016-02-22 19:25:32
Autor: masti
Pawel "O'Pajak" wrote:

[...]

w przypadku dróg osiedlowych jak najbardziej przydatne dla kierowców/mieszkańców itd.
Ile zoszczędzisz jadą 500 metrów 100 zamiast 30kmh?

Wczoraj na kazdych swiatlach od ursynowa do piaseczna stawalem. Pod koniec bylem juz tak k' uspokojony, ze Galasa bym relaksacyjnie cienkimi iglami wykrwawil;-)

nie ma to jak porównać czteropasową Puławską do osiedlowej uliczki

Data: 2016-02-22 22:03:12
Autor: janusz_k
W dniu 2016-02-22 o 20:25, masti pisze:

w przypadku dróg osiedlowych jak najbardziej przydatne dla kierowców/mieszkańców itd.
Ile zoszczędzisz jadą 500 metrów 100 zamiast 30kmh?
Mylisz się, musisz co skrzyżowanie się zatrzymywać, jeżeli jest
zasłonięta prawa strona, to jest problem, samo zwolnienie nie jest
problemem, tu masz przykład:
https://www.google.pl/maps/@50.0903213,19.0174247,3a,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg0x0bZwAT46s88ptH6POfA!2e0!7i13312!8i6656

jest skrzyżowanie nawet oznaczone, spróbuj na nim tylko zwolnić :)

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-02-22 21:02:15
Autor: masti
janusz_k wrote:

[...]

phi. to jest luksusowe skrzyżowanie ze wspaniała widocznością. Tak. drogi osiedlowe nie służą do zapieprzania

Data: 2016-02-23 00:12:03
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.

Powitanko,

Tak. drogi osiedlowe nie służą do zapieprzania

Nikt tu nie mowi o zapieprzaniu, mowimy o normalnej jezdzie z predkoscia dostosowana do warunkow. Przy czym, to bedzie dla Ciebie nowa informacja, drogi sluza do jazdy. Jazdy, nie stawania co kawalek.

Data: 2016-02-22 23:12:16
Autor: masti
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.
Pawel "O'Pajak" wrote:

Powitanko,

Tak. drogi osiedlowe nie służą do zapieprzania

Nikt tu nie mowi o zapieprzaniu, mowimy o normalnej jezdzie z predkoscia dostosowana do warunkow.

to kto Ci zabrania?

Przy czym, to bedzie dla Ciebie nowa informacja, drogi sluza do jazdy. Jazdy, nie stawania co kawalek.

naprawdÄ™?
/me co ma takie osiedlowe uliczki wokół i nie widzi potrzeby
zatrzymywania siÄ™

Data: 2016-02-24 00:24:57
Autor: re
po co rezygnuje się ze znaku ustąp pierszeństwa przejazdu.

UĹĽytkownik "masti"

jest skrzyżowanie nawet oznaczone, spróbuj na nim tylko zwolnić :)

phi. to jest luksusowe skrzyżowanie ze wspaniała widocznością.
Tak. drogi osiedlowe nie służą do zapieprzania
-- -
Kwestia że się nie nadają a nie do czego służą

Data: 2016-02-24 11:30:12
Autor: radekp@konto.pl
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.
Mon, 22 Feb 2016 22:03:12 +0100, w <naft2h$68a$1@gioia.aioe.org>, janusz_k
<Janusz_kk@o2.pl> napisał(-a):

> [...]

jest skrzyżowanie nawet oznaczone, spróbuj na nim tylko zwolnić :)

Trochę niejednoznacznie wymalowane oznakowanie :)

Data: 2016-02-21 22:14:01
Autor: Cavallino
W dniu 21.02.2016 o 22:09, Bolko pisze:
Jest sobie "głowna" osiedlowa droga.
Na drogach dojazdowych ustawione znaki ust±p pierwszeństwa.
Znaki znikaj±.
Ma kto¶ pojęcie dlaczego?

Żeby¶ zwolnił na skrzyżowaniu równorzędnym i przepu¶cił tego z pierwszeństwem z prawej strony.

Data: 2016-02-22 20:35:59
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 21 Feb 2016 22:14:01 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Niestety przed wjazdem na każde przecięcie się dróg, trzeba w wydziale
ksi±g wieczystych sprawdzić stan własno¶ciowy każdej odnogi.
Wtedy dopiero wiadomo czy zbliżasz się do skrzyżowania czy nieskrzyżowania.
Dopiero w następnej kolejno¶ci można się zastanawiać czy pierwszeństwo ma
ten z prawej czy z lewej :)

Data: 2016-02-22 21:31:15
Autor: Cavallino
W dniu 22.02.2016 o 20:35, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wiesz, jak przepu¶cisz, to nie musisz się zastanawiać. ;-)

Data: 2016-02-22 21:51:26
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 22 Feb 2016 21:31:15 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Każdego dnia wł±czam się do ruchu na nieskrzyżowaniu grzecznie ustępuj±c
pierwszeństwa wszystkim.
Ale często kierowcy, którzy widz± że nadjeżdżam z ich prawej strony na
nieoznakowany nieskrzyżowaniu, zatrzymuj± się żeby mnie przepu¶cić.
No i jest stres, bo nigdy nie wiadomo czy to nie cwaniak który chce mi
popsuć auto, a swoje wyremontować za pieni±dze mojego ubezpieczyciela.

Data: 2016-02-22 21:58:14
Autor: Tom N
Tomasz Pyra w <news:10q3mpm6j4p0m.18y6day7hczfs.dlg40tude.net>:

[...]

Jaki stres, masz kamerkę, a pierwszeństwa zatrzymanemu...

--
'Tom N'

Data: 2016-02-22 01:19:22
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Bolko pisze tak:

Jest sobie "głowna" osiedlowa droga.
Na drogach dojazdowych ustawione znaki ust±p pierwszeństwa.
Znaki znikaj±.
Ma kto¶ pojęcie dlaczego?

zmowa blacharzy :)

w nocy, w maseczkach Zorro demontuj± znaki.

PS
dzisiaj o mało co nie wjechałem komu¶ w bok u te¶ciowej.

Za wolno jechałe¶. Oni musz± się bać. Takie ulice trzeba pielęgnować.
Na moim osiedlu trzy ulice rz±dz± się swoimi prawami.
A obce rejestracje. No cóż, na kogo wypadnie na tego bęc.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-02-22 11:50:58
Autor: radekp@konto.pl
po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.
Sun, 21 Feb 2016 13:09:02 -0800 (PST), w
<3e738b1c-1fe2-4c0a-8191-443598d06eb5@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

Jest sobie "głowna" osiedlowa droga.
Na drogach dojazdowych ustawione znaki ust±p pierwszeństwa.
Znaki znikaj±.
Ma kto¶ pojęcie dlaczego?

SprawdĽ czy nie ustawiono znaków "droga wewn.", "strefa ruchu" zamiast tych
znaków.

Jeżeli nie, to najwyraĽniej s± to teraz skrzyż. równorzędne (chyba, że to drogi
wewnętrzne, a ta "główna" to publiczna).

po co rezygnuje się ze znaku ust±p pierszeństwa przejazdu.