po co stoi ten baran przy bramce?

Data: 2012-06-19 22:09:54
Autor: danpe_
po co stoi ten baran przy bramce?
Po co stoi ten baran przy bramce w meczu Ukrainy, skoro takiego gola nie
uznaje?
Skandal, gosc stoi 3m od bramki a nie widzi ewidentnego gola.

danpe_
gg:827748

Data: 2012-06-19 22:13:14
Autor: 2late
On 19/06/2012 9:09 PM, danpe_ wrote:
Po co stoi ten baran przy bramce w meczu Ukrainy, skoro takiego gola nie
uznaje?
Skandal, gosc stoi 3m od bramki a nie widzi ewidentnego gola.

Moze dlatego ze byl spalony?
;)

Data: 2012-06-19 21:35:48
Autor: Gil
po co stoi ten baran przy bramce?
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał(a):
Moze dlatego ze byl spalony?

Spalony jest jak sędzia da znać gwizdkiem (chciałem napisać zagwiżdże ale nie
wiem jak)
Tu być może była pozycja spalona albo i nie podobnie jak Hiszpania - Chorwacja.
Skandal. Pierwszy w tych mistrzostwach. Prawidłowo nie uznana bramka.

Data: 2012-06-19 23:49:45
Autor: grzeda
W dniu 2012-06-19 23:35,  Gil pisze:
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał(a):

Moze dlatego ze byl spalony?

Spalony jest jak sędzia da znać gwizdkiem (chciałem napisać zagwiżdże ale nie
wiem jak)

Napisz na wszelki "zagwizda" ;)

pozdr
PG

Data: 2012-06-19 23:20:51
Autor: Hades
po co stoi ten baran przy bramce?
UĹźytkownik "2late"
[...]

Pozdrawiam
2late

Gdzie? Kiedy? Jaki spalony? Ten sedzia nie zajmuje sie tym elementem
gry wiec nic mu do tego.
AM

Data: 2012-06-20 11:25:41
Autor: blast
po co stoi ten baran przy bramce?

Gdzie? Kiedy? Jaki spalony? Ten sedzia nie zajmuje sie tym elementem
gry wiec nic mu do tego.
AM

Spalony był ewidentny:
http://www.youtube.com/watch?v=9JtNRU4LpDM
Od 0:16
Co oczywiście nie zmienia faktu że sędzia za bramką również popełnił błąd

Data: 2012-06-20 14:58:43
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 11:25, blast pisze:
[...]

nie bylo spalonego, przepis mowi jesno, ze jesli zawodnik bedacy na pozycji spalonej nie odnosi z tego faktu korzysci to gra nie jest przerywana. Zauwaz, ze zawodnik ukrainski bedac na pozycji spalonej nie pdoejmuje zadnych dzialan, daje sie wyprzedzic obroncy i dopiero wtedy zaczyna akcje.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 13:28:57
Autor:
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):

> [...]

nie bylo spalonego, przepis mowi jesno, ze jesli zawodnik bedacy na pozycji spalonej nie odnosi z tego faktu korzysci to gra nie jest przerywana. Zauwaz, ze zawodnik ukrainski bedac na pozycji spalonej nie pdoejmuje zadnych dzialan, daje sie wyprzedzic obroncy i dopiero wtedy zaczyna akcje.

Cóż za interpretacja:) To połowa spalonych teraz jest odgwizdywana niepoprawnie, wszystkie tzw. spalone "powrotne".Nie podejmuje działąń? A bieg do piłki, żeby przyjąć podanie to co to jest?:)
Ewidentny spalony. Dwie poważne pomyłki w jednej akcji.

Data: 2012-06-20 16:17:16
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 15:28, moosw3.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Cóż za interpretacja:)

nie interpretacja tylko jasne przepisy:
http://www.fifa.com/mm/document/affederation/federation/81/42/36/lawsofthegameen.pdf
http://tinyurl.com/l2a6wk

To połowa spalonych teraz jest odgwizdywana
niepoprawnie, wszystkie tzw. spalone "powrotne".Nie podejmuje działąń? A bieg
do piłki, żeby przyjąć podanie to co to jest?:)

Jezeli biegnie do pilki bedac na pozycji spalonej to gra jest przerywana. Tu tak nie bylo. Zaczal biec do pilki kiedy juz na tej pozycji nie byl.

Ewidentny spalony. Dwie poważne pomyłki w jednej akcji.

ewidetnie masz braki w wiedzy na ten temat. Zacznij od filmiku dla laikow:
http://www.youtube.com/watch?v=JmC9JOcaofI

i  bardziej serio, kompletne wyjasnienie czemu nie masz racji:
http://www.youtube.com/watch?v=DCyP92TVWSQ

--
the_foe

Data: 2012-06-20 19:12:23
Autor: Cavallino

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrsm1a$qpv$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Odnieś się do spalonych powrotnych.
Odgwizdywanych chyba w każdym meczu.

Data: 2012-06-20 21:14:36
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 19:12, Cavallino pisze:

[...]

przeciez sie juz odnioslem. Jezeli pilkarz lezy sobie na trawie np. przy "rogalu" przeciwnika to nie ma spalonego.  Mimo ze jest na pozycji spalonej, tak trudno to zrozumiec? Gra nie jest przerwyana dlatego ze zawodnik jest na pozycji spalonej tylko dlatego ze te pozycje wykorzystal jako pzrewage lub z niej zaangazowal sie w akacje. W omawianej sytuacji w momencie wykopania pilki, zawodnik byl na pozycji spalonej, ale NIE BYL zaangazowany w odebranie tej pilki, bo nie byla do niego skierowana , ani nie wykonywal zadnej akcji by ja przejac. Akcje podjal dopiero w chwili kiedy nie byl juz na pozycji spalonej.

--
the_foe

Data: 2012-06-20 21:25:44
Autor: zenekk
[...]

mialbys racje gdyby ten zawodnik nie uczestniczylby juz w tej akcji i pobieglby np. na obrone...lecz on byl na pozycji spalonej, zrobil balans cialem, przejal pilke i pobiegl dalej w kierunku bramki...wiec posrednio wykorzystal pozycje spalona do rozegrania tej akcji...Rozumiesz?blad sedziego, pozycja ewidentnie spalona...

Data: 2012-06-20 22:37:05
Autor: Cavallino
[...]

No jasne, odniosłeś się.
Tylko że było mowy o leżeniu na trawie, tylko o spalonych powrotnych.

Jak nie wiesz co to jest, to zapytaj, a nie mąć.

Data: 2012-06-20 23:35:59
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-20 22:37, Cavallino pisze:

[...]

a co ja googla nie mam?
odpowiedzi jest taka sama jak na kazdy inny spalony. W chwili podania byl na spalonym, podązał do pilki wiec jest spalony. Nie jest istotne w jakim kierunku to robi. Nie wiem jak spalony poerotny mialby tu wykazywac jakas ronice, przeciez wlasnie wynika on ze spojnosci przepisow, co prowadzi niekiedy do irracjonalnych, wydawalo by sie, sytuacji. A ta irracjonalnosc jest tylko wynikiem niewiedzy czym jest spalony.

--
the_foe

Data: 2012-06-21 15:24:18
Autor: Cavallino

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrtfnt$8jd$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Teraz jaśniej.
Czyli gdyby piłka była podana PRZED linię obrony to spalony by był, a gdyby piłka byłaby podana ZA linię obrony, a on się cofnął z pozycji spalonej, a potem znowu pobiegł w jej kierunku, to być go nie powinno Twoim zdaniem?

No to muszę Cię zmartwić - miejsce podania piłki niewiele tu zmienia w praktyce, spalone są gwizdane w obu przypadkach.

Data: 2012-06-21 19:55:24
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-21 15:24, Cavallino pisze:
[...]

mocno sie zakreciles ale rozumiem o co Ci chodzi. TAK bylby spalony. W tej sytucji gracz aktywnie uczestniczy w odbiorze pilki. Gracz nie moze sie sam "odofsajdowac" w takim przypadku. Moze to zrobic wylacznie zawodnik przeciwnej druzyny. Zreszta juz o tym jasno pisalem, ale specjalnie dla ciebie uproszcze to do przykladu.
Mamy zawdnikow druzyny atakujacej A i B i zawodnika druzyny broniacej sie Z. Zawodnik A w chwili podania do zawodnika B (przez innego zawodnika niz wymienieni) byl na pozycji spalonej. Zawodnik B nie byl na pozycji spalonej gdyz przed nim byl zawodnik Z (i bramkarz ofc). Zawodnik A nie uczwstniczyl aktywnie w tej akcji bo lezal na murawie. Zawodnik B i Z biegnac wspolnie do pilki mineli lezacego zawodnika A , ktory wciaz lezac przestal byc na pozycji spalonej. Nagle zawodnik B i Z, nie zdazywszy odebrac pilki przewrocili sie bez faulu (np. o sznurowki). Zawodnik A wstaje mija tych graczy i kontynuuje akcje...

--
the_foe

Data: 2012-06-21 20:07:03
Autor: zenekk
po co stoi ten baran przy bramce?
>  Zawodnik A wstaje mija tych graczy i kontynuuje akcje...
i sedzia w tej sytuacji przerywa akcje i zupelnie poprawnie odgwizduje spalonego...

Data: 2012-06-21 21:45:22
Autor: Cavallino

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrvn67$9ol$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Pytałem kiedy go być nie powinno Twoim zdaniem.
Praktyka pokazuje, że nie masz racji, jeśli różnicujesz oba przypadki.
Spalonego gwiżdże się w OBU.

Data: 2012-06-22 00:09:56
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-21 21:45, Cavallino pisze:
Praktyka pokazuje, że nie masz racji, jeśli różnicujesz oba przypadki.
Spalonego gwiżdże się w OBU.

Jak praktyka? Dawaj sytucja z YT.
Popelniasz klasyczny blad, nie ma czegos takiego jak defensywny (powrotny) spalony czy ofensywny spalony. Jest tylko jeden kiedy spelnia sie LACZNIE dwa warunki 1) w czasie podania ktos byl na pozycji spalonej 2) dany zawodnik uzyskiwal przewage bedac na tej pozycji lub dany zwodnik uczestniczyl w tym zagraniu lub dany zawodnik wplywal na gre zawodnika przeciwnika uczestniczacego w tym zagraniu. Liczy sie WYLACZNIE moment podania. Pozniejsze wydarzenia moga byc tylko pomoca w interepretacji tego co sie zdarzylo w tym momencie. Bierze sie pod uwage intencje gracza. W MOMENCIE PODANIA.

--
the_foe

Data: 2012-06-22 08:37:36
Autor: Cavallino

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js063i$h5l$1@news.dialog.net.pl...
W dniu 2012-06-21 21:45, Cavallino pisze:
Praktyka pokazuje, że nie masz racji, jeśli różnicujesz oba przypadki.
Spalonego gwiżdże się w OBU.

Jak praktyka?

Taka z życia.

Dawaj sytucja z YT.

Ja piłkę oglądam w tv, a nie w internecie.
Pooglądaj trochę ligi, to będziesz wiedział o czym mowa.

Popelniasz klasyczny blad, nie ma czegos takiego jak defensywny (powrotny) spalony czy ofensywny spalony.

Trujesz.
Zamiast się mądrzyć, pooglądaj trochę piłki.

Data: 2012-06-21 13:20:51
Autor:
[...]

Przecież PRZEJĄŁ PODANĄ PIŁKĘ bedąc w momencie podania na spalonym... To dla Ciebie jest nie wykonywanie żadnej akcji? Kiedy podjął akcje nie był na pozycji spalonej tylko był spalony:) Liczy sie ustawienie w momencie zagrania piłki i akcja którą zawodnik wykona po tym zagraniu. --

Data: 2012-06-21 13:10:52
Autor:
po co stoi ten baran przy bramce?

Jezeli biegnie do pilki bedac na pozycji spalonej to gra jest przerywana. Tu tak nie bylo. Zaczal biec do pilki kiedy juz na tej pozycji nie byl.

Radze jeszcze raz przeczytac przepisy, które mi przesłałeś.  A player in an offside position is only penalised if, at the moment the ball touches or is played by one of his team, he is, in the opinion of the referee, involved in active play by:
 interfering with play or
 interfering with an opponent or
 gaining an advantage by being in that position

Spalony jak byk:) W momencie podania był na pozycji spalonej i był zaangażowany w gre (przejął piłkę).  Nie ma znaczenie, że w trakcie lotu piłki obrońca znalazł się bliżej bramki. Liczy się tylko sytuacja w momencie zagrania i akcja jaką wykonał zawodnik do momentu zagrania jej przez innego zawodnika. Prościej Ci tego nie wytłumacze.

Data: 2012-06-21 20:15:49
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-21 15:10, moosw3.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

wlasnie, ze nie. Z przepisu jasno wynika, ze zawodnik musi JEDNOCZESNIE spelniac te warunki i byc na pozycji spalonej.
chyba nie obejrzales zalecanego pzreze mnie filmiku

Data: 2012-06-22 13:53:18
Autor:
[...]

Właśnie, że tak. Niestety, ale to Ty nie obejrzałeś tego filmiku. Dla ułatwienia slajd 2:57. Tam masz wytłumaczone co to jest interfering with play. --

Data: 2012-06-20 16:07:13
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
po co stoi ten baran przy bramce?
Pewna osoba, czyli the_foe
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

[...]

Zaczyna czy nie, boczny nie podniósł chorągiewki; bramka powinna być uznana.
Fakt, po członka ci dwaj dodatkowi.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2012-06-20 21:58:08
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail the_foe@wupe.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

nie masz jednak racji.

Zgadzam sie, że tak byłoby z duchem gry, ale nie tak stanowią przepisy.
Ktos sobie uznal, ze jezeli zawodnik w momenmcie podania jest na spalonym i do niego idzie piłka, to znaczy ze odniósł korzyść.
Nie wiadomo jaką (łatwiej mu było wyjść na poozycjędopiłki czy co?) ale odniósł.
Przepis o którym piszesz został stworzony do sytuacji w których zawodnik ktory jest na pozycji spalonej nie dostaje piłki, nie absorbuje bramkarza itp - po prostu nie uczestniczy w grze i wraca do gry przed linie obrony.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2012-06-20 18:08:57
Autor: Paweł W.
po co stoi ten baran przy bramce?

Moze dlatego ze byl spalony?
;)

Albo gwiżdżemy spalonego, albo uznajemy gola. Nic takiego nie zaistniało. Dwie pomyłki sędziowskie w jednej akcji. Takie sędziowanie na odstrzał. Zresztą z tego co czytałem to już w tym EURO sobie nie posędziują.

pozdrawiam
p.

Data: 2012-06-20 21:53:01
Autor: 2late
po co stoi ten baran przy bramce?
On 20/06/2012 5:08 PM, Paweł W. wrote:

Moze dlatego ze byl spalony?
;)

Albo gwiżdżemy spalonego, albo uznajemy gola. Nic takiego nie zaistniało.
Dwie pomyłki sędziowskie w jednej akcji. Takie sędziowanie na odstrzał.
Zresztą z tego co czytałem to już w tym EURO sobie nie posędziują.

Emotke ktora na koncu dodalem tez nalezy czytac. :)

Data: 2012-06-19 22:40:39
Autor: Hades
po co stoi ten baran przy bramce?
Uzytkownik "danpe_" Po co stoi ten baran przy bramce w meczu Ukrainy, skoro takiego gola nie
uznaje?
Skandal, gosc stoi 3m od bramki a nie widzi ewidentnego gola.
Pozdrawiam
danpe_

W innym meczu brat tego barana nie widzial jak pilka o dobre
kilkadziesiat centymetrow opuscila boisko i gra nie zostala
przerwana. Tradycyjnie wiec najslabszym elementem turnieju
sa sedziowie.
AM

Data: 2012-06-19 22:42:43
Autor: okazjonalny kibic
po co stoi ten baran przy bramce?

Uzytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisal w wiadomosci news:4fe0e3c7$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Moze wszczepic czipy w pilke i buty zawodników, detektory zamiescic w bramce i na liniach, wyeleminowaloby to problemy.

Data: 2012-06-19 22:55:06
Autor: Hades
po co stoi ten baran przy bramce?
Uzytkownik "okazjonalny kibic"
[...]

Od razu widac ze okazjonalny kibic ktory nie ma pojecia o co chodzi
we wspolczesnej pilce kopanej.
AM

Data: 2012-06-20 12:18:30
Autor: okazjonalny kibic
po co stoi ten baran przy bramce?
Uzytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisal w wiadomosci news:4fe0e72a$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To moze wyjasnisz o co chodzi? Nie o to zeby bylo sprawiedliwie, tylko ciekawie jak w telenoweli?

Data: 2012-06-20 18:05:13
Autor: Pawel W.
[...]

Kasa misiu kasa rzadzi. Jak zaloza te czipy, powtórki TV i inne takie to kasy nie bedzie. Lesne dziadki, czy to w FIFA, czy w UEFA do stolków przyspawane sa wszedzie.

p.

Data: 2012-06-20 20:10:34
Autor: okazjonalny kibic
po co stoi ten baran przy bramce?

Uzytkownik "Pawel W." <topauto.wytnij@onet.pl> napisal w wiadomosci news:jrssbf$gau$1news.task.gda.pl...

[...]

Przeciez to nie wyeleminuje sedziów do konca, sugerujesz ze apanaze by im tak mocno spadly, po usprawnieniu systemu?

Data: 2012-06-20 22:36:01
Autor: Cavallino
po co stoi ten baran przy bramce?

Uzytkownik "okazjonalny kibic" <rzadko@kibicu.je> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:4fe21230$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Apanaze za krecenie lodów rzecz jasna.
Tak, spadlyby.

Data: 2012-06-20 20:07:02
Autor: Hades
po co stoi ten baran przy bramce?
Uzytkownik "okazjonalny kibic"
[ciach]

Od razu widac ze okazjonalny kibic ktory nie ma pojecia o co chodzi
we wspolczesnej pilce kopanej.

To moze wyjasnisz o co chodzi? Nie o to zeby bylo sprawiedliwie, tylko ciekawie jak w telenoweli?

Tak wlasnie. Patrz 48 sekunda:
http://www.youtube.com/watch?v=jtIR-HYgKyY&feature=related
AM

Data: 2012-06-20 00:31:32
Autor: the_foe
W dniu 2012-06-19 22:42, okazjonalny kibic pisze:

[...]

i bedzie nudno jak w tenisie ;)

--
the_foe

Data: 2012-06-20 07:06:41
Autor: Boban
danpe_ <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):
Po co stoi ten baran przy bramce w meczu Ukrainy, skoro takiego gola nie
uznaje?
Skandal, gosc stoi 3m od bramki a nie widzi ewidentnego gola.

Gol nie był ewidentny bo piłka nie zatrzepotała w siatce. To, że takie sytuacje będą miały miejsce było już wiadomo gdy wprowadzono taki półśrodek jak sędzia bramkowy. Oni udają, że coś zmieniają ale starają się utrzymać status quo.
W takim hokeju na lodzie gra się toczy 5 razy szybciej a nie ma takich kontrowersji, jak się chce to można.

Data: 2012-06-20 21:58:08
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail boban9.WYTNIJ@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

było kilka błędów sędziowkich przy spalonych.
Szczególnie dostało się włochom (bodaj dwie ewidentne sytuacje bez spallonego zostały im odgwizdane jako spalone)
Była ta smieszna sytuacja z autem bramkowym )okularki dla sedziego)
Była ta w meczu ukrainy gdzie podjeto 2 złe decyzje ktore w skutku się zniosły.

Ale nie piszecie o dziwnym kartkowaniu w czasie EURO.
Zauwazyliscie jak czesto zawodnicy faulują celowo zatrzymując kontrę i nie dostają za to kartek? Zauwazyliscie jak czesto łokcie przy główkach nie są karane kartkami?
Dla mnie to dziwne, tak samo jak dziwne jest przepis, ze dwie kartki eliminują cię z kolejnego meczu. Zupełnie bez sensu.

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2012-06-21 07:27:23
Autor: zenekk
po co stoi ten baran przy bramce?
Dla mnie to dziwne, tak samo jak dziwne jest przepis, ze dwie kartki
eliminują cię z kolejnego meczu. Zupełnie bez sensu.
wlasnie, ze to jest bardzo sensowne...daje szanse na gre rezerwowym, ktorych wystep w takich okolicznosciach nie zalezy tylko od selekcjonera...

Data: 2012-06-21 10:58:06
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail @go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

i taki jest powód? Chyba zartujesz...
Zakładam, ze powodem jest eliminowanie po pierwsze zbyt agresywnej gry i po drugie tych co grajązbyt agresywnie. Teoretycznie.

W praktyce sędziowe dają kartek zdecydowanie za mało i być moze jednym z powodów jest własnie takie myslenie "a nie dam mu kartki bo potem połowa nie bedie mogła grac w trzecim meczu..."

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2012-06-21 18:33:20
Autor: zenekk
po co stoi ten baran przy bramce?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21062012.78812C25budzik61.poznan.pl...
Zupełnie bez sensu.

Zakładam, ze powodem jest eliminowanie po pierwsze zbyt agresywnej gry i po
drugie tych co grajązbyt agresywnie.
dziwny gosc z ciebie...najpierw piszesz, ze to jest  bez sensu a za chwile w piekny sposob interpretujesz sensownosc takich przepisow...tylko ja musialem cie troche "naprowadzic";)

Data: 2012-06-21 22:58:03
Autor: Budzik
po co stoi ten baran przy bramce?
Użytkownik zenekk zenekk___ @go2.pl ...

Zupełnie bez sensu.

[...]

Dlaczego widzisz w tym sprzecznośc? Doszukując się interpretacji sensowności szukam powodów, dlacego takie uwarunkowania wprowadzili decydenci czyli EUFA.
Ja natomiast z tymi powodami się nie zgadzam i dlatego uważam, ze obecne zasady są bezsensowne i nic szczególnego nie daja.
Natomiast mam wrażenie, ze czasami krępujądecyzje sedziom.
Zółta kartka to przeciez bardzo pospolita sprawa i to ze jakis zawodnik dostawałby nawet w kazdym meczu jedna o niczym nie swiadczy.

po co stoi ten baran przy bramce?