po czym poznać ukrytą partycję

Data: 2011-09-20 23:22:21
Autor: nolina
po czym poznać ukrytą partycję
Podejrzewam że mam laptopie ukrytą partycję recovery. W windowsowym zarządzaniu dyskami nic nie widać poza widocznymi partycjami, natomiast programy do partycjonowania dysku widzą parę GB unallocated. Czy tak się "objawia" ukryta partycja? Chciałbym zobaczyć co na niej jest jeśli w ogóle.
Dziękuje za pomoc.

Data: 2011-09-20 23:51:51
Autor: Tom01
W dniu 20.09.2011 23:22, nolina pisze:
Podejrzewam że mam laptopie ukrytą partycję recovery. W windowsowym
zarządzaniu dyskami nic nie widać poza widocznymi partycjami, natomiast
programy do partycjonowania dysku widzÄ… parÄ™ GB unallocated. Czy tak siÄ™
"objawia" ukryta partycja? Chciałbym zobaczyć co na niej jest jeśli w ogóle.
Dziękuje za pomoc.

Trzeba zajrzeć jakimś programem do partycjonowania. Jest ich masa. Aby jednak zajrzeć w jej system plików trzeba uzyć systemu który go obsługuje. Poza tym partycja może być spakowana i może nic nie być widać.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2011-09-21 00:26:31
Autor: nolina
Tom01 wrote:

Trzeba zajrzeć jakimś programem do partycjonowania. Jest ich masa.
Tak też zrobiłem. Użylem 2-3 i pokazują wolne unallocated miejsce wielkosci 7,7Gb przy 37,2Gb pozosatłej widocznej czesci dysku. I teraz czy to jest ukryta partycja. Tak ją widac jako "unallocated"?

Data: 2011-09-21 03:28:49
Autor: Animka
W dniu 2011-09-21 00:26, nolina pisze:
Tom01 wrote:

Trzeba zajrzeć jakimś programem do partycjonowania. Jest ich masa.
Tak też zrobiłem. Użylem 2-3 i pokazują wolne unallocated miejsce wielkosci
7,7Gb przy 37,2Gb pozosatłej widocznej czesci dysku. I teraz czy to jest
ukryta partycja. Tak jÄ… widac jako "unallocated"?

To ją usuń i zrób sobie partycję prawidłową.

--
animka

Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-09-21 06:28:24
Autor: Santana

Tom01 wrote:

[...]

Tracisz koles forme. Twoje prowokacje sa coraz bardziej prymitywne :)

Data: 2011-09-21 08:29:22
Autor: Tom01
W dniu 21.09.2011 00:26, nolina pisze:
[...]

To może być miejsce na dysku, które nie jest "normalną" partycją. Lepiej w niej nie grzebać bo straci Pan możliwość szybkiego i sprawnego postawienia systemu w razie awarii.

Data: 2011-09-21 09:46:21
Autor: Latet
[...]

Pewnie róznie to bywa, ale na moim laptopie Dell-a - taka partychja była widoczna spod Windowsowego 'Zarządzaj dyskami' (jako "Recovery OEM Partition") i co ciekawe - nie dawała się tym narzędziem usunąć. Ale już spod BooIT NG z usunięciem problemu nie było.

latet

Data: 2011-09-23 00:12:22
Autor: Q
po czym poznać ukrytą partycję
Podejrzewam że mam laptopie ukrytą partycję recovery. W windowsowym
zarządzaniu dyskami nic nie widać poza widocznymi partycjami

Bys ja tam widzial, nawet gdyby byla typu "hidden".

programy do partycjonowania dysku widzÄ… parÄ™ GB unallocated.

Hm... Mozna utworzyc partycje z System ID = 0,
ale na ogol sie tak nie robi (nie spotkalem sie z tym),
bo chyba system bedzie takie cos widzial jako unallocated.

Czy tak siÄ™ "objawia" ukryta partycja?

Nie (przynajmniej nie spotkalem sie z tym).

Partycje typu "recovery" sa na ogol typu "ukrytego" (hidden fat/ntfs/...)
i sa widoczne w zarzadzaniu dyskami (maja System ID > 0).
http://en.wikipedia.org/wiki/Partition_type

po czym poznać ukrytą partycję