po dieslu teraz gaz ...

Data: 2011-12-17 18:37:51
Autor: michu
po dieslu teraz gaz ...
Data: 2011-12-17 19:37:36
Autor: Sylwester 艁azar
po dieslu teraz gaz ...

http://biznes.interia.pl/news/ten-podatek-zabije-rynek-lpg-bedzie-drozej-naw
et-o,1735752
To zdanie burzy ca艂膮 rzetelno艣膰 be艂kotu w tym artykule:
"Co si臋 stanie, je艣li przepisy te zostan膮 przyj臋te?
- Ewentualne wprowadzenie takiej zmiany wi膮za艂oby si臋 z upadkiem bran偶y LPG
w sytuacji utraty konkurencyjno艣ci autogazu wobec benzyny czy diesla.
Propozycja oznacza艂aby bowiem wzrost ceny autogazu o oko艂o 1 z艂 za litr (z
2,5 z艂 na 3,5 z艂), co przy obecnej cenie benzyny znacznie ograniczy艂oby
sk艂onno艣膰 do stosowania LPG w samochodach, gdzie niezb臋dny wydatek na
za艂o偶enie instalacji autogazu wynosi kilka tysi臋cy z艂otych - argumentuje
Mikulski."

Jest to tylko kolejny etap straszenia Polak贸w przed pr贸bami oszcz臋dno艣ci.

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-17 19:48:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U偶ytkownik "michu" <geisler1@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jcik1d$s3q$1news.task.gda.pl...
http://biznes.interia.pl/news/ten-podatek-zabije-rynek-lpg-bedzie-drozej-nawet-o,1735752

pitu pitu.

Ile razy to ju偶 dziennikarze pr贸bowali wywo艂a膰 panike nadchodz膮cym za艂amaniem rynku. P贸ki co sie to nie sta艂o i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do g贸ry, LPG te偶. R贸偶nica pozostaje +_ taka sama.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

U偶ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na 艣mieci - 120L - 40z艂

Data: 2011-12-17 20:58:58
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sat, 17 Dec 2011 19:48:18 +0100, Kuba (aka cita)
Ile razy to ju偶 dziennikarze pr贸bowali wywo艂a膰 panike nadchodz膮cym za艂amaniem rynku. P贸ki co sie to nie sta艂o i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do g贸ry, LPG te偶. R贸偶nica pozostaje +_ taka sama.

Par臋 lat temu te偶 nikt nie przypuszcza艂, 偶e diesel zr贸wna si臋 z, a nawet
przeskoczy, PB. Pami臋taj, 偶e ceny reguluje rynek. Jak du偶o os贸b si臋
przesi膮dzie na LPG, to gaz te偶 p贸jdzie w g贸r臋.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy 艣niegowe

Data: 2011-12-17 21:19:30
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U偶ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:14slqw6r577ox.dlgmyjk.org...
[...]

te same pare lat temu, o pare lat temu rok p贸藕niej, i pare lat temu dwa lata p贸藕niej i 2 lata temu, i rok temu i w tym roku - ci膮gle s艂ysze to samo. LPG przestanie sie op艂膮cac bo podro偶eje.

P贸ki co jego cena stanowi艂a ok 50% ceny Pb.
Jak to sie zmieni (diametralnie) wtedy pogadamy. P贸ki co to tylko proaganda.

A co diesla. Mo偶e i nikt nie przypuszcza艂, a mo偶e przypuszcza艂. Nie zmienia to faktu, ze przeci臋tny diesel i w por贸wnaniu do przeci臋tnej benzyny o podobnej mocy spala mniej.
Poza tym ma inn膮 charakterystyke pracy. P贸ki co nie wr贸偶e jakiego艣 mega za艂amania na rynku sprzeda偶y samochod贸w z silnikiem diesla. Tako偶 i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie b臋dzie.

Data: 2011-12-17 21:57:41
Autor: Bydl
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 20:19:30 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

P髃i co

Paka szto?

 nie wr罂e jakiego mega za砤mania na rynku sprzeda縴 samochod體 z silnikiem diesla.

To bez znaczenia.
Wa縩iejsze jest to, do czego u縴wa si隊ropy.
I dlaczego wszystko dro縠je z tego powodu.

 Tako i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie b阣zie.

Ciep砤 zima sprzyja zagazowanym.
:)

--
Bydl

Data: 2011-12-17 22:12:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U縴tkownik "Bydl" <pan.bydle@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:jcivo5$72l$1inews.gazeta.pl...
 nie wr罂e jakiego mega za砤mania na rynku sprzeda縴 samochod體 z silnikiem diesla.

To bez znaczenia.
Wa縩iejsze jest to, do czego u縴wa si ropy.
I dlaczego wszystko dro縠je z tego powodu.

tru

 Tako i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie b阣zie.

Ciep砤 zima sprzyja zagazowanym.
:)

te tru, cho generalnie samochody z LPG odpalaj i tak na benzynie, a prze潮czaj sie na gaz kiedy ch硂dziwo silnika osi眊nie zadan temperature (zwykle ustawialne w zakresie 30 do kilkadziesi眛 stopni celc.), wiec mrozy nie powinny by im straszne...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

U縴wane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na 秏ieci - 120L - 40z

Data: 2011-12-17 23:54:35
Autor: Bydl
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 21:12:31 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Pami阾am, 縠 zawsze z nadej禼iem zimy (mroz體) ceny gazu znacz眂o przyrasta硑.
T硊maczono to zwi阫szonym popytem na gaz do ogrzewania domk體.
:)

Teraz cena LPG nie wzros砤 ponad爖wy縦 cen wszystkich paliw.

--
Bydl

Data: 2011-12-18 13:39:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U縴tkownik "Bydl" <pan.bydle@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:jcj6jb$rf1$1inews.gazeta.pl...

Pami阾am, 縠 zawsze z nadej禼iem zimy (mroz體) ceny gazu znacz眂o przyrasta硑.
T硊maczono to zwi阫szonym popytem na gaz do ogrzewania domk體.
:)

Teraz cena LPG nie wzros砤 ponad zwy縦 cen wszystkich paliw.

chodzi o to, ze tak jak ON tak i LPG jest letni i zimowy.
ny jest Na zime zmienia sie proporcja mieszanki propanu i butanu. Nie pami阾am kt髍y jest kt髍y, ale jeden jest zdecydowanie dro縮zy od drugiego i to ten wlasnie na zime dodawany jest w wi阫szej dawce.

Data: 2011-12-18 17:11:44
Autor: Bydl
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 12:39:22 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

OK, ale zwy縦i ponad zwy縦i cen innych paliw nie ma, a w mro糿e zimy by硑.

--
Bydl

Data: 2011-12-17 22:12:43
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydl napisa(a):

Ciep砤 zima sprzyja zagazowanym.

Mo縠sz rozwin辨?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-17 22:49:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U縴tkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:17iata5pjvcq2$.dlgrower.power.pl...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydl napisa(a):

Ciep砤 zima sprzyja zagazowanym.

Mo縠sz rozwin辨?

tylko w kontekscie mniejszego zu縴cia Pb podczas rozgrzewania silnika.

Data: 2011-12-18 08:57:22
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 22:12, MadMan wrote:
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydl napisa(a):

Ciep砤 zima sprzyja zagazowanym.

Mo縠sz rozwin辨?

Zwykle w zim cena gazu ros砤.

Shrek.

Data: 2011-12-18 01:02:28
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sat, 17 Dec 2011 21:19:30 +0100, Kuba (aka cita)
te same pare lat temu, o pare lat temu rok p贸藕niej, i pare lat temu dwa lata p贸藕niej i 2 lata temu, i rok temu i w tym roku - ci膮gle s艂ysze to samo. LPG przestanie sie op艂膮cac bo podro偶eje.

C贸偶, nadal w PL odprawia si臋 druciarstwo z instalacjami gazowymi (i nie
tylko), st膮d sporo z nimi k艂opot贸w. Dobre i dobrze za艂o偶one instalacje s膮
drogie, co za tym idzie rzadko zak艂adane. Ponadto, jazda na LPG jest
upierdliwa, bo trzeba cz臋sto tankowa膰 tote偶 wielu si臋 zastanowi zanim
zmieni. Ja kupi艂em Diesla, bo przeje偶d偶am na baku blisko 700km w mie艣cie,
nie 偶a艂uj膮c wcale gazu. --

Data: 2011-12-18 07:23:22
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisa(a):
[...]

Uprawia si druciarstwo bo klient tego chce.  P蟪tora roku temu za przyzwoit
instalacj do silnika 1.8 na砤dowanego elektronik w miar przyzwoita
instalacja kosztowa砤 troch powy縠j 3 kz. A "da硂 si" za minimalnie ponad
2kz. Ludzie nie potrafi si nauczy ,縠 biednego nie sta na tanie rzeczy..
A je秎i chodzi o k硂poty z gazem to z nastaniem ery sekwencji po k硂potach z
II gen. mo縩a powiedzie 縠 s bezawaryjne i bezobs硊gowe :-).
Co do zasi阦u - c罂 to jest minus tego paliwa. Zw砤szcza 縠 wszyscy zak砤daj
butl w miejsce po kole zapasowym, zbiornik jest niewielki. Teoretycznie po
za硂縠niu LPG zasi阦 pojazdu wzrasta - 潮cz眂 LPG z benzyn. Nikt tego nie
robi by maksymalnie zwi阫szy oszcz阣no禼i, co jest oczywiste. O ile zasi阦
400km przy je糳zie miejskiej nie jest upierdliwo禼i o tyle przy codziennym
doje縟縜niu do pracy przez p蟪 roku 180km w obie strony my秎a砮m 縠 mnie szlag
trafi. A z panem tankuj眂ym to co drugi dzie ko馽zyli秏y poprzednim razem nie
sko馽zone rozmowy :-).
Mimo tych wszystkich wad nie ma co ukrywa, /bije si w piersi - nie liczy砮m/
LPG to teraz najta駍za jazda.. Zw砤szcza dla tych, kt髍ym si instalacja
zamortyzowa砤. Jest dla wielu ludzi ratunkiem by w og髄e je糳zi.   --

Data: 2011-12-18 08:32:12
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jck4d9$sn0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne, normalnie 勘da badziewnej instalacji przystawiaj眂 karabin do skroni.

[...]

Wida niekt髍zy co innego odbieraj jako bezawaryjno舵 i bezobs硊gowo舵.
Jak dla mnie juz bardziej bezawaryjny i bezobs硊gowy potrafi by chi駍ki skuter.

Data: 2011-12-18 09:11:40
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 08:32, Cavallino wrote:

Wida niekt髍zy co innego odbieraj jako bezawaryjno舵 i bezobs硊gowo舵.
Jak dla mnie juz bardziej bezawaryjny i bezobs硊gowy potrafi by chi駍ki
skuter.

Nieprawda. Sekwencja dobrze za硂縪no jest bezobs硊gowa - trzeba wymieni filtr, zrobi raz na rok przegl眃 (chocia nigdy tak naprawd nic nie poprawaili) i tankowa - wszystko. Jak si nie ma hydraulicznego kasowania luz體, to zawory cz甓ciej podregulowa.

Minusem jest wo縠nie ko砤 w baga縩iku i 250PLN wi阠ej na przegl眃y i filtry, oraz 縠 po mie禼ie trzeba raz w tygodniu tankowa.

Shrek.

Data: 2011-12-18 09:20:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jck77t$54r$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 08:32, Cavallino wrote:

[...]

Chyba 縠 akurat si psuje, bo jest kiepska.
A na to ju user nie ma wp硑wu.

Na tej samej zasadzie wszystko co si nie zepsuje, mimo 縠 w innej wersji si psuje, jest bezobs硊gowe.
Niestety, brak powtarzalno禼i instalacji oznacza 縠 to druciarstwo, a nie powa縩a alternatywa.

Data: 2011-12-18 10:31:38
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):
>Sekwencja dobrze za硂縪no jest bezobs硊gowa

Chyba 縠 akurat si psuje, bo jest kiepska.
A na to ju user nie ma wp硑wu.
 Ma wp硑w przy wyborze instalacji, wyborze warsztatu. Wybiera kiepsko to i ma
kiepsko. --

Data: 2011-12-18 14:24:07
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jckfea$r5r$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):

>Sekwencja dobrze za硂縪no jest bezobs硊gowa

Chyba 縠 akurat si psuje, bo jest kiepska.
A na to ju user nie ma wp硑wu.

Ma wp硑w przy wyborze instalacji,

Nie ma, bo nie on wybiera.

wyborze warsztatu. Wybiera kiepsko to i ma
kiepsko.

Jak b阣ziesz mia list co znaczy kiepsko, a co znaczy niekiepsko, czyli co gwarantuje pewno舵 instalacji, to takie pierdzielenie b阣zie co warte.
Ja nie mam sobie nic do zarzucenia przy wyborze, a efekt by fatalny.

Data: 2011-12-18 11:34:37
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 09:20, Cavallino wrote:

Sekwencja dobrze za硂縪no jest bezobs硊gowa

Chyba 縠 akurat si psuje, bo jest kiepska.
A na to ju user nie ma wp硑wu.

Ma. Nikt pod broni do zak砤dania kiepskiej nie zmusza. Odpalasz googla i znajdujesz polecany warsztat, podzespo硑, kt髍e sprawdzaj si akurat w twoim samochodzie - jedziesz p砤cisz za us硊g i zapominasz o sprawie.

Niestety, brak powtarzalno禼i instalacji oznacza 縠 to druciarstwo, a
nie powa縩a alternatywa.

Jak wy縠j. Polecam fora danej marki. Jak kto sobie wyrobi dobr opini to stara si jej nie utraci.

Zar體no mechanior jak i gazownik nie s najta駍i (cho nie s te drodzy 120% najta駍zego) ale ani ja, ani nikt z forum z nimi problem體 nie mia.

Shrek.

Data: 2011-12-18 14:25:40
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jckfjt$rp5$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 09:20, Cavallino wrote:

[...]

LOL !!!1
Ja mam znajdowa podzespo硑?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpis體 w necie?

I co jeszcze?

To ma by rozwi眤anie dla klient體 a nie doktor體 z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli硑 Ci si funkcje klienta i sprzedawcy.

Data: 2011-12-18 14:41:08
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):
To ma by rozwi眤anie dla klient體 a nie doktor體 z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli硑 Ci si funkcje klienta i sprzedawcy.

Racja, ale 秝iat nie jest idealny. Uwa縜m ,縠 cz硂wiek cho troch obeznany w
internecie w par godzin dowie si informacji, kt髍e wystarcz by nie by硂
k硂pot體. A par konkretnych pyta demaskuje gazownika-paproka w 5 minut.
Uwa縜m ,縠 ten wysi砮k jest wart, zw砤szcza, 縠 instalacja przynosi wymierne
korzy禼i przez wiele tysi阠y km. Je縠li uwa縜sz, 縠 poziom obs硊gi Ci nie
satysfakcjonuje bo chcia砨ym przyjecha gdziekolwiek i komukolwiek powiedzie
"chc gaz" i cieszy si oszcz阣no禼iami i bezawaryjn jazd to jest
rzeczywi禼ie ci昕ko. Niestety u nas wszelakie us硊gi stoj na niskim poziomie
i trzeba sobie radzi inwestuj眂 w砤sn wiedz. Jak sobie nie radzisz
pozostaje p砤ci za PB i cieszy si, 縠 si nie ma gazu co si psuje.

Data: 2011-12-18 15:46:25
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jcku24$dhn$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):

To ma by rozwi眤anie dla klient體 a nie doktor體 z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli硑 Ci si funkcje klienta i sprzedawcy.

Racja, ale 秝iat nie jest idealny.

No w砤秐ie.
I dlatego lpg to druciarstwo a nie technologia.
Wyj眛ek - dla doktorant體 gazowniczych.

Uwa縜m ,縠 cz硂wiek cho troch obeznany w
internecie w par godzin dowie si informacji, kt髍e wystarcz by nie by硂
k硂pot體. A par konkretnych pyta demaskuje gazownika-paproka w 5 minut.

Tyle 縠 gazownik-niepaprok dok砤dnie r體ne NIC Ci nie gwarantuje, tak by硂 w moim przypadku.
W硂縴 inn instalacj ni instalowa rok wcze秐iej w samochodzie s眘iada z identycznym silnikiem i ju by硑 k硂poty.
Nie by砤 odporna na cewki Sagem instalowane przez Renault do badziewia produkowanego przez ten koncern, kt髍e po prostu pali硑 centralk tej instalacji.

Data: 2011-12-18 14:43:59
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):
Ja mam znajdowa podzespo硑?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpis體 w necie?

Pewnie, 縠 nie. Gaz to zuuooo i internet te to z硂ooo :-). A pani w sklepie
jak powiesz "chce pieczywo na MOJE 秐iadanie" ma ci poda bochenek
"staropolskiego" i  5 bu砮k jak sobie wymarzy砮. Ehmm.

Data: 2011-12-18 15:49:47
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jcku7f$e4k$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):

Ja mam znajdowa podzespo硑?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpis體 w necie?

Pewnie, 縠 nie.

No my秎.
Bo to, 縠 komu dana instalacja si sprawuje dobrze, jeszcze wcale nie gwarantuje, 縠 tak samo b阣zie w Twoim aucie.
Wi阠ej - nie 秝iadczy dok砤dnie o niczy,.
Przyk砤d - s眘iad mia w 1.6 16V cewki Denso i instalacja dzia砤砤 bez zarzutu przez bodaj縠 6 lat, ja mia砮m ten sam silnik w zbyt nowym aucie i Renault pocz阺towa硂 mnie Sagemami - i instalacja nie dzia砤砤 prawid硂wo.

Gazownik ten sam, pono ca砶iem niez硑, a dany przypadek trafi mu si po raz pierwszy, jego wina w tym pewnie 縜dna, po prostu instalacja by砤 zbyt s砤bo zabezpieczona IMO.

Data: 2011-12-18 17:42:36
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

LOL !!!1
Ja mam znajdowa podzespo硑?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpis體 w necie?

I co jeszcze?

A jak kupujesz telewizor to wchodzisz do sklepu i prosisz "du縴 p砤ski"?

Tak samo tu - u mnie by硂 tak, 縠 w necie wisi na jakich gratach moje auto dobrze je糳zi, gdzie warto zak砤da, pojecha砮m, zaproponowali dok砤dnie to, zapisa砮m si na za miesi眂 (bo termin體 nie by硂 wcze秐iej - dobry znak), odda砮m auto rano, odebra砮m nast阷nego dni i po zawodach.

Je糳zi, kilku pax體 co to gadaj, 縠 gaz to zuooo si nie zorientowa硂, 縠 zagazowa砮m;)

Shrek.

Data: 2011-12-18 20:58:57
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcl55r$a1n$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

LOL !!!1
Ja mam znajdowa podzespo硑?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpis體 w necie?

I co jeszcze?

A jak kupujesz telewizor to wchodzisz do sklepu i prosisz "du縴 p砤ski"?

Jest pewna r罂nica, nie ka縠sz mi analizowa sk砤du jego obudowy, marki zastosowanych pami阠i, procesor體 itd.
Chyba 縠 ka縠sz? ;-)

Data: 2011-12-18 21:19:41
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 20:58, Cavallino wrote:

A jak kupujesz telewizor to wchodzisz do sklepu i prosisz "du縴 p砤ski"?

Jest pewna r罂nica, nie ka縠sz mi analizowa sk砤du jego obudowy, marki
zastosowanych pami阠i, procesor體 itd.
Chyba 縠 ka縠sz? ;-)

Nie, ale jak ja kupowa砮m projektor, to jednak troch o nim wcze秐iej poczyta砮m. Dwie godziny w necie i do dzi jestem zadowolony.

Jakbym nie poczyta, to bym kupi dro縮zy i bardziej g體niany (do akurat tych zastosowa). I raczej nie wymy秎i砨ym na tej podstawie, 縠 projektory to druciarstwo.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:26:59
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jclhss$md9$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 20:58, Cavallino wrote:

[...]

A to dzi阫i.
Wi阠 na jakiej zasadzie ka縠sz mi analizowa elementy zamontowane w moim samochodzie?
To robota dla kogo kto go produkuje.

ale jak ja kupowa砮m projektor, to jednak troch o nim wcze秐iej poczyta砮m. Dwie godziny w necie i do dzi jestem zadowolony.

A jaki masz?
Bo te si przymierzam, ale widz 縠 縜den moich wymog體 nie spe硁ia.
Tzn. nie ma dobrej ceny, 3D takiego jak tv (czyli bez dziwnych konwerter體) i dzia砤j眂ego na pasywnych okularach.
Pono LG ma co takiego w przysz硑m roku wypu禼i, ale pewnie w cenie dobrej to toto nie b阣zie.

Jakbym nie poczyta, to bym kupi dro縮zy i bardziej g體niany (do akurat tych zastosowa). I raczej nie wymy秎i砨ym na tej podstawie, 縠 projektory to druciarstwo.

A ja bym wymy秎i, bo w砤秐ie obecne projektory 3d to druciarstwo, skoro do 3d wymagaj zamontowania po drodze dodatkowych druciarskich patent體 (konwerter體).
Te poczyta砮m dwie godziny. ;-)

Data: 2011-12-18 21:48:56
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:26, Cavallino wrote:

[...]

No ale jak wejdziesz do sklepu i poprosisz o telewizor du縴 p砤ski i tani, to potem b阣ziesz na grupie wrzszcza, 縠 LCD to druciarstwo, bo dali ci z jednym HDMI, albo i bez?

ale jak ja kupowa砮m projektor, to jednak troch o nim wcze秐iej
poczyta砮m. Dwie godziny w necie i do dzi jestem zadowolony.

A jaki masz?

Benq w500 - teraz ju przestarza硑, ale dalej dzia砤. Co mog ci poradzi, to nie idz w du縪 lumen體, a zaoszcz阣zon kas przeznacz na rolety. Do kina domowego, to i tak okna trzeba zas硂ni, a w eko u mnie 砤dniejszy obraz ni normalnie.

Bo te si przymierzam, ale widz 縠 縜den moich wymog體 nie spe硁ia.
Tzn. nie ma dobrej ceny, 3D takiego jak tv (czyli bez dziwnych
konwerter體) i dzia砤j眂ego na pasywnych okularach.

Na 3d si nie znam. Zapytaj na odpowiedniej grupie;)

[...]

Nie wypowiadam si, o 3d nie czyta砮m nawet p蟪 godziny. Z problem體 widze chocia縝y kwesti napis體. Chyba, 縠 nie potrzebujesz.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:05:01
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcljjo$sov$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:26, Cavallino wrote:

[...]

Ca硑 czas mylisz element samochodu z ca硑m telewizorem.
Czy jak wo砤sz fachowca do pralki, 縠by Ci wymieni jaki podzesp蟪m to te wcze秐iej dzie siedzisz w necie i doktoryzujesz si w markach kondensator體?
Bo mnie to zwisa i powiewa, czy one w og髄e w pralce wyst阷uj.
Z uk砤dem zasilania samochodu paliwem jest tak samo - albo kupujesz (razem z samochodem) u producenta auta, albo wcale, wszystko inne to druciarstwo.

Benq w500 - teraz ju przestarza硑, ale dalej dzia砤. Co mog ci poradzi, to nie idz w du縪 lumen體, a zaoszcz阣zon kas przeznacz na rolety.

Mam rolety, wi阠 temat odpada.
My秎a砮m w砤秐ie o w600 czy w700, ale one ZTCW wymagaj aktywnych okular體 do 3d, wi阠 si jeszcze wstrzymam a technologia p骿dzie do przodu.

[...]

A ja nie widz, bo na codzie i tak sygna bior z htpc, kt髍y sobie z napisami radzi najlepiej jak si da.

Data: 2011-12-18 22:11:28
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:05, Cavallino wrote:

[...]

Czyli 縠by kupi telewizor to trzeba zrobi doktorat z elektroniki?

A ja nie widz, bo na codzie i tak sygna bior z htpc, kt髍y sobie z
napisami radzi najlepiej jak si da.

Ja te, ale nie jestem pewien czy s og髄odost阷ne filty wrzycaj眂e napisy w obraz, a jak s to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie. Chyba 縠 to ty widzisz w pe硁i ostro w 180 stopniach, to mo縠 i g酬bi ostro禼i masz niesko馽zon;)

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:15:46
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Nie i do samochodu te go nie trzeba.
Wystarczy wiedzie, 縠by druciarstwo w rodzaju dok砤danej przez papudrok體 instalacji gazowej omija z daleka, wtedy algorytm jest dok砤dnie taki sam jak przy kupnie tv.

A ja nie widz, bo na codzie i tak sygna bior z htpc, kt髍y sobie z
napisami radzi najlepiej jak si da.

Ja te, ale nie jestem pewien czy s og髄odost阷ne filty wrzycaj眂e napisy w obraz

A czemu mia硂by nie by?

, a jak s to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie.

Znaczy co, s眃zisz, 縠 napisy zniekszta砪 film?

Data: 2011-12-18 22:25:29
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:15, Cavallino wrote:
[...]

Troch do dupy, bo to oznacza, 縠 nie kupisz telewizora;)

[...]

A s? Pytam, bo kumpel ma telewizor 3d i o ile filmy odtwarza bez problemu, to z napisami ju tak prosto nie jest.

, a jak s to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie.

Znaczy co, s眃zisz, 縠 napisy zniekszta砪 film?

Samego filmu nie, ale odbieranie przez widza ju tak. Tak to jest, 縠 jak masz 3d, to ci昕ko si skupi na napisach na pierwszym planie i filmie "dalej". To ju lepiej ksi眤k przeczyta;)

Shrek.

Data: 2011-12-19 16:21:11
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Nie - oznacza 縠 nie kupi podrutowanego telewizora.

Samego filmu nie, ale odbieranie przez widza ju tak. Tak to jest, 縠 jak masz 3d, to ci昕ko si skupi na napisach na pierwszym planie i filmie "dalej". To ju lepiej ksi眤k przeczyta;)

No mo縠 i tak, nie mam 3D nowej generacji, wi阠 ci昕ko mi si odnie舵.
Ale to co leci w tv z 3d jest po polsku, wi阠 temat napis體 nie istnieje.

Data: 2011-12-18 23:02:39
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:11:28 +0100, Shrek napisa(a):
[...]

Swiadomie ? Jeden doktorat to za malo :-)

J.

Data: 2011-12-18 17:48:28
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

[...]

Przypadkowa to jest twoja opinia.

I co jeszcze?

To ma by rozwi眤anie dla klient體 a nie doktor體 z gazownictwa.

S硑sza砮m, 縠 tytu硑 naukowe si dewaluuj, ale skoro do obs硊gi googlownicy wymagany jest ju doktorat, to naprawd przebiega to w niesamoitym tempie:P

Zdecydowanie pomyli硑 Ci si funkcje klienta i sprzedawcy.

Skoro tak twierdzisz. Ja tam uwa縜m, 縠 klient powinien wiedzie z grubsza co chce kupi.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:00:11
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcl5gs$b86$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

[...]

Dok砤dnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia砤".

Zdecydowanie pomyli硑 Ci si funkcje klienta i sprzedawcy.

Skoro tak twierdzisz. Ja tam uwa縜m, 縠 klient powinien wiedzie z grubsza co chce kupi.

Dok砤dnie.
Z grubsza.
A Ty 勘dasz 縠by wiedzia szczeg蟪owo, zna ka縟y sk砤dnik instalacji gazowej (bo to sk砤daki, a nie gotowe komplety).

Data: 2011-12-18 21:22:10
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:00, Cavallino wrote:

Przypadkowa to jest twoja opinia.

Dok砤dnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia砤".

A dzia砤? Jak nie masz zaisntalowanego gazu, to twoja opinia w temacie jak si na gazie je縟zi jest przypadkowa i za przeproszeniem g體no warta.

[...]

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, 縠 dobry warsztat wybierze. Jak ju ci pisa砮m, w warsztacie polecili mi dok砤dnie to samo co na forum.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:28:19
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcli1g$md9$2inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:00, Cavallino wrote:

Przypadkowa to jest twoja opinia.

Dok砤dnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia砤".

A dzia砤?

Teraz nie.
Ta co mia砮m dzia砤砤 dop髃i si nie zepsu砤.

A Ty 勘dasz 縠by wiedzia szczeg蟪owo, zna ka縟y sk砤dnik instalacji
gazowej (bo to sk砤daki, a nie gotowe komplety).

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, 縠 dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra砮m.
Ale i tak wtop zaliczy砮m, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa硂. ;-)

Data: 2011-12-18 21:51:36
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, 縠 dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra砮m.
Ale i tak wtop zaliczy砮m, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa硂. ;-)

Znaczy kiepski warsztat. O ile wierz, 縠 s auta niepasuj眂e do gazu z jaki powod體, to ci昕ko 縠by u gazownika o tym nie wiedzieli. Ale nawet je秎i, jak kupujesz ci powa縩ego, to warto w forum danego produktu przejrze.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:06:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcljon$sov$2inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, 縠 dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra砮m.
Ale i tak wtop zaliczy砮m, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa硂. ;-)

Znaczy kiepski warsztat.

Jasne.
A jaki jest dobry przesz szkod?
Bo je秎i ja wybra砮m z硑, to znaczy 縠 dobre nie istniej.

O ile wierz, 縠 s auta niepasuj眂e do gazu z jaki powod體, to ci昕ko 縠by u gazownika o tym nie wiedzieli.

Ale auto pasowa硂, dop髃i si nie zepsu硂 i gazu przy okazji te.
Poszukaj w sieci jak cz阺to zdarza si 縠by niesprawna (nie do ko馽a sprawna) cewka Sagem powodowa砤 palenie centralki wtrysku gazu.

Data: 2011-12-18 22:28:37
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:06, Cavallino wrote:

No i ja wybra砮m.
[...]

Isej. Bo ja w takim zak砤da砮m - jak ju napisa砮m - jedyne dodatkwe czynno禼i to przegl眃 z wymian filtr體, regulacja zawor體 cz甓ciej (al wiekszo禼i to nie dotyczy), tankowanie i troszk wi阠ej kasy na przegl眃zie obowi眤kowym.

Nie wiem, mi nic nie pali.

Shrek.

Data: 2011-12-19 16:22:05
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcllu4$7ar$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 22:06, Cavallino wrote:

No i ja wybra砮m.
[...]

Isej. Bo ja w takim zak砤da砮m

No ja te.
Tyle 縠 okaza si po czasie niezbyt dobry. ;-)

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia硂by pali?

Data: 2011-12-19 20:00:00
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 16:22, Cavallino wrote:

Nie wiem, mi nic nie pali.

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia硂by pali?

I ty twierdzisz, 縠 ja jestem druciarzem?

Shrek.

Data: 2011-12-19 20:30:13
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jco1jf$1tq$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 16:22, Cavallino wrote:

Nie wiem, mi nic nie pali.

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia硂by pali?

I ty twierdzisz, 縠 ja jestem druciarzem?

Przemy秎 jeszcze raz o co Ci chodzi, bo zgubi砮 si wyra糿ie w swojej retoryce.

Data: 2011-12-19 20:52:14
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 20:30, Cavallino wrote:

I ty twierdzisz, 縠 ja jestem druciarzem?

Przemy秎 jeszcze raz o co Ci chodzi, bo zgubi砮 si wyra糿ie w swojej
retoryce.

Twierdzisz, 縠 gaz to druciarstwo, bo twoje rozwalone cewki mu szkodz. No to si pytam kto jest druciarzem - ten co ma sprawn instalacj i cewki, czy ten co ma uszkodzone cewki i instalacj?

Shrek.

Data: 2011-12-19 22:52:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jco4ld$968$4inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 20:30, Cavallino wrote:

I ty twierdzisz, 縠 ja jestem druciarzem?

Przemy秎 jeszcze raz o co Ci chodzi, bo zgubi砮 si wyra糿ie w swojej
retoryce.

Twierdzisz, 縠 gaz to druciarstwo, bo twoje rozwalone cewki mu szkodz.

Po pierwsze - nie moje, tylko Renault, po drugie - nie tylko cewki, po trzecie - nikt nie wie co jeszcze szkodzi, bo nikt tego druciarstwa porz眃nie nie testuje.

No to si pytam kto jest druciarzem - ten co ma sprawn instalacj i cewki, czy ten co ma uszkodzone cewki i instalacj?

Nie zrozumia砮, te cewki by硑 tak uszkodzone, 縠 szkodzi硑 tylko i wy潮cznie druciarstwu, czyli instalacji gazowej.
No i nadal s stosowane powszechnie przez Renault.
I cholera wie ile jeszcze podobnych element體 mo縠 druciarstwu zaszkodzi.

Data: 2011-12-20 05:51:23
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 22:52, Cavallino wrote:

[...]

Dobra - ja mam sprawny samoch骴 i instalacj i jestem druciarzem.

W Renault w砤禼iciel ma niesprawne cewki i instalacj i druciarzem nie jest. Ja tego nie ogarniam, wi阠 ju dalej nie dyskutuj;)

Shrek.

Data: 2011-12-20 07:20:07
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa w wiadomo禼i news:jcp489$rcd$4inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 22:52, Cavallino wrote:

[...]

Tak Ci si mo縠 tylko wydawa.
Gdyby nie druciarski gaz, cewki w Renault te mia砨y sprawne, a przynajmniej tak by mi si wydawa硂.

W Renault w砤禼iciel ma niesprawne cewki i instalacj i druciarzem nie jest.

Druciarzem nie jest wtedy, gdy nie zainstalowa do samochodu druciarstwa.
Do instalacji zak砤danej fabrycznie do auta nic nie mam.
Wtedy porz眃ek jest zachowany, instalacj testuje producent samochodu, bierze za ni odpowiedzialno舵 i nie miga si z napraw w razie czego.
Dok砤dnie tak samo jak przy innych systemach zasilania.

Ja do gazu jako takiego nic nie mam, wr阠z przeciwnie.
Problem tkwi tylko i wy潮cznie w sposobie jej monta縰.
Dok砤dana - to druciarstwo.

Data: 2011-12-20 08:14:25
Autor: Mathew Kosecki
po dieslu teraz gaz ...
Shrek <user@domain.invalid> napisa(a):
W Renault w砤禼iciel ma niesprawne cewki i instalacj i druciarzem nie jest. Ja tego nie ogarniam, wi阠 ju dalej nie dyskutuj;)

Shrek.

Kopiesz si z koniem.. --

Data: 2011-12-20 17:48:35
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-20 09:14, Mathew Kosecki wrote:
[...]

Dlatego odpuszczam.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:12:02
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:51:36 +0100, Shrek napisa(a):
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:
Ale i tak wtop zaliczy砮m, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa硂. ;-)

Znaczy kiepski warsztat. O ile wierz, 縠 s auta niepasuj眂e do gazu z jaki powod體, to ci昕ko 縠by u gazownika o tym nie wiedzieli.

Zawsze jest dla nich kiedys pierwszy raz z danym modelem.
Potem juz wiedza, ale jeden klient jest niezadowolony.

Jeden dla danego gazownika i modelu :-)

J.

Data: 2011-12-18 22:16:54
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1e5jb75dftar2$.4xtro15v8wjn.dlg40tude.net...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:
[...]

Ot罂 to.
Pewnie wiedzieli, 縠 trzeba kable i tego typu pierdo硑 mie super sprawne, ale o cewkach w Renault jeszcze nie wiedzieli, nie 縠 w taki spos骲 potrafi nabroi.
Na benzynie nic si nie dzia硂, a instalka gazowa pada砤 jak mucha.

Data: 2011-12-18 23:01:15
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:16:54 +0100, Cavallino napisa(a):

Padala od kiepskich cewek ? Watpie.

J.

Data: 2011-12-19 16:24:21
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1dp03msepiknj$.yclsrwk3eihi.dlg40tude.net...
[...]

A w to, 縠 automagicznie przesta砤 pada po znalezieniu tej nadpadni阾ej cewki i wymianie na sprawn te w眛pisz?

Data: 2011-12-20 06:19:28
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Mon, 19 Dec 2011 16:24:21 +0100, Cavallino napisa(a):

A co znaczy "padala" ? J.

Data: 2011-12-20 07:25:20
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:f0ech6apsunz$.1rwy5okrizopj$.dlg40tude.net...
[...]

A co znaczy "padala" ?

Centralka?
A cholera wie, po prostu przestawa砤 dzia砤 i ju , PONO co tam si w niej pali硂 (dwa razy tak si sta硂).

Je秎i chodzi o cewk, to na komputerze gazownika by硂 wida podczas pracy silnika, co kilka sekund, nienormalny "pik" na wykresie (pewnie dotyczy pracy wtryskiwaczy), co IMO zapewne oznacza硂, 縠 komp samochodu zakonotowa niepe硁e spalenie mieszanki w kt髍ym momencie i dysponowa d硊縮ze, awaryjne otwarcie kt髍ego wtrysku (wtrysk體).
Na komputerze podpi阾ym normalnie do auta 縜dnych anomalii nie by硂.

Po wymianie metod pr骲 i b酬d體 jednej cewki na Beru, piki znikn瓿y a i centralka gazu przesta砤 si psu, przez nast阷ne p蟪 roku nie zanotowa砮m 縜dnych problem體 z gazem.
Potem auto sprzeda砮m, bo si zacz瓿y sypa w tempie ekspresowym inne rzeczy, jak to w Renault po gwarancji.

Data: 2011-12-20 07:34:18
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 07:25:20 +0100, Cavallino napisa(a):
[...]

Tylko ze od tego centralka nie powinna sie na stale psuc.
Chyba ze to jakas druciarska centralka :)

Po wymianie metod pr骲 i b酬d體 jednej cewki na Beru, piki znikn瓿y a i centralka gazu przesta砤 si psu, przez nast阷ne p蟪 roku nie zanotowa砮m 縜dnych problem體 z gazem.

predzej uwierze ze ta uszkodzona cewka iskrzyla po okolicy i uszkadzala
inna delikatna elektronike. Bo pan gazownik za blisko kabelki poprowadzil ?

J.

Data: 2011-12-20 16:11:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 07:34, J.F. pisze:
[...]

Oidp to KME Diego z pocz眛ku produkcji. Czyli co, co wygl眃a硂 gorzej ni prace uczni體 wroc砤wskiego EZNu, wykonywane w ramach warsztat體 szkolnych. Totalnie nieuszczelnione i niezabezpieczone elektrycznie, a co za tym idzie, nieodporne na warunki panuj眂e pod mask auta.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-21 01:44:47
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 16:11:20 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Ale kazdego, nie tylko renufki.

J.

Data: 2011-12-21 21:39:32
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1sfdvu0kah50o.bh1aj4ypvu0h$.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem czy dobrze pami阾am, ale psu si chyba Matrix, stosowany powszechnie w tamtym czasie, w r罂nych instalacjach.

Data: 2011-12-20 20:23:49
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 07:34:18 +0100, J.F. wrote:

[...]

Wtopi mo縩a na sto r罂nych sposob體.
A taka prawda 縠 jak robi to jaki paprak, to potem dziej si cuda.
Wi阫szo舵 "fachur" zapewne nie bardzo ogarnia co tam si w samochodzie
dzieje, a 縠by pod潮czy gaz trzeba m.in. zmodyfikowa wi眤k elektyczn.

Widzia砮m ju takie auta - wystarczy硂 縠 jakie przewody biegn眂e we
wi眤ce elektrycznej, kt髍e oryginalnie by硑 skr阠ane, po modach zosta硑
puszczone proste. Przes硊chy mi阣zy wysokpr眃owymi parami, a niskopr眃owymi
sygna砤mi z czujnik體 kt髍e id przewodami w jednym peszlu i potem si
dziej r罂ne cuda z powodu zak丑ce.

Instalacja LPG ma te instalacje modyfikuj眂 k眛 wyprzedzenia zap硂nu i tu
te zagadka czy centralka LPG zasila cewk zboczami o takim samym czasie
narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie mo縠 to mie wp硑w na
trwa硂舵 element體 uk砤du WN.

Data: 2011-12-20 21:34:45
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Instalacja LPG ma te偶 instalacje modyfikuj膮c膮 k膮t wyprzedzenia zap艂onu i tu
te偶 zagadka czy centralka LPG zasila cewk臋 zboczami o takim samym czasie
narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie mo偶e to mie膰 wp艂yw na
trwa艂o艣膰 element贸w uk艂adu WN.

w tym wypadku modu艂 fabrykuje jedynie sygna艂 z czujnika po艂o偶enia wa艂u do ECU (op贸藕nia go o jakie艣 340-360deg)
sygna艂 na cewki generowany jest w ten sam spos贸b jak fabryka zrobi艂a.

Data: 2011-12-20 21:50:26
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:

[...]

w tym wypadku modu fabrykuje jedynie sygna z czujnika po硂縠nia wa硊 do ECU (op蠹nia go o jakie 340-360deg)

Co z tym k眛em przesadzi砮 ;)

sygna na cewki generowany jest w ten sam spos骲 jak fabryka zrobi砤.

Zale縴 od rodzaju wariatora - s i wariatory przyspieszaj眂e sygna硑
elektroniczne id眂e do ECU, ale s i takie wyprzedzaj眂e ju sam sygna
zasilaj眂y cewk.

Co ciekawe znalaz砮m takie co:
wariator wyprzedzenia zap硂nu do sygna丑w o wysokim napi阠iu KOALA Do
samochod體 Renault ze statycznym uk砤dem zap硂nowym i systemem
wtrysku SIEMENS SIRIUS 32

Ciekawe czy to nie b阣zie _ten_ Renault?

Data: 2011-12-21 10:55:23
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
s i takie wyprzedzaj眂e ju sam sygna
zasilaj眂y cewk.

w sumie to nawet bardziej uniwersalne by by硑
- nawet z przerywaczem powinno hula ;-)

tyle 縠 wystepowa砤by rozbiezno舵
czas_wtrysku=f(k眛_1) i moze inne funkcjie ECU oraz czas_zap硂nu=f(k眛_2)

k眛_1<>k眛_2

Data: 2011-12-20 22:09:22
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
[...]

A ok... napisa砮 "op蠹nia" :)
My秎a砮m 縠 chodzi硂 o przyspieszanie.

Data: 2011-12-21 21:48:28
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

To to i ja wiem.

Chyba ze to jakas druciarska centralka :)

No zapewne.
Jak wszystko czego nie zak砤daj do samochod體 w fabryce.

[...]

Musia砤by wali piorunami, bo od silnika na kt髍ym by砤 cewka do elektroniki gazowej by硂 na禼ie cm minimum.
A go硑m okiem iskrzenia nie by硂 wida.
Chyba 縠 w kabelkach co powstawa硂.

Niemniej obstawiam, 縠 centralka powinna by zabezpieczona lepiej, jako nic innego si od tego w aucie nie zepsu硂, a trudno zrobi elektronik bardziej podatn na awarie wszelkiej ma禼i ni w Renault.

Data: 2011-12-18 20:50:26
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 09:20, Cavallino pisze:

Chyba 縠 akurat si psuje, bo jest kiepska.
A na to ju user nie ma wp硑wu.

S硊cham ??
Masz jak najbardziej wp硑w.
Zainstaluj Ci to co b阣ziesz chcia, je秎i wiesz co chcesz.

Wsadzi砮m sobie Staga 300 premium 6 + Hana H2000 i jak narazie ~ 13kkm zrobi砮m i tylko filtry wymieni砮m po 10kkm.

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-18 21:03:03
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa w wiadomo禼i news:jclg5v$tff$1news.task.gda.pl...
[...]

Czyli najpierw musisz dowiedzie si 縠 jest kiepska, czasem na sobie, a potem pr骲owa nast阷nej, kt髍a r體nie mo縠 okaza si kiepska.
Podzi阫owa za taki spos骲 zapewnienia jako禼i, od wykonywania test體 podzespo丑w to jest producent samochodu.
Tako nast阷nym razem wola砮m kupi gotowy produkt zamiast druciarstwa, czyli turbodiesla z d硊g gwarancj i od tego momentu nie mam k硂pot體 z doktoryzowaniem si z podzespo丑w zastosowanych w moim samochodzie.

Data: 2011-12-18 21:57:12
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 20:50:26 +0100, Cezary Daniluk napisa(a):

Wsadzi砮m sobie Staga 300 premium 6 + Hana H2000 i jak narazie ~ 13kkm zrobi砮m i tylko filtry wymieni砮m po 10kkm.

Ja za硂縴砮m to co mi za硂縴li :) Od 12.000 km mia砮m jedn regulacj.
Na wiosn pojad na przegl眃. Problem體 brak, mimo 縠 to tylko II
generacja (mam monowtrysk, nic innego si nie za硂縴). No ale w sumie
tankuj i zapominam, samo si na gaz prze潮cza...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-19 12:03:11
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
MadMan pisze:
[...]

Te tak mia砮m :-) By砮m bardzo zadowolony. Nast阷ne auto kupi砮m ju z za硂縪n sekwencj. Logika by砤 taka 縠 jak ju kto za硂縴 i je糳zi to   si instalacja "przyj瓿a". Niestety Dawnego spokoju ju nie ma.
No mo縠 jeden plus ZERO zapachu gazu i jak si gaz sko馽zy to sama wraca na benzyn :-)

Data: 2011-12-18 10:28:52
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):
Jasne, normalnie 勘da badziewnej instalacji przystawiaj眂 karabin do skroni.

Dok砤dnie tak to wygl眃a. Trafi砮 w sedno. daj taniej ,najta駍zej
dzia砤j眂ej instalacji. 痚by szybko si zwr骳i硂. Wybieraj przypadkowe
warsztaty. Cz阺to nie serwisu po gwarancji. U nas zawsze priorytetem jest
cena, o czym 秝iadczy sukces rynkowy wszelakich dyskont體 i sprzedawc體
chi駍zczyzny na alledrogo.

Data: 2011-12-18 14:22:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jckf94$qpr$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):

Jasne, normalnie 勘da badziewnej instalacji przystawiaj眂 karabin do skroni.

Dok砤dnie tak to wygl眃a.

Ciekawe, bo ja karabinem nie dysponowa砮m, a dosta砮m instalacj absolutnie nie b阣眂 bezawaryjn, zw砤szcza w po潮czeniu z samochodem (tak nawiasem, to samoch骴 psu instalacj podobno, co w przypadku Renault wcale nie jest niemo縧iwe).

A wcale nie szuka砮m najta駍zej, gazownika wybiera砮m z polecenia, maj眂ego do秝iadczenia z instalacjami na identycznym silniku.

Trafi砮 w sedno. daj taniej ,najta駍zej
dzia砤j眂ej instalacji.

No w砤秐ie.
Ale nie oni musz wiedzie, kt髍a jest dzia砤j眂a, a kt髍a nie, a tylko tak udaje.
To gazownik powinien to wiedzie i sprzedawa wy潮cznie pewne zestawy, albo przynajmniej informowa klienta o mo縧iwych problemach.
Inaczej to druciarstwo, a nie 縜dna alternatywa na cokolwiek.

Data: 2011-12-19 21:49:03
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 14:22, Cavallino pisze:

[...]

Ale moim zdaniem to oni doskonale wiedz kt髍a b阣zie bezproblemowa, tylko 縠 jak wi阫szo禼i Polak體 zaproponuj j to ich zegnie wp蟪 cena ;)
Z drugiej strony to co ja sobie wybra砮m do zamontowania w W-wie nie chcieli zamontowa poni縠j 5kz (do V6) natomiast wystarczy硂 odjecha tylko 50km od W-wy do Nasielska i zamontowa硂 si to samo, spokojnie za 4kz ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-19 22:55:17
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa w wiadomo禼i news:jco7vr$olm$1news.task.gda.pl...
[...]

No i ja bym si ch阾nie zgi背 i dowiedzia si, 縠 zamiast bezproblemowej instalki chc mi jaki bubel za硂縴.
Pewnie zamiast wydawa kup kasy na awaryjne druciarstwo pozby砨ym si grata by Renault rok wcze秐iej i zaoszcz阣zon kas do硂縴砨ym na nowe auto.
Wysz硂 by zdecydowanie taniej ni inwestycja w druciarstwo.

Niestety - obstawiam, 縠 do mojego przypadku po prostu tego nie wiedzieli, ta instalka w miar nie糽e si prezentowa砤 w體czas.

Data: 2011-12-20 17:57:24
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-19 22:55, Cavallino pisze:

[...]

Co to by硂 za renault i jaki silnik ?

U mnie s 3 katalizatory, 3 sondy lambda EOBD2 i jako nie ma 縜dnych check engin體, wr阠z wydaje mi si 縠 samoch骴 na gazie jest 縲awszy jak na benzynie :)

Je秎i za硂縴sz komuter czytaj眂y na bie勘co ODB + wkr阾ki zrobisz jak najbli縠j wtryskiwaczy benzynowych to nie ma bata - musi to dzia砤 prawid硂wo. Do tego dobrze dobrany do mocy reduktor, wtryski uznawane za trwa砮 to musi to gada.
Niestety je秎i kto montuje kity sprzedawane przez KME lub Staga to tam niestety najcz甓ciej wtryski nie s najwy縮zych lot體.
Instalk trzeba sobie samemu usk砤da z dobrych komponent體 i nie b阣zie si mia硂 problem體 ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-20 20:54:21
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 17:57:24 +0100, Cezary Daniluk wrote:

[...]

No je縠li samoch骴 na gazie ma mniejsz moc ni na benzynie, to jest to
pierwszy objaw 縠 z instalacj jest co nie tak.

Zazwyczaj dlatego, 縠 samoch骴 na LPG chodzi na zbyt ubogiej mieszance.
Albo gazownik nie potrafi wystroi (bo albo stroi "na ucho", albo po
prostu celowo ustawi to ubogo 縠by sz硂 ma硂 gazu).
Inna przyczyna ubogiej mieszanki (i spadku mocy) to nie wyrabiaj眂a si
instalacja dostarczania gazu przy du縴ch obci笨eniach silnika.

P髃i kierowca je糳zi ledwo muskaj眂 gaz i kula si poni縠j 3000rpm, to
zazwyczaj nic bardzo z砮go si nie dzieje. Ale jak w takie auto wsi眃zie kto z ci昕k nog, to spalanie ubogiej
mieszanki przy du縴ch obci笨eniach, to w takich warunkach raz-dwa zgon dla
silnika.

Policzy砮m uwzgl阣niaj眂 inny stosunek stechimetryczny, g阺to舵 i warto舵
opa硂w LPG i benzyny, 縠 poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
mie na gazie oko硂 1% wy縮z moc (czyli w praktyce tyle samo) i zu縴wa
20% wi阠ej gazu ni zu縴wa benzyny.
I widzia砮m samochody z porz眃nie za硂縪nym LPG w kt髍ych tak to w砤秐ie
wygl眃a.

Ale zazwyczaj na LPG jest spadek mocy i wzrost zu縴cia gazu mniejszy ni o
20%, co 秝iadczy w砤秐ie o tym 縠 mieszanka jest zbyt uboga, czyli silnik
pracuje 糽e.

Data: 2011-12-20 21:11:59
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

A policzy砮 wp硑w zw昕ki na dolocie? ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-12-20 21:36:06
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 21:11:59 +0100, Adam P砤szczyca wrote:

[...]

Zak潮da砮m co bardziej wsp蟪czesnego ni instalacje LPG zbudowan z
podzespo丑w wyci眊ni阾ych z kuchenki gazowej ;)

Data: 2011-12-20 21:50:17
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:36:06 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

A policzy砮 wp硑w zw昕ki na dolocie? ;)

Zak潮da砮m co bardziej wsp蟪czesnego ni instalacje LPG zbudowan z
podzespo丑w wyci眊ni阾ych z kuchenki gazowej ;)

To policzy砮 wp硑w niezbyt dok砤dnego wymieszania gazu z powietrzem?

Data: 2011-12-21 21:04:37
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

To policzy艂e艣 wp艂yw niezbyt dok艂adnego wymieszania gazu z powietrzem?

a sk膮d wiesz czy jest dobrze wymieszany czy nie jest?
czy jest bardziej czy mniej wymieszany ni偶 opary benzyny?

wp艂yw to ma ew. mniejsza pr臋dko艣膰 spalania LPG.

Data: 2011-12-22 20:28:43
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 21:04:37 +0100, nazgul napisa(a):

To policzy砮 wp硑w niezbyt dok砤dnego wymieszania gazu z powietrzem?

a sk眃 wiesz czy jest dobrze wymieszany czy nie jest?

Z fizyki.
wp硑w to ma ew. mniejsza pr阣ko舵 spalania LPG.
O, co za ciekawa teoria. --

Data: 2011-12-21 17:54:06
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 20:54, Tomasz Pyra pisze:

Ale zazwyczaj na LPG jest spadek mocy i wzrost zu縴cia gazu mniejszy ni o
20%, co 秝iadczy w砤秐ie o tym 縠 mieszanka jest zbyt uboga, czyli silnik
pracuje 糽e.

M骿 wpie... tego gazu w砤秐ie nie wiem czy nawet nie 25% wi阠ej, ale nie mam do czego por體nywa, bo wiele km na samej benzynie to ja nim nie zrobi砮m ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-21 21:34:21
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa w wiadomo禼i news:jcqepg$1dl$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie wierz, 縠 jeszcze kto na grupie tego nie wie. ;-)
Megane II kombi z 2003 roku, 1.6 16V.

Data: 2011-12-20 20:34:37
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 08:32:12 +0100, Cavallino wrote:

[...]

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj 縠 za 3000z dostanie instalacje LPG tak 縠by mu
ma硂 gazu sz硂.

No to dostaje za te pieni眃ze tani badziew chodz眂y na domy秎nych
ustawieniach instalacji, niewystrojony, zamontowany byle jak, byle szybko.

Montowanie gazu to modyfikacja podobnie skomplikowana jak montowanie turbo
- ile kosztuje dobre uturbienie samochodu? No to mniej wi阠ej tyle samo
kosztuje dobry gaz i taniej nie b阣zie...

Data: 2011-12-20 20:54:56
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:34:37 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj 縠 za 3000z dostanie instalacje LPG tak 縠by mu
ma硂 gazu sz硂.

A tymczasem II generacja na Bingo_M daje rad, wystarczy tylko u縴 m髗gu
:D

Data: 2011-12-20 21:01:14
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam P砤szczyca napisa(a):

A tymczasem II generacja na Bingo_M daje rad

Potwierdzam :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-20 21:09:39
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam P砤szczyca wrote:

[...]

Z instalacj opart o mikset chyba tak na prawd nie da si tego zrobi do
ko馽a dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Po prostu reduktor i mikser nie maj szans tak dobrze trzyma parametr體 i
tak szybko reagowa jak listwa wtryskowa czy nawet ga糿ik.

Bo tam zawsze termodynamika rozpr昕aj眂ego si gazu wp硑wa jako na
wydajno舵 dostarczania gazu, chocia oczyw禼ie s jakie tam lepsze z
ca砶iem niez潮 stabilno禼i, zw砤szcza jak samoch骴 niezbyt mocny.

No ale tak naprawd to daje si dobrze kompensowa dopiero w instalacjach z
wtryskiem gazu - wtedy AFR w ca硑m zakresie obrot體 i obci笨e mo縠 by
prawid硂wy.

Data: 2011-12-20 21:17:34
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:09:39 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

[...]

Dlaczego nie?

Po prostu reduktor i mikser nie maj szans tak dobrze trzyma parametr體 i
tak szybko reagowa jak listwa wtryskowa czy nawet ga糿ik.

LOL. Ty wiesz jak to dzia砤?

Bo tam zawsze termodynamika rozpr昕aj眂ego si gazu wp硑wa jako na
wydajno舵 dostarczania gazu, chocia oczyw禼ie s jakie tam lepsze z
ca砶iem niez潮 stabilno禼i, zw砤szcza jak samoch骴 niezbyt mocny.

Ej, mo縠 najpierw poznaj zasad dzia砤nia, a potem herezje opowiadaj?

No ale tak naprawd to daje si dobrze kompensowa dopiero w instalacjach z
wtryskiem gazu - wtedy AFR w ca硑m zakresie obrot體 i obci笨e mo縠 by
prawid硂wy.

Albo mo縠 by do dupy. Widzisz, elektronika mo縠 dzia砤 do dupy, a prawa
fizyki - nie. --

Data: 2011-12-21 21:09:14
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Z instalacj膮 opart膮 o mikset chyba tak na prawd臋 nie da si臋 tego zrobi膰 do
ko艅ca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprz臋偶enia zwrotnego?
czyli da si臋 (z trudem) zrobi膰 dobrze, ale z up艂ywem lat i zmianami parametr贸w instalka LPG b臋dzie si臋 roz艂azi艂a.

Albo mo偶e by膰 do dupy. Widzisz, elektronika mo偶e dzia艂a膰 do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika maj膮ca dzia艂aj膮ca w oparciu o prawa fizyki tez mo偶e dzia艂a膰 藕le.

Data: 2011-12-21 22:50:17
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 21:09:14 +0100, nazgul wrote:

Z instalacj opart o mikset chyba tak na prawd nie da si tego zrobi do
ko馽a dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprz昕enia zwrotnego?
czyli da si (z trudem) zrobi dobrze, ale z up硑wem lat i zmianami parametr體 instalka LPG b阣zie si roz砤zi砤.

Gen II ma sprz昕enie zwrotne z sondy lambda.
Ale to b阣zie najwy縠j trym d硊gookresowy - zwi眤any z "roz砤縠niem".

Tam problem bierze si z tego 縠 elementy nie pracuj liniowo.
Tu jest jaki papier (co prawda reklam體ka BLOS-a), gdzie j阠z nad
mankamentami tradycyjnych instalacji miksera.

Albo mo縠 by do dupy. Widzisz, elektronika mo縠 dzia砤 do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika maj眂a dzia砤j眂a w oparciu o prawa fizyki tez mo縠 dzia砤 糽e.

Elektronika ma ten bajer, 縠 jest dowolnie programowalna.
Mechanicznie zapewne da si zrobi to wszystko, ale urz眃zenie b阣zie
skomplikowane jak zegarek mechaniczny.
Bo pewnie da si robi kolejne stopnie kompensowania kolejnych nieliniowo
pracuj眂ych element體, a pr阣zej czy p蠹niej uda si uzyska przyzwoity
AFR w pe硁ym zakresie dynamicznych obci笨e.
Ale po co si m阠zy, skoro s przep硑womierze, wtryskiwacze i
szerokopasmowe sondy lambda?

Data: 2011-12-22 20:30:59
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:50:17 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

Gen II ma sprz昕enie zwrotne z sondy lambda.
Ale to b阣zie najwy縠j trym d硊gookresowy - zwi眤any z "roz砤縠niem".

Kr髏kookresowe te jest. Zastan體 si nad tym, jak dzia砤 reduktor.
Tam problem bierze si z tego 縠 elementy nie pracuj liniowo.

O, naprawd? ;)

Ale po co si m阠zy, skoro s przep硑womierze, wtryskiwacze i
szerokopasmowe sondy lambda?

A wiesz, 縠 ani przep硊womierz, ani lambda nie s u縴wane do reakcji na
skokow zmian warunk體 pracy?

Data: 2011-12-22 20:29:38
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 21:09:14 +0100, nazgul napisa(a):

Z instalacj opart o mikset chyba tak na prawd nie da si tego zrobi do
ko馽a dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprz昕enia zwrotnego?

O, naprawd?

czyli da si (z trudem) zrobi dobrze, ale z up硑wem lat i zmianami parametr體 instalka LPG b阣zie si roz砤zi砤.

Znaczy taka II generacji, z uk砤dem samodopasowania?

Albo mo縠 by do dupy. Widzisz, elektronika mo縠 dzia砤 do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika maj眂a dzia砤j眂a w oparciu o prawa fizyki tez mo縠 dzia砤 糽e.

O ile jest wadliwie skonstruowana. --

Data: 2011-12-21 06:54:59
Autor: MarcinJM
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 21:09, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Nie do konca. Przerabialem kilka aut z mikserem bo "nie szly".
Wywalem mikser i w to miejsce wstawialem do dolotu zwylka rurke-kolanko.
Auta dostawaly drugie zycie, do tego stopnia, ze zaprzyjazniony gazownik marudzil "szkoda, ze ja tak nie moge robic".
Najwiekszym wyzwaniem byl silnik 2.2 subaru legacy. Otoz wlot do bypassa od wolnych obrotow byl sporo oddalony od przepustnicy i gaz podany bezposrednio na przepustnice po puszczeniu pedalu gazu musial gwaltownie zmienic kierunek. Objawialo sie to poteznymi strzalami. Dopiero przerobka kolektora i przeniesienie wlotu do bypassa o okolice przepustnicy rozwiazalo problem definitywnie.
Trooper z taka modyfikacja przez 150kkm ani razu nie strzelil, spala ok 13-14 ltr/100km. Swiece i kable z przebiegiem nieznanym, ale grubo powyzej 200kkm (ja nigdy nie wymienialem).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-12-21 22:21:47
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 06:54:59 +0100, MarcinJM wrote:

[...]

A takie kolanko jak sobie radzi硂 z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci秐ienia przed przpustnic?
Bo widzia砮m takie konstrukcje, ale zazwyczaj by砤 jeszcze jaka zw昕ka na
dolocie przed t dysz.

Data: 2011-12-21 22:30:16
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

A takie kolanko jak sobie radzi艂o z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci艣nienia przed przpustnic膮?
Bo widzia艂em takie konstrukcje, ale zazwyczaj by艂a jeszcze jaka艣 zw臋偶ka na
dolocie przed t膮 dysz膮.

mia艂em kiedy艣 kolanko ale wpuszczone w 2 przep艂ywowy ga藕nik (przed przepustnicami), wi臋c sprawa bardzo podobna.
jako艣 sobie ten uk艂ad radzi艂 na niskich obrotach

ale w sumie gdyby tak da膰 b.cienki przew贸d z gazem na sta艂e podpi臋ty za przepustnic膮?
+ oczywi艣cie g艂贸wny dolot LPG bez zw臋偶ki przed przepustnic膮.

Data: 2011-12-21 22:57:57
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 22:30:16 +0100, nazgul wrote:

A takie kolanko jak sobie radzi硂 z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci秐ienia przed przpustnic?
Bo widzia砮m takie konstrukcje, ale zazwyczaj by砤 jeszcze jaka zw昕ka na
dolocie przed t dysz.

mia砮m kiedy kolanko ale wpuszczone w 2 przep硑wowy ga糿ik (przed przepustnicami), wi阠 sprawa bardzo podobna.

Ga糿ik jest ju zw昕eniem i generuje podci秐ienie.
Samo wprowadzenie "obcego" przewodu w dolot te zmniejsza jego przekr骿.

jako sobie ten uk砤d radzi na niskich obrotach

W sumie przy zerowym podci秐ieniu te zawsze jaka ilo舵 gazu mo縠 i舵 sama
z siebie.

ale w sumie gdyby tak da b.cienki przew骴 z gazem na sta砮 podpi阾y za przepustnic?
+ oczywi禼ie g丑wny dolot LPG bez zw昕ki przed przepustnic.

Jaka zw昕ka zawsze musi by, bo co musi wygenerowa podci秐ienie zale縩e
od przep硑wu powietrza

Data: 2011-12-22 08:10:23
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
W sumie przy zerowym podci秐ieniu te zawsze jaka ilo舵 gazu mo縠 i舵 sama
z siebie.

zapomnia砮m 縠 w parownikach I gen. by砤 taks 秗ubka biegu ja硂wego - czyli sta砮 podawnie gazu.

[...]

za przepustnic zawsze b阣zie podci秐ienie, a za zamkni阾a przepustnica to ju ca砶iem.

Data: 2011-12-22 10:44:30
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "PM"  napisa w wiadomo禼i grup
W sumie przy zerowym podci秐ieniu te zawsze jaka ilo舵 gazu mo縠 i舵 sama  z siebie.

zapomnia砮m 縠 w parownikach I gen. by砤 taks 秗ubka biegu ja硂wego - czyli sta砮 podawnie gazu.

Chyba sie mylisz - bez podcisnienia parownik nie mial prawa podawac gazu. To mi nawet na pierwszym przegladze sprawdzali.

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

Przy czym akurat na jalowych obrotach problemu nie ma - podcisnienie jest duze. Potem cos kombinowali zeby go zastapic elektroniczna jednostka sprawdzajaca czy sie silnik kreci.

[...]

Dlatego zwezka w gazniku jest przed przepustnica.

J.

Data: 2011-12-22 13:24:00
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
zapomnia砮m 縠 w parownikach I gen. by砤 taks 秗ubka biegu ja硂wego - czyli sta砮 podawnie gazu.

Chyba sie mylisz - bez podcisnienia parownik nie mial prawa podawac gazu. To mi nawet na pierwszym przegladze sprawdzali.

bardzo by鎚o縠 縠 mi sie pomyli硂
w kazdym razie by硑 dwie 秗uby i ja je sobie wyobra縜m tak:

 wydatek=a*f(podci秐ienia)+b
- 秗uba "a"
- 秗uba "b"

ale m罂e by硂 tak:
wydatek=a*f(podci秐ienia)+b*f2(podci秐ienia)

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

no tak.
to mo縠 f2 mia砤 warto禼i 0 albo 1 ?

Przy czym akurat na jalowych obrotach problemu nie ma - podcisnienie jest duze. Potem cos kombinowali zeby go zastapic elektroniczna jednostka sprawdzajaca czy sie silnik kreci.

mo縩a by硂 mierzy napi阠ie akumulatora.

[...]

no wiesz jak by by砤 za to by do silnika lecia硂 100% LPG ;-) na idlu a wraz z jej otwarciem coraz mniej - czyli zupe硁ie odwrotnie ni powinno.
-czy na n>idle (uchylona przepustnica) potrzebna jest zw昕ka? - raczej nie.
k硂pot jest przy zmknietej - stad my秎 縠by da w昕yk z dyszk za przepustnic - ale wtedy najprawdopodobniej nie by硂by dostatecznego podci秐ienia na parowniku..

zreszt po co wymysla proch jeszcze raz ;-)))

Data: 2011-12-22 16:31:13
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Juz nie pamietam, ale byla jeszcze trzecia sruba - zaworek na wezu miedzy parownikiem.

A moze to byla wlasnie ta druga, a na starych parownikach byla tylko jedna dodatkowa ?

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.
no tak.
to mo縠 f2 mia砤 warto禼i 0 albo 1 ?

No wlasnie - jedna ze srub na parowniku moze regulowac czulosc tej blokady.

Przy czym akurat na jalowych obrotach problemu nie ma - podcisnienie jest duze. Potem cos kombinowali zeby go zastapic elektroniczna jednostka sprawdzajaca czy sie silnik kreci.

mo縩a by硂 mierzy napi阠ie akumulatora.

Zbyt niepewne. Walniesz w drzewo, silnik zgasnie i gaz ma byc zamkniety w pare sekund.

[...]

Potrzebna - to ciagle jest instalacja podcisnieniowa i podcisnienie zalezne od przeplywu jest potrzebne zeby podac wlasciwa ilosc gazu. Tak samo zreszta dziala gaznik i zwezka jest jego czescia - dopiero wtrysk to zmienia.

k硂pot jest przy zmknietej - stad my秎 縠by da w昕yk z dyszk za

Przy czym nawet przy zamknietej jest dodatkowy boczny kanal do doplywu powietrza.

przepustnic - ale wtedy najprawdopodobniej nie by硂by dostatecznego podci秐ienia na parowniku..

Dlatego byl dodatkowy waz z kolektora ssacego, ale on sluzyl IMO do "otworzenia parownika wlasnie".

J.

Data: 2011-12-22 18:56:58
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Juz nie pamietam, ale byla jeszcze trzecia sruba - zaworek na wezu
miedzy parownikiem.

A moze to byla wlasnie ta druga, a na starych parownikach byla tylko
jedna dodatkowa ?

tak, od艣wie偶y艂e艣 mi pami臋膰
艣ruba na w臋偶u do miksera (potem tam si臋 pojawi艂 silniczek krokowy (zwany z w艂oska attuatorem) + 1 艣ruba na parowniku zmieniaj膮ca jego czu艂o艣膰.

-czy na n>idle (uchylona przepustnica) potrzebna jest zw臋偶ka? - raczej
nie.

[...]

ha! przecie偶 ca艂y dolot jest jedn膮 wielk膮 zw臋偶k膮 i nawet jak nie ma za艂o偶onego LPG to w dolocie jest podci艣nienie.

k艂opot jest przy zmknietej - stad my艣l 偶eby da膰 w臋偶yk z dyszk膮 za

Przy czym nawet przy zamknietej jest dodatkowy boczny kanal do doplywu
powietrza.

no jest ale mikry, dlatego te偶 podci艣nienie ma艂e i potrzeba zrobienia zw臋偶ki 偶eby gaz wysysa膰.

Dlatego byl dodatkowy waz z kolektora ssacego, ale on sluzyl IMO do
"otworzenia parownika wlasnie".

podobno by艂, ale  ja w 偶adnej ze swoich instalek (1szt Igen i 2szt IIgen) tego bajeru nie mia艂em.
by艂 1 w膮偶.

Data: 2011-12-22 21:17:58
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Thu, 22 Dec 2011 18:56:58 +0100, nazgul wrote:

[...]

ha! przecie ca硑 dolot jest jedn wielk zw昕k i nawet jak nie ma za硂縪nego LPG to w dolocie jest podci秐ienie.

Bardzo niedu縠 i niestabilne.

Zreszt st眃 gazownicze patenty z przytykaniem, albo obracaniem ssaka
powietrza ty砮m/bokiem do kierunku wp硑wu powietrza, albo chowanie go w
dziwnych miejscach komory silnika.
Po to 縠by to podci秐ienie by硂 bardziej stabilne.

Bo bez tych patent體 bywa tak, 縠 instalacja wystrojona dobrze w warsztacie
zaczyna 縴 w砤snym 縴ciem podczas jazdy, w zale縩o禼i od pr阣ko禼i,
obrot體 albo si硑 i kirunku wiatru.

Drugi problem to to 縠 dolot bywa do舵 skomplikowany. Komory rezonansowe i
r罂ne dziwne kszta硉y maj眂e za zadanie generowanie (albo znoszenie) drga
- albo w celu zmniejszenia ha砤su, albo zwi阫szenia wydajno舵i.

To nie jest taki prosty przep硑w laminarny, tam si robi w陑硑 fali
stoj眂ej, przemieszczaj si w zale縩o禼i od parametr體 pracy silnika.

Data: 2011-12-22 21:51:39
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Thu, 22 Dec 2011 21:17:58 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

ha! przecie ca硑 dolot jest jedn wielk zw昕k i nawet jak nie ma za硂縪nego LPG to w dolocie jest podci秐ienie.

Bardzo niedu縠 i niestabilne.

Dlatego reduktor ma wieeeeeelk membran.

[...]

Nie, to po to, 縠 s durniami i nie wiedz co to ci秐ienie odniesienia.

Bo bez tych patent體 bywa tak, 縠 instalacja wystrojona dobrze w warsztacie
zaczyna 縴 w砤snym 縴ciem podczas jazdy, w zale縩o禼i od pr阣ko禼i,
obrot體 albo si硑 i kirunku wiatru.

琹e wystrojona. Ale kt髍y z tych durni體 o kompensacji s硑sza....

Drugi problem to to 縠 dolot bywa do舵 skomplikowany. Komory rezonansowe i
r罂ne dziwne kszta硉y maj眂e za zadanie generowanie (albo znoszenie) drga
- albo w celu zmniejszenia ha砤su, albo zwi阫szenia wydajno舵i.

Nie maj wielkiego znaczenia.
To nie jest taki prosty przep硑w laminarny, tam si robi w陑硑 fali
stoj眂ej, przemieszczaj si w zale縩o禼i od parametr體 pracy silnika.

Bez przesady. --

Data: 2011-12-22 20:32:27
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Thu, 22 Dec 2011 10:44:30 +0100, J.F napisa(a):

Chyba sie mylisz - bez podcisnienia parownik nie mial prawa podawac gazu. To mi nawet na pierwszym przegladze sprawdzali.

Mylisz si.
I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

Dlatego centralka po sekundzie odcina砤 elektrowaworem gaz. --

Data: 2011-12-23 03:48:50
Autor: MarcinJM
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-21 22:57, Tomasz Pyra pisze:
Jaka zw昕ka zawsze musi by, bo co musi wygenerowa podci秐ienie zale縩e
od przep硑wu powietrza

Rurka sama w sobie zaweza nieco swiatlo dolotu, poza tym reduktory maja bypass gazu, ktorym zawsze podawana jest pewna ilosc (regulowana) gazu.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-12-23 19:44:36
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Fri, 23 Dec 2011 03:48:50 +0100, MarcinJM napisa(a):

Rurka sama w sobie zaweza nieco swiatlo dolotu, poza tym reduktory maja bypass gazu, ktorym zawsze podawana jest pewna ilosc (regulowana) gazu.

Nie zawsze maj, niekiedy nie ma 縜dnego bypassu. Np. Landi Gas LE90.

Data: 2011-12-22 20:31:30
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:21:47 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

A takie kolanko jak sobie radzi硂 z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci秐ienia przed przpustnic?

Tak samo jak mikser. --

Data: 2011-12-20 21:01:39
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-20 20:34, Tomasz Pyra wrote:

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj 縠 za 3000z dostanie instalacje LPG tak 縠by mu
ma硂 gazu sz硂.

Za trzy tysie da si dobrze. Ale chyba za 縜dn kas nie da si tak, 縠by tyle samo pali i nie by硂 za ubogo;)

Shrek.

Data: 2011-12-20 21:12:29
Autor: Adam P砤szczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisa(a):

Za trzy tysie da si dobrze. Ale chyba za 縜dn kas nie da si tak, 縠by tyle samo pali i nie by硂 za ubogo;)

Da si - tylko trzeba liczy mas, a nie obj阾o舵 :D

Data: 2011-12-21 21:36:56
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomo禼i news:

Klient przychodzi z wizj 縠 za 3000z dostanie instalacje LPG tak 縠by mu
ma硂 gazu sz硂.

Ale klient przychodzi z wizj dlatego, 縠 mu gazownicy powiedzieli, i tyle to kosztuje.
Wi阠 kto winien?

P.S.
Dok砤danie turbo to takie samo druciarstwo.

Data: 2011-12-18 08:50:16
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
Iglo pisze:

A je秎i chodzi o k硂poty z gazem to z nastaniem ery sekwencji po k硂potach z
II gen. mo縩a powiedzie 縠 s bezawaryjne i bezobs硊gowe :-).

Ja mam inne spostrze縠nia. Bezobs硊gow to mia砮m II gen. Przy sekwencji nawet najlepszy gaz powoduje "zasyfianie si" instalacji. Serwis trzeba odwiedza cz甓ciej (koszty). Spadek mocy jest a spalanie nie mniejsze. Do tego dochodzi wi阫sza ilo舵 elektroniki kt髍a ju na benzynie nie radzi sobie sama ze sob (nowsze "fantastyczne" silniki) a co dopiero z gazem.
Kr髏ko m體i眂 nie op砤ca si. A w tej ca砮j imprezie przecie o koszty chodzi a nie o ide. Nie ma to jak o秏iozaworowy poczciwy silnik z gazem II gen.

Data: 2011-12-18 09:13:34
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 08:50, z wrote:
Iglo pisze:

[...]

Jak instalacja i samoch骴? Ja nie jestem w stanie zauwa縴 kiedy si z automatu z PB na gaz prze潮cza. Jak si gaz sko馽zy, to jest drobne szarpni阠ie, ale na benzynie wcale lepiej nie jedzie.

Shrek.

Data: 2011-12-18 10:44:28
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
z <zch280672@gazeta.pl> napisa(a):
Iglo pisze:

> [...]

Kr髏ko m體i眂 nie op砤ca si. A w tej ca砮j imprezie przecie o koszty chodzi a nie o ide. Nie ma to jak o秏iozaworowy poczciwy silnik z gazem II gen.

II gen nigdy nie mia砮m, przez k硂poty znajomych. Ci眊砮 regulacje, jakie
gwizdki w kolektorze, prze潮cznik jak od lampki.. Bazuj眂 na tych
do秝iadczeniach do潮czy砮m do grona zagazowanych dopiero jak instalacje
sekwencyjne sta硑 si dost阷ne. Na razie 75tys.km przejechane bezawaryjnie i
bez obs硊gi (przycisk centralki gazu dotkn背em raz, chcia砮m sprawdzi jak
awaryjnie odpala na gazie) nie licz眂 zmiany filtr體. Nie wnikam co si do
takiego stanu rzeczy przyczyni硂, czy to 縠 silnik "dobry do gazu" (na
kolektorze s fabryczne miejsca pod ko馽體ki wtryskiwaczy gazowych), warsztat
nie przypadkowy (na przegl眃 czeka si 2 tygodnie, instalacja gazu ze
strojeniem trwa 2 dni a nie 6 godzin i jazda). Do gazu podchodzi砮m jak do
ka縟ego zakupu, by przemy秎any i nie pochopny, bez zb阣nego oszcz阣zania i z
wcze秐iejszym poznaniem tematu. Na razie ta strategia mnie nie zawiod砤, czy
to chodzi o motoryzacj, fotografi czy g硊pie w阣ki na ryby.

Data: 2011-12-18 13:53:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U縴tkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jckg6b$96$1inews.gazeta.pl...
II gen nigdy nie mia砮m, przez k硂poty znajomych. Ci眊砮 regulacje, jakie
gwizdki w kolektorze, prze潮cznik jak od lampki..

jest tak samo jak z IV gen,. Jak kto za硂縴 tak jak powinno by za硂縪ne to dzia砤 i jest bezobs硊gowe. Nie ma jaki durnych map wtrysk體, kalibracji i ca砵 masy innych rzeczy.
Owszem IV gen. jest nowsza, lepsza - ale mimo wszystko bardziej wra縧iwa na niew砤禼iwy monta i z硑 dob髍 podzespo丑w.

Je秎i silnik jest na jednopunktowym wtrysku to nie ma potrzebu monta縴 IV gen. Byle p蠹niej jaki oszo硂m zamiast atutatora nie wkr阠a sruby.
Regulacji IIgen nigdy nie musialem robic, cokolwiek by sie nie dzia硂 z samochodem. To Ty decydujesz kiedy instalacja prze潮czy sie z PB na LPG i je秎i jeste swiadom tego co z czego wynika to mo縠sz latem jecha na gazie praktycznie od zaraz.

Z IV ju tak nie jest. Padnie Ci sonda, instalacja 'nauczy sie' bzdurnych warto禼i i wizyta na regulacji. Roz砤duje Ci sie akumulator i mo縠 czeka Cie regulacja itp. itd.

Nie przecenia砨ym wi阠 sekwencji i nie demonizowa II gen. Jedna i druga ma zalety i wady - a cech wsp髄n jest to, ze zeby zacz辨 oszcz阣zac i zapomnie o instalacji najpierw trzeba wyda tyle ile trzeba. Oszcz阣zanie na pocz眛ku ko馽zy sie p蠹niej biadoleniem na forach jakie to LPG to ZUO.

Mialem w 縴ciu wiele aut na gaz i narzeka砮m tylko wtedy, kiedy poprzedni w砤禼iciel oszcz阣za na za硂縠niu. Jednorazowa inwestycja razem z rozrz眃em i kilkoma innymi rzeczami jakie sie robi po zakupie i zapomina sie o instalacji gazowej.

Co do cz阺tego tankowania. C罂 - albo baga縩ik, albo LPG. Wyb髍 nale縴 do Ciebie. Najbardziej bezsensowny jest monta butli w miejscu ko砤 (je秎i nie wymagaj tego jakie konkretne przes砤nia typu samoch骴 ktory naprawde przewozi towary w baga縩iku).
Butla LPG musi by mo縧iwie du縜 a to niestety wymaga zmniejszenia baga縩ika o po硂we.
Kiedy do butli wchodzi 60-80litr體 problem zbyt cz阺tego tankowania znika.
Jak kto za硂縴 butle w ko硂, zwykle ma ona pojemno舵 40-60litr體 (czyli odpowiednio 32-48 litr體 gazu) nie dziwne jest, ze kto mo縠 potrzebowa tankowa 1-2 razy w tygodniu. Mnie osobi禼ie irytuje to najbardziej, wiec moje butle by硑 zawsze wielkie.
Wyj眛kiem jest teraz meganka dziewczyny. Miala za硂縪n butle w kole - nie zmieniam tego, bo auto pali <10litr體 LPG /100km, a pokonuje ok 700km miesi阠znie na dojazdy do pracy. Nie widze powodu nic zmienia. Pozosta砮 dystanse przeje縟zamy moim samochodem.

Data: 2011-12-18 21:23:19
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
Kuba (aka cita) pisze:

Z IV ju tak nie jest. Padnie Ci sonda, instalacja 'nauczy sie' bzdurnych warto禼i i wizyta na regulacji. Roz砤duje Ci sie akumulator i mo縠 czeka Cie regulacja itp. itd.

O takie w砤秐ie dodatkowe koszty mi si rozchodzi. Jako 縠 40 lat na karku to si ju zd笨y砮m "elektroniki" pod najr罂niejsz postaci "nau縴wa". Z ka縟ym rokiem mam do niej mniejsze zaufanie. Wi阫sze problemy z diagnozowaniem uszkodze (a mia硂 by wr阠z przeciwnie) Trzeba mie kosztowny osprz阾, oszcz阣zanie na materia砤ch i o zgrozo projektowanie tak 縠by tylko doci眊n辨 do ko馽a gwarancji.
Wiem 縠 elektronika u砤twia 縴cie ale mog砤by do jasnej... a tak nie wp硑wa na pojawianie si kolejnych siwych w硂s體 :-)

Data: 2011-12-18 17:33:15
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

P贸ki co jego cena stanowi艂a ok 50% ceny Pb.
Jak to sie zmieni (diametralnie) wtedy pogadamy. P贸ki co to tylko
proaganda.

a by艂o tak 偶e lpg by艂 3X ta艅szy od Pb na litrze.
czyli jest sporo gorzej.

Data: 2011-12-18 00:45:06
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sat, 17 Dec 2011 20:58:58 +0100, Myjk wrote:

Sat, 17 Dec 2011 19:48:18 +0100, Kuba (aka cita)
Ile razy to ju dziennikarze pr骲owali wywo砤 panike nadchodz眂ym za砤maniem rynku. P髃i co sie to nie sta硂 i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do g髍y, LPG te. R罂nica pozostaje +_ taka sama.

Par lat temu te nikt nie przypuszcza, 縠 diesel zr體na si z, a nawet
przeskoczy, PB. Pami阾aj, 縠 ceny reguluje rynek.

Nie ceny paliw, kt髍e w praktyce regulowane s przez rz眃, poniewa
wi阫szo舵 ich ceny to bezpo秗ednio podatki.

Stan rynku, jego konkurencyjno舵, czy nawet cena ropy na rynkach 秝iatowych
ma wp硑w raczej na t cz甓 ceny po przecinku.

Liczba przed przecinkiem, to polityka fiskalna pa駍twa, czyli rz眃.

Data: 2011-12-18 00:57:26
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sun, 18 Dec 2011 00:45:06 +0100, Tomasz Pyra
Nie ceny paliw, kt贸re w praktyce regulowane s膮 przez rz膮d, poniewa偶
wi臋kszo艣膰 ich ceny to bezpo艣rednio podatki.
Stan rynku, jego konkurencyjno艣膰, czy nawet cena ropy na rynkach 艣wiatowych
ma wp艂yw raczej na t膮 cz臋艣膰 ceny po przecinku.
Liczba przed przecinkiem, to polityka fiskalna pa艅stwa, czyli rz膮d.

Przepraszam, a co si臋 zmieni艂o w podatkach zawartych w paliwach od stycznia
2009 poza podniesieniem VATu z 22% do 23%? Przypomnie膰 Ci jaka cena by艂a
wtedy? 3,45 z艂 brutto za litr BP Ultimate Diesel -> http://kut.as/paliwo_m

Data: 2011-12-18 19:00:44
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 00:57, Myjk pisze:
[...]

robimy dzia艂anie:
cena_oil*kurs_usdpln/cena_pb
01/2009 = 40*3/3,45=40
12/2011 = 95*3,45/5,8=56

co艣 si臋 zmieni艂o
paliwo stosunkowo ta艅sze ;-)

Data: 2011-12-18 21:55:02
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 00:57:26 +0100, Myjk wrote:

[...]

Przepraszam, a co si zmieni硂 w podatkach zawartych w paliwach od stycznia
2009 poza podniesieniem VATu z 22% do 23%? Przypomnie Ci jaka cena by砤
wtedy? 3,45 z brutto za litr BP Ultimate Diesel -> http://kut.as/paliwo_m

No i w砤秐ie o tym m體i - przez te trzy lata o kt髍ych m體isz cena ropy
zd笨y砤 podskoczy ponad trzykrotnie (na dzie dzisiejszy jakie 2.5x), w
mi阣zy czasie wojny, kryzysy, kursy walut robi眂e cuda, a zmiana ceny na
stacji z 3.45z na jakie 5.5z obecnie - jednak  niewiele.

A teraz jak w por體naniu z tym wygl眃a wp硑w polityki rz眃u na ceny paliw?
Taka np. Bia硂ru - te same 秝iatowe rynki, ta sama ropa naftowa, a na
stacji tankujesz dzi za oko硂 2.20z (i nadal kaszenka do tego nie
dop砤ca).
Jak si nie podoba Bia硂ru, no to USA - dzi 3.30$/gal, czyli oko硂 3z/l
Unia Europejska - Teneryfa i 4.10z/l (jakie 2 miesi眂e temu).

Data: 2011-12-18 22:03:02
Autor: Marek Dyjor
po dieslu teraz gaz ...
Myjk wrote:
[...]

jakby regulowa艂 rynek to diesel by艂by ta艅szy od benzyny jako produkt s艂abiej przetworzony.

Niestety ale kto艣 postanowi艂 zarobi膰 na dieslu...

Data: 2011-12-19 08:01:35
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
 regulowa艂 rynek to diesel by艂by ta艅szy od benzyny jako produkt s艂abiej
przetworzony.

Niestety ale kto艣 postanowi艂 zarobi膰 na dieslu...

ee s艂abiej?
ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

ale mo偶e oni specjalnie diesla szykanuj膮???
w kazdym razie na pewno zu偶ywaj膮 go mniej (%) ni偶 np. u nas.

Data: 2011-12-19 08:12:03
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
aha zjed藕 na d贸艂 tej stronki
jest rozbicie ceny na sk艂adniki.
por贸wnaj  "refining" dla ON i Pb.

Data: 2011-12-19 08:21:20
Autor: AZ
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19, PM <xpm@wp.pl> wrote:

ee s艂abiej?
ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

ale mo偶e oni specjalnie diesla szykanuj膮???
w kazdym razie na pewno zu偶ywaj膮 go mniej (%) ni偶 np. u nas.

A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

Swoja droga fajne jest to: Taxes 12-13%...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-19 09:57:57
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

skoro praktycznie wszystkie "cywilne" samochody s膮 na Pb to nie ma si艂y 偶eby by艂o wieksze zuzycie ON (procent do Pb)
z do艣wiadczenia powiem ze ON nawet nie na ka偶dej stacji jest.

Data: 2011-12-19 10:43:04
Autor: Bydl
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 07:01:35 +0000, "PM" <xpm@wp.pl> said:

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wi阠ej ni benzyna.

ale mo縠 oni specjalnie diesla szykanuj???

Tak i to ma sens.

w kazdym razie na pewno zu縴waj go mniej (%) ni np. u nas.

Ale zu縴cie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc, by popyt odbija si隊na cenie.

--
Bydl

Data: 2011-12-19 11:00:27
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wi阠ej ni benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

ale mo縠 oni specjalnie diesla szykanuj???

Tak i to ma sens.

Tak?
niez砮 szykany - 1pkt procentowy.

w kazdym razie na pewno zu縴waj go mniej (%) ni np. u nas.

Ale zu縴cie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc, by popyt odbija si na cenie.

to w ko馽u szykanuj ,czy chc (kto) 縠by by tani?

Data: 2011-12-19 18:32:17
Autor: Bydl
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 10:00:27 +0000, "PM" <xpm@wp.pl> said:

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wi阠ej ni benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

Tak jest w USA.

ale mo縠 oni specjalnie diesla szykanuj???

Tak i to ma sens.

Tak?
niez砮 szykany - 1pkt procentowy.

No i?
Jest dro縠j i to celowo.

w kazdym razie na pewno zu縴waj go mniej (%) ni np. u nas.

Ale zu縴cie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc, by popyt odbija si na cenie.

to w ko馽u szykanuj ,czy chc (kto) 縠by by tani?

Nie chc, by popyt wp硑wa碃na cen, wi阠 trzymaj j wysok i fluktuacji nie ma.
A ta odbi砤by si隊na gospodarce.
Wiem, pewnie nazwiesz ich w duchu debilami, ale u nich to dzia砤.

--
Bydl

Data: 2011-12-19 18:53:27
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wi臋cej ni偶 benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

Tak jest w USA.

czyli dla Polak贸w/europejczyk贸w (dyskusja by艂a o cenach w Polsce) jak zwykle???

ale mo偶e oni specjalnie diesla szykanuj膮???

Tak i to ma sens.

Tak?
niez艂e szykany - 1pkt procentowy.

No i?
Jest dro偶ej i to celowo.

tak wiem, 偶e jeste艣 uparty. ;-)

to w ko艅cu szykanuj膮 ,czy chc膮 (kto) 偶eby by艂 tani? (ON)

Nie chc膮, by popyt wp艂ywa艂 na cen臋, wi臋c trzymaj膮 j膮 wysok膮 i fluktuacji
nie ma.
A ta odbi艂aby si臋 na gospodarce.
Wiem, pewnie nazwiesz ich w duchu debilami, ale u nich to dzia艂a.

ogarnij si臋
w jaki spos贸b "trzymaj膮 j膮 wysok膮" ? - podatkiem o 1% wy偶szym od Pb ???? i og贸lnie rz臋du kilkunastu %.
w Polsce nierz膮d pociesza nabywc贸w, 偶e mog膮 si臋 CIESZY膯 stabilnymi cenami paliw (dzi臋ki akcyzie).
wi臋c twoja wypowied藕 nijak si臋 ma do USA.

Data: 2011-12-18 22:17:47
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 18:37:51 +0100, michu napisa(a):
http://biznes.interia.pl/news/ten-podatek-zabije-rynek-lpg-bedzie-drozej-nawet-o,1735752

Bo to tak prawde mowiac nie ma sensu: trzeba sobie "popsuc auto" zeby
zyskac prawo do ulgi podatkowej ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

A napedow roznych przybywa - kiedys beda liczyli wedle taksometru albo
viatolla, i gaz sie tez skonczy :-)

J.

Data: 2011-12-18 22:47:42
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 22:17:47 +0100, J.F. wrote:

[...]

Bo ni縮za akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obni縠nie akcyzy dla
tankuj眂ych r罂owe samochody...

I dyskusje by by硑 prawie te same:
- gdzie w DC mi przemaluj auto na r罂owo 縠by nie rdzewia硂?
- ale wiocha je糳zi r罂owym samochodem
- r罂owe jest trendy
- kupi/sprzedam auto - r罂owe
- kt髍e z nowych aut dost阷ne s w r罂owym kolorze?
- przemalowanie aut na r罂owo, a uznawanie gwarancji na blachy przez
serwisy

Data: 2011-12-19 08:06:43
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

Bo to tak prawde mowiac nie ma sensu: trzeba sobie "popsuc auto" zeby
zyskac prawo do ulgi podatkowej ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

logika jest taka, 縠
wyciskamy kask na przegl眃ach (ma硂)
wpuszczamy kase kierowc體 do gospodarki via gazownicy
reszt 禼i眊amy akcyz

Bo ni縮za akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obni縠nie akcyzy dla
tankuj眂ych r罂owe samochody...

na poczatek - podatki wog髄e to z硂.
ni縮za akcyza ma sens bo zach阠a si do kupowania niepotrzebnego produktu.

btw. r髗owego
by砤 chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochod體.

Data: 2011-12-19 09:55:11
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "PM"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jcmnqj$erm$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Tak czy inaczej - jesli kierowcy to instaluja, to znaczy ze sciagamy mniej :-)

Bo ni縮za akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obni縠nie akcyzy dla
tankuj眂ych r罂owe samochody...
na poczatek - podatki wog髄e to z硂.

No nie - byc musza.
Chce sie miec dobre drogi i autostrady ..

ni縮za akcyza ma sens bo zach阠a si do kupowania niepotrzebnego produktu.
btw. r髗owego

Zakladajac ze mamy jakis sens w promowaniu rozowych samochodow.

by砤 chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochod體.

Ale mogla byc uzasadniona.

J.

Data: 2011-12-19 10:15:01
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
Tak czy inaczej - jesli kierowcy to instaluja, to znaczy ze sciagamy mniej :-)

niekoniecznie
jak intel sprzedaje celerona taniej ni pentium
to zagospodarowuje klient體 kt髍ych na pentium nie by硂 sta i kupiliby.... rower i peda硂wali bez akcyzy ;-)

[...]

i co? p砤cisz i masz? ;-)))
Mo縠 powinny by drogi prywatne jedziesz-> p砤cisz, nie jedziesz ->nie p砤cisz (albo p砤cisz abonamet i jedziesz taniej)
taaak "nigdzie na 秝iecie tak nie ma..."

by砤 chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochod體.

Ale mogla byc uzasadniona.

tak samo jak promowanie gazu
gaz i tak si sam robi przy produkcji benzyn
wiec trzeba go gdzies upcha po dobrej cenie
z wiadomych*  wzgled體 nie mo縩a dowali tak wysokiej akcyzy na gaz grzewczy, jak dla bur縰j體 kt髍ych sta na w砤sny samoch骴

*wiadomycyh dla socjalist體.

Data: 2011-12-21 01:51:29
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Mon, 19 Dec 2011 10:15:01 +0100, PM napisa(a):
[...]

Place i mam. No, drogi to takie sobie, ale na autostrady nie moge narzekac
- w jedna trone 250km, w druga skolko ugodno, a nawet w trzecie i czwarta
mam kawalek :-)

Mo縠 powinny by drogi prywatne jedziesz-> p砤cisz, nie jedziesz ->nie p砤cisz (albo p砤cisz abonamet i jedziesz taniej)
taaak "nigdzie na 秝iecie tak nie ma..."

tak calkiem nigdzie to znow nie, ale byloby to cokolwiek uciazliwe.

by砤 chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochod體.
Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.

gaz i tak si sam robi przy produkcji benzyn
wiec trzeba go gdzies upcha po dobrej cenie
z wiadomych*  wzgled體 nie mo縩a dowali tak wysokiej akcyzy na gaz grzewczy, jak dla bur縰j體 kt髍ych sta na w砤sny samoch骴

Ale benzyna to produkt uboczny przy produkcji gazu, nie moze byc tansza ?
:-)

J.

Data: 2011-12-21 08:19:14
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

[...]

ciekawe ile si p砤ci w Chinach
albo wprost przeciwnie w USA (podatek w paliwie 12% + podatki ichni vat oko硂 10%+ dochodowy ze 7%)
i maj i je縟z.
jednym s硂wem mamy niewsp髄miernie ma硂 do 禼i眊anej kasy.

Mo縠 powinny by drogi prywatne jedziesz-> p砤cisz, nie jedziesz ->nie
p砤cisz (albo p砤cisz abonamet i jedziesz taniej)

(...) ale byloby to cokolwiek uciazliwe.

ja tam jestem jestem niepoprwanym zwolennikiem prywatnego
np taki prywatny busik wieliczka-krak體 jedzie co kilka minut, p砤ce 2z.
por體naj do pa駍twowego PKP i PKS.
i wcale nie jest uci笨liwe 縠 sa r罂ne busiki.
Sieci kom髍kowe t昕 si mi阣zy soba dogaduja i mo縠sz dzwonic np z orange do plusa, a nawet do T-mobila.
wiec z pewno禼ia m骻砨y wykupi (w jeszcze innej firmie)

Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.

mniej mniej ;-)

[...]

Jak warsztaty b阣 montowa硑 uk砤dy paliwowe na Pb w samochodach fabrycznie ich pozbawionych to powy縮ze b阣zie prawd.
Kto wie mo縠 kiedy b阣zie si przerabia硂 samochody elektryczne na spalinowe ;-).

Data: 2011-12-21 12:41:22
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
U縴tkownik "PM"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jcs1ad$53u$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Zalezy. Dawno temu na drogi szlo 30% wplywow z akcyzy od paliw.
Drogi dziurawe, 70% pieniedzy gdzies znika, plus 22% vat  - wk*, ale sobie przypominalem - chlopie, jezdzisz na gaz, placisz tylko 1/3 akcyzy z benzyny , masz dokladnie to za co zaplaciles :-)

Teraz to cholera wie ile sie na te drogi wydaje, rzekomo nawet wiecej niz wplywy z akcyzy - bo unia doplaca.

[...]

No coz, moge porownac do miejskiego tramwaju czy autobusu, gdzie place 2.40 .... od jednego przystanku do chyba 20km jak mam szczescie. A na miesiecznym jeszcze taniej. Przy czym komunikacja we wrocku sie troche sprywatyzowala.

i wcale nie jest uci笨liwe 縠 sa r罂ne busiki.
Sieci kom髍kowe t昕 si mi阣zy soba dogaduja i mo縠sz dzwonic np z orange do plusa, a nawet do T-mobila.
wiec z pewno禼ia m骻砨y wykupi (w jeszcze innej firmie)

Moze bym i mogl, a moze nie - pamietasz ile lat byles na centertela skazany, a potem tylko na dwie GSM ?
Drogi sie buduje dlugo, miejsca nie ma, a poki nie ma drugiej ... wolny rynek, 50 zl za przejazd :-)
No i co - kasa co 5 km ?

A z telefonami ... owszem, sie dogadaly, Plus bral ze 2 zl/min od innych operatorow za przychodzace do swojej sieci, inni operatorzy tez, co oczywiscie owocowalo tym ze taryfy "no nie mozemy brac mniej niz sami placimy".
Nie wiem czy pochwalac czy ganic - ale Strezynska obnizyla te stawki do ~14 gr.

by砤 chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochod體.
Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.
mniej mniej ;-)

No, bardziej zauwazalny pojazd i moze ma mniej wypadkow, nawet jak wymusza pierwszenstwo.
Co prawda teraz nikt o to nie pyta, wiec moze i masz racje ze mniej ..

[...]

No ba - maly generatorek i auto z zasiegu 100km ma 5000 :-)

J.

Data: 2011-12-21 13:44:19
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
[...]

uchwyci砮 sedno
wi阠ej si wydaje bo unia dop砤ca
tyle, 縠 za wi阠ej robi si mniej.

[...]

czyli 20% dro縠j.

ja mam 2z za 15 minut czyli np za 10km jak 糽e p骿dzie.
a komunikacja miejska jest dotowana
czyli p砤ce 2 razy, za bilet i w podatku.

[...]

na PRL jestem skazany jakie 65lat bo tego co jest to chyba wolnym rynkiem si nie da nazwa.
zreszt GSM to te koncesje - z硑 przyk砤d da砮m ;-)

Drogi sie buduje dlugo, miejsca nie ma, a poki nie ma drugiej ... wolny rynek, 50 zl za przejazd :-)
No i co - kasa co 5 km ?

winietka.
albo viatoll ;-)

po dieslu teraz gaz ...