po dieslu teraz gaz ...

Data: 2011-12-17 19:48:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

Użytkownik "michu" <geisler1@o2.pl> napisał w wiadomości news:jcik1d$s3q$1news.task.gda.pl...
http://biznes.interia.pl/news/ten-podatek-zabije-rynek-lpg-bedzie-drozej-nawet-o,1735752

pitu pitu.

Ile razy to już dziennikarze próbowali wywołać panike nadchodzącym załamaniem rynku. Póki co sie to nie stało i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do góry, LPG też. Różnica pozostaje +_ taka sama.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-17 20:58:58
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sat, 17 Dec 2011 19:48:18 +0100, Kuba (aka cita)
Ile razy to już dziennikarze próbowali wywołać panike nadchodzącym załamaniem rynku. Póki co sie to nie stało i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do góry, LPG też. Różnica pozostaje +_ taka sama.

Parę lat temu też nikt nie przypuszczał, że diesel zrówna się z, a nawet
przeskoczy, PB. Pamiętaj, że ceny reguluje rynek. Jak dużo osób się
przesiądzie na LPG, to gaz też pójdzie w górę.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Data: 2011-12-17 21:19:30
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:14slqw6r577ox.dlgmyjk.org...
[...]

te same pare lat temu, o pare lat temu rok później, i pare lat temu dwa lata później i 2 lata temu, i rok temu i w tym roku - ciągle słysze to samo. LPG przestanie sie opłącac bo podrożeje.

Póki co jego cena stanowiła ok 50% ceny Pb.
Jak to sie zmieni (diametralnie) wtedy pogadamy. Póki co to tylko proaganda.

A co diesla. Może i nikt nie przypuszczał, a może przypuszczał. Nie zmienia to faktu, ze przeciętny diesel i w porównaniu do przeciętnej benzyny o podobnej mocy spala mniej.
Poza tym ma inną charakterystyke pracy. Póki co nie wróże jakiegoś mega załamania na rynku sprzedaży samochodów z silnikiem diesla. Takoż i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie będzie.

Data: 2011-12-17 21:57:41
Autor: Bydlê
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 20:19:30 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

Póki co

Paka szto?

 nie wró¿e jakiego¶ mega za³amania na rynku sprzeda¿y samochodów z silnikiem diesla.

To bez znaczenia.
Wa¿niejsze jest to, do czego u¿ywa siê ropy.
I dlaczego wszystko dro¿eje z tego powodu.

 Tako¿ i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie bêdzie.

Ciep³a zima sprzyja zagazowanym.
:)

--
Bydlê

Data: 2011-12-17 22:12:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U¿ytkownik "Bydlê" <pan.bydle@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcivo5$72l$1inews.gazeta.pl...
 nie wró¿e jakiego¶ mega za³amania na rynku sprzeda¿y samochodów z silnikiem diesla.

To bez znaczenia.
Wa¿niejsze jest to, do czego u¿ywa siê ropy.
I dlaczego wszystko dro¿eje z tego powodu.

tru

 Tako¿ i w instalacjach LPG wielkich zmian narazie nie bêdzie.

Ciep³a zima sprzyja zagazowanym.
:)

te¿ tru, choæ generalnie samochody z LPG odpalaj± i tak na benzynie, a prze³±czaj± sie na gaz kiedy ch³odziwo silnika osi±gnie zadan± temperature (zwykle ustawialne w zakresie 30 do kilkadziesi±t stopni celc.), wiec mrozy nie powinny byæ im straszne...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

U¿ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40z³

Data: 2011-12-17 23:54:35
Autor: Bydlê
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 21:12:31 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Pamiêtam, ¿e zawsze z nadej¶ciem zimy (mrozów) ceny gazu znacz±co przyrasta³y.
T³umaczono to zwiêkszonym popytem na gaz do ogrzewania domków.
:)

Teraz cena LPG nie wzros³a ponad zwy¿kê cen wszystkich paliw.

--
Bydlê

Data: 2011-12-18 13:39:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U¿ytkownik "Bydlê" <pan.bydle@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcj6jb$rf1$1inews.gazeta.pl...

[...]

chodzi o to, ze tak jak ON tak i LPG jest letni i zimowy.
ny jest Na zime zmienia sie proporcja mieszanki propanu i butanu. Nie pamiêtam który jest który, ale jeden jest zdecydowanie dro¿szy od drugiego i to ten wlasnie na zime dodawany jest w wiêkszej dawce.

Data: 2011-12-18 17:11:44
Autor: Bydlê
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 12:39:22 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

OK, ale zwy¿ki ponad zwy¿ki cen innych paliw nie ma, a w mro¼ne zimy by³y.

--
Bydlê

Data: 2011-12-17 22:12:43
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydlê napisa³(a):

Ciep³a zima sprzyja zagazowanym.

Mo¿esz rozwin±æ?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-17 22:49:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:17iata5pjvcq2$.dlgrower.power.pl...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydlê napisa³(a):

Ciep³a zima sprzyja zagazowanym.

Mo¿esz rozwin±æ?

tylko w kontekscie mniejszego zu¿ycia Pb podczas rozgrzewania silnika.

Data: 2011-12-18 08:57:22
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-17 22:12, MadMan wrote:
Dnia Sat, 17 Dec 2011 21:57:41 +0100, Bydlê napisa³(a):

Ciep³a zima sprzyja zagazowanym.

Mo¿esz rozwin±æ?

Zwykle w zimê cena gazu ros³a.

Shrek.

Data: 2011-12-18 01:02:28
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sat, 17 Dec 2011 21:19:30 +0100, Kuba (aka cita)
te same pare lat temu, o pare lat temu rok później, i pare lat temu dwa lata później i 2 lata temu, i rok temu i w tym roku - ciągle słysze to samo. LPG przestanie sie opłącac bo podrożeje.

Cóż, nadal w PL odprawia się druciarstwo z instalacjami gazowymi (i nie
tylko), stąd sporo z nimi kłopotów. Dobre i dobrze założone instalacje są
drogie, co za tym idzie rzadko zakładane. Ponadto, jazda na LPG jest
upierdliwa, bo trzeba często tankować toteż wielu się zastanowi zanim
zmieni. Ja kupiłem Diesla, bo przejeżdżam na baku blisko 700km w mieście,
nie żałując wcale gazu. --

Data: 2011-12-18 07:23:22
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisa³(a):
[...]

Uprawia siê druciarstwo bo klient tego chce.  Pó³tora roku temu za przyzwoit±
instalacjê do silnika 1.8 na³adowanego elektronik± w miarê przyzwoita
instalacja kosztowa³a trochê powy¿ej 3 kz³. A "da³o siê" za minimalnie ponad
2kz³. Ludzie nie potrafi± siê nauczyæ ,¿e biednego nie staæ na tanie rzeczy..
A je¶li chodzi o k³opoty z gazem to z nastaniem ery sekwencji po k³opotach z
II gen. mo¿na powiedzieæ ¿e s± bezawaryjne i bezobs³ugowe :-).
Co do zasiêgu - có¿ to jest minus tego paliwa. Zw³aszcza ¿e wszyscy zak³adaj±
butlê w miejsce po kole zapasowym, zbiornik jest niewielki. Teoretycznie po
za³o¿eniu LPG zasiêg pojazdu wzrasta - ³±cz±c LPG z benzyn±. Nikt tego nie
robi by maksymalnie zwiêkszyæ oszczêdno¶ci, co jest oczywiste. O ile zasiêg
400km przy je¼dzie miejskiej nie jest upierdliwo¶ci± o tyle przy codziennym
doje¿d¿aniu do pracy przez pó³ roku 180km w obie strony my¶la³em ¿e mnie szlag
trafi. A z panem tankuj±cym to co drugi dzieñ koñczyli¶my poprzednim razem nie
skoñczone rozmowy :-).
Mimo tych wszystkich wad nie ma co ukrywaæ, /bije siê w piersi - nie liczy³em/
LPG to teraz najtañsza jazda.. Zw³aszcza dla tych, którym siê instalacja
zamortyzowa³a. Jest dla wielu ludzi ratunkiem by w ogóle je¼dziæ.   --

Data: 2011-12-18 08:32:12
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jck4d9$sn0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne, normalnie ¿±da badziewnej instalacji przystawiaj±c karabin do skroni.

[...]

Widaæ niektórzy co innego odbieraj± jako bezawaryjno¶æ i bezobs³ugowo¶æ.
Jak dla mnie juz bardziej bezawaryjny i bezobs³ugowy potrafi byæ chiñski skuter.

Data: 2011-12-18 09:11:40
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 08:32, Cavallino wrote:

Widaæ niektórzy co innego odbieraj± jako bezawaryjno¶æ i bezobs³ugowo¶æ.
Jak dla mnie juz bardziej bezawaryjny i bezobs³ugowy potrafi byæ chiñski
skuter.

Nieprawda. Sekwencja dobrze za³o¿ono jest bezobs³ugowa - trzeba wymieniæ filtr, zrobiæ raz na rok przegl±d (chocia¿ nigdy tak naprawdê nic nie poprawaili) i tankowaæ - wszystko. Jak siê nie ma hydraulicznego kasowania luzów, to zawory czê¶ciej podregulowaæ.

Minusem jest wo¿enie ko³a w baga¿niku i 250PLN wiêcej na przegl±dy i filtry, oraz ¿e po mie¶cie trzeba raz w tygodniu tankowaæ.

Shrek.

Data: 2011-12-18 09:20:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jck77t$54r$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 08:32, Cavallino wrote:

[...]

Chyba ¿e akurat siê psuje, bo jest kiepska.
A na to ju¿ user nie ma wp³ywu.

Na tej samej zasadzie wszystko co siê nie zepsuje, mimo ¿e w innej wersji siê psuje, jest bezobs³ugowe.
Niestety, brak powtarzalno¶ci instalacji oznacza ¿e to druciarstwo, a nie powa¿na alternatywa.

Data: 2011-12-18 10:31:38
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):
>Sekwencja dobrze za³o¿ono jest bezobs³ugowa

Chyba ¿e akurat siê psuje, bo jest kiepska.
A na to ju¿ user nie ma wp³ywu.
 Ma wp³yw przy wyborze instalacji, wyborze warsztatu. Wybiera kiepsko to i ma
kiepsko. --

Data: 2011-12-18 14:24:07
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jckfea$r5r$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):

>Sekwencja dobrze za³o¿ono jest bezobs³ugowa

Chyba ¿e akurat siê psuje, bo jest kiepska.
A na to ju¿ user nie ma wp³ywu.

Ma wp³yw przy wyborze instalacji,

Nie ma, bo nie on wybiera.

wyborze warsztatu. Wybiera kiepsko to i ma
kiepsko.

Jak bêdziesz mia³ listê co znaczy kiepsko, a co znaczy niekiepsko, czyli co gwarantuje pewno¶æ instalacji, to takie pierdzielenie bêdzie co¶ warte.
Ja nie mam sobie nic do zarzucenia przy wyborze, a efekt by³ fatalny.

Data: 2011-12-18 11:34:37
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 09:20, Cavallino wrote:

Sekwencja dobrze za³o¿ono jest bezobs³ugowa

Chyba ¿e akurat siê psuje, bo jest kiepska.
A na to ju¿ user nie ma wp³ywu.

Ma. Nikt pod broni± do zak³adania kiepskiej nie zmusza. Odpalasz googla i znajdujesz polecany warsztat, podzespo³y, które sprawdzaj± siê akurat w twoim samochodzie - jedziesz p³acisz za us³ugê i zapominasz o sprawie.

Niestety, brak powtarzalno¶ci instalacji oznacza ¿e to druciarstwo, a
nie powa¿na alternatywa.

Jak wy¿ej. Polecam fora danej marki. Jak kto¶ sobie wyrobi dobr± opiniê to stara siê jej nie utraciæ.

Zarówno mechanior jak i gazownik nie s± najtañsi (choæ nie s± te¿ drodzy 120% najtañszego) ale ani ja, ani nikt z forum z nimi problemów nie mia³.

Shrek.

Data: 2011-12-18 14:25:40
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jckfjt$rp5$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 09:20, Cavallino wrote:

[...]

LOL !!!1
Ja mam znajdowaæ podzespo³y?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpisów w necie?

I co jeszcze?

To ma byæ rozwi±zanie dla klientów a nie doktorów z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli³y Ci siê funkcje klienta i sprzedawcy.

Data: 2011-12-18 14:41:08
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):
To ma byæ rozwi±zanie dla klientów a nie doktorów z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli³y Ci siê funkcje klienta i sprzedawcy.

Racja, ale ¶wiat nie jest idealny. Uwa¿am ,¿e cz³owiek choæ trochê obeznany w
internecie w parê godzin dowie siê informacji, które wystarcz± by nie by³o
k³opotów. A parê konkretnych pytañ demaskuje gazownika-paproka w 5 minut.
Uwa¿am ,¿e ten wysi³ek jest wart, zw³aszcza, ¿e instalacja przynosi wymierne
korzy¶ci przez wiele tysiêcy km. Je¿eli uwa¿asz, ¿e poziom obs³ugi Ciê nie
satysfakcjonuje bo chcia³bym przyjechaæ gdziekolwiek i komukolwiek powiedzieæ
"chcê gaz" i cieszyæ siê oszczêdno¶ciami i bezawaryjn± jazd± to jest
rzeczywi¶cie ciê¿ko. Niestety u nas wszelakie us³ugi stoj± na niskim poziomie
i trzeba sobie radziæ inwestuj±c w³asn± wiedz±. Jak sobie nie radzisz
pozostaje p³aciæ za PB i cieszyæ siê, ¿e siê nie ma gazu co siê psuje.

Data: 2011-12-18 15:46:25
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcku24$dhn$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):

To ma byæ rozwi±zanie dla klientów a nie doktorów z gazownictwa.
Zdecydowanie pomyli³y Ci siê funkcje klienta i sprzedawcy.

Racja, ale ¶wiat nie jest idealny.

No w³a¶nie.
I dlatego lpg to druciarstwo a nie technologia.
Wyj±tek - dla doktorantów gazowniczych.

Uwa¿am ,¿e cz³owiek choæ trochê obeznany w
internecie w parê godzin dowie siê informacji, które wystarcz± by nie by³o
k³opotów. A parê konkretnych pytañ demaskuje gazownika-paproka w 5 minut.

Tyle ¿e gazownik-niepaprok dok³adnie równe NIC Ci nie gwarantuje, tak by³o w moim przypadku.
W³o¿y³ inn± instalacjê ni¿ instalowa³ rok wcze¶niej w samochodzie s±siada z identycznym silnikiem i ju¿ by³y k³opoty.
Nie by³a odporna na cewki Sagem instalowane przez Renault do badziewia produkowanego przez ten koncern, które po prostu pali³y centralkê tej instalacji.

Data: 2011-12-18 14:43:59
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):
Ja mam znajdowaæ podzespo³y?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpisów w necie?

Pewnie, ¿e nie. Gaz to zuuooo i internet te¿ to z³oooo :-). A pani w sklepie
jak powiesz "chce pieczywo na MOJE ¶niadanie" ma ci podaæ bochenek
"staropolskiego" i  5 bu³ek jak sobie wymarzy³e¶. Ehmm.

Data: 2011-12-18 15:49:47
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcku7f$e4k$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):

Ja mam znajdowaæ podzespo³y?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpisów w necie?

Pewnie, ¿e nie.

No my¶lê.
Bo to, ¿e komu¶ dana instalacja siê sprawuje dobrze, jeszcze wcale nie gwarantuje, ¿e tak samo bêdzie w Twoim aucie.
Wiêcej - nie ¶wiadczy dok³adnie o niczy,.
Przyk³ad - s±siad mia³ w 1.6 16V cewki Denso i instalacja dzia³a³a bez zarzutu przez bodaj¿e 6 lat, ja mia³em ten sam silnik w zbyt nowym aucie i Renault poczêstowa³o mnie Sagemami - i instalacja nie dzia³a³a prawid³owo.

Gazownik ten sam, ponoæ ca³kiem niez³y, a dany przypadek trafi³ mu siê po raz pierwszy, jego wina w tym pewnie ¿adna, po prostu instalacja by³a zbyt s³abo zabezpieczona IMO.

Data: 2011-12-18 17:42:36
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

LOL !!!1
Ja mam znajdowaæ podzespo³y?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpisów w necie?

I co jeszcze?

A jak kupujesz telewizor to wchodzisz do sklepu i prosisz "du¿y p³aski"?

Tak samo tu - u mnie by³o tak, ¿e w necie wisi na jakich gratach moje auto dobrze je¼dzi, gdzie warto zak³adaæ, pojecha³em, zaproponowali dok³adnie to, zapisa³em siê na za miesi±c (bo terminów nie by³o wcze¶niej - dobry znak), odda³em auto rano, odebra³em nastêpnego dni i po zawodach.

Je¼dzi, kilku paxów co to gadaj±, ¿e gaz to zuooo siê nie zorientowa³o, ¿e zagazowa³em;)

Shrek.

Data: 2011-12-18 20:58:57
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcl55r$a1n$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

LOL !!!1
Ja mam znajdowaæ podzespo³y?
A na jakiej podstawie, przypadkowych wpisów w necie?

I co jeszcze?

A jak kupujesz telewizor to wchodzisz do sklepu i prosisz "du¿y p³aski"?

Jest pewna ró¿nica, nie ka¿esz mi analizowaæ sk³adu jego obudowy, marki zastosowanych pamiêci, procesorów itd.
Chyba ¿e ka¿esz? ;-)

Data: 2011-12-18 21:19:41
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 20:58, Cavallino wrote:

[...]

Nie, ale jak ja kupowa³em projektor, to jednak trochê o nim wcze¶niej poczyta³em. Dwie godziny w necie i do dzi¶ jestem zadowolony.

Jakbym nie poczyta³, to bym kupi³ dro¿szy i bardziej gówniany (do akurat tych zastosowañ). I raczej nie wymy¶li³bym na tej podstawie, ¿e projektory to druciarstwo.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:26:59
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jclhss$md9$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 20:58, Cavallino wrote:

[...]

A to dziêki.
Wiêc na jakiej zasadzie ka¿esz mi analizowaæ elementy zamontowane w moim samochodzie?
To robota dla kogo¶ kto go produkuje.

ale jak ja kupowa³em projektor, to jednak trochê o nim wcze¶niej poczyta³em. Dwie godziny w necie i do dzi¶ jestem zadowolony.

A jaki masz?
Bo te¿ siê przymierzam, ale widzê ¿e ¿aden moich wymogów nie spe³nia.
Tzn. nie ma dobrej ceny, 3D takiego jak tv (czyli bez dziwnych konwerterów) i dzia³aj±cego na pasywnych okularach.
Ponoæ LG ma co¶ takiego w przysz³ym roku wypu¶ciæ, ale pewnie w cenie dobrej to toto nie bêdzie.

Jakbym nie poczyta³, to bym kupi³ dro¿szy i bardziej gówniany (do akurat tych zastosowañ). I raczej nie wymy¶li³bym na tej podstawie, ¿e projektory to druciarstwo.

A ja bym wymy¶li³, bo w³a¶nie obecne projektory 3d to druciarstwo, skoro do 3d wymagaj± zamontowania po drodze dodatkowych druciarskich patentów (konwerterów).
Te¿ poczyta³em dwie godziny. ;-)

Data: 2011-12-18 21:48:56
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:26, Cavallino wrote:

[...]

No ale jak wejdziesz do sklepu i poprosisz o telewizor du¿y p³aski i tani, to potem bêdziesz na grupie wrzszcza³, ¿e LCD to druciarstwo, bo dali ci z jednym HDMI, albo i bez?

ale jak ja kupowa³em projektor, to jednak trochê o nim wcze¶niej
poczyta³em. Dwie godziny w necie i do dzi¶ jestem zadowolony.

A jaki masz?

Benq w500 - teraz ju¿ przestarza³y, ale dalej dzia³a. Co mogê ci poradziæ, to nie idz w du¿o lumenów, a zaoszczêdzon± kasê przeznacz na rolety. Do kina domowego, to i tak okna trzeba zas³oniæ, a w eko u mnie ³adniejszy obraz ni¿ normalnie.

Bo te¿ siê przymierzam, ale widzê ¿e ¿aden moich wymogów nie spe³nia.
Tzn. nie ma dobrej ceny, 3D takiego jak tv (czyli bez dziwnych
konwerterów) i dzia³aj±cego na pasywnych okularach.

Na 3d siê nie znam. Zapytaj na odpowiedniej grupie;)

[...]

Nie wypowiadam siê, o 3d nie czyta³em nawet pó³ godziny. Z problemów widze chocia¿by kwestiê napisów. Chyba, ¿e nie potrzebujesz.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:05:01
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcljjo$sov$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:26, Cavallino wrote:

[...]

Ca³y czas mylisz element samochodu z ca³ym telewizorem.
Czy jak wo³asz fachowca do pralki, ¿eby Ci wymieni³ jaki¶ podzespó³m to te¿ wcze¶niej dzieñ siedzisz w necie i doktoryzujesz siê w markach kondensatorów?
Bo mnie to zwisa i powiewa, czy one w ogóle w pralce wystêpuj±.
Z uk³adem zasilania samochodu paliwem jest tak samo - albo kupujesz (razem z samochodem) u producenta auta, albo wcale, wszystko inne to druciarstwo.

Benq w500 - teraz ju¿ przestarza³y, ale dalej dzia³a. Co mogê ci poradziæ, to nie idz w du¿o lumenów, a zaoszczêdzon± kasê przeznacz na rolety.

Mam rolety, wiêc temat odpada.
My¶la³em w³a¶nie o w600 czy w700, ale one ZTCW wymagaj± aktywnych okularów do 3d, wiêc siê jeszcze wstrzymam a¿ technologia pójdzie do przodu.

[...]

A ja nie widzê, bo na codzieñ i tak sygna³ biorê z htpc, który sobie z napisami radzi najlepiej jak siê da.

Data: 2011-12-18 22:11:28
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:05, Cavallino wrote:

[...]

Czyli ¿eby kupiæ telewizor to trzeba zrobiæ doktorat z elektroniki?

A ja nie widzê, bo na codzieñ i tak sygna³ biorê z htpc, który sobie z
napisami radzi najlepiej jak siê da.

Ja te¿, ale nie jestem pewien czy s± ogólodostêpne filty wrzycaj±ce napisy w obraz, a jak s± to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie. Chyba ¿e to ty widzisz w pe³ni ostro w 180 stopniach, to mo¿e i g³êbiê ostro¶ci masz nieskoñczon±;)

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:15:46
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Nie i do samochodu te¿ go nie trzeba.
Wystarczy wiedzieæ, ¿eby druciarstwo w rodzaju dok³adanej przez papudroków instalacji gazowej omijaæ z daleka, wtedy algorytm jest dok³adnie taki sam jak przy kupnie tv.

A ja nie widzê, bo na codzieñ i tak sygna³ biorê z htpc, który sobie z
napisami radzi najlepiej jak siê da.

Ja te¿, ale nie jestem pewien czy s± ogólodostêpne filty wrzycaj±ce napisy w obraz

A czemu mia³oby nie byæ?

, a jak s± to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie.

Znaczy co, s±dzisz, ¿e napisy zniekszta³c± film?

Data: 2011-12-18 22:25:29
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:15, Cavallino wrote:
[...]

Trochê do dupy, bo to oznacza, ¿e nie kupisz telewizora;)

[...]

A s±? Pytam, bo kumpel ma telewizor 3d i o ile filmy odtwarza bez problemu, to z napisami ju¿ tak prosto nie jest.

, a jak s± to napisy na pierwszym planie a film na drugim ssie.

Znaczy co, s±dzisz, ¿e napisy zniekszta³c± film?

Samego filmu nie, ale odbieranie przez widza ju¿ tak. Tak to jest, ¿e jak masz 3d, to ciê¿ko siê skupiæ na napisach na pierwszym planie i filmie "dalej". To ju¿ lepiej ksi±zkê przeczytaæ;)

Shrek.

Data: 2011-12-19 16:21:11
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Nie - oznacza ¿e nie kupiê podrutowanego telewizora.

Samego filmu nie, ale odbieranie przez widza ju¿ tak. Tak to jest, ¿e jak masz 3d, to ciê¿ko siê skupiæ na napisach na pierwszym planie i filmie "dalej". To ju¿ lepiej ksi±zkê przeczytaæ;)

No mo¿e i tak, nie mam 3D nowej generacji, wiêc ciê¿ko mi siê odnie¶æ.
Ale to co leci w tv z 3d jest po polsku, wiêc temat napisów nie istnieje.

Data: 2011-12-18 23:02:39
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:11:28 +0100, Shrek napisa³(a):
[...]

Swiadomie ? Jeden doktorat to za malo :-)

J.

Data: 2011-12-18 17:48:28
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

[...]

Przypadkowa to jest twoja opinia.

I co jeszcze?

To ma byæ rozwi±zanie dla klientów a nie doktorów z gazownictwa.

S³ysza³em, ¿e tytu³y naukowe siê dewaluuj±, ale skoro do obs³ugi googlownicy wymagany jest ju¿ doktorat, to naprawdê przebiega to w niesamoitym tempie:P

Zdecydowanie pomyli³y Ci siê funkcje klienta i sprzedawcy.

Skoro tak twierdzisz. Ja tam uwa¿am, ¿e klient powinien wiedzieæ z grubsza co chce kupiæ.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:00:11
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcl5gs$b86$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 14:25, Cavallino wrote:

[...]

Dok³adnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia³a".

Zdecydowanie pomyli³y Ci siê funkcje klienta i sprzedawcy.

Skoro tak twierdzisz. Ja tam uwa¿am, ¿e klient powinien wiedzieæ z grubsza co chce kupiæ.

Dok³adnie.
Z grubsza.
A Ty ¿±dasz ¿eby wiedzia³ szczegó³owo, zna³ ka¿dy sk³adnik instalacji gazowej (bo to sk³adaki, a nie gotowe komplety).

Data: 2011-12-18 21:22:10
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:00, Cavallino wrote:

Przypadkowa to jest twoja opinia.

Dok³adnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia³a".

A dzia³a? Jak nie masz zaisntalowanego gazu, to twoja opinia w temacie jak siê na gazie je¿dzi jest przypadkowa i za przeproszeniem gówno warta.

[...]

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, ¿e dobry warsztat wybierze. Jak ju¿ ci pisa³em, w warsztacie polecili mi dok³adnie to samo co na forum.

Shrek.

Data: 2011-12-18 21:28:19
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcli1g$md9$2inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:00, Cavallino wrote:

Przypadkowa to jest twoja opinia.

Dok³adnie.
Tyle samo warta co wpisy "a mi dzia³a".

A dzia³a?

Teraz nie.
Ta co mia³em dzia³a³a dopóki siê nie zepsu³a.

A Ty ¿±dasz ¿eby wiedzia³ szczegó³owo, zna³ ka¿dy sk³adnik instalacji
gazowej (bo to sk³adaki, a nie gotowe komplety).

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, ¿e dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra³em.
Ale i tak wtopê zaliczy³em, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa³o. ;-)

Data: 2011-12-18 21:51:36
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, ¿e dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra³em.
Ale i tak wtopê zaliczy³em, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa³o. ;-)

Znaczy kiepski warsztat. O ile wierzê, ¿e s± auta niepasuj±ce do gazu z jaki¶ powodów, to ciê¿ko ¿eby u gazownika o tym nie wiedzieli. Ale nawet je¶li, jak kupujesz ci¶ powa¿nego, to warto w forum danego produktu przejrzeæ.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:06:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcljon$sov$2inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:

Jak chce to zna. Jak nie chece to wystarczy, ¿e dobry warsztat wybierze.

No i ja wybra³em.
Ale i tak wtopê zaliczy³em, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa³o. ;-)

Znaczy kiepski warsztat.

Jasne.
A jaki jest dobry przesz szkod±?
Bo je¶li ja wybra³em z³y, to znaczy ¿e dobre nie istniej±.

O ile wierzê, ¿e s± auta niepasuj±ce do gazu z jaki¶ powodów, to ciê¿ko ¿eby u gazownika o tym nie wiedzieli.

Ale auto pasowa³o, dopóki siê nie zepsu³o i gazu przy okazji te¿.
Poszukaj w sieci jak czêsto zdarza siê ¿eby niesprawna (nie do koñca sprawna) cewka Sagem powodowa³a palenie centralki wtrysku gazu.

Data: 2011-12-18 22:28:37
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 22:06, Cavallino wrote:

No i ja wybra³em.
[...]

Isej±. Bo ja w takim zak³ada³em - jak ju¿ napisa³em - jedyne dodatkwe czynno¶ci to przegl±d z wymian± filtrów, regulacja zaworów czê¶ciej (al wiekszo¶ci to nie dotyczy), tankowanie i troszkê wiêcej kasy na przegl±dzie obowi±zkowym.

Nie wiem, mi nic nie pali.

Shrek.

Data: 2011-12-19 16:22:05
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcllu4$7ar$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-18 22:06, Cavallino wrote:

No i ja wybra³em.
[...]

No ja te¿.
Tyle ¿e okaza³ siê po czasie niezbyt dobry. ;-)

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia³oby paliæ?

Data: 2011-12-19 20:00:00
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 16:22, Cavallino wrote:

Nie wiem, mi nic nie pali.

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia³oby paliæ?

I ty twierdzisz, ¿e ja jestem druciarzem?

Shrek.

Data: 2011-12-19 20:30:13
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jco1jf$1tq$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 16:22, Cavallino wrote:

Nie wiem, mi nic nie pali.

A masz w aucie niesprawne cewki?
Bo jak nie, to co mia³oby paliæ?

I ty twierdzisz, ¿e ja jestem druciarzem?

Przemy¶l jeszcze raz o co Ci chodzi, bo zgubi³e¶ siê wyra¼nie w swojej retoryce.

Data: 2011-12-19 20:52:14
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 20:30, Cavallino wrote:

I ty twierdzisz, ¿e ja jestem druciarzem?

Przemy¶l jeszcze raz o co Ci chodzi, bo zgubi³e¶ siê wyra¼nie w swojej
retoryce.

Twierdzisz, ¿e gaz to druciarstwo, bo twoje rozwalone cewki mu szkodz±. No to siê pytam kto jest druciarzem - ten co ma sprawn± instalacjê i cewki, czy ten co ma uszkodzone cewki i instalacjê?

Shrek.

Data: 2011-12-19 22:52:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jco4ld$968$4inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 20:30, Cavallino wrote:

[...]

Po pierwsze - nie moje, tylko Renault, po drugie - nie tylko cewki, po trzecie - nikt nie wie co jeszcze szkodzi, bo nikt tego druciarstwa porz±dnie nie testuje.

No to siê pytam kto jest druciarzem - ten co ma sprawn± instalacjê i cewki, czy ten co ma uszkodzone cewki i instalacjê?

Nie zrozumia³e¶, te cewki by³y tak uszkodzone, ¿e szkodzi³y tylko i wy³±cznie druciarstwu, czyli instalacji gazowej.
No i nadal s± stosowane powszechnie przez Renault.
I cholera wie ile jeszcze podobnych elementów mo¿e druciarstwu zaszkodziæ.

Data: 2011-12-20 05:51:23
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 22:52, Cavallino wrote:

[...]

Dobra - ja mam sprawny samochód i instalacjê i jestem druciarzem.

W Renault w³a¶ciciel ma niesprawne cewki i instalacjê i druciarzem nie jest. Ja tego nie ogarniam, wiêc ju¿ dalej nie dyskutujê;)

Shrek.

Data: 2011-12-20 07:20:07
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcp489$rcd$4inews.gazeta.pl...
On 2011-12-19 22:52, Cavallino wrote:

[...]

Tak Ci siê mo¿e tylko wydawaæ.
Gdyby nie druciarski gaz, cewki w Renault te¿ mia³by sprawne, a przynajmniej tak by mi siê wydawa³o.

W Renault w³a¶ciciel ma niesprawne cewki i instalacjê i druciarzem nie jest.

Druciarzem nie jest wtedy, gdy nie zainstalowa³ do samochodu druciarstwa.
Do instalacji zak³adanej fabrycznie do auta nic nie mam.
Wtedy porz±dek jest zachowany, instalacjê testuje producent samochodu, bierze za ni± odpowiedzialno¶æ i nie miga siê z napraw± w razie czego.
Dok³adnie tak samo jak przy innych systemach zasilania.

Ja do gazu jako takiego nic nie mam, wrêcz przeciwnie.
Problem tkwi tylko i wy³±cznie w sposobie jej monta¿u.
Dok³adana - to druciarstwo.

Data: 2011-12-20 08:14:25
Autor: Mathew Kosecki
po dieslu teraz gaz ...
Shrek <user@domain.invalid> napisa³(a):
W Renault w³a¶ciciel ma niesprawne cewki i instalacjê i druciarzem nie jest. Ja tego nie ogarniam, wiêc ju¿ dalej nie dyskutujê;)

Shrek.

Kopiesz siê z koniem.. --

Data: 2011-12-20 17:48:35
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-20 09:14, Mathew Kosecki wrote:
[...]

Dlatego odpuszczam.

Shrek.

Data: 2011-12-18 22:12:02
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:51:36 +0100, Shrek napisa³(a):
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:
Ale i tak wtopê zaliczy³em, bo auto do instalacji nie bardzo pasowa³o. ;-)

Znaczy kiepski warsztat. O ile wierzê, ¿e s± auta niepasuj±ce do gazu z jaki¶ powodów, to ciê¿ko ¿eby u gazownika o tym nie wiedzieli.

Zawsze jest dla nich kiedys pierwszy raz z danym modelem.
Potem juz wiedza, ale jeden klient jest niezadowolony.

Jeden dla danego gazownika i modelu :-)

J.

Data: 2011-12-18 22:16:54
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1e5jb75dftar2$.4xtro15v8wjn.dlg40tude.net...
On 2011-12-18 21:28, Cavallino wrote:
[...]

Otó¿ to.
Pewnie wiedzieli, ¿e trzeba kable i tego typu pierdo³y mieæ super sprawne, ale o cewkach w Renault jeszcze nie wiedzieli, nie ¿e w taki sposób potrafi± nabroiæ.
Na benzynie nic siê nie dzia³o, a instalka gazowa pada³a jak mucha.

Data: 2011-12-18 23:01:15
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 22:16:54 +0100, Cavallino napisa³(a):

Padala od kiepskich cewek ? Watpie.

J.

Data: 2011-12-19 16:24:21
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1dp03msepiknj$.yclsrwk3eihi.dlg40tude.net...
[...]

A w to, ¿e automagicznie przesta³a padaæ po znalezieniu tej nadpadniêtej cewki i wymianie na sprawn± te¿ w±tpisz?

Data: 2011-12-20 06:19:28
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Mon, 19 Dec 2011 16:24:21 +0100, Cavallino napisa³(a):

A co znaczy "padala" ? J.

Data: 2011-12-20 07:25:20
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f0ech6apsunz$.1rwy5okrizopj$.dlg40tude.net...
[...]

A co znaczy "padala" ?

Centralka?
A cholera wie, po prostu przestawa³a dzia³aæ i ju¿ , PONOÆ co¶ tam siê w niej pali³o (dwa razy tak siê sta³o).

Je¶li chodzi o cewkê, to na komputerze gazownika by³o widaæ podczas pracy silnika, co kilka sekund, nienormalny "pik" na wykresie (pewnie dotyczy³ pracy wtryskiwaczy), co IMO zapewne oznacza³o, ¿e komp samochodu zakonotowa³ niepe³ne spalenie mieszanki w którym¶ momencie i dysponowa³ d³u¿sze, awaryjne otwarcie którego¶ wtrysku (wtrysków).
Na komputerze podpiêtym normalnie do auta ¿adnych anomalii nie by³o.

Po wymianie metod± prób i b³êdów jednej cewki na Beru, piki zniknê³y a i centralka gazu przesta³a siê psuæ, przez nastêpne pó³ roku nie zanotowa³em ¿adnych problemów z gazem.
Potem auto sprzeda³em, bo siê zaczê³y sypaæ w tempie ekspresowym inne rzeczy, jak to w Renault po gwarancji.

Data: 2011-12-20 07:34:18
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 07:25:20 +0100, Cavallino napisa³(a):
[...]

Tylko ze od tego centralka nie powinna sie na stale psuc.
Chyba ze to jakas druciarska centralka :)

Po wymianie metod± prób i b³êdów jednej cewki na Beru, piki zniknê³y a i centralka gazu przesta³a siê psuæ, przez nastêpne pó³ roku nie zanotowa³em ¿adnych problemów z gazem.

predzej uwierze ze ta uszkodzona cewka iskrzyla po okolicy i uszkadzala
inna delikatna elektronike. Bo pan gazownik za blisko kabelki poprowadzil ?

J.

Data: 2011-12-20 16:11:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 07:34, J.F. pisze:
[...]

Oidp to KME Diego z pocz±tku produkcji. Czyli co¶, co wygl±da³o gorzej ni¿ prace uczniów wroc³awskiego EZNu, wykonywane w ramach warsztatów szkolnych. Totalnie nieuszczelnione i niezabezpieczone elektrycznie, a co za tym idzie, nieodporne na warunki panuj±ce pod mask± auta.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-21 01:44:47
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 16:11:20 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Ale kazdego, nie tylko renufki.

J.

Data: 2011-12-21 21:39:32
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1sfdvu0kah50o.bh1aj4ypvu0h$.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem czy dobrze pamiêtam, ale psu³ siê chyba Matrix, stosowany powszechnie w tamtym czasie, w ró¿nych instalacjach.

Data: 2011-12-20 20:23:49
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 07:34:18 +0100, J.F. wrote:

[...]

Wtopiæ mo¿na na sto ró¿nych sposobów.
A taka prawda ¿e jak robi to jaki¶ paprak, to potem dziej± siê cuda.
Wiêkszo¶æ "fachur" zapewne nie bardzo ogarnia co tam siê w samochodzie
dzieje, a ¿eby pod³±czyæ gaz trzeba m.in. zmodyfikowaæ wi±zkê elektyczn±.

Widzia³em ju¿ takie auta - wystarczy³o ¿e jakie¶ przewody biegn±ce we
wi±zce elektrycznej, które oryginalnie by³y skrêcane, po modach zosta³y
puszczone proste. Przes³uchy miêdzy wysokpr±dowymi parami, a niskopr±dowymi
sygna³ami z czujników które id± przewodami w jednym peszlu i potem siê
dziej± ró¿ne cuda z powodu zak³óceñ.

Instalacja LPG ma te¿ instalacje modyfikuj±c± k±t wyprzedzenia zap³onu i tu
te¿ zagadka czy centralka LPG zasila cewkê zboczami o takim samym czasie
narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie mo¿e to mieæ wp³yw na
trwa³o¶æ elementów uk³adu WN.

Data: 2011-12-20 21:34:45
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
trwałość elementów układu WN.

w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)
sygnał na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobiła.

Data: 2011-12-20 21:50:26
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:

[...]

w tym wypadku modu³ fabrykuje jedynie sygna³ z czujnika po³o¿enia wa³u do ECU (opó¼nia go o jakie¶ 340-360deg)

Co¶ z tym k±tem przesadzi³e¶ ;)

sygna³ na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobi³a.

Zale¿y od rodzaju wariatora - s± i wariatory przyspieszaj±ce sygna³y
elektroniczne id±ce do ECU, ale s± i takie wyprzedzaj±ce ju¿ sam sygna³
zasilaj±cy cewkê.

Co ciekawe znalaz³em takie co¶:
wariator wyprzedzenia zap³onu do sygna³ów o wysokim napiêciu KOALA Do
samochodów Renault ze statycznym uk³adem zap³onowym i systemem
wtrysku SIEMENS SIRIUS 32

Ciekawe czy to nie bêdzie _ten_ Renault?

Data: 2011-12-21 10:55:23
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
s± i takie wyprzedzaj±ce ju¿ sam sygna³
zasilaj±cy cewkê.

w sumie to nawet bardziej uniwersalne by by³y
- nawet z przerywaczem powinno hulaæ ;-)

tyle ¿e wystepowa³aby rozbiezno¶æ
czas_wtrysku=f(k±t_1) i moze inne funkcjie ECU oraz czas_zap³onu=f(k±t_2)

k±t_1<>k±t_2

Data: 2011-12-20 22:09:22
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
[...]

A ok... napisa³e¶ "opó¼nia" :)
My¶la³em ¿e chodzi³o o przyspieszanie.

Data: 2011-12-21 21:48:28
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
[...]

To to i ja wiem.

Chyba ze to jakas druciarska centralka :)

No zapewne.
Jak wszystko czego nie zak³adaj± do samochodów w fabryce.

[...]

Musia³aby waliæ piorunami, bo od silnika na którym by³a cewka do elektroniki gazowej by³o na¶cie cm minimum.
A go³ym okiem iskrzenia nie by³o widaæ.
Chyba ¿e w kabelkach co¶ powstawa³o.

Niemniej obstawiam, ¿e centralka powinna byæ zabezpieczona lepiej, jako¶ nic innego siê od tego w aucie nie zepsu³o, a trudno zrobiæ elektronikê bardziej podatn± na awarie wszelkiej ma¶ci ni¿ w Renault.

Data: 2011-12-18 20:50:26
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 09:20, Cavallino pisze:

Chyba ¿e akurat siê psuje, bo jest kiepska.
A na to ju¿ user nie ma wp³ywu.

S³ucham ??
Masz jak najbardziej wp³yw.
Zainstaluj± Ci to co bêdziesz chcia³, je¶li wiesz co chcesz.

Wsadzi³em sobie Staga 300 premium 6 + Hana H2000 i jak narazie ~ 13kkm zrobi³em i tylko filtry wymieni³em po 10kkm.

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-18 21:03:03
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jclg5v$tff$1news.task.gda.pl...
[...]

Czyli najpierw musisz dowiedzieæ siê ¿e jest kiepska, czasem na sobie, a potem próbowaæ nastêpnej, która równie¿ mo¿e okazaæ siê kiepska.
Podziêkowa³ za taki sposób zapewnienia jako¶ci, od wykonywania testów podzespo³ów to jest producent samochodu.
Tako¿ nastêpnym razem wola³em kupiæ gotowy produkt zamiast druciarstwa, czyli turbodiesla z d³ug± gwarancj± i od tego momentu nie mam k³opotów z doktoryzowaniem siê z podzespo³ów zastosowanych w moim samochodzie.

Data: 2011-12-18 21:57:12
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sun, 18 Dec 2011 20:50:26 +0100, Cezary Daniluk napisa³(a):

Wsadzi³em sobie Staga 300 premium 6 + Hana H2000 i jak narazie ~ 13kkm zrobi³em i tylko filtry wymieni³em po 10kkm.

Ja za³o¿y³em to co mi za³o¿yli :) Od 12.000 km mia³em jedn± regulacjê.
Na wiosnê pojadê na przegl±d. Problemów brak, mimo ¿e to tylko II
generacja (mam monowtrysk, nic innego siê nie za³o¿y). No ale w sumie
tankujê i zapominam, samo siê na gaz prze³±cza...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-19 12:03:11
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
MadMan pisze:
[...]

Te¿ tak mia³em :-) By³em bardzo zadowolony. Nastêpne auto kupi³em ju¿ z za³o¿on± sekwencj±. Logika by³a taka ¿e jak ju¿ kto¶ za³o¿y³ i je¼dzi to   siê instalacja "przyjê³a". Niestety Dawnego spokoju ju¿ nie ma.
No mo¿e jeden plus ZERO zapachu gazu i jak siê gaz skoñczy to sama wraca na benzynê :-)

Data: 2011-12-18 10:28:52
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):
Jasne, normalnie ¿±da badziewnej instalacji przystawiaj±c karabin do skroni.

Dok³adnie tak to wygl±da. Trafi³e¶ w sedno. ¯±daj± taniej ,najtañszej
dzia³aj±cej instalacji. ¯eby szybko siê zwróci³o. Wybieraj± przypadkowe
warsztaty. Czêsto nie serwisu± po gwarancji. U nas zawsze priorytetem jest
cena, o czym ¶wiadczy sukces rynkowy wszelakich dyskontów i sprzedawców
chiñszczyzny na alledrogo.

Data: 2011-12-18 14:22:44
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jckf94$qpr$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³(a):

Jasne, normalnie ¿±da badziewnej instalacji przystawiaj±c karabin do skroni.

Dok³adnie tak to wygl±da.

Ciekawe, bo ja karabinem nie dysponowa³em, a dosta³em instalacjê absolutnie nie bêd±c± bezawaryjn±, zw³aszcza w po³±czeniu z samochodem (tak nawiasem, to samochód psu³ instalacjê podobno, co w przypadku Renault wcale nie jest niemo¿liwe).

A wcale nie szuka³em najtañszej, gazownika wybiera³em z polecenia, maj±cego do¶wiadczenia z instalacjami na identycznym silniku.

Trafi³e¶ w sedno. ¯±daj± taniej ,najtañszej
dzia³aj±cej instalacji.

No w³a¶nie.
Ale nie oni musz± wiedzieæ, która jest dzia³aj±ca, a która nie, a tylko tak± udaje.
To gazownik powinien to wiedzieæ i sprzedawaæ wy³±cznie pewne zestawy, albo przynajmniej informowaæ klienta o mo¿liwych problemach.
Inaczej to druciarstwo, a nie ¿adna alternatywa na cokolwiek.

Data: 2011-12-19 21:49:03
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 14:22, Cavallino pisze:

[...]

Ale¿ moim zdaniem to oni doskonale wiedz± która bêdzie bezproblemowa, tylko ¿e jak wiêkszo¶ci Polaków zaproponuj± j± to ich zegnie wpó³ cena ;)
Z drugiej strony to co ja sobie wybra³em do zamontowania w W-wie nie chcieli zamontowaæ poni¿ej 5kz³ (do V6) natomiast wystarczy³o odjechaæ tylko 50km od W-wy do Nasielska i zamontowa³o siê to samo, spokojnie za 4kz³ ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-19 22:55:17
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jco7vr$olm$1news.task.gda.pl...
[...]

No i ja bym siê chêtnie zgi±³ i dowiedzia³ siê, ¿e zamiast bezproblemowej instalki chc± mi jaki¶ bubel za³o¿yæ.
Pewnie zamiast wydawaæ kupê kasy na awaryjne druciarstwo pozby³bym siê grata by Renault rok wcze¶niej i zaoszczêdzon± kasê do³o¿y³bym na nowe auto.
Wysz³o by zdecydowanie taniej ni¿ inwestycja w druciarstwo.

Niestety - obstawiam, ¿e do mojego przypadku po prostu tego nie wiedzieli, ta instalka w miarê nie¼le siê prezentowa³a wówczas.

Data: 2011-12-20 17:57:24
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-19 22:55, Cavallino pisze:

[...]

Co to by³o za renault i jaki silnik ?

U mnie s± 3 katalizatory, 3 sondy lambda EOBD2 i jako¶ nie ma ¿adnych check enginów, wrêcz wydaje mi siê ¿e samochód na gazie jest ¿wawszy jak na benzynie :)

Je¶li za³o¿ysz komuter czytaj±cy na bie¿±co ODB + wkrêtki zrobisz jak najbli¿ej wtryskiwaczy benzynowych to nie ma bata - musi to dzia³aæ prawid³owo. Do tego dobrze dobrany do mocy reduktor, wtryski uznawane za trwa³e to musi to gadaæ.
Niestety je¶li kto¶ montuje kity sprzedawane przez KME lub Staga to tam niestety najczê¶ciej wtryski nie s± najwy¿szych lotów.
Instalkê trzeba sobie samemu usk³adaæ z dobrych komponentów i nie bêdzie siê mia³o problemów ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-20 20:54:21
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 17:57:24 +0100, Cezary Daniluk wrote:

[...]

No je¿eli samochód na gazie ma mniejsz± moc ni¿ na benzynie, to jest to
pierwszy objaw ¿e z instalacj± jest co¶ nie tak.

Zazwyczaj dlatego, ¿e samochód na LPG chodzi na zbyt ubogiej mieszance.
Albo gazownik nie potrafi³ wystroiæ (bo albo stroi³ "na ucho", albo po
prostu celowo ustawi³ to ubogo ¿eby sz³o ma³o gazu).
Inna przyczyna ubogiej mieszanki (i spadku mocy) to nie wyrabiaj±ca siê
instalacja dostarczania gazu przy du¿ych obci±¿eniach silnika.

Póki kierowca je¼dzi ledwo muskaj±c gaz i kula siê poni¿ej 3000rpm, to
zazwyczaj nic bardzo z³ego siê nie dzieje. Ale jak w takie auto wsi±dzie kto¶ z ciê¿k± nog±, to spalanie ubogiej
mieszanki przy du¿ych obci±¿eniach, to w takich warunkach raz-dwa zgon dla
silnika.

Policzy³em uwzglêdniaj±c inny stosunek stechimetryczny, gêsto¶æ i warto¶æ
opa³ow± LPG i benzyny, ¿e poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
mieæ na gazie oko³o 1% wy¿sz± moc (czyli w praktyce tyle samo) i zu¿ywaæ
20% wiêcej gazu ni¿ zu¿ywa³ benzyny.
I widzia³em samochody z porz±dnie za³o¿onym LPG w których tak to w³a¶nie
wygl±da.

Ale zazwyczaj na LPG jest spadek mocy i wzrost zu¿ycia gazu mniejszy ni¿ o
20%, co ¶wiadczy w³a¶nie o tym ¿e mieszanka jest zbyt uboga, czyli silnik
pracuje ¼le.

Data: 2011-12-20 21:11:59
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

[...]

A policzy³e¶ wp³yw zwê¿ki na dolocie? ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-12-20 21:36:06
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 21:11:59 +0100, Adam P³aszczyca wrote:

[...]

Zak³±da³em co¶ bardziej wspó³czesnego ni¿ instalacje LPG zbudowan± z
podzespo³ów wyci±gniêtych z kuchenki gazowej ;)

Data: 2011-12-20 21:50:17
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:36:06 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A policzy³e¶ wp³yw zwê¿ki na dolocie? ;)

Zak³±da³em co¶ bardziej wspó³czesnego ni¿ instalacje LPG zbudowan± z
podzespo³ów wyci±gniêtych z kuchenki gazowej ;)

To policzy³e¶ wp³yw niezbyt dok³adnego wymieszania gazu z powietrzem?

Data: 2011-12-21 21:04:37
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

To policzyłeś wpływ niezbyt dokładnego wymieszania gazu z powietrzem?

a skÄ…d wiesz czy jest dobrze wymieszany czy nie jest?
czy jest bardziej czy mniej wymieszany niż opary benzyny?

wpływ to ma ew. mniejsza prędkość spalania LPG.

Data: 2011-12-22 20:28:43
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 21:04:37 +0100, nazgul napisa³(a):

To policzy³e¶ wp³yw niezbyt dok³adnego wymieszania gazu z powietrzem?

a sk±d wiesz czy jest dobrze wymieszany czy nie jest?

Z fizyki.
wp³yw to ma ew. mniejsza prêdko¶æ spalania LPG.
O, co za ciekawa teoria. --

Data: 2011-12-21 17:54:06
Autor: Cezary Daniluk
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 20:54, Tomasz Pyra pisze:

Ale zazwyczaj na LPG jest spadek mocy i wzrost zu¿ycia gazu mniejszy ni¿ o
20%, co ¶wiadczy w³a¶nie o tym ¿e mieszanka jest zbyt uboga, czyli silnik
pracuje ¼le.

Mój wpie... tego gazu w³a¶nie nie wiem czy nawet nie 25% wiêcej, ale nie mam do czego porównywaæ, bo wiele km na samej benzynie to ja nim nie zrobi³em ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-21 21:34:21
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcqepg$1dl$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie wierzê, ¿e jeszcze kto¶ na grupie tego nie wie. ;-)
Megane II kombi z 2003 roku, 1.6 16V.

Data: 2011-12-20 20:34:37
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 08:32:12 +0100, Cavallino wrote:

[...]

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj± ¿e za 3000z³ dostanie instalacje LPG tak± ¿eby mu
ma³o gazu sz³o.

No to dostaje za te pieni±dze tani badziew chodz±cy na domy¶lnych
ustawieniach instalacji, niewystrojony, zamontowany byle jak, byle szybko.

Montowanie gazu to modyfikacja podobnie skomplikowana jak montowanie turbo
- ile kosztuje dobre uturbienie samochodu? No to mniej wiêcej tyle samo
kosztuje dobry gaz i taniej nie bêdzie...

Data: 2011-12-20 20:54:56
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:34:37 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj± ¿e za 3000z³ dostanie instalacje LPG tak± ¿eby mu
ma³o gazu sz³o.

A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radê, wystarczy tylko u¿yæ mózgu
:D

Data: 2011-12-20 21:01:14
Autor: MadMan
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam P³aszczyca napisa³(a):

A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radê

Potwierdzam :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-20 21:09:39
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam P³aszczyca wrote:

[...]

Z instalacj± opart± o mikset chyba tak na prawdê nie da siê tego zrobiæ do
koñca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Po prostu reduktor i mikser nie maj± szans tak dobrze trzymaæ parametrów i
tak szybko reagowaæ jak listwa wtryskowa czy nawet ga¼nik.

Bo tam zawsze termodynamika rozprê¿aj±cego siê gazu wp³ywa jako¶ na
wydajno¶æ dostarczania gazu, chocia¿ oczyw¶cie s± jakie¶ tam lepsze z
ca³kiem niez³± stabilno¶ci±, zw³aszcza jak samochód niezbyt mocny.

No ale tak naprawdê to daje siê dobrze kompensowaæ dopiero w instalacjach z
wtryskiem gazu - wtedy AFR w ca³ym zakresie obrotów i obci±¿eñ mo¿e byæ
prawid³owy.

Data: 2011-12-20 21:17:34
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:09:39 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

[...]

Dlaczego nie?

Po prostu reduktor i mikser nie maj± szans tak dobrze trzymaæ parametrów i
tak szybko reagowaæ jak listwa wtryskowa czy nawet ga¼nik.

LOL. Ty wiesz jak to dzia³a?

Bo tam zawsze termodynamika rozprê¿aj±cego siê gazu wp³ywa jako¶ na
wydajno¶æ dostarczania gazu, chocia¿ oczyw¶cie s± jakie¶ tam lepsze z
ca³kiem niez³± stabilno¶ci±, zw³aszcza jak samochód niezbyt mocny.

Ej, mo¿e najpierw poznaj zasadê dzia³ania, a potem herezje opowiadaj?

No ale tak naprawdê to daje siê dobrze kompensowaæ dopiero w instalacjach z
wtryskiem gazu - wtedy AFR w ca³ym zakresie obrotów i obci±¿eñ mo¿e byæ
prawid³owy.

Albo mo¿e byæ do dupy. Widzisz, elektronika mo¿e dzia³aæ do dupy, a prawa
fizyki - nie. --

Data: 2011-12-21 21:09:14
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprzężenia zwrotnego?
czyli da się (z trudem) zrobić dobrze, ale z upływem lat i zmianami parametrów instalka LPG będzie się rozłaziła.

Albo może być do dupy. Widzisz, elektronika może działać do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika mająca działająca w oparciu o prawa fizyki tez może działać źle.

Data: 2011-12-21 22:50:17
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 21:09:14 +0100, nazgul wrote:

Z instalacj± opart± o mikset chyba tak na prawdê nie da siê tego zrobiæ do
koñca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprzê¿enia zwrotnego?
czyli da siê (z trudem) zrobiæ dobrze, ale z up³ywem lat i zmianami parametrów instalka LPG bêdzie siê roz³azi³a.

Gen II ma sprzê¿enie zwrotne z sondy lambda.
Ale to bêdzie najwy¿ej trym d³ugookresowy - zwi±zany z "roz³a¿eniem".

Tam problem bierze siê z tego ¿e elementy nie pracuj± liniowo.
Tu jest jaki¶ papier (co prawda reklamówka BLOS-a), gdzie jêcz± nad
mankamentami tradycyjnych instalacji miksera.

Albo mo¿e byæ do dupy. Widzisz, elektronika mo¿e dzia³aæ do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika maj±ca dzia³aj±ca w oparciu o prawa fizyki tez mo¿e dzia³aæ ¼le.

Elektronika ma ten bajer, ¿e jest dowolnie programowalna.
Mechanicznie zapewne da siê zrobiæ to wszystko, ale urz±dzenie bêdzie
skomplikowane jak zegarek mechaniczny.
Bo pewnie da siê robiæ kolejne stopnie kompensowania kolejnych nieliniowo
pracuj±cych elementów, a¿ prêdzej czy pó¼niej uda siê uzyskaæ przyzwoity
AFR w pe³nym zakresie dynamicznych obci±¿eñ.
Ale po co siê mêczyæ, skoro s± przep³ywomierze, wtryskiwacze i
szerokopasmowe sondy lambda?

Data: 2011-12-22 20:30:59
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:50:17 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

Gen II ma sprzê¿enie zwrotne z sondy lambda.
Ale to bêdzie najwy¿ej trym d³ugookresowy - zwi±zany z "roz³a¿eniem".

Krótkookresowe te¿ jest. Zastanów siê nad tym, jak dzia³a reduktor.
Tam problem bierze siê z tego ¿e elementy nie pracuj± liniowo.

O, naprawdê? ;)

Ale po co siê mêczyæ, skoro s± przep³ywomierze, wtryskiwacze i
szerokopasmowe sondy lambda?

A wiesz, ¿e ani przep³uwomierz, ani lambda nie s± u¿ywane do reakcji na
skokow± zmianê warunków pracy?

Data: 2011-12-22 20:29:38
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 21:09:14 +0100, nazgul napisa³(a):

Z instalacj± opart± o mikset chyba tak na prawdê nie da siê tego zrobiæ do
koñca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

Dlaczego nie?

bo nie ma sprzê¿enia zwrotnego?

O, naprawdê?

czyli da siê (z trudem) zrobiæ dobrze, ale z up³ywem lat i zmianami parametrów instalka LPG bêdzie siê roz³azi³a.

Znaczy taka II generacji, z uk³adem samodopasowania?

Albo mo¿e byæ do dupy. Widzisz, elektronika mo¿e dzia³aæ do dupy, a prawa
fizyki - nie.

ale mechanika maj±ca dzia³aj±ca w oparciu o prawa fizyki tez mo¿e dzia³aæ ¼le.

O ile jest wadliwie skonstruowana. --

Data: 2011-12-21 06:54:59
Autor: MarcinJM
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-20 21:09, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Nie do konca. Przerabialem kilka aut z mikserem bo "nie szly".
Wywalem mikser i w to miejsce wstawialem do dolotu zwylka rurke-kolanko.
Auta dostawaly drugie zycie, do tego stopnia, ze zaprzyjazniony gazownik marudzil "szkoda, ze ja tak nie moge robic".
Najwiekszym wyzwaniem byl silnik 2.2 subaru legacy. Otoz wlot do bypassa od wolnych obrotow byl sporo oddalony od przepustnicy i gaz podany bezposrednio na przepustnice po puszczeniu pedalu gazu musial gwaltownie zmienic kierunek. Objawialo sie to poteznymi strzalami. Dopiero przerobka kolektora i przeniesienie wlotu do bypassa o okolice przepustnicy rozwiazalo problem definitywnie.
Trooper z taka modyfikacja przez 150kkm ani razu nie strzelil, spala ok 13-14 ltr/100km. Swiece i kable z przebiegiem nieznanym, ale grubo powyzej 200kkm (ja nigdy nie wymienialem).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-12-21 22:21:47
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 06:54:59 +0100, MarcinJM wrote:

[...]

A takie kolanko jak sobie radzi³o z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci¶nienia przed przpustnic±?
Bo widzia³em takie konstrukcje, ale zazwyczaj by³a jeszcze jaka¶ zwê¿ka na
dolocie przed t± dysz±.

Data: 2011-12-21 22:30:16
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

A takie kolanko jak sobie radziło z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podciśnienia przed przpustnicą?
Bo widziałem takie konstrukcje, ale zazwyczaj była jeszcze jakaś zwężka na
dolocie przed tÄ… dyszÄ….

miałem kiedyś kolanko ale wpuszczone w 2 przepływowy gaźnik (przed przepustnicami), więc sprawa bardzo podobna.
jakoś sobie ten układ radził na niskich obrotach

ale w sumie gdyby tak dać b.cienki przewód z gazem na stałe podpięty za przepustnicą?
+ oczywiście główny dolot LPG bez zwężki przed przepustnicą.

Data: 2011-12-21 22:57:57
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Wed, 21 Dec 2011 22:30:16 +0100, nazgul wrote:

[...]

mia³em kiedy¶ kolanko ale wpuszczone w 2 przep³ywowy ga¼nik (przed przepustnicami), wiêc sprawa bardzo podobna.

Ga¼nik jest ju¿ zwê¿eniem i generuje podci¶nienie.
Samo wprowadzenie "obcego" przewodu w dolot te¿ zmniejsza jego przekrój.

jako¶ sobie ten uk³ad radzi³ na niskich obrotach

W sumie przy zerowym podci¶nieniu te¿ zawsze jaka¶ ilo¶æ gazu mo¿e i¶æ sama
z siebie.

ale w sumie gdyby tak daæ b.cienki przewód z gazem na sta³e podpiêty za przepustnic±?
+ oczywi¶cie g³ówny dolot LPG bez zwê¿ki przed przepustnic±.

Jaka¶ zwê¿ka zawsze musi byæ, bo co¶ musi wygenerowaæ podci¶nienie zale¿ne
od przep³ywu powietrza

Data: 2011-12-22 08:10:23
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
W sumie przy zerowym podci¶nieniu te¿ zawsze jaka¶ ilo¶æ gazu mo¿e i¶æ sama
z siebie.

zapomnia³em ¿e w parownikach I gen. by³a taks ¶rubka biegu ja³owego - czyli sta³e podawnie gazu.

[...]

za przepustnic± zawsze bêdzie podci¶nienie, a za zamkniêta przepustnica to ju¿ ca³kiem.

Data: 2011-12-22 10:44:30
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W sumie przy zerowym podci¶nieniu te¿ zawsze jaka¶ ilo¶æ gazu mo¿e i¶æ sama  z siebie.

zapomnia³em ¿e w parownikach I gen. by³a taks ¶rubka biegu ja³owego - czyli sta³e podawnie gazu.

Chyba sie mylisz - bez podcisnienia parownik nie mial prawa podawac gazu. To mi nawet na pierwszym przegladze sprawdzali.

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

Przy czym akurat na jalowych obrotach problemu nie ma - podcisnienie jest duze. Potem cos kombinowali zeby go zastapic elektroniczna jednostka sprawdzajaca czy sie silnik kreci.

[...]

Dlatego zwezka w gazniku jest przed przepustnica.

J.

Data: 2011-12-22 13:24:00
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
[...]

bardzo byæmo¿e ¿e mi sie pomyli³o
w kazdym razie by³y dwie ¶ruby i ja je sobie wyobra¿am tak:

 wydatek=a*f(podci¶nienia)+b
- ¶ruba "a"
- ¶ruba "b"

ale mó¿e by³o tak:
wydatek=a*f(podci¶nienia)+b*f2(podci¶nienia)

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

no tak.
to mo¿e f2 mia³a warto¶ci 0 albo 1 ?

Przy czym akurat na jalowych obrotach problemu nie ma - podcisnienie jest duze. Potem cos kombinowali zeby go zastapic elektroniczna jednostka sprawdzajaca czy sie silnik kreci.

mo¿na by³o mierzyæ napiêcie akumulatora.

[...]

no wiesz jak by by³a za to by do silnika lecia³o 100% LPG ;-) na idlu a wraz z jej otwarciem coraz mniej - czyli zupe³nie odwrotnie ni¿ powinno.
-czy na n>idle (uchylona przepustnica) potrzebna jest zwê¿ka? - raczej nie.
k³opot jest przy zmknietej - stad my¶l ¿eby daæ wê¿yk z dyszk± za przepustnic± - ale wtedy najprawdopodobniej nie by³oby dostatecznego podci¶nienia na parowniku..

zreszt± po co wymyslaæ proch jeszcze raz ;-)))

Data: 2011-12-22 16:31:13
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
[...]

Juz nie pamietam, ale byla jeszcze trzecia sruba - zaworek na wezu miedzy parownikiem.

A moze to byla wlasnie ta druga, a na starych parownikach byla tylko jedna dodatkowa ?

I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.
no tak.
to mo¿e f2 mia³a warto¶ci 0 albo 1 ?

No wlasnie - jedna ze srub na parowniku moze regulowac czulosc tej blokady.

[...]

Zbyt niepewne. Walniesz w drzewo, silnik zgasnie i gaz ma byc zamkniety w pare sekund.

[...]

Potrzebna - to ciagle jest instalacja podcisnieniowa i podcisnienie zalezne od przeplywu jest potrzebne zeby podac wlasciwa ilosc gazu. Tak samo zreszta dziala gaznik i zwezka jest jego czescia - dopiero wtrysk to zmienia.

k³opot jest przy zmknietej - stad my¶l ¿eby daæ wê¿yk z dyszk± za

Przy czym nawet przy zamknietej jest dodatkowy boczny kanal do doplywu powietrza.

przepustnic± - ale wtedy najprawdopodobniej nie by³oby dostatecznego podci¶nienia na parowniku..

Dlatego byl dodatkowy waz z kolektora ssacego, ale on sluzyl IMO do "otworzenia parownika wlasnie".

J.

Data: 2011-12-22 18:56:58
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Juz nie pamietam, ale byla jeszcze trzecia sruba - zaworek na wezu
miedzy parownikiem.

A moze to byla wlasnie ta druga, a na starych parownikach byla tylko
jedna dodatkowa ?

tak, odświeżyłeś mi pamięć
śruba na wężu do miksera (potem tam się pojawił silniczek krokowy (zwany z włoska attuatorem) + 1 śruba na parowniku zmieniająca jego czułość.

-czy na n>idle (uchylona przepustnica) potrzebna jest zwężka? - raczej
nie.

[...]

ha! przecież cały dolot jest jedną wielką zwężką i nawet jak nie ma założonego LPG to w dolocie jest podciśnienie.

kłopot jest przy zmknietej - stad myśl żeby dać wężyk z dyszką za

Przy czym nawet przy zamknietej jest dodatkowy boczny kanal do doplywu
powietrza.

no jest ale mikry, dlatego też podciśnienie małe i potrzeba zrobienia zwężki żeby gaz wysysać.

Dlatego byl dodatkowy waz z kolektora ssacego, ale on sluzyl IMO do
"otworzenia parownika wlasnie".

podobno byÅ‚, ale  ja w żadnej ze swoich instalek (1szt Igen i 2szt IIgen) tego bajeru nie miaÅ‚em.
był 1 wąż.

Data: 2011-12-22 21:17:58
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Thu, 22 Dec 2011 18:56:58 +0100, nazgul wrote:

[...]

ha! przecie¿ ca³y dolot jest jedn± wielk± zwê¿k± i nawet jak nie ma za³o¿onego LPG to w dolocie jest podci¶nienie.

Bardzo niedu¿e i niestabilne.

Zreszt± st±d gazownicze patenty z przytykaniem, albo obracaniem ssaka
powietrza ty³em/bokiem do kierunku wp³ywu powietrza, albo chowanie go w
dziwnych miejscach komory silnika.
Po to ¿eby to podci¶nienie by³o bardziej stabilne.

Bo bez tych patentów bywa tak, ¿e instalacja wystrojona dobrze w warsztacie
zaczyna ¿yæ w³asnym ¿yciem podczas jazdy, w zale¿no¶ci od prêdko¶ci,
obrotów albo si³y i kirunku wiatru.

Drugi problem to to ¿e dolot bywa do¶æ skomplikowany. Komory rezonansowe i
ró¿ne dziwne kszta³ty maj±ce za zadanie generowanie (albo znoszenie) drgañ
- albo w celu zmniejszenia ha³asu, albo zwiêkszenia wydajno¶æi.

To nie jest taki prosty przep³yw laminarny, tam siê robi± wêz³y fali
stoj±cej, przemieszczaj± siê w zale¿no¶ci od parametrów pracy silnika.

Data: 2011-12-22 21:51:39
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Thu, 22 Dec 2011 21:17:58 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

ha! przecie¿ ca³y dolot jest jedn± wielk± zwê¿k± i nawet jak nie ma za³o¿onego LPG to w dolocie jest podci¶nienie.

Bardzo niedu¿e i niestabilne.

Dlatego reduktor ma wieeeeeelk± membranê.

[...]

Nie, to po to, ¿e s± durniami i nie wiedz± co to ci¶nienie odniesienia.

Bo bez tych patentów bywa tak, ¿e instalacja wystrojona dobrze w warsztacie
zaczyna ¿yæ w³asnym ¿yciem podczas jazdy, w zale¿no¶ci od prêdko¶ci,
obrotów albo si³y i kirunku wiatru.

¬le wystrojona. Ale który z tych durniów o kompensacji s³ysza³....

Drugi problem to to ¿e dolot bywa do¶æ skomplikowany. Komory rezonansowe i
ró¿ne dziwne kszta³ty maj±ce za zadanie generowanie (albo znoszenie) drgañ
- albo w celu zmniejszenia ha³asu, albo zwiêkszenia wydajno¶æi.

Nie maj± wielkiego znaczenia.
To nie jest taki prosty przep³yw laminarny, tam siê robi± wêz³y fali
stoj±cej, przemieszczaj± siê w zale¿no¶ci od parametrów pracy silnika.

Bez przesady. --

Data: 2011-12-22 20:32:27
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Thu, 22 Dec 2011 10:44:30 +0100, J.F napisa³(a):

Chyba sie mylisz - bez podcisnienia parownik nie mial prawa podawac gazu. To mi nawet na pierwszym przegladze sprawdzali.

Mylisz siê.
I to jest bardzo rozsadny wymog - nie moze byc tak ze z wlaczonym zaplonem gaz leci, leci, leci ... az w koncu wybucha.

Dlatego centralka po sekundzie odcina³a elektrowaworem gaz. --

Data: 2011-12-23 03:48:50
Autor: MarcinJM
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-21 22:57, Tomasz Pyra pisze:
Jaka¶ zwê¿ka zawsze musi byæ, bo co¶ musi wygenerowaæ podci¶nienie zale¿ne
od przep³ywu powietrza

Rurka sama w sobie zaweza nieco swiatlo dolotu, poza tym reduktory maja bypass gazu, ktorym zawsze podawana jest pewna ilosc (regulowana) gazu.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-12-23 19:44:36
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Fri, 23 Dec 2011 03:48:50 +0100, MarcinJM napisa³(a):

Rurka sama w sobie zaweza nieco swiatlo dolotu, poza tym reduktory maja bypass gazu, ktorym zawsze podawana jest pewna ilosc (regulowana) gazu.

Nie zawsze maj±, niekiedy nie ma ¿adnego bypassu. Np. Landi Gas LE90.

Data: 2011-12-22 20:31:30
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:21:47 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A takie kolanko jak sobie radzi³o z wolnymi obrotami, jak w zasadzie nie ma
podci¶nienia przed przpustnic±?

Tak samo jak mikser. --

Data: 2011-12-20 21:01:39
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-20 20:34, Tomasz Pyra wrote:

Ale taka prawda...

Klient przychodzi z wizj± ¿e za 3000z³ dostanie instalacje LPG tak± ¿eby mu
ma³o gazu sz³o.

Za trzy tysie da siê dobrze. Ale chyba za ¿adn± kasê nie da siê tak, ¿eby tyle samo pali³ i nie by³o za ubogo;)

Shrek.

Data: 2011-12-20 21:12:29
Autor: Adam P³aszczyca
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisa³(a):

Za trzy tysie da siê dobrze. Ale chyba za ¿adn± kasê nie da siê tak, ¿eby tyle samo pali³ i nie by³o za ubogo;)

Da siê - tylko trzeba liczyæ masê, a nie objêto¶æ :D

Data: 2011-12-21 21:36:56
Autor: Cavallino
po dieslu teraz gaz ...
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Klient przychodzi z wizj± ¿e za 3000z³ dostanie instalacje LPG tak± ¿eby mu
ma³o gazu sz³o.

Ale klient przychodzi z wizj± dlatego, ¿e mu gazownicy powiedzieli, i¿ tyle to kosztuje.
Wiêc kto winien?

P.S.
Dok³adanie turbo to takie samo druciarstwo.

Data: 2011-12-18 08:50:16
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
Iglo pisze:

A je¶li chodzi o k³opoty z gazem to z nastaniem ery sekwencji po k³opotach z
II gen. mo¿na powiedzieæ ¿e s± bezawaryjne i bezobs³ugowe :-).

Ja mam inne spostrze¿enia. Bezobs³ugow± to mia³em II gen. Przy sekwencji nawet najlepszy gaz powoduje "zasyfianie siê" instalacji. Serwis trzeba odwiedzaæ czê¶ciej (koszty). Spadek mocy jest a spalanie nie mniejsze. Do tego dochodzi wiêksza ilo¶æ elektroniki która ju¿ na benzynie nie radzi sobie sama ze sob± (nowsze "fantastyczne" silniki) a co dopiero z gazem.
Krótko mówi±c nie op³aca siê. A w tej ca³ej imprezie przecie¿ o koszty chodzi a nie o ideê. Nie ma to jak o¶miozaworowy poczciwy silnik z gazem II gen.

Data: 2011-12-18 09:13:34
Autor: Shrek
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-18 08:50, z wrote:
Iglo pisze:

[...]

Jak instalacja i samochód? Ja nie jestem w stanie zauwa¿yæ kiedy siê z automatu z PB na gaz prze³±cza. Jak siê gaz skoñczy, to jest drobne szarpniêcie, ale na benzynie wcale lepiej nie jedzie.

Shrek.

Data: 2011-12-18 10:44:28
Autor: Iglo
po dieslu teraz gaz ...
z <zch280672@gazeta.pl> napisa³(a):
Iglo pisze:

> [...]

Krótko mówi±c nie op³aca siê. A w tej ca³ej imprezie przecie¿ o koszty chodzi a nie o ideê. Nie ma to jak o¶miozaworowy poczciwy silnik z gazem II gen.

II gen nigdy nie mia³em, przez k³opoty znajomych. Ci±g³e regulacje, jakie¶
gwizdki w kolektorze, prze³±cznik jak od lampki.. Bazuj±c na tych
do¶wiadczeniach do³±czy³em do grona zagazowanych dopiero jak instalacje
sekwencyjne sta³y siê dostêpne. Na razie 75tys.km przejechane bezawaryjnie i
bez obs³ugi (przycisk centralki gazu dotkn±³em raz, chcia³em sprawdziæ jak
awaryjnie odpala na gazie) nie licz±c zmiany filtrów. Nie wnikam co siê do
takiego stanu rzeczy przyczyni³o, czy to ¿e silnik "dobry do gazu" (na
kolektorze s± fabryczne miejsca pod koñcówki wtryskiwaczy gazowych), warsztat
nie przypadkowy (na przegl±d czeka siê 2 tygodnie, instalacja gazu ze
strojeniem trwa 2 dni a nie 6 godzin i jazda). Do gazu podchodzi³em jak do
ka¿dego zakupu, by³ przemy¶lany i nie pochopny, bez zbêdnego oszczêdzania i z
wcze¶niejszym poznaniem tematu. Na razie ta strategia mnie nie zawiod³a, czy
to chodzi o motoryzacjê, fotografiê czy g³upie wêdki na ryby.

Data: 2011-12-18 13:53:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
po dieslu teraz gaz ...

U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jckg6b$96$1inews.gazeta.pl...
II gen nigdy nie mia³em, przez k³opoty znajomych. Ci±g³e regulacje, jakie¶
gwizdki w kolektorze, prze³±cznik jak od lampki..

jest tak samo jak z IV gen,. Jak kto¶ za³o¿y tak jak powinno byæ za³o¿one to dzia³a i jest bezobs³ugowe. Nie ma jaki¶ durnych map wtrysków, kalibracji i ca³j masy innych rzeczy.
Owszem IV gen. jest nowsza, lepsza - ale mimo wszystko bardziej wra¿liwa na niew³a¶ciwy monta¿ i z³y dobór podzespo³ów.

Je¶li silnik jest na jednopunktowym wtrysku to nie ma potrzebu monta¿y IV gen. Byle pó¼niej jaki¶ oszo³om zamiast atutatora nie wkrêca³ sruby.
Regulacji IIgen nigdy nie musialem robic, cokolwiek by sie nie dzia³o z samochodem. To Ty decydujesz kiedy instalacja prze³±czy sie z PB na LPG i je¶li jeste¶ swiadom tego co z czego wynika to mo¿esz latem jechaæ na gazie praktycznie od zaraz.

Z IV ju¿ tak nie jest. Padnie Ci sonda, instalacja 'nauczy sie' bzdurnych warto¶ci i wizyta na regulacji. Roz³aduje Ci sie akumulator i mo¿e czekaæ Cie regulacja itp. itd.

Nie przecenia³bym wiêc sekwencji i nie demonizowa³ II gen. Jedna i druga ma zalety i wady - a cech± wspóln± jest to, ze zeby zacz±æ oszczêdzac i zapomnieæ o instalacji najpierw trzeba wydaæ tyle ile trzeba. Oszczêdzanie na pocz±tku koñczy sie pó¼niej biadoleniem na forach jakie to LPG to ZUO.

Mialem w ¿yciu wiele aut na gaz i narzeka³em tylko wtedy, kiedy poprzedni w³a¶ciciel oszczêdza³ na za³o¿eniu. Jednorazowa inwestycja razem z rozrz±dem i kilkoma innymi rzeczami jakie sie robi po zakupie i zapomina sie o instalacji gazowej.

Co do czêstego tankowania. Có¿ - albo baga¿nik, albo LPG. Wybór nale¿y do Ciebie. Najbardziej bezsensowny jest monta¿ butli w miejscu ko³a (je¶li nie wymagaj± tego jakie¶ konkretne przes³ania typu samochód ktory naprawde przewozi towary w baga¿niku).
Butla LPG musi byæ mo¿liwie du¿a a to niestety wymaga zmniejszenia baga¿nika o po³owe.
Kiedy do butli wchodzi 60-80litrów problem zbyt czêstego tankowania znika.
Jak kto¶ za³o¿y butle w ko³o, zwykle ma ona pojemno¶æ 40-60litrów (czyli odpowiednio 32-48 litrów gazu) nie dziwne jest, ze kto¶ mo¿e potrzebowaæ tankowaæ 1-2 razy w tygodniu. Mnie osobi¶cie irytuje to najbardziej, wiec moje butle by³y zawsze wielkie.
Wyj±tkiem jest teraz meganka dziewczyny. Miala za³o¿on± butle w kole - nie zmieniam tego, bo auto pali <10litrów LPG /100km, a pokonuje ok 700km miesiêcznie na dojazdy do pracy. Nie widze powodu nic zmieniaæ. Pozosta³e dystanse przeje¿dzamy moim samochodem.

Data: 2011-12-18 21:23:19
Autor: z
po dieslu teraz gaz ...
Kuba (aka cita) pisze:

Z IV ju¿ tak nie jest. Padnie Ci sonda, instalacja 'nauczy sie' bzdurnych warto¶ci i wizyta na regulacji. Roz³aduje Ci sie akumulator i mo¿e czekaæ Cie regulacja itp. itd.

O takie w³a¶nie dodatkowe koszty mi siê rozchodzi. Jako ¿e 40 lat na karku to siê ju¿ zd±¿y³em "elektroniki" pod najró¿niejsz± postaci± "nau¿ywaæ". Z ka¿dym rokiem mam do niej mniejsze zaufanie. Wiêksze problemy z diagnozowaniem uszkodzeñ (a mia³o byæ wrêcz przeciwnie) Trzeba mieæ kosztowny osprzêt, oszczêdzanie na materia³ach i o zgrozo projektowanie tak ¿eby tylko doci±gn±æ do koñca gwarancji.
Wiem ¿e elektronika u³atwia ¿ycie ale mog³aby do jasnej... a¿ tak nie wp³ywaæ na pojawianie siê kolejnych siwych w³osów :-)

Data: 2011-12-18 17:33:15
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

Póki co jego cena stanowiła ok 50% ceny Pb.
Jak to sie zmieni (diametralnie) wtedy pogadamy. Póki co to tylko
proaganda.

a było tak że lpg był 3X tańszy od Pb na litrze.
czyli jest sporo gorzej.

Data: 2011-12-18 00:45:06
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sat, 17 Dec 2011 20:58:58 +0100, Myjk wrote:

Sat, 17 Dec 2011 19:48:18 +0100, Kuba (aka cita)
Ile razy to ju¿ dziennikarze próbowali wywo³aæ panike nadchodz±cym za³amaniem rynku. Póki co sie to nie sta³o i nic nie wskazuje na to, ze sie stanie.
Paliwo idzie do góry, LPG te¿. Ró¿nica pozostaje +_ taka sama.

Parê lat temu te¿ nikt nie przypuszcza³, ¿e diesel zrówna siê z, a nawet
przeskoczy, PB. Pamiêtaj, ¿e ceny reguluje rynek.

Nie ceny paliw, które w praktyce regulowane s± przez rz±d, poniewa¿
wiêkszo¶æ ich ceny to bezpo¶rednio podatki.

Stan rynku, jego konkurencyjno¶æ, czy nawet cena ropy na rynkach ¶wiatowych
ma wp³yw raczej na t± czê¶æ ceny po przecinku.

Liczba przed przecinkiem, to polityka fiskalna pañstwa, czyli rz±d.

Data: 2011-12-18 00:57:26
Autor: Myjk
po dieslu teraz gaz ...
Sun, 18 Dec 2011 00:45:06 +0100, Tomasz Pyra
Nie ceny paliw, które w praktyce regulowane są przez rząd, ponieważ
większość ich ceny to bezpośrednio podatki.
Stan rynku, jego konkurencyjność, czy nawet cena ropy na rynkach światowych
ma wpływ raczej na tą część ceny po przecinku.
Liczba przed przecinkiem, to polityka fiskalna państwa, czyli rząd.

Przepraszam, a co się zmieniło w podatkach zawartych w paliwach od stycznia
2009 poza podniesieniem VATu z 22% do 23%? Przypomnieć Ci jaka cena była
wtedy? 3,45 zł brutto za litr BP Ultimate Diesel -> http://kut.as/paliwo_m

Data: 2011-12-18 19:00:44
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...
W dniu 2011-12-18 00:57, Myjk pisze:
[...]

wtedy? 3,45 zÅ‚ brutto za litr BP Ultimate Diesel ->  http://kut.as/paliwo_m

robimy działanie:
cena_oil*kurs_usdpln/cena_pb
01/2009 = 40*3/3,45=40
12/2011 = 95*3,45/5,8=56

coś się zmieniło
paliwo stosunkowo tańsze ;-)

Data: 2011-12-18 21:55:02
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 00:57:26 +0100, Myjk wrote:

[...]

Przepraszam, a co siê zmieni³o w podatkach zawartych w paliwach od stycznia
2009 poza podniesieniem VATu z 22% do 23%? Przypomnieæ Ci jaka cena by³a
wtedy? 3,45 z³ brutto za litr BP Ultimate Diesel -> http://kut.as/paliwo_m

No i w³a¶nie o tym mówiê - przez te trzy lata o których mówisz cena ropy
zd±¿y³a podskoczyæ ponad trzykrotnie (na dzieñ dzisiejszy jakie¶ 2.5x), w
miêdzy czasie wojny, kryzysy, kursy walut robi±ce cuda, a zmiana ceny na
stacji z 3.45z³ na jakie¶ 5.5z³ obecnie - jednak  niewiele.

A teraz jak w porównaniu z tym wygl±da wp³yw polityki rz±du na ceny paliw?
Taka np. Bia³oru¶ - te same ¶wiatowe rynki, ta sama ropa naftowa, a na
stacji tankujesz dzi¶ za oko³o 2.20z³ (i nadal £ukaszenka do tego nie
dop³aca).
Jak siê nie podoba Bia³oru¶, no to USA - dzi¶ 3.30$/gal, czyli oko³o 3z³/l
Unia Europejska - Teneryfa i 4.10z³/l (jakie¶ 2 miesi±ce temu).

Data: 2011-12-18 22:03:02
Autor: Marek Dyjor
po dieslu teraz gaz ...
Myjk wrote:
[...]

jakby regulował rynek to diesel byłby tańszy od benzyny jako produkt słabiej przetworzony.

Niestety ale ktoś postanowił zarobić na dieslu...

Data: 2011-12-19 08:01:35
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
 regulowaÅ‚ rynek to diesel byÅ‚by taÅ„szy od benzyny jako produkt sÅ‚abiej
przetworzony.

Niestety ale ktoś postanowił zarobić na dieslu...

ee słabiej?
ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

ale może oni specjalnie diesla szykanują???
w kazdym razie na pewno zużywają go mniej (%) niż np. u nas.

Data: 2011-12-19 08:12:03
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
aha zjedź na dół tej stronki
jest rozbicie ceny na składniki.
porównaj  "refining" dla ON i Pb.

Data: 2011-12-19 08:21:20
Autor: AZ
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19, PM <xpm@wp.pl> wrote:

ee słabiej?
ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

ale może oni specjalnie diesla szykanują???
w kazdym razie na pewno zużywają go mniej (%) niż np. u nas.

A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

Swoja droga fajne jest to: Taxes 12-13%...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-19 09:57:57
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

A ciezarowki i te ichnie lokomotywy jezdzace po 8 sztuk w skladzie? :-)

skoro praktycznie wszystkie "cywilne" samochody są na Pb to nie ma siły żeby było wieksze zuzycie ON (procent do Pb)
z doświadczenia powiem ze ON nawet nie na każdej stacji jest.

Data: 2011-12-19 10:43:04
Autor: Bydlê
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 07:01:35 +0000, "PM" <xpm@wp.pl> said:

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wiêcej ni¿ benzyna.

ale mo¿e oni specjalnie diesla szykanuj±???

Tak i to ma sens.

w kazdym razie na pewno zu¿ywaj± go mniej (%) ni¿ np. u nas.

Ale zu¿ycie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc±, by popyt odbija³ siê na cenie.

--
Bydlê

Data: 2011-12-19 11:00:27
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wiêcej ni¿ benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

ale mo¿e oni specjalnie diesla szykanuj±???

Tak i to ma sens.

Tak?
niez³e szykany - 1pkt procentowy.

w kazdym razie na pewno zu¿ywaj± go mniej (%) ni¿ np. u nas.

Ale zu¿ycie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc±, by popyt odbija³ siê na cenie.

to w koñcu szykanuj± ,czy chc± (kto) ¿eby by³ tani?

Data: 2011-12-19 18:32:17
Autor: Bydlê
po dieslu teraz gaz ...
On 2011-12-19 10:00:27 +0000, "PM" <xpm@wp.pl> said:

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - wiêcej ni¿ benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

Tak jest w USA.

ale mo¿e oni specjalnie diesla szykanuj±???

Tak i to ma sens.

Tak?
niez³e szykany - 1pkt procentowy.

No i?
Jest dro¿ej i to celowo.

w kazdym razie na pewno zu¿ywaj± go mniej (%) ni¿ np. u nas.

Ale zu¿ycie jest w specyficznym sektorze i dlatego nie chc±, by popyt odbija³ siê na cenie.

to w koñcu szykanuj± ,czy chc± (kto) ¿eby by³ tani?

Nie chc±, by popyt wp³ywa³ na cenê, wiêc trzymaj± j± wysok± i fluktuacji nie ma.
A ta odbi³aby siê na gospodarce.
Wiem, pewnie nazwiesz ich w duchu debilami, ale u nich to dzia³a.

--
Bydlê

Data: 2011-12-19 18:53:27
Autor: nazgul
po dieslu teraz gaz ...

ciekawostka, ile kosztuje ON w USA.
http://205.254.135.7/petroleum/gasdiesel/

Jak ciekaowstka? Jak zwykle - więcej niż benzyna.

"jak zwykle" - wyborne.

Tak jest w USA.

czyli dla Polaków/europejczyków (dyskusja była o cenach w Polsce) jak zwykle???

ale może oni specjalnie diesla szykanują???

Tak i to ma sens.

Tak?
niezłe szykany - 1pkt procentowy.

No i?
Jest drożej i to celowo.

tak wiem, że jesteś uparty. ;-)

to w końcu szykanują ,czy chcą (kto) żeby był tani? (ON)

Nie chcą, by popyt wpływał na cenę, więc trzymają ją wysoką i fluktuacji
nie ma.
A ta odbiłaby się na gospodarce.
Wiem, pewnie nazwiesz ich w duchu debilami, ale u nich to działa.

ogarnij siÄ™
w jaki sposób "trzymają ją wysoką" ? - podatkiem o 1% wyższym od Pb ???? i ogólnie rzędu kilkunastu %.
w Polsce nierząd pociesza nabywców, że mogą się CIESZYĆ stabilnymi cenami paliw (dzięki akcyzie).
więc twoja wypowiedź nijak się ma do USA.

po dieslu teraz gaz ...