po dieslu teraz gaz ...

Data: 2011-12-18 22:17:47
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Sat, 17 Dec 2011 18:37:51 +0100, michu napisał(a):
http://biznes.interia.pl/news/ten-podatek-zabije-rynek-lpg-bedzie-drozej-nawet-o,1735752

Bo to tak prawde mowiac nie ma sensu: trzeba sobie "popsuc auto" zeby
zyskac prawo do ulgi podatkowej ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

A napedow roznych przybywa - kiedys beda liczyli wedle taksometru albo
viatolla, i gaz sie tez skonczy :-)

J.

Data: 2011-12-18 22:47:42
Autor: Tomasz Pyra
po dieslu teraz gaz ...
On Sun, 18 Dec 2011 22:17:47 +0100, J.F. wrote:

[...]

Bo niższa akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obniżenie akcyzy dla
tankujących różowe samochody...

I dyskusje by były prawie te same:
- gdzie w DC mi przemalują auto na różowo żeby nie rdzewiało?
- ale wiocha jeździć różowym samochodem
- różowe jest trendy
- kupię/sprzedam auto - różowe
- które z nowych aut dostępne są w różowym kolorze?
- przemalowanie aut na różowo, a uznawanie gwarancji na blachy przez
serwisy

Data: 2011-12-19 08:06:43
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

Bo to tak prawde mowiac nie ma sensu: trzeba sobie "popsuc auto" zeby
zyskac prawo do ulgi podatkowej ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

logika jest taka, że
wyciskamy kaskę na przeglądach (mało)
wpuszczamy kase kierowców do gospodarki via gazownicy
resztę ściągamy akcyzą

Bo niższa akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obniżenie akcyzy dla
tankujących różowe samochody...

na poczatek - podatki wogóle to zło.
niższa akcyza ma sens bo zachęca się do kupowania niepotrzebnego produktu.

btw. rózowego
była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.

Data: 2011-12-19 09:55:11
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcmnqj$erm$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Tak czy inaczej - jesli kierowcy to instaluja, to znaczy ze sciagamy mniej :-)

Bo niższa akcyzja na LPG, jest tak samo bez sensu jak obniżenie akcyzy dla
tankujących różowe samochody...
na poczatek - podatki wogóle to zło.

No nie - byc musza.
Chce sie miec dobre drogi i autostrady ..

niższa akcyza ma sens bo zachęca się do kupowania niepotrzebnego produktu.
btw. rózowego

Zakladajac ze mamy jakis sens w promowaniu rozowych samochodow.

była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.

Ale mogla byc uzasadniona.

J.

Data: 2011-12-19 10:15:01
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
Tak czy inaczej - jesli kierowcy to instaluja, to znaczy ze sciagamy mniej :-)

niekoniecznie
jak intel sprzedaje celerona taniej niż pentium
to zagospodarowuje klientów których na pentium nie było stać i kupiliby.... rower i pedałowali bez akcyzy ;-)

[...]

i co? płacisz i masz? ;-)))
Może powinny być drogi prywatne jedziesz-> płacisz, nie jedziesz ->nie płacisz (albo płacisz abonamet i jedziesz taniej)
taaak "nigdzie na świecie tak nie ma..."

była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.

Ale mogla byc uzasadniona.

tak samo jak promowanie gazu
gaz i tak się sam robi przy produkcji benzyn
wiec trzeba go gdzies upchać po dobrej cenie
z wiadomych*  wzgledów nie można dowalić tak wysokiej akcyzy na gaz grzewczy, jak dla burżujów których stać na własny samochód

*wiadomycyh dla socjalistów.

Data: 2011-12-21 01:51:29
Autor: J.F.
po dieslu teraz gaz ...
Dnia Mon, 19 Dec 2011 10:15:01 +0100, PM napisał(a):
[...]

Place i mam. No, drogi to takie sobie, ale na autostrady nie moge narzekac
- w jedna trone 250km, w druga skolko ugodno, a nawet w trzecie i czwarta
mam kawalek :-)

Może powinny być drogi prywatne jedziesz-> płacisz, nie jedziesz ->nie płacisz (albo płacisz abonamet i jedziesz taniej)
taaak "nigdzie na świecie tak nie ma..."

tak calkiem nigdzie to znow nie, ale byloby to cokolwiek uciazliwe.

była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.
Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.

gaz i tak się sam robi przy produkcji benzyn
wiec trzeba go gdzies upchać po dobrej cenie
z wiadomych*  wzgledów nie można dowalić tak wysokiej akcyzy na gaz grzewczy, jak dla burżujów których stać na własny samochód

Ale benzyna to produkt uboczny przy produkcji gazu, nie moze byc tansza ?
:-)

J.

Data: 2011-12-21 08:19:14
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...

[...]

ciekawe ile się płaci w Chinach
albo wprost przeciwnie w USA (podatek w paliwie 12% + podatki ichni vat około 10%+ dochodowy ze 7%)
i mają i jeżdzą.
jednym słowem mamy niewspólmiernie mało do ściąganej kasy.

Może powinny być drogi prywatne jedziesz-> płacisz, nie jedziesz ->nie
płacisz (albo płacisz abonamet i jedziesz taniej)

(...) ale byloby to cokolwiek uciazliwe.

ja tam jestem jestem niepoprwanym zwolennikiem prywatnego
np taki prywatny busik wieliczka-kraków jedzie co kilka minut, płace 2zł.
porównaj do państwowego PKP i PKS.
i wcale nie jest uciążliwe że sa różne busiki.
Sieci komórkowe tęż się między soba dogaduja i możesz dzwonic np z orange do plusa, a nawet do T-mobila.
wiec z pewnościa mógłbyś wykupić (w jeszcze innej firmie)

Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.

mniej mniej ;-)

[...]

Jak warsztaty będą montowały układy paliwowe na Pb w samochodach fabrycznie ich pozbawionych to powyższe będzie prawdą.
Kto wie może kiedyś będzie się przerabiało samochody elektryczne na spalinowe ;-).

Data: 2011-12-21 12:41:22
Autor: J.F
po dieslu teraz gaz ...
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcs1ad$53u$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Zalezy. Dawno temu na drogi szlo 30% wplywow z akcyzy od paliw.
Drogi dziurawe, 70% pieniedzy gdzies znika, plus 22% vat  - wk*, ale sobie przypominalem - chlopie, jezdzisz na gaz, placisz tylko 1/3 akcyzy z benzyny , masz dokladnie to za co zaplaciles :-)

Teraz to cholera wie ile sie na te drogi wydaje, rzekomo nawet wiecej niz wplywy z akcyzy - bo unia doplaca.

[...]

No coz, moge porownac do miejskiego tramwaju czy autobusu, gdzie place 2.40 .... od jednego przystanku do chyba 20km jak mam szczescie. A na miesiecznym jeszcze taniej. Przy czym komunikacja we wrocku sie troche sprywatyzowala.

i wcale nie jest uciążliwe że sa różne busiki.
Sieci komórkowe tęż się między soba dogaduja i możesz dzwonic np z orange do plusa, a nawet do T-mobila.
wiec z pewnościa mógłbyś wykupić (w jeszcze innej firmie)

Moze bym i mogl, a moze nie - pamietasz ile lat byles na centertela skazany, a potem tylko na dwie GSM ?
Drogi sie buduje dlugo, miejsca nie ma, a poki nie ma drugiej ... wolny rynek, 50 zl za przejazd :-)
No i co - kasa co 5 km ?

A z telefonami ... owszem, sie dogadaly, Plus bral ze 2 zl/min od innych operatorow za przychodzace do swojej sieci, inni operatorzy tez, co oczywiscie owocowalo tym ze taryfy "no nie mozemy brac mniej niz sami placimy".
Nie wiem czy pochwalac czy ganic - ale Strezynska obnizyla te stawki do ~14 gr.

była chyba kiedys znizka OC dla czerwonych samochodów.
Ale mogla byc uzasadniona.
tak samo jak promowanie gazu

bie, bardziej.
mniej mniej ;-)

No, bardziej zauwazalny pojazd i moze ma mniej wypadkow, nawet jak wymusza pierwszenstwo.
Co prawda teraz nikt o to nie pyta, wiec moze i masz racje ze mniej ..

[...]

No ba - maly generatorek i auto z zasiegu 100km ma 5000 :-)

J.

Data: 2011-12-21 13:44:19
Autor: PM
po dieslu teraz gaz ...
[...]

uchwyciłeś sedno
więcej się wydaje bo unia dopłaca
tyle, że za więcej robi się mniej.

[...]

czyli 20% drożej.

ja mam 2zł za 15 minut czyli np za 10km jak źle pójdzie.
a komunikacja miejska jest dotowana
czyli płace 2 razy, za bilet i w podatku.

[...]

na PRL jestem skazany jakieś 65lat bo tego co jest to chyba wolnym rynkiem się nie da nazwać.
zresztą GSM to też koncesje - zły przykład dałem ;-)

Drogi sie buduje dlugo, miejsca nie ma, a poki nie ma drugiej ... wolny rynek, 50 zl za przejazd :-)
No i co - kasa co 5 km ?

winietka.
albo viatoll ;-)

po dieslu teraz gaz ...