po tragedi na Reno Air Races

Data: 2011-09-21 02:43:05
Autor: MI$EK
po tragedi na Reno Air Races
http://www.foxalpha.com/forums/viewtopic.php?t=16346&postdays=0&posto....

Niektóre maszyny po prostu przecudne.
Ale mam pytanko o dwa zdjęcia.

1.
http://i40.servimg.com/u/f40/12/40/46/89/a1010.jpg

Całość zamontowana na skrzydle więc wydaje się być częścią silnika.
A może nie? Co to właściwie jest? Na tym mocuje się łopaty śmigła?
Chyba nie bo jest tego "czegoś" 7. No dla mnie zagwozdka :)

2.
http://img405.imageshack.us/img405/4473/img2609yh3.jpg

Pytanie brzmi:
Czemu te wyloty rur wydechowych są takie "nierówne"?
W niczym to jak rozumiem nie przeszkadza?
Bo wystają sobie jedna tak, druga siak a trzecia jeszcze inaczej.
Zawsze myślałem, że w konstrukcjach bardziej zaawansowanych,
np. samolot (w tym jego silnik) wszystko powinno być
jak w zegarku szwajcarskim.
Czyli tip-top i to zmierzone za pomocą suwmiarki :)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-09-21 11:53:13
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
po tragedi na Reno Air Races
Użytkownik MI$EK napisał:

1.
http://i40.servimg.com/u/f40/12/40/46/89/a1010.jpg

Całość zamontowana na skrzydle więc wydaje się być częścią silnika.
A może nie? Co to właściwie jest?

Otwieracz do puszek.

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl                  www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783             tel: +48-606-198315

Data: 2011-09-21 12:04:48
Autor: KiloSierra
po tragedi na Reno Air Races
W dniu 11/09/21 11:43, MI$EK pisze:
http://www.foxalpha.com/forums/viewtopic.php?t=16346&postdays=0&posto...

NiektĂłre maszyny po prostu przecudne.
[...]

hahahahaha :)
toz to paszcza GAU-8/A Avenger :)
czyli 30mm kultowe dzialko A-10 :)
po prostu z bardzo bliska 'sfocony' nosek A10

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-09-21 03:38:15
Autor: MI$EK
po tragedi na Reno Air Races
> [...]

toz to paszcza GAU-8/A Avenger :)
czyli 30mm kultowe dzialko A-10 :)
po prostu z bardzo bliska 'sfocony' nosek A10

O w mordę :D A ja się bóg wie czego doszukiwałem :D
No ale jak ktoś się nie zna, to ma prawo się nie domyślić :)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-09-21 20:27:42
Autor: stabillo
po tragedi na Reno Air Races

Użytkownik "MI$EK" <michal.piechowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:1613ced0-4da2-4d4c-a608-f509c5b836aecd4g2000vbb.googlegroups.com...

Zawsze myślałem, że w konstrukcjach bardziej zaawansowanych,
np. samolot (w tym jego silnik) wszystko powinno być
jak w zegarku szwajcarskim.
Czyli tip-top i to zmierzone za pomocą suwmiarki :)

wydech w gwiazdowym silniku tak ma, poza tym caly sie trzesie i drga, to sa pewnie jeszcze podwojne gwiazdy co dodatkowo utrudnia spasowanie wszystkiego. Strasznie ciezko jest produkowac te rurki zeby ideealnie pasowaly, musza byc cienkie , lekkie i kwaso i zaroodporne, dzis to manufaktura robi a nie zaklad podejrzewam.. Poza tym , czesto sie je zdejmuje na przeglady i czasem mechaniki, nie skreca tak idealnie jak powinni , no i tak to wyglada.

Data: 2011-09-22 01:59:07
Autor: MI$EK
po tragedi na Reno Air Races
[...]

No tak. Zapomniałem, że te maszyny swoje lata mają.
I nawet po wymianie części na nowe,
nie wszystko będzie idealnie.

Mimo wszystko i tak trochę mnie to dziwi
ale po wyjaśnieniach już mniej :)
Dzięki wielkie.

Pozdrawiam
Michał