po艣rednictwo hostingu a remanent

Data: 2010-12-06 15:41:41
Autor: grzegorz
po艣rednictwo hostingu a remanent
Witam,
mam pytanko odno艣cie po艣rednictwa sprzeda偶y us艂ug hostingowych.
Znajomy rozpocz膮艂 (DG z KPiR + VAT) tak膮 dzia艂alno艣膰 w tym roku i teraz pyta mnie
ty takie us艂ugi zaliczaj膮 si臋 do remanentu? tzn czy s膮 to dalej us艂ugi czy ju偶 jako towary,
kt贸re musz膮 by膰 w remanencie.
Stan贸w magazynowych nie ma, bo FV jest wystawiana dopiero w momencie
op艂acenia Pro-formy.

I jeszcze jedno pytanko, czy zakupy jakie robi dla siebie na FV te偶 musi "Spisa膰 z natury"
czy mo偶e je uzna膰 jako wyposa偶enie nieewidencjonowane je艣li jest poni偶ej 1500 z艂?
Gdzie ew. wpisujemy w KPiR takie wyposa偶enie, w kol. 10 czy w kol. 13 "pozosta艂e wydatki"?

--
grzegorz

Data: 2010-12-06 19:26:29
Autor: tomek
On 06.12.2010 15:41, grzegorz wrote:
[...]

Troch臋 nie rozumiem pyta艅, ale wg mnie us艂ugi niematerialne z remanentem nie maj膮 nic wsp贸lnego, gdyby nie to 偶e mam wi膮偶膮c膮 interpretacj臋 w kt贸rej jak byk stoi teza przeciwna. Do tego najnowsza nowelizacja updof dorzuci艂a "roboty w toku" do art. 24 updof - wi臋c pole manewru si臋 zaw臋zi艂o.

--
Tomek

Data: 2010-12-06 19:29:27
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-06 19:26, tomek pisze:
[...]

Czyli jak? Je艣li kupuje si臋 us艂ug臋 np. domen臋 od hurtownika
i sprzedaje swojemu klientowi to ju偶 wchodzi to remanentu?

Gdzie znajd臋 najnowsz膮 nowelizacj臋?
--
grzegorz

Data: 2010-12-06 21:08:13
Autor: tomek
On 06.12.2010 19:29, grzegorz wrote:
[...]

U mnie by艂o troch臋 inaczej, bo mia艂em podwykonawc贸w a skarb贸wka uzna艂a
kod na dysku i prawa do niego za "roboty w toku".
Odno艣nie domeny nie wypowiadam si臋, je艣li znajomy robi to hurtowo to bym napisa艂 wniosek o wydanie interpretacji.

Gdzie znajd臋 najnowsz膮 nowelizacj臋?

Bodaj偶e w Dz.U. 226 z tego roku

--
Tomek

Data: 2010-12-07 09:46:07
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-06 21:08, tomek pisze:
[...]

Przyznam, 偶e ju偶 mi troch臋 "g艂贸wka spuch艂a", ale mi si臋 wydaje na "ch艂opski rozum"
偶e takie us艂ugi hostingowe s膮 ju偶 w tym przypadku towarami handlowymi,
bo jest zakup i sprzeda偶 z zyskiem i powinny by膰 ksi臋gowane w kol. 10 KPiR
i wej艣膰 do remanentu.
Myl臋 si臋?

A co z zakupami na potrzeby w艂asne, kt贸re nie b臋d膮 sprzedane, ewentualnie
zostan膮 sprzedane po kilku latach jak strac膮 na warto艣ci i ju偶 nie b臋d膮 potrzebne.
Czy to s膮 "koszty pozosta艂e" czy raczej 艢T czy Wyposarzenie?

--
grzegorz

Data: 2010-12-07 12:22:39
Autor: tomek
On 07.12.2010 09:46, grzegorz wrote:
[...]

Materia艂y/towary, wyposa偶enie, 艢T to s膮 kategorie d贸br *materialnych*.

Tyle 偶e niestety przepisy m贸wi膮 o tych nieszcz臋snych `robotach w toku`, pod kt贸re skarb贸wka podci膮gn臋艂a mi software na dysku. Kolumn臋 10 KPiR mia艂em pust膮, a mimo to remanent wyszed艂 niezerowy.

--
Tomek

Data: 2010-12-07 12:27:47
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-07 12:22, tomek pisze:
[...]

I jak w ko艅cu zosta艂y zaksi臋gowane te "roboty w toku" czyli software?
Nawet taki na kt贸ry jest licencja roczna i koszt powiedzmy 300 z艂?

--
grzegorz

Data: 2010-12-07 12:40:04
Autor: tomek
On 07.12.2010 12:27, grzegorz wrote:
[...]

Tak jak napisa艂em wcze艣niej, to by艂 software na zam贸wienie, wi臋c wpisany by艂 w kol. 12 i 13. Skarb贸wka uzna艂a 偶e `roboty w toku` to nie tylko warto艣膰 towar贸w/materia艂贸w z kol. 10 (w moim przypadku 0z艂), ale te偶 robocizny. Doradca podatkowy chcia艂 i艣膰 z tym do WSA, zw艂aszcza 偶e wtedy jeszcze art. 24 updof nie zawiera艂 `rob贸t w toku`, ale kwota by艂a na tyle ma艂a 偶e stwierdzi艂em 偶e nie mam czasu na przepychanki i zastosowa艂em si臋 do interpretacji.

--
Tomek

Data: 2010-12-07 12:59:42
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-07 12:40, tomek pisze:
[...]

Ok, piszesz o "roboci藕nie" bo w sumie program by艂 na zam贸wienie.
Ale czy tak samo b臋dzie z programami, kt贸re by艂y stworzone
dawno dawno temu i jest sprzedawana licencja roczna na nie?

--
grzegorz

Data: 2010-12-07 13:38:41
Autor: Piotrek
On 2010-12-07 12:59, grzegorz wrote:
[...]
Ale czy tak samo b臋dzie z programami, kt贸re by艂y stworzone
dawno dawno temu i jest sprzedawana licencja roczna na nie?

By艂o kilka w膮tk贸w, 偶eby nie powiedzie膰 flejm贸w, na ten temat - przejrzyj archiwum.

Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e to wcale nie s膮 Twoje przychody z DG.
A co za tym idzie by mo偶e powinny wylecie膰 z KUP jakie艣 koszty.

Piotrek

Data: 2010-12-07 13:56:40
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-07 13:38, Piotrek pisze:
On 2010-12-07 12:59, grzegorz wrote:
[...]
[...]

Ha, szuka艂em po arch. ale jako艣 nie mog艂em trafi膰 na nic konkretnego.
Poszukam jeszcze raz.
--
grzegorz

Data: 2010-12-07 14:05:03
Autor: Piotrek
On 2010-12-07 13:56, grzegorz wrote:
Ha, szuka艂em po arch. ale jako艣 nie mog艂em trafi膰 na nic konkretnego.
Poszukam jeszcze raz.

Na przyk艂ad po艂owa kwietnia 2009, subject "Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?"

Piotrek

Data: 2010-12-07 12:41:15
Autor: grzegorz
[...]

A wr贸c臋 jeszcze do tego hostingu.
Us艂ugi hostingowe, czyli zakup serwer贸w i domem jest us艂ug膮.

Czy w przypadku ich dalszej odsprzeda偶y taktowa膰 to jako us艂ug臋,
czy jako towar handlowy kt贸ry powinien znale藕膰 si臋 w remanencie.

Bo przecie偶 mo偶e to by膰 ksi臋gowane w KPiR w kol. 10 ale jako us艂uga,
a us艂ugi nie wchodz膮 do remanentu.

--
grzegorz

Data: 2010-12-07 14:34:03
Autor: tomek
On 07.12.2010 12:41, grzegorz wrote:
[...]

Wg mnie - stanowczo NIE s膮 to towary handlowe. Ale ka偶dy bawi si臋 za siebie :)

--
Tomek

Data: 2010-12-07 15:08:25
Autor: grzegorz
W dniu 2010-12-07 14:34, tomek pisze:

Bo przecie偶 mo偶e to by膰 ksi臋gowane w KPiR w kol. 10 ale jako us艂uga,
a us艂ugi nie wchodz膮 do remanentu.

Wg mnie - stanowczo NIE s膮 to towary handlowe. Ale ka偶dy bawi si臋 za
siebie :)

no w艂a艣nie te偶 tak my艣l臋 偶e to ju偶 towar.

--
grzegorz

Data: 2010-12-12 16:04:49
Autor: grzegorz
[...]

Zapyta艂em radc臋 prawnego na temat ksi臋gowania do KPiR
kupowanych i sprzedawanych z zyskiem us艂ug typu domena, serwer,
czyli typowe po艣rednictwo.

W odpowiedzi us艂ysza艂em 偶e:
"Moim zdaniem do kolumny 13, poniewa偶 jest to us艂uga niematerialne
a Pan jest w niej po艣rednikiem."

Co Wy na to?

Wychodzi na to, 偶e ksi臋gowanie takich us艂ug w kol. 10
i ich sprzeda偶 w kol. 7 jest b艂臋dne?

--
grzegorz

Data: 2010-12-12 16:07:27
Autor: grzegorz
po艣rednictwo hostingu a remanent
W dniu 2010-12-12 16:04, grzegorz pisze:

eh, 3 razy posz艂o. Co艣 mi program zaszfankowa艂. Sory.

--
grzegorz

Data: 2010-12-12 16:24:33
Autor: tomek
On 12.12.2010 16:05, grzegorz wrote:
[...]

Ja nic, bo przecie偶 to samo pisa艂em.

Wychodzi na to, 偶e ksi臋gowanie takich us艂ug w kol. 10
i ich sprzeda偶 w kol. 7 jest b艂臋dne?

Ka偶dy bawi si臋 za w艂asne pieni膮dze :-)

--
Tomek

Data: 2010-12-12 18:33:22
Autor: grzegorz
po艣rednictwo hostingu a remanent
W dniu 2010-12-07 14:34, tomek pisze:
Wychodzi na to, 偶e ksi臋gowanie takich us艂ug w kol. 10
i ich sprzeda偶 w kol. 7 jest b艂臋dne?

Ka偶dy bawi si臋 za w艂asne pieni膮dze :-)

Czy偶bym Ci臋 藕le zrozumia艂?.. chyba tak.

--