pobór prądu w spoczynku

Data: 2011-08-10 11:25:18
Autor: BartekK
pobór prądu w spoczynku
Nie mogę dojść do ładu z Vectrą C - jaki pobór prądu w spoczynku jest normalny?

Radio fabryczne (wbudowane/oryginał). Alarm fabryczny (GM, nie dokładany). Brak dodatkowych odbiorników energii, instalacji gazowej itp. Nie świeci się nic w schowku lub w bagażniku itp.

Pobór prądu waha się w spoczynku od 80mA do 110mA, obojętnie czy alarm jest włączony czy wyłączony (tylko zamknięty zamek centralny). 0.08A to 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.

Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone inaczej zdechną?

Data: 2011-08-10 10:34:29
Autor: AA
pobór pr±du w spoczynku
BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa³(a):
Nie mogę dojść do ładu z Vectrą C - jaki pobór prądu w spoczynku jest normalny?

Vectra C ma tak, ¿e przeka¼nik o¶wietlenia wnêtrza pobiera pr±d, dopóki nie zamkniesz auta - spróbuj zmierzyæ przy zamkniêtym centralnym zamku.

Generalnie, lecia³bym po bezpiecznikach i od³±cza³ po kolei, sprawdzaj±c pobór - 110mA to jednak do¶æ sporo.

pozdr
AA

Data: 2011-08-10 20:25:58
Autor: Filip KK
pobór pr±du w spoczynku
W dniu 2011-08-10 12:34,  AA pisze:

Vectra C ma tak, ¿e przeka¼nik o¶wietlenia wnêtrza pobiera pr±d, dopóki nie
zamkniesz auta - spróbuj zmierzyæ przy zamkniêtym centralnym zamku.

Dlaczego robisz z kolegi ostatniego imbecyla i kretyna do potêgi n-tej? Przecie¿ to logiczne, ¿e je¶li sprawdza³ pobór pr±du, to robi³ to na wy³±czonym silniku i wszystkich odbiorników oraz "na zamkniêtym samochodzie"...

Data: 2011-08-11 20:22:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
pobór pr±du w spoczynku

U¿ytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j1uihi$26o$1news.task.gda.pl...
[...]

nie wiem jak jest w vectrze C ale z tekstu rozumiem, ze przeka¼nik pobiera pr±d (nie lampka) dopóki nie zamkniesz auta (czyli klikniesz pilotem lub zakluczysz kluczykiem)....

Zanim wyzwiesz kogo¶, ze robi z kogo¶ kretyna, moze najpierw dopytaj o szczególy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-10 11:31:39
Autor: BearBag
pobór pr±du w spoczynku
norma to do 50mA wiec co¶ masz za du¿o. Najcze¶ciej to w³a¶nie radio
kradnie pr±d wiêc sprawd¼ ten bezpiecznik. Najlepiej wyjmowaæ kolejno
bezpieczniki i amperomierzem zamykaæ obwód. £atwo znajdziesz to co
pobiera najwiecej pr±du.

Data: 2011-08-10 22:53:09
Autor: nom
pobór pr±du w spoczynku

U¿ytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:64bfe6aa-1002-4da3-b949-eed9682bcdddo26g2000vbi.googlegroups.com...
norma to do 50mA wiec co¶ masz za du¿o. Najcze¶ciej to w³a¶nie radio
kradnie pr±d wiêc sprawd¼ ten bezpiecznik.
Ostatnio znajoma wymieni³a akumulator, bo sam siê roz³adowywa³ po 2-3 dniach stania samochodu. Facet ze sklepu zamiast sprawdziæ pobór pr±du to zabra³ stary aku i wstawi³ nowy, zap³aci³a 180zl. Ma³o je¼dzi wiêc po 2 tygodniach sytuacja siê powtórzy³a, aku siê roz³adowa³. Przyjecha³a do mnie i okaza³o siê, zê Fiat Seicento pobiera 120mA w stanie spoczynku z wy³±czonym radiem. Po wyjêciu panela pobór spad³ do 10mA. :-)
Radio by³o panasonic, a kto¶ kto jej pod³±cza³ spi±³ kabelek do zasilania koñcówki mocy z podtrzymaniem pamiêci i podpi±³ bezpo¶rednio do aku.

Data: 2011-08-10 23:02:12
Autor: Cavallino
pobór pr±du w spoczynku
U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j1ur3l$o9g$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mia³em podobnie, radio Sony.
Elektryk od³±czy³ podtrzymanie przy wy³±czonym zap³onie, teraz radio dzia³a tylko razem z w³±czonym zap³onem, ale kupno akumulatora okaza³o siê zbêdne.
A ju¿ siê ba³em.

Data: 2011-08-11 20:25:15
Autor: Kuba \(aka cita\)
pobór pr±du w spoczynku

[...]

w jednych z ostatnich Motor'ów by³a nawet tabelka z radiami i pobieranymi przez nie pr±dami (w³±czone/wy³aczone z panelem/bez panela)
Ró¿nice bywa³y spore.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-10 11:42:07
Autor: Jarek Andrzejewski
pobór pr±du w spoczynku
On Wed, 10 Aug 2011 11:25:18 +0200, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

Czy to normalne ¿e wspó³czesne auta musz± byæ 2x na miesi±c je¿d¿one inaczej zdechn±?

normalne, czasem i czê¶ciej trzeba.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-10 12:00:04
Autor: J.F.
pobór prądu w spoczynku
Dnia Wed, 10 Aug 2011 11:25:18 +0200, BartekK napisa³(a):
Nie mogê doj¶æ do ³adu z Vectr± C - jaki pobór pr±du w spoczynku jest normalny?
Pobór pr±du waha siê w spoczynku od 80mA do 110mA, obojêtnie czy alarm jest w³±czony czy wy³±czony (tylko zamkniêty zamek centralny). 0.08A to 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.

Czy to normalne ¿e wspó³czesne auta musz± byæ 2x na miesi±c je¿d¿one inaczej zdechn±?

Ogolnie normalne. to nie Syrenka ze nie bierze nic.

Aczkolwiek gdyby udalo ci sie zmniejszyc pobor do 30mA to by juz wychodzilo
przyzwoicie.
I podejrzewam ze taki powinien byc.

J.

Data: 2011-08-10 12:16:09
Autor: Kamil 'Model'
pobór pr±du w spoczynku
W dniu 2011-08-10 11:25, BartekK pisze:
Nie mogê doj¶æ do ³adu z Vectr± C - jaki pobór pr±du w spoczynku jest
normalny?

Radio fabryczne (wbudowane/orygina³). Alarm fabryczny (GM, nie
dok³adany). Brak dodatkowych odbiorników energii, instalacji gazowej
itp. Nie ¶wieci siê nic w schowku lub w baga¿niku itp.

[...]

Gdzie¶ na jakim¶ forum czyta³em, ¿e fabryczne radia opla potrafi± czasem takie psikusy robiæ. Wyjmij bezpiecznik od radia i sprawd¼ pobór pr±du. S± du¿e szanse, ¿e bêdzie du¿o mniejszy...

Data: 2011-08-10 12:49:24
Autor: Agent
pobór prądu w spoczynku

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:j1tj1j$rnp$1mx1.internetia.pl...
[...]

Moja Fabia po 2 tygodniach stania i jednym zapaleniu i przejechaniu 200 metrów i po nastęnych 2 dniach nie miała siły zapalić. Aku dobry bo po odpaleniu na kable nie był nawet wyjmowany i zapalał w zimie nawet po 2-3 dniach stania na mrozie.

Data: 2011-08-10 22:45:01
Autor: nom
pobór prądu w spoczynku

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:j1tnnd$3qh$1news.onet.pl...

Moja Fabia po 2 tygodniach stania i jednym zapaleniu i przejechaniu 200 metrów i po nastęnych 2 dniach nie miała siły zapalić.

No to coś masz za duży pobór prądu (pewnie radio dokładałeś i ono tak pobiera, już kilka takich autek poprawiałem po "fachowcach").
U mnie fabianka z radiem Roadstar pobiera w stanie spoczynku 10mA z alarmem włączonym.

Data: 2011-08-10 15:36:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
pobór pr±du w spoczynku
Hello BartekK,

Wednesday, August 10, 2011, 11:25:18 AM, you wrote:

[...]

Nie muszê "byæ je¿d¿one". Wystarczy, ¿e pod³adujesz akumulator. Je¶li
parkujesz pod chmurk± i nie masz mo¿liwo¶ci podci±gniêcia gniazdka, to
kup sobie bateriê s³oneczn± - 5W wystarczy na podtrzymanie.

--
Best regards,

Data: 2011-08-10 19:33:25
Autor: Tomasz Pyra
pobór prądu w spoczynku
[...]

inaczej zdechnÄ…?

No i to jeszcze przy założeniu że masz nowy, w pełni naładowany akumulator i jest 20C.
Jak jest -10C, to pewnie jeszcze padnie 2x szybciej.

Jeżeli chodzi o VC to ja bym pomierzył minimum 15 minut, bo zaraz po wyłączeniu zapłonu działa jeszcze sporo rzeczy (przyciski w drzwiach, szyby, wentylacja, jakieś tam "follow me home" itp.) - niby wszystko na stand-by, ale prąd pewnie bierze i tak.

Data: 2011-08-10 19:46:22
Autor: ToMasz
pobór prądu w spoczynku
W dniu 10.08.2011 11:25, BartekK pisze:
[...]

odpowiedź nie wprost. każdy aku ( większość samochodowych) ma coś takiego jak samorozładowanie. jest ono określone jako utrata jakiejś tam pojemności w jednostce czasu. Jakiś czas temu widziałem badania które dowodziły że dla akumulatora ok 50 Ah takie samorozładowanie uszczupli pjemność bardziej niz jedna dioda. stąd wnoszę ze jest to ok 25mA dla nowego akumulatora. Dla starego napewno wiecej.

Tak wiec 100mA dla samochodu to wysoka, ale nie tragiczna stawka. Wstyd dla producenta - nic wiecej. Wyłączaj bezpieczniki kolejno - sporawdzisz co ma taki apetyt na energie. Czy wytrzyma miesiac - sądze ze tak, ale tego nie udowodnię. Możesz doładowywać, ładowarka od chinczyków tzw 1Amer 12V wystarczy. możesz nawet baterią słoneczną, ale jej powierzchnia powinna być taka jak kartka a4, a nie jak ekranik w nokii

ToMasz

Data: 2011-08-13 15:31:16
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
pobór prądu w spoczynku
możesz nawet baterią słoneczną, ale jej
powierzchnia powinna być taka jak kartka a4, a nie jak ekranik w nokii

SÄ… jakieÅ› takie sensowne zestawy?
Jak widzę wydajności z allegro to słabo to wygląda, ale może ktoś tego używa?

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-08-14 16:18:29
Autor: BartekK
pobór prądu w spoczynku
W dniu 2011-08-13 15:31, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

No właśnie
Obejrzałem parę zestawów, i albo cena z kosmosu, albo podawane parametry to błogie życzenia marketingowca... a poza tym - jak to zamontować/trzymać w aucie? Na dachu nie zamontuje, to nie pojazd GhostBusters. na podszybie nie rzucę, bo w trakcie jazdy zleci, coś uderzy, rozbije się itd - to są delikatne sprawy. W dodatku szyby "atermiczne" nie wiem jak UV przepuszczają...

--
| Bartłomiej Kuźniewski

pobór prądu w spoczynku