pobieraczek.pl straszy?

Data: 2010-09-06 07:44:14
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
Witam,
Kiedys z ciekawosci probowalem zalozyc tam konto zeby zobaczyc jak to dziala. Bylo napisa ze kilka dni jest za darmo. Wypelnilem formularz na stronie, wszystko niby ladnie wyglada ale zalogowac sie nie da... Widac tandeta straszna, nici z darmowego testowania. Teraz przyslano mi emaila ze mam zaplacic 94.80 w ciagu 5 dni, nie za uzywanie a za zaakceptowanie regulaminu. Takie cos w ogole jest legalne? Dlaczego mam placic za cos czego nawet nie zobaczylem?

Pozdrawiam,
rpc5jhg

Data: 2010-09-06 06:15:27
Autor: januszek
pobieraczek.pl straszy?
rpc5jhg napisa?(a):

Takie cos w ogole jest legalne? Dlaczego mam placic za cos czego nawet nie zobaczylem?

Ta sprawa ma juĹĽ taaaaakaaaaaaaÄ… brodeeeeeeeeeÄ™.... ;P

Zapytaj googla ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-09-06 08:24:24
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
januszek wrote:
rpc5jhg napisa?(a):

Takie cos w ogole jest legalne? Dlaczego mam placic za cos czego nawet nie zobaczylem?

Ta sprawa ma juĹĽ taaaaakaaaaaaaÄ… brodeeeeeeeeeÄ™.... ;P

Zapytaj googla ;)

Wlasnie sprawdzilem, wszyscy pisza zeby nic z tym nie robic. Mi chodzi o to wpisywanie do rejestru dlugow. IP ktore tam maja nie jest zarejestrowany na mnie a nie chce zeby ktos mial klopoty.

Data: 2010-09-06 06:36:05
Autor: januszek
pobieraczek.pl straszy?
rpc5jhg napisa?(a):

Wlasnie sprawdzilem, wszyscy pisza zeby nic z tym nie robic. Mi chodzi o to wpisywanie do rejestru dlugow. IP ktore tam maja nie jest zarejestrowany na mnie a nie chce zeby ktos mial klopoty.

W tej chwili działa to tak, że zawierasz umowe, zgodnie z którą możesz po 10 dniach pisemnie z niej zrezygnować ;P jeśli tego nie zrobisz to powinieneś zapłacić ;P

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-09-06 17:42:45
Autor: leon
pobieraczek.pl straszy?
Dnia 06-09-2010 o 08:36:05 januszek <januszek@polska.irc.pl> napisał(a):

rpc5jhg napisa?(a):

W tej chwili działa to tak, że zawierasz umowe, zgodnie z któr± możesz
po 10 dniach pisemnie z niej zrezygnować ;P je¶li tego nie zrobisz to
powiniene¶ zapłacić ;P

"Usługobiorcy, który zawarł umowę o ¶wiadczenie usług wskazanych w  Regulaminie, przysługuje prawo do odst±pienia od umowy o ¶wiadczenie Usług  Usenet w terminie 10 dni od dnia zawarcia przedmiotowej umowy. Wskazane w  zd. 1 odst±pienie dla skuteczno¶ci winno zostać zrealizowane poprzez  przesłanie pisemnego o¶wiadczenia lub poprzez przesłanie stosownego  o¶wiadczenia woli w formie wiadomo¶ci poczty elektronicznej przesłanej na  adres bok@pobieraczek.pl."

I tu tez polegn± bo jest nierówno¶ć relacji klient - firma. Jak dla nich  zakceptownie umowy wystarczy formularz. Natomiast wypowiedzenie umowy już  tak sie prosto nie da. Albo pisemnie albo do bok, przy czym ten list w bok  moze sie zawieruszyc :)
Swoja drga na stroni emaja decycje UOKiK oraz komentarz do niej.

leon

Data: 2010-09-06 17:49:20
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
leon wrote:
[...]

A gdzie to mozna zglosic? Wlasciwie nie powinien ktos tego zglosic na policje czy gdzies? W koncu chodzi o udostepnianie materialow chronionych prawem autorskim?

Data: 2010-09-06 10:09:06
Autor: mvoicem
pobieraczek.pl straszy?
(09/06/2010 08:15 AM), januszek wrote:
rpc5jhg napisa?(a):

Takie cos w ogole jest legalne? Dlaczego mam placic za cos
czego nawet nie zobaczylem?

Ta sprawa ma juĹĽ taaaaakaaaaaaaÄ… brodeeeeeeeeeÄ™.... ;P

Zapytaj googla ;)

To pobieraczek *nadal* straszy? Nikt go jeszcze nie spacyfikował?

p. m.

Data: 2010-09-06 08:13:41
Autor: Olgierd
pobieraczek.pl straszy?
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:09:06 +0200, mvoicem napisał(a):

To pobieraczek *nadal* straszy? Nikt go jeszcze nie spacyfikował?

Dostali wycisk z UOKiK.

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-06 10:56:56
Autor: mz
pobieraczek.pl straszy?

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2010.09.06.08.13.40rudak.org...
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:09:06 +0200, mvoicem napisał(a):

To pobieraczek *nadal* straszy? Nikt go jeszcze nie spacyfikował?

Dostali wycisk z UOKiK.

I co z tego, że dostali ? Nadal s± w sieci i nadal łapi± naiwnych. A google daje tyle odpowiedzi co ludzi ich udzielaj±cych. Jedni mówi± olać ich, inni karz± płacić, jeszcze inni twierdz±, że nie dostali pisemnego potwierdzenia zawarcia umowy wiec maj± ich wnosie.
Ja sie w tych odpowiedziach pogubiłem i sam nie wiem jak to jest naprawdę.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-06 09:04:42
Autor: Olgierd
pobieraczek.pl straszy?
Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:56:56 +0200, mz napisał(a):

[...]

Wiesz co, w sprawie innych naci±gaczy (AG-REK) jaka¶ gazeta cytowała pod nazwiskiem adwokatów, którzy też twierdzili (pod nazwiskiem), że skoro umowa została zawarta, to trzeba płacić. Kupa ¶miechu.

UOKiK dał wycisk, ale zapewne stoj±ca za Pobieraczkiem spółka się odwołała, więc jeszcze troszkę to potrwa.

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-06 14:36:47
Autor: Andrzej Lawa
pobieraczek.pl straszy?
W dniu 06.09.2010 11:04, Olgierd pisze:

UOKiK dał wycisk, ale zapewne stoj±ca za Pobieraczkiem spółka się odwołała, więc jeszcze troszkę to potrwa.

Albo zbieraj± kasę na nałożon± karę - w jedyny sposób, jaki znaj± ;-/

Data: 2010-09-06 17:35:06
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
Andrzej Lawa wrote:
W dniu 06.09.2010 11:04, Olgierd pisze:

UOKiK dał wycisk, ale zapewne stoj±ca za Pobieraczkiem spółka się odwołała, więc jeszcze troszkę to potrwa.

Albo zbieraj± kasę na nałożon± karę - w jedyny sposób, jaki znaj± ;-/

Ale co myslicie powinienem zrobic? W koncu usluga nie zostala wykonana.

Data: 2010-09-09 23:43:39
Autor: Gotfryd Smolik news
pobieraczek.pl straszy?
On Mon, 6 Sep 2010, rpc5jhg wrote:

Ale co myslicie powinienem zrobic? W koncu usluga nie zostala wykonana.

  W kwestii formalnej: ostatnie sformułowanie nie jest żadnym argumentem.
  O ile mowa o usłudze o ch-rze zlecenia albo "¶wiadczenia gotowo¶ci",
to fakt że klient z usługi nie korzystał nie dowodzi braku obowi±zku
zapłaty.
  Dajmy na to - fakt że kto¶ nie korzystał z telefonu nie uprawnia
do niepłacenia abonamentu (nawet jak to jest zupelnie nowy telefon
i jeszcze nigdy z niego nie dzwoniono).
(nie ma to *nic* do dyskusji czy *w tym przypadku* zapłata się nalezy
czy nie, podważam jedynie konkretny argument!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-06 08:31:43
Autor: PesTYcyD
pobieraczek.pl straszy?
A ja założyłem sobie tam konto z ciekawo¶ci po przeczytaniu wpisu na blogu Olgierda ;) Ich korespondencję traktuję jako humorestkę. Co z tym zrobić? - NIC.

Data: 2010-09-06 09:38:00
Autor: Krzysztof Jodłowski
pobieraczek.pl straszy?
Wiesz - jak kupisz sobie abonament np. telefoniczny, to nie nasz obowi±zku korzystania. Jak nie dzwonisz to i tak płacisz.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2010-09-06 11:22:39
Autor: PesTYcyD
pobieraczek.pl straszy?
W dniu 2010-09-06 09:38, Krzysztof Jodłowski pisze:
Wiesz - jak kupisz sobie abonament np. telefoniczny, to nie nasz
obowi±zku korzystania. Jak nie dzwonisz to i tak płacisz.

Widzisz jest różnica pomiędzy firmami telekomunikacyjnymi a pobieraczkiem, który powstał z założenia jako oszustwo. Z automatu dostaje się takie wesoł± twórczo¶ć na maila:

"Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych maj±cych na celu wprowadzenie w bł±d drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa zagrożone kar± pozbawienia wolno¶ci od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli podczas rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy wła¶ciwe organy ¶cigania. Do identyfikacji posłuży nam adres IP, z którego nast±piło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data. Polscy usługodawcy internetowi maj± obowi±zek zapisywania, który z klientów o danej porze korzystał z danego adresu IP, wła¶nie na wypadek ewentualnych przestępstw lub wyłudzeń dokonanych przez klientów."

Także dostarczaj± rozrywki. Niestety na pięciu mailach się skończyło, a szkoda bo my¶lałem że dostarcz± więcej rozrywki...

Data: 2010-09-06 17:40:36
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
rpc5jhg wrote:
[...]

W ogole dlaczego dostalem rachunek za pakiet 5g kiedy tam sie nic nie da wybrac? A co jesli chce inny? Mialbym za 2 zaplacic?

Data: 2010-09-06 18:47:21
Autor: ikarek
pobieraczek.pl straszy?

Uzytkownik "rpc5jhg" <grupydyskusyjne-- at-- @yahoo.co.uk> napisal w wiadomosci news:i6321l$qjn$1inews.gazeta.pl...
rpc5jhg wrote:
[...]

Posluchaj, to nie wazne jaki pakiet wybierzesz albo czy
wyslesz im rezygnacje - i tak dostaniesz maila z wezwaniem
do zaplaty, bo jedyny sens istnienia tej "firmy" polega na
zbieraniu danych osób i straszeniu ich wezwaniami do zaplaty.

Jezeli podales fikcyjne dane, to po prostu zapomnij o calej
sprawie. Jesli dane prawdziwe, to - po pierwsze - poczekaj
czy zrobia cos wiecej poza przysylaniem maili, po drugie:
zaprzeczaj ze zawarles te umowe (ktos podal twoje dane,
glupi zart, itd.) - niech sobie udowadniaja, ze to Ty.
I naprawde watpie, aby doszlo do procesu, bo ta firma
zyje z tego % zastraszonych, którzy placa.

Oczywiscie mozesz tez zaplacic i nabic kabze oszustom
- tylko dobrze przechowuj dowód zaplaty, bo na pewno
za jakis czas okaze sie, ze nadal masz "dlug".

Data: 2010-09-06 19:02:53
Autor: rpc5jhg
pobieraczek.pl straszy?
ikarek wrote:

[...]

Wlasnie podalem dane fikcyjne. Tylko co bedzie kiedy do wlasciciela mieszkania ktore wynajmuje komornik zapuka?

Powinienem cos do nich odpisac?

Data: 2010-09-06 19:25:56
Autor: ikarek
pobieraczek.pl straszy?

Uzytkownik "rpc5jhg" <grupydyskusyjne-- at-- @yahoo.co.uk> napisal w wiadomosci news:i636rv$e2t$1inews.gazeta.pl...
ikarek wrote:

[...]

NIE bron boze nic nie pisz! Komornik nie zapuka,
poniewaz ten nie sciga adresów IP :) Droga do komornika
musialaby wygladac mniej-wiecej tak:
1) pobieraczki na policje, ze ktos podal fikcyjne dane
2) policja ustala ip, adres, osobe winna zamieszkala
pod tym zdresem i przedstawia zarzuty
3) policja przekazuje ustalenia pobieraczkom, które
na tej podstawie robia sprawe sadowa o dlug
4) pobieraczki wygrywaja sprawe i daja do komornika

Punkty od 1 do 3 sa calkowicie nierealne, nie mówiac
juz o takich drobiazgach, jak np. ustalenie kto z kilku
osób zamieszkalych pod danym adresem cos tam
skrobnal w internecie - oczywiscie o ile nikt sie nie
przyzna dobrowolnie :)

Data: 2010-09-07 11:20:49
Autor: mi
pobieraczek.pl straszy?
ikarek wrote:
Punkty od 1 do 3 sa calkowicie nierealne, nie mĂłwiac
juz o takich drobiazgach, jak np. ustalenie kto z kilku
osĂłb zamieszkalych pod danym adresem cos tam
skrobnal w internecie - oczywiscie o ile nikt sie nie
przyzna dobrowolnie :)

Wykazujesz zbytni optymizm. W II PRL, jak to w państwie neo-kolonialnym w dodatku o proweniencji sowieckiej, nie ma jednolitego prawodawsta by można było zawczasu znać wykładnię. Tu się wyinterpretuje, tu się nagnie fakty, innych się nie dostrzeże i można wyszyć każdemu dowolne wdzianko na potrzebę chwili.

A wracając do cytowanej sytuacji to zdarzało się często, że jakaś menda w aktach a priori założy, że zrobił to np. ojciec rodziny albo najstarszy syn. Oczywiście bazując na doświadczeniu życiowym, mądrości narodów i swoich umiejętnościach paranormalnych. Potem powielone na pięćdziesiąt sposobów, przemieszane z różnymi wypowiedziami świadków może być podstawą wyroku kolejnej mendy, której nie będzie się chciało dociekać jak było. A na koniec menda Trollson będzie kpił, że szamocący się na grupie w desperacji nieszczęśnik doigrał się za swoje.

W II PRL wciąż w życiu publicznym są mendy ukształtowane za pierwszej PRL. I mają swoje nawyki. Choć jest też wielu porządnych funkcjonariuszy to mendy potrafią zaleźć za skórę.

mi

Data: 2010-09-07 12:27:45
Autor: ikarek
pobieraczek.pl straszy?
Użytkownik "mi" <mariano.italianoUSUN@op.pl> napisał w wiadomości news:i6505i$fo3$1news.onet.pl...

mi, jeśli chodzi o Twoją ocenę naszego systemu
sprawiedliwości - to ja się z nią zgadzam, z każdym
słowem, które napisałeś.

Natomiast odnoszÄ™ siÄ™ do konkretnej sytuacji, gdzie firemka
prowadzi działalność, której legalność kwestionuje UOKiK.
Firma ta nie ma ĹĽadnego racjonalnego interesu w tym aby
wkładać tak wielki nakład sił i środków w ściganie pojedynczego
czlowieka dla paru zlotych. Zwłaszcza, że nawet gdyby się
namordowali i doprowadzili do rozprawy, to wyrok będzie
zależał od widzimisie sędziego.

Tej firmie chodzi o zysk, osiągany zerowym nakładem,
przy pomocy automatu rozsyłającego maile.

pobieraczek.pl straszy?