pobór mocy

Data: 2010-02-05 09:29:55
Autor: Mariusz Marszałkowski
pobór mocy
Witam grupowiczow

Mam pytanie: Jaki w praktyce bedzie mial pobor mocy klaster zlozony z
czterech takich
kompletow:

http://www.allegro.pl/item912556774_core_i5_750_4x2_66_msi_p55m_gd45_ddr3_4gb_ddr3.html

Przymierzam sie zeby zlozyc klaster z czterech takich kompletow do
obliczen. Calosc
bedzie obciazona maksymalnie na obliczeniach staloprzecinkowych, czyli
16 procesow
przez 24h na dobe. Jaki bedzie pobor mocy przez procesor nietrudno
przewidziec, natomiast
calego kompletu, czyli pamieci, plyty glownej i procesora to juz nie
wiem jak oszacowac.

Z gory dziekuje

Data: 2010-02-05 19:29:04
Autor: MAR
pobĂłr mocy
W dniu 2010.02.05 18:29, Mariusz Marszałkowski pisze:
Mam pytanie: Jaki w praktyce bedzie mial pobor mocy klaster zlozony z
czterech takich

W praktyce to podłączasz i mierzysz.

przez 24h na dobe. Jaki bedzie pobor mocy przez procesor nietrudno
przewidziec,

A jak ? Poprzez TDP ?

natomiast
calego kompletu, czyli pamieci, plyty glownej i procesora to juz nie
wiem jak oszacowac.

Dziwne, przy cpu wiesz, a dla chipsetu i ddr3 juĹź nie nie wiesz.

Z gory dziekuje

Tutaj masz podobna konfigurację:
   http://techreport.com/articles.x/17513/6
I pobĂłr mocy:
   http://techreport.com/articles.x/17513/11
Jako że jest tam i grafika i hdd, to będzie to górny limit.

--
Mar

Data: 2010-02-05 22:10:55
Autor: Mariusz Marszałkowski
pobór mocy
On 5 Lut, 19:29, MAR <marITYLKOMAR...@spox.org> wrote:
> [...]

> czterech takich

W praktyce to podłączasz i mierzysz.

> przez 24h na dobe. Jaki bedzie pobor mocy przez procesor nietrudno

A jak ? Poprzez TDP ?

>natomiast
> calego kompletu, czyli pamieci, plyty glownej i procesora to juz nie
> wiem jak oszacowac.

Dziwne, przy cpu wiesz, a dla chipsetu i ddr3 już nie nie wiesz.

Urządzenia maja podawana maksymalną moc. Jeśli procesor
obciążę na maksa, to wiem że bedzie zużywał maksymalną ilość
energii. Ale jaki procent swojej maksymalnej mocy płyta, grafika i
pamięci będą zużywały to nie mam pojęcia.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-06 09:14:27
Autor: Radosław Sokół
pobór mocy
Mariusz Marszałkowski pisze:
Urządzenia maja podawana maksymalną moc. Jeśli procesor
obciążę na maksa, to wiem że bedzie zużywał maksymalną ilość

Ale dla procesorów podaje się najczęściej właśnie TDP, które
nijak się ma do maksymalnej pobieranej/oddawanej mocy.

energii. Ale jaki procent swojej maksymalnej mocy płyta, grafika i
pamięci będą zużywały to nie mam pojęcia.

Do projektu zakłada się zawsze "worst-case", czyli maksymalny
pobór przez każdy z podzespołów. A potem dla całego zestawu
mierzy się watomierzem pobór w spoczynku, lekkim obciążeniu
i 100% obciążeniu. Dopiero takie coś jest względnie wiarygodne.

Data: 2010-02-05 22:16:31
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
pobór mocy
On Fri, 5 Feb 2010 09:29:55 -0800 (PST), Mariusz Marszałkowski
<mmarszik@gmail.com> wrote:

[...]

A pobór mocy przez kontroler klastra  też doliczasz? Jakim softem to
zepniesz - ja miałem problemy ze stabilonością pracy maszyny gdy
nieobciążone procesory zwlaniały taktowanie. Zwróć uwagę że te płyty
główne nie mają grafiki - musisz je dodac.  Mniej wiecj rok temu
konfigurowałem klaster obliczniowy dla 16 maszyn po 4 sztuki
4-rdzeniowych Opteronów i maszyna działa OK. Fajna była :-) Ale pobór
prądu będzie widział dopiero po włączeniu całości. Bo nie wiadomo ile
zje ci grafika do tych koputerów, ile zjedzą dyski, ile będzie
ciągnęła klimatyzacja - tego jak widzę nei uwzględniłeś.

Zdrówko

pobór mocy