pobór mocy hdd

Data: 2009-10-18 18:56:45
Autor: identifikator: 20040501
pobór mocy hdd
czy Ktoś się orientuje ile mocy pobierają dyski twarde Samsung HD400LD? chciałbym to porównać z 8W jakie pobiera WD 500GB, a pobiera 8W... czy 8W to dużo czy mało? gdyby próbować na tej podstawie oszacować temperaturę dysku to jaka by była? ostatnio zakupiłem WD na SATA greena i ten mimo małego poboru był dość gorący...

Data: 2009-10-18 19:07:41
Autor: RadoslawF
pobór mocy hdd
Dnia 2009-10-18 18:56, Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
[...]

Chcesz na podstawie poboru mocy szacować temperaturę ?
A na podstawie temperatury będziesz wyliczał prędkość obrotową
talerzy czy możliwe do uzyskania przyspieszenie przy
wyrzuceniu dysku przez okno ?

Co do pytania o pobór mocy dla laptopa za dużo dla
stacjonarnego w sam raz.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-18 20:07:16
Autor: marfi
pobór mocy hdd
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbf6au$15f$1node1.news.atman.pl...
[...]

  A na podstawie czego ma szacować?

--
marfi

Data: 2009-10-18 20:35:44
Autor: qwerty
pobór mocy hdd
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbfll7$fc5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
 A na podstawie czego ma szacować?

Temperatury otoczenia, przepływu powietrza, czy nie ma kurzu, jest jeden dysk, czy ikilka w obudowie itd.
Za dużo zmiennych.

Data: 2009-10-18 20:56:04
Autor: marfi
pobór mocy hdd
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hbfn61$s50$1achot.icm.edu.pl...
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbfll7$fc5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
 A na podstawie czego ma szacować?

Za dużo zmiennych.

  No to skup się na poborze mocy - reszta dotyczy dowolnego o dowolnym poborze mocy dysku (chyba, że znasz jakieś niezależne od temperatury otoczenia w aerodynamicznej obudowie nie łapiacej kurzu i nie zwracajace uwagi na inne dyski w pobliżu)

--
Ta wiadomość nie została sprawdzona przez system NOD32

marfi

Data: 2009-10-18 21:34:53
Autor: qwerty
pobór mocy hdd
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbfogm$lnt$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Seagate ST3320620AS 44 °C
+5 0,72A
+12 0,52A

Maxtor 6L300S0 39 °C
+5 0,74A
+12 1,5A (!)

Jak widzisz twoja teoria o poborze jest mocno chybiona.
Dodam, że maxtor zamocowany jest pod dyskiem seagate.

Data: 2009-10-19 17:00:50
Autor: Radosław Sokół
pobór mocy hdd
marfi pisze:
 No to skup się na poborze mocy - reszta dotyczy dowolnego o dowolnym poborze mocy dysku (chyba, że znasz jakieś niezależne od temperatury

A materiał obudowy dysku, kształt obudowy, powierzchnia wy-
miany ciepła z otoczeniem -- to nic nie znaczące szczegóły?

Dysk o poborze mocy 10 W może być w czasie pracy chłodniejszy,
niż inny, który pobiera 6 W.

Dlatego zresztą każdy przyzwoity test porównawczy dysków
twardych zawiera tablkę i/lub wykres, prezentujące tempera-
turę poszczególnych dysków biorących udział w teście przy
pracy bez i z obciążeniem.

Data: 2009-10-18 20:40:49
Autor: Mariusz
pobĂłr mocy hdd
W dniu 2009.10.18 20:07, marfi pisze:

Chcesz na podstawie poboru mocy szacować temperaturę ?

A na podstawie czego ma szacować?

Wiele innych czynników ma wpływ. Np. prędkość obrotowa, sposób korzystania z dysku - dysk którego nic się nie czyta ani nie zapisuje będzie mniej się grzał od intensywnie pracującego.
Odczytywana temperatura dysku zaleĹźy teĹź od temperatury otoczenia, a ta od np. od pory dnia, pory roku itp.

--
Mar

Data: 2009-10-18 20:56:57
Autor: marfi
pobĂłr mocy hdd
Użytkownik "Mariusz" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości news:hbfnfg$meh$1news.dialog.net.pl...
[...]

Patrz powyĹźej (albo poniĹźej zaleĹźnie od sortowania)

--
Ta wiadomość nie została sprawdzona przez NOD32

marfi

Data: 2009-10-18 21:45:18
Autor: GLaF
pobór mocy hdd
Dnia Sun, 18 Oct 2009 18:56:45 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

[...]

WD (oprócz serii green) są na ogół dość gorące, a Samsungi chłodne. Takie
odnoszę wrażenie po przejrzeniu wielu testów dysków ostatnio.

--
GLaF

pobór mocy hdd