pobór prądu nowych procków

Data: 2011-09-23 19:05:53
Autor: identifikator: 20110701
pobór prądu nowych procków
kolega mówi, że te nowe procki intela są bardzo mało prądożerne... prawda to? zastanawiam się co lepsze do serwerka, czy taki P4 HT czy może nie bawić się w chłam i od razu jakiegoś i7... komp włączony 24/365.

Data: 2011-09-23 20:46:50
Autor: qwerty
pobór prądu nowych procków
Użytkownik "identifikator: 20110701"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5ie9e$2gi$1@news.onet.pl...
kolega mówi, że te nowe procki intela są bardzo mało prądożerne... prawda to? zastanawiam się co lepsze do serwerka, czy taki P4 HT czy może nie bawić się w chłam i od razu jakiegoś i7... komp włączony 24/365.

Zobacz TDP i masz odpowiedź.

Data: 2011-09-23 21:15:22
Autor: marfi
pobór prądu nowych procków
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j5ik4v$r75$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Czyli brak istotnych zmian?

--
marfi

Data: 2011-09-24 18:24:41
Autor: Kajetan Staszkiewicz
pobór prądu nowych procków
Dnia piątek, 23 września 2011 21:15,  napisał(a):

[...]

To niezupełnie tak. Szczególnie, gdy porównujemy do Pentium 4 w architekturze NetBurst do czegokolwiek nowoczesnego. Kiedyś w moim domowym komputerze miałem Pentium 4 2,4GHz na rdzeniu Northwood - TDP to 66W . Teraz mam Athlon X2 245. Zegar do 2,9GHz. TDP niby podobne jak w P4 - 65W.

A jednak różnica wydajności jest ogromna. Pentium 4 po prostu muliło niemiłosiernie w porównaniu do nowego Athlona. Do tego Athlon, gdy z komputera tylko gra muzyka albo klika się po jakiś mniej wymagających stronach internetowych, siedzi sobie grzecznie na 800MHz. Jeśli zegar to 1/3 pełnego, to i wydzielanie ciepła pewnie też. P4 samo z siebie zegara w ogóle nie zmieniało i pracowało ciągle na 2,4GHz. No i tak jak już wspomniałem, ten Athlon przy tym samym deklarowanym wydzielaniu ciepła sprawia wrażenie dużo szybszego.

Podobne doświadczenia mam z serwerami. Dell PowerEdge 1850 z dwoma Xeonami 3GHz (w architekturze Pentium 4 - każdy procesor to jedno jądro i HT) w spoczynku zjada więcej prądu (pomiar z UPSa) niż ośmiordzeniowy PE r410 ze śmigającym ESXi i kilkunastoma maszyami.

Podsumowując - z danego zegara i poboru prądu (a więc i ciepła) dowolny nowoczesny procesor da ci więcej mocy niż stare Pentium 4.

--
| pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD  |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

Data: 2011-09-24 19:27:56
Autor: marfi
pobór prądu nowych procków
Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <vegetaBezSpamu@tuxpowered.net> napisał w wiadomości news:j5l08a$2lt$1news.onet.pl...
A jednak różnica wydajności jest ogromna. Pentium 4 po prostu muliło

Pytanie było o "pobór prądu" a Ty o wydajności nawijasz...

Chętnie wymieniłbym mojego Q6600 na procesor o identycznej lub nawet nieco mniejszej wydajności ale o poborze prądu np. 5*mniej.

--
marfi

Data: 2011-09-24 21:03:51
Autor: Kajetan Staszkiewicz
pobór prądu nowych procków
Dnia sobota, 24 września 2011 19:27,  napisał(a):

[...]

Bo to powiązane. Jeśli komuś wystarczy moc złomiastego Pentium 4, to dziś procesor o podbnej wydajności będzie żarł mniej prądu.

Data: 2011-09-26 00:06:55
Autor: m4rkiz
pobór prądu nowych procków
qwerty wrote:
[...]

zupelnie niekoniecznie, to bedzie zblizone do prawdy tylko przy ciaglym 100%
obciazeniu, a i wtedy core i3/i5/i7 zapewni wieksza wydajnosc z wata

jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

Data: 2011-09-26 07:35:49
Autor: qwerty
pobór prądu nowych procków
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5oc6e$t4j$1@dont-email.me...
jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

Nie będzie znacznie większa. Stosuj polskie znaki.

Data: 2011-09-26 16:56:22
Autor: m4rkiz
pobór prądu nowych procków
qwerty wrote:
jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

Nie będzie znacznie większa.

podalem przyklad 30W* ponizej, w przypadku P4 2,4 GHz roznica ztcp wynosila ~10W
http://www.tomshardware.com/reviews/intel-cpu-power-consumption,1750-11.html

Stosuj polskie znaki.

nie mam zamiaru

*mierzone przyzwoitym miernikiem truerms, bez wnikania w detale

Data: 2011-09-26 18:28:23
Autor: qwerty
pobór prądu nowych procków
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5q7b8$5oo$1@dont-email.me...
[...]

Nie chce mi się czytać, ale czy jest uwzględniona różnica sprawności zasilacza przy różnym obciążeniu? Jak nie to nie ma o czym dyskutować.

Data: 2011-09-26 08:19:03
Autor: Rafał Łukawski
pobór prądu nowych procków

[...]

Niestety nie będzie, po pierwsze komputer to nie tylko procesor, po drugie producenci CPU mają interes w tym by nie budować zbyt oszczędnych procesorów do *systemów stacjonarnych* by nie konkurowały zbytnio z mobilnymi procesorami.

Oczywiście powstały Atom-based-system, tyle, że wydajnośc przetwarzania jest tu bardzo ograniczona. To zdecydowanie tylko HTPC.

Data: 2011-09-26 16:47:00
Autor: m4rkiz
pobór prądu nowych procków
Rafał Łukawski wrote:
[...]

na czym poza cpu i gpu mozesz oszczedzic jakies istotny % zuzycia energii w
domowym pc?

drugie producenci CPU mają interes w tym by nie budować zbyt oszczędnych
procesorów do *systemów stacjonarnych* by nie konkurowały zbytnio z
mobilnymi procesorami.

i5 2500k - system w spoczynku 82W (sdd, 3x hdd, 4 kostki ramu, gf 560ti),
pelne obciazenie linpackiem w occt 111W

30 watow roznicy jak dla mnie jest to istotna roznica

pobór prądu nowych procków