Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   [PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące

[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące

Data: 2010-10-20 20:57:35
Autor: MK
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Witam,

szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn. ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia (co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją ostateczną wersję.

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew. skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać nazwy OPa. Z góry dzięki

Data: 2010-10-20 15:05:01
Autor: Matt
pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
On 20 Paź, 20:57, MK <69mar...@interia.pl> wrote:
szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą

Sprawdź dokładnie opłaty - w niektórych krajach w roamingu płatna jest
próba połączenia (czyli nieodebrane też).

--
Regards
Matt

Data: 2010-10-20 15:12:48
Autor: witek
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
On 10/20/2010 1:57 PM, MK wrote:
Witam,

szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn.
ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak
samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE
i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo
Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
(co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
ostateczną wersję.

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
nazwy OPa. Z góry dzięki

jesteś bez szans.
miałeś przekierowanie warunkowe, typu jak nie odbierzesz lub jestes poza zasiegiem, a to wiekszosc operatorow ma płatne.

było sobie ustawic przekierowanie na wszystko, wowczas bys nie zapłacił.
mądry polak po szkodzie.

Data: 2010-10-20 21:28:32
Autor: Liwiusz
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
W dniu 2010-10-20 20:57, MK pisze:
Witam,

szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn.
ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak
samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE
i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo
Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

   Szukaj w cenniku: przekierowanie na pocztę głosową jest płatne w roamingu.



Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
(co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
ostateczną wersję.

   Przecież wybrali - wg nich przekierowałeś, to płacisz.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-20 22:49:08
Autor: Jacek_P
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
MK napisal:
[ ciach ]

Łupili cię za zestawienie łącza. Nawet jak nie odbierzesz lub odbijesz,
to i tak zapłacisz. Abyś się od tego uwolnił, musiałbyś mieć wybraną
opcję przekierowania wszystkich rozmów na PG.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-21 08:07:10
Autor: Henry(k)
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:49:08 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Łupili cię za zestawienie łącza. Nawet jak nie odbierzesz lub odbijesz,
to i tak zapłacisz. Abyś się od tego uwolnił, musiałbyś mieć wybraną
opcję przekierowania wszystkich rozmów na PG.

Jakie zestawienie łącza? Przekierowanie na pocztę odbywa się w polskiej
centrali więc część rozmowy "odebrana" w ogóle nie wyszła w świat.
Zagraniczny operator nie ma zielonego pojęcia czy masz włączone
jakiekolwiek przekierowania.
Trzeba to zgłosić do UKE - ostatnio lubią walić kary operatorom
(bo operatorzy lubią walić klienta)
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text

Henry

Data: 2010-10-21 05:48:39
Autor: witek
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
On 10/21/2010 1:07 AM, Henry(k) wrote:
Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:49:08 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Łupili cię za zestawienie łącza. Nawet jak nie odbierzesz lub odbijesz,
to i tak zapłacisz. Abyś się od tego uwolnił, musiałbyś mieć wybraną
opcję przekierowania wszystkich rozmów na PG.

Jakie zestawienie łącza?
wiesz, taka pani na centrali kabelki ten tego ten.

Przekierowanie na pocztę odbywa się w polskiej
centrali więc część rozmowy "odebrana" w ogóle nie wyszła w świat.

bezwarunkowe tak, warunkowe nie.

Zagraniczny operator nie ma zielonego pojęcia czy masz włączone
jakiekolwiek przekierowania.

j.w. jeśli masz przekierowanie warunkowe np. gdy nie odbierasz, to robi to operator zagraniczny.


Trzeba to zgłosić do UKE - ostatnio lubią walić kary operatorom
(bo operatorzy lubią walić klienta)
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text


zawsze można próbować.

Data: 2010-10-21 13:48:44
Autor: Henry(k)
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
Dnia Thu, 21 Oct 2010 05:48:39 -0500, witek napisał(a):

Zagraniczny operator nie ma zielonego pojęcia czy masz włączone
jakiekolwiek przekierowania.

j.w. jeśli masz przekierowanie warunkowe np. gdy nie odbierasz, to robi to operator zagraniczny.

No tak - ale tylko poza UE.

Henry

Data: 2010-10-21 08:24:06
Autor: witek
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
On 10/21/2010 6:48 AM, Henry(k) wrote:

No tak - ale tylko poza UE.


a mozliwe,

Data: 2010-10-21 11:43:03
Autor: icek2
[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące
W dniu 2010-10-20 20:57, MK pisze:
Witam,

szukam wsparcia merytorycznego w następującej sytuacji - jeden z
telekomów nie uznał mi reklamacji na kwotę kilkudziesięciu PLN. Chodziło
o naliczanie nieodebranych połączeń podczas przebywania za granicą tzn.
ja połączeń nie odbierałem, dzwoniącego przekierowywało na pocztę, a ja
byłem za to naliczany (6 PLN/min). Co więcej, sytuacja wyglądała tak
samo po rzekomym anulowaniu przekierowań. Chciałbym napisać o tym do UKE
i nie mogłem dziś nigdzie w regulaminach operatora ani w Ustawie Prawo
Telekomunikacyjne znaleźć odpowiednich zapisów dotyczących kwestii
taryfikacji przekierowań, poczty głosowej za granicą itp.

Operator twierdzi, że naliczono opłatę bo przekierowanie na PG jest
płatne albo, że ja jednak wbrew temu co mówię, odebrałem te połączenia
(co jest nieprawdą) - jeszcze dziś napisałem żeby wybrali sobie swoją
ostateczną wersję.

Jeśli ktoś mógłby podać jakieś przepisy mające tu zastosowanie, ew.
skomentować sytuację, byłbym wdzięczny. Nie chciałbym póki co podawać
nazwy OPa. Z góry dzięki
bo źle zrobiłeś i nie masz racji!!!

jeśli bys ustawił przekierowanie na PG - ale będac jeszcze w PL
byś płacił jak za połączenia w PL lub miałbys za darmo

aby nie było, że bajam:
przed wyjazdem do CRO, zadzwonilem do Ery z pytaniem co mam zrobić
w PL ustawilem przekierowanie bezwarunkowe
w czasie 10dni pobytu w CRO, dostałem z 200 polączeń przekierowanych
i zapłacilem jakbym był cały czas w PL



--
pozdros
icek

[PRAWO TELEKOM.] pobrana opłata za niwykonane połączenia przychodzące

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona