poczatek...

Data: 2010-05-27 17:48:12
Autor: george
poczatek...

<scomWYTNIJTO@onet.eu> wrote in message news:60b5.00000282.4bfe2ca5newsgate.onet.pl...
Witam,

mam zamiar rozpocząć grę na WGPW. Korzystając z Waszego doświadczenia, chciałbym
zadać kilka pytań.
W tym momencie stoję przed wyborem odpowiedniej platformy,
chciałbym żeby spełniała warunki:
1) Interesuje mnie głównie gra na indeksach WIG, WIG20.

(wig20 raczej, wig sobie odpuść skomplikowane technicznie)

2) Potrzebne mi są notowania ciągłe i bez opóźnień w czasie.
NOL3, bossa

3) Chcę grać na interwałach minutowych, chodzi mi o szybkie składanie
bardzo krótkich zleceń (trwających czasem kilka minut).

i tu mnie zaciekawiłes. Jakiś algorytm HFT ? Jesli tak to poczytaj o tym wiecej.
U nas nie dasz rady.

4) Zlecenia chciałbym składać w pełni automatycznie (np. za pomocą dedykowanego
programu komputerowego). Potrzebny jest więc interfejs programistyczny (API) to
umożliwiający?

bezpośredni nie. Pośrednio owszem można sobie taki wyobrazić, ale to juz rozmowa programisty z programistą.

Część z tych warunków spełnia eMakler z mBanku. Znacie jakieś lepsze alternatywy?
bossa.pl

Data: 2010-05-28 11:58:28
Autor: scomWYTNIJTO
poczatek...
> [...]
> bardzo krótkich zleceń (trwających czasem kilka minut).

i tu mnie zaciekawiłes. Jakiś algorytm HFT ? Jesli tak to poczytaj o tym wiecej.

Tak, HFT. Indykatory chce, w głównej mierze, wyciągnąć z CWT/DWT, do klasyfikacji i rozpoznawania wzorców mam zamiar użyć neuronów + plus kilka
innych szczegółów...
Na razie to tylko zabawa.

> [...]
> umożliwiający?

bezpośredni nie. Pośrednio owszem można sobie taki wyobrazić, ale to juz rozmowa programisty z programistą.

W sumie moja praca, w dużej mierze, opiera się na pisaniu softu.
Skoro nie ma zunifikowanego API, pozostają "domowe sposoby".

> Część z tych warunków spełnia eMakler z mBanku. Znacie jakieś lepsze > alternatywy?
bossa.pl

Dzięki.

Sebastian

Data: 2010-05-28 17:51:41
Autor: george
poczatek...

<scomWYTNIJTO@onet.eu> wrote in message news:60b5.0000032b.4bff93c4newsgate.onet.pl...
> [...]

Tak, HFT. Indykatory chce, w głównej mierze, wyciągnąć z CWT/DWT,
do klasyfikacji i rozpoznawania wzorców mam zamiar użyć neuronów + plus kilka

zanim zaczniesz sie bawić w API do systemów notowań / zleceń przestuj strategię na historycznych danych intra. Może sie okazać że pisanie domowego API do "zlecen" nie bedzie miało sensu wiec
nie zmarnujesz czasu :).

Dlaczego wątpię w HFT u nas ? Poczytaj o modelu na którym bazują gracze HFT w USA.
Chodzi mi o ukłony ze strony giełdy do tych co robia "obrot". U nas jedna z podstaw tego modelu nie działa choćbyś nie wiem jak obracał.

> [...]

W sumie moja praca, w dużej mierze, opiera się na pisaniu softu.
Skoro nie ma zunifikowanego API, pozostają "domowe sposoby".

tak, o "domowe sposoby" mi chodziło :), troche hackow/ troche spy'a itd.

george

poczatek...