... pod papier

Data: 2011-02-27 21:14:12
Autor: marek augustynski
... pod papier
Poszukuję sztywnego materiału, który będzie zarazem chłonny (wsiąkająca woda) i jednocześnie nie będzie pracował. Drewno spełnia dwa pierwsze warunki. Może jednak ktoś wie jakie drewno mógłbym wykorzystać? Albo coś innego?..
To czego szukam będzie stanowiło podkład pod zdjęcie i z pewnych przyczyn musi być właśnie takie jak opisuję.

marek --

Data: 2011-02-28 09:31:47
Autor: bofh@nano.pl
... pod papier
On 27.02.2011 21:14, marek augustynski wrote:
[...]

A może jakiś kompozyt? Np płótno naklejone na pleksi?

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-02-28 10:00:46
Autor: marek augustynski
... pod papier
> [...]
musi
> być właśnie takie jak opisuję.
> A może jakiś kompozyt? Np płótno naklejone na pleksi?

To co wsiąknie musi wejść wyłącznie w jeden materiał. Płutno będzie za cienkie i przepuści na wylot. Próbowalem karton na szkle i był problem. Wczoraj pomyślałem o ceramice bo ona zdaje się moknąć, np odwrotna strona kafelki, ale nie wiem czy to nie złudzenie.

marek

Data: 2011-02-28 11:07:27
Autor: bofh@nano.pl
... pod papier
On 28.02.2011 10:00, marek augustynski wrote:
[...]

Podałem tylko przykład, równie dobrze może być wojłok, gąbka czy coś
innego. W zależności od ilości cieczy. Zwykle materiały moknące tracą
sztywność po namoczeniu. Drewno może mniej, ale za to przy schnięciu
może się mocno pokrzywić, dlatego właśnie kompozyt będzie najlepszy,
kwestia dobrania materiałów.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-02-28 12:13:31
Autor: JA
... pod papier
On 2011-02-28 10:00:46 +0100, "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> said:

Wczoraj
pomyślałem o ceramice bo ona zdaje się moknąć, np odwrotna strona kafelki, ale
nie wiem czy to nie złudzenie.

Chłonie i się nie odkształca.
Oczywiście wszystko zależy od jej struktury. Ale nazwijmy to zwykła czerwona cegła potrafi wciągnąć ok 0,5-1 litra wody.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2011-02-28 12:39:00
Autor: Przyjazny
... pod papier
On 2011-02-27 20:14, marek augustynski <haciumeda@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Beton?

Data: 2011-02-28 14:25:11
Autor: Hants
... pod papier
"marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> wrote in message news:2679.00000af7.4d6ab094newsgate.onet.pl...
[...]

Gips szpachlowy. Po wyschnieciu mozesz go sobie pomalowac, odwzorowac sloje drewna, polakierowac, szlifowac, dziurkowac i co tam jeszcze wymyslisz. Ewentualnie płyta kartonowo gipsowa?

Data: 2011-03-01 09:15:55
Autor: JasiekS
... pod papier

Użytkownik "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:2679.00000af7.4d6ab094newsgate.onet.pl...
[...]

Co to znaczy 'materiał nie będzie pracował'? Dla mnie (mechanika z
wykształcenia) oznacza to, że będzie poddawał się np. zmianom kształtu
(dokładnie: zmiany kształtu nie będą wywoływać znacznego wzrostu
naprężeń).

Czy myślałeś o rzeczy banalnej: specjalnej prasowanej tekturze o
grubości ~2.5 mm? Wieki temu moja matka nauczyła mnie naklejania zdjęć
na taką tekturę za pomocą BARDZO rozwodnionego (do konsystencji mleczka
wapiennego) Wikolu. Po wyschnięciu zdjęcie jest ładnie naciągnięte,
Wikol - o dziwo - trzyma i nie daje żadnych gruzełków pod zdjęciem.
Wypróbowane na klasycznych papierach fotograficznych FOTON.

--
JasiekS

Data: 2011-03-01 10:15:20
Autor: marek augustynski
... pod papier
> [...]
przyczyn musi
> być właśnie takie jak opisuję.

Co to znaczy 'materiał nie będzie pracował'?

Że nie zmieni ksztaltu, obiętości, długości w przeciągu czasu. Po prostu nie może się ruszyć nawet o pół milimetra.

[...]

Tektura jest sprężysta.. odpada
Kleju nie mogę uzyć bo papier mój bardzo chlonie. Napinam taśmą.

Dzięki wszytkim za podpowiedzi. Coś z tego wyciągnę.

marek

Data: 2011-03-01 14:48:03
Autor: JarkoS
... pod papier
W dniu 2011-02-27 21:14, marek augustynski pisze:
[...]

sklejka, jako że drewno to wsiąka woda, ale nie pracuje bo klejona warstwowo.

--
___________
JarkoS

Data: 2011-03-01 17:22:47
Autor: marek augustynski
... pod papier
> [...]
> być właśnie takie jak opisuję.

sklejka, jako że drewno to wsiąka woda, ale nie pracuje bo klejona warstwowo.

Sklejka pracuje i to bardzo.

marek

Data: 2011-03-01 18:25:17
Autor: Michał Kwiatkowski
... pod papier
W dniu 2011-03-01 14:48, JarkoS pisze:

sklejka, jako że drewno to wsiąka woda, ale nie pracuje bo klejona
warstwowo.

sklejka też pięknie się fałduje pod wpływem wilgoci :(

--
pozdrawiam;
Michał

Data: 2011-03-01 20:11:14
Autor: JarkoS
... pod papier
W dniu 2011-03-01 18:25, Michał Kwiatkowski pisze:
W dniu 2011-03-01 14:48, JarkoS pisze:

sklejka, jako że drewno to wsiąka woda, ale nie pracuje bo klejona
warstwowo.

sklejka też pięknie się fałduje pod wpływem wilgoci :(

są też wodoodporne

--
___________
JarkoS

Data: 2011-03-01 20:34:17
Autor: Michał Kwiatkowski
... pod papier
W dniu 2011-03-01 20:11, JarkoS pisze:

sklejka też pięknie się fałduje pod wpływem wilgoci :(

są też wodoodporne

Miało być nasiąkliwe ;)

--
pozdrawiam;