... pod papier

Data: 2011-02-28 09:31:47
Autor: bofh@nano.pl
... pod papier
On 27.02.2011 21:14, marek augustynski wrote:
Poszukuję sztywnego materiału, który będzie zarazem chłonny (wsiąkająca woda) i jednocześnie nie będzie pracował. Drewno spełnia dwa pierwsze warunki. Może jednak ktoś wie jakie drewno mógłbym wykorzystać? Albo coś innego?..
To czego szukam będzie stanowiło podkład pod zdjęcie i z pewnych przyczyn musi być właśnie takie jak opisuję.

A może jakiś kompozyt? Np płótno naklejone na pleksi?

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-02-28 10:00:46
Autor: marek augustynski
... pod papier
> [...]
musi
> być właśnie takie jak opisuję.
> A może jakiś kompozyt? Np płótno naklejone na pleksi?

To co wsiąknie musi wejść wyłącznie w jeden materiał. Płutno będzie za cienkie i przepuści na wylot. Próbowalem karton na szkle i był problem. Wczoraj pomyślałem o ceramice bo ona zdaje się moknąć, np odwrotna strona kafelki, ale nie wiem czy to nie złudzenie.

marek

Data: 2011-02-28 11:07:27
Autor: bofh@nano.pl
... pod papier
On 28.02.2011 10:00, marek augustynski wrote:
[...]

Podałem tylko przykład, równie dobrze może być wojłok, gąbka czy coś
innego. W zależności od ilości cieczy. Zwykle materiały moknące tracą
sztywność po namoczeniu. Drewno może mniej, ale za to przy schnięciu
może się mocno pokrzywić, dlatego właśnie kompozyt będzie najlepszy,
kwestia dobrania materiałów.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-02-28 12:13:31
Autor: JA
... pod papier
On 2011-02-28 10:00:46 +0100, "marek augustynski" <haciumeda@poczta.onet.pl> said:

Wczoraj
pomyślałem o ceramice bo ona zdaje się moknąć, np odwrotna strona kafelki, ale
nie wiem czy to nie złudzenie.

Chłonie i się nie odkształca.
Oczywiście wszystko zależy od jej struktury. Ale nazwijmy to zwykła czerwona cegła potrafi wciągnąć ok 0,5-1 litra wody.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

... pod papier