podanie praktyk allegro w watpliwosc

Data: 2010-04-06 17:24:07
Autor: Robert
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Witam!

Chciałbym się dowiedzieć, czy niedawno wprowadzone dla sprzedawców przymusowe udostępnienie Płatności z Allegro jest w pełni zgodne z prawem, czy nie ociera się przypadkiem o praktyki monopolistyczne lub w jakiś sposób narusza szeroko pojętych "dobrych praktyk" w świadczeniu usług, lub też czy przypadkiem nie wpływa na konkurencję na rynku bankowym/podmiotów obsługujących transakcje elektroniczne?

Moje wątpliwości budzi (1) przymus udostępnienia i obsługi tej formy płatności dla sprzedawców, (2) obsługa płatności przez jedynie słuszny podmiot z Grupy Allegro: PayU (dlaczego nie eCard itp.), (3) przechowywanie pieniędzy klientów na rachunkach Allegro/PayU i czerpanie zysków z odsetek, (4) status portalu allegro jako strony transakcji, (5) "etyczny" aspekt wprowadzonych zmian np. podsuwanie pod nos i prowadzenie za rękę kupujących tak, że większość zapłaci z użyciem PzA, (6) narzucenie formy rozliczania pomiędzy stronami transakcji przez stronę trzecią.

Proszę o rzeczowe i stonowane wypowiedzi, które pozwolą na spojrzenie na sytuację z różnych stron. Chciałbym się dowiedzieć, czy w zaistniałej sytuacji można cokolwiek zdziałać, konkretnie mam na myśli dopuszczenie do opcjonalności anonsowania i obsługi tej formy zapłaty po stronie sprzedawcy.

Robert

Data: 2010-04-06 17:54:37
Autor: to
Robert wrote:

[...]
zyskĂłw z odsetek, (4) status portalu allegro jako strony transakcji, (5)
[...]

Nie widzę, żadnego przymusu, korzystanie z Allegro nie jest obowiązkowe. Allegro niczego Ci nie narzuca, możesz zamieścić ogłoszenie gdziekolwiek indziej i umówić się z kupującym co do płatności w taki sposób, jaki będzie Ci bardziej odpowiadał.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-06 20:54:47
Autor: qwerty
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bbb755d$1@news.home.net.pl...
[...]

Tak samo PP, pkp, czy microsoft z korzystania z ich usług/produktów. Tylko, że trzeba się nakombinować, aby nie korzystać.

Data: 2010-04-06 21:10:23
Autor: Cyb
podanie praktyk allegro w watpliwosc
On Tue, 6 Apr 2010 20:54:47 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

[...]

czesc swiadczy uslugi powszechne, wiec cos maja nakazane ustawowo.
ile masz w okolicy stacji PKP innych operatorow? pewnie malo
ile masz  wokolicy urzedow pocztowych innych niz PP (nota bene za to,
ze PP jest wszedzie ma monopol na listy)? tez pewnie dosyc malo

co do monopolu microsoftu to juz nie przesadzaj - sa alternatywy w
zasiegu reki, tylko trezba sie troche poduczyc (programow microsoftu
tez trezba sie bylo poduczyc).

a co do odpowiednikow allegro, to masz ich calkiem sporo w takiej
samej odleglosci co allegro (2 klikniecia?).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-06 21:45:17
Autor: qwerty
Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gj1nr5pk99am7gb35um9bpn92dsi315ap7@4ax.com...
co do monopolu microsoftu to juz nie przesadzaj - sa alternatywy w
zasiegu reki, tylko trezba sie troche poduczyc (programow microsoftu
tez trezba sie bylo poduczyc).

To pokaż te alternatywy. Szukam laptopa trzymającego co najmniej 4 godz. Faworyci to samsung x520 i asus z serii UL50. Gdzie można kupić z linuxem, albo bez systemu?

a co do odpowiednikow allegro, to masz ich calkiem sporo w takiej
samej odleglosci co allegro (2 klikniecia?).

Tylko, że allegro ma znaczną większość rynku.

Data: 2010-04-06 22:32:25
Autor: Cyb
podanie praktyk allegro w watpliwosc
On Tue, 6 Apr 2010 21:45:17 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

[...]

znaczy sie dla twojej wygody producenci maja robic dokladnie JAK TY
CHCESZ, a nie jak im pasuje?
oni szykuja produkt, a ty go kupuejsz lub nie kupujesz - jak zle
trafia to splajtuja bo nie beda mieli klientow.
laptopow jest zatrzesienie z windowsem lub bez, ale skoro ty masz
sprecyzowane wymagania to sorki, ale musisz sie godzic z tym co
producenci oferuja i z czym im wygodniej biznesowo - nie pasuje cio to
ich zaskarz.

nota bene OIDP mozna kupic komp z windowsem a pozniej dostac zwrot za
tego windowsa - ale tezebaby poczytac szczegolowe warunki zwrotow.

a co do odpowiednikow allegro, to masz ich calkiem sporo w takiej
samej odleglosci co allegro (2 klikniecia?).

Tylko, że allegro ma znaczną większość rynku.

a zeby byc liderem i miec wiekszosc zmusil ludzi grozbami rozstrzelan?
czy po prostu robil to co uwazal za sluszne i pasowalol to wiekszosci
jego klientow?
jakiej niedozwolonej metody uzyl, zeby miec wiekszosc rynku?
najlepiej podaj ja od razu z arktykulem jakiegos kodeksu, ktore
allegro lamie, w koncu jestesmy na grupie prawnej.

na razie argumentacja jest taka - "to zle allegro jest zle, bo ma
wiekszosc rynku".
to przestancie korzystac i przeniescie sie na inne platformy, wtedy
albo allegro upadnie gdy zrobi tak wiekszosc albo po prostu sie okaze,
ze wiekszosci to pasuje i jest OK.

 a ja chce miec na wlasne potrzeby limuzyne i ochrone BOR - gdzie moge
zaskarzyc panstwo polskie, z emi tego nie daje - w koncu mamy rownosc
obywateli, wiec skoro ma to prezydent to dlaczego nie ja?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-07 17:04:58
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "qwerty" napisał:
[...]

po pierwsze to że allegro jest monopolistą w polsce to fako oczywisty i jak
coś to możesz się dowiedzieć w urzędzie antymonopolowuym, tylko że ja coś
słyszałem że ten urząd to jest taki ztyko z nazwy a faktycznie jest
monopolowy:O(

co do płatności allegro ja jeszcze w życiu takiej płatności jako kupujący
nie wykonywałem, więc dziwię się skąd u ciebie taki przymus?:O)
wczoraj coś kupowałem i miałem do wyboru 4ry opcję zapłaty i wybrałem
oczywiście "zwykły przelew":O)

Data: 2010-04-08 10:22:54
Autor: Herald
Dnia Wed, 7 Apr 2010 17:04:58 +0200, Papa5merf napisał(a):

co do płatności allegro ja jeszcze w życiu takiej płatności jako kupujący
nie wykonywałem, więc dziwię się skąd u ciebie taki przymus?

Przecież Robert pisał o SPRZEDAJĄCYM z nie kupującym. czytaj idioto posty
na które odpisujesz.

Data: 2010-04-08 19:50:07
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Herald" napisał:
[...]

a ty debilu waruj i się nie odzywaj jak nie rozumiesz co ktoś piszę!:O)

Data: 2010-04-08 23:47:34
Autor: to
qwerty wrote:

Tak samo PP, pkp, czy microsoft z korzystania z ich usług/produktów.
Tylko, że trzeba się nakombinować, aby nie korzystać.

Bez jaj, ja kupuje w różnych miejscach, a na Allegro nie sprzedaję w ogóle i wcale nie muszę w tym celu kombinować, po prostu tak mi pasuje. Porównanie z PP i PKP jest nonsensowne.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-06 18:44:13
Autor: Robert Tomasik
podanie praktyk allegro w watpliwosc

Użytkownik "Robert" <rb@adresu.brak> napisał w wiadomości news:4bbb5219$0$22417$c3e8da3news.astraweb.com...

Zaznaczam, że regulaminu nie czytałęm, więc odnoszę się jedynie do niniejszego postu.
Moje wątpliwości budzi (1) przymus udostępnienia i obsługi tej formy płatności dla sprzedawców,

W odniesieniu do sprzedawców, którzy są przedsiębiorcami, to jest to po prostu kwestia ich zgody. Mogą przecież z ALLEGRO nie korzystać. Ale w odniesieniu do osób fizycznych, które jako konsumenci korzystają z usług ALLEGRO, by sprzedać jakąś niepotrzebną rzecz, to dość ryzykowne, bo to sprzedaż wiązana dwóch usług i może spotkać sie z celnym zarzutem ze strony UOKiK

(2) obsługa płatności przez jedynie słuszny podmiot z Grupy Allegro: PayU (dlaczego nie eCard itp.),

Klienci serwisu tu raczej nic nie zrobią, ale już taki eCard mógłby podnieść zarzut nieuczciwej konkurencji.

(3) przechowywanie pieniędzy klientów na rachunkach Allegro/PayU i czerpanie zysków z odsetek,

Tu przesadzasz. Biorąc pod uwagę realne odsetki na poziomie 20% rocznie, to dwa tygodnie zwłoki daje 0,2% kwoty.

(4) status portalu allegro jako strony transakcji,

SKoro chcą, choć to raczej dla nich kłopot.

(5) "etyczny" aspekt wprowadzonych zmian np. podsuwanie pod nos i prowadzenie za rękę kupujących tak, że większość zapłaci z użyciem PzA,

Zwłaszca, jak większość sprzedających wypisuje, że po płatności PzA wyśle towar za dwa tygodnie.

(6) narzucenie formy rozliczania pomiędzy stronami transakcji przez stronę trzecią.

CZemu narzucanie?

Data: 2010-04-06 17:59:59
Autor: to
Robert Tomasik wrote:

[...]

Jaką tu widzisz sprzedaż wiązaną? Przecież Allegro to platforma handlowa. To normalne, że ustala różne zasady dotyczące sposobu zawierania transakcji. Czy jest coś niezgodnego z prawem w pośredniczeniu w transakcji pomiędzy dwiema osobami fizycznymi?

(2) obsługa płatności przez jedynie słuszny podmiot z Grupy Allegro:
PayU (dlaczego nie eCard itp.),

Klienci serwisu tu raczej nic nie zrobią, ale już taki eCard mógłby
podnieść zarzut nieuczciwej konkurencji.

Przecież nie da się jednocześnie zaimplementować wszystkich możliwych systemów. To normalne, że Allegro wybrało jedną z firm i podpisało z nią umowę. Supermarket też nie podpisuje umowy dot. płatności kartami ze wszystkimi możliwymi dostawcami takich usług, tylko wybiera jednego. Co w tym złego?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-06 19:43:43
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpfoop$em3$1inews.gazeta.pl...

Tu przesadzasz. Biorąc pod uwagę realne odsetki na poziomie 20% rocznie, to dwa tygodnie zwłoki daje 0,2% kwoty.

0,2?
mi wychodzi 0,769 co od np 1mln daje 7700 za nic :)

Data: 2010-04-06 18:01:04
Autor: to
podanie praktyk allegro w watpliwosc
szerszen wrote:

Tu przesadzasz. BiorÂąc pod uwagĂŞ realne odsetki na poziomie 20%
rocznie, to dwa tygodnie zwÂłoki daje 0,2% kwoty.

0,2?
mi wychodzi 0,769 co od np 1mln daje 7700 za nic :)

Jak to "za nic"?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-06 20:06:17
Autor: Robert
Robert Tomasik wrote:
[...]

Zastanawiam się, na ile decyzja o korzystaniu z allegro jest równoważna z decyzją o nakazie akceptacji form płatności oferowanych przez allegro? Czy sprzedawca butów mieszczący się w dużej galerii handlowej oferującej mu lokum i infrastrukturę musi akceptować bony płatnicze emitowane przez galerię handlową?

(3) przechowywanie pieniędzy klientów na rachunkach Allegro/PayU i czerpanie zysków z odsetek,

Tu przesadzasz. Biorąc pod uwagę realne odsetki na poziomie 20% rocznie, to dwa tygodnie zwłoki daje 0,2% kwoty.

Najważniejsze raporty finansowe sporządza się i prezentuje najczęściej w ujęciu rocznym. Zysk 20% wydaje mi się ładnie wyglądającą pozycją w bilansie rocznym każdej instytucji. Może również wyraziłem się niezbyt precyzyjnie, ale miałem na myśli wszelkiego rodzaju obrót i inwestycje pieniędzmi klientów pozyskanych na do 3 dni lub dłużej w sposób inny niż np. banki pozyskują fundusze na inwestycje.

(4) status portalu allegro jako strony transakcji,

SKoro chcą, choć to raczej dla nich kłopot.

Zapis w regulaminie stwierdza, że Allegro nie jest stroną transakcji.

[...]

To chyba nie jest tak. W regulaminie widnieje klauzula, iż nie wolno wartościować w opisie przedmiotu pomiędzy PzA a innymi formami płatności. Allegro podaje przykładowe wpisy dozwolone i niedozwolone.

(6) narzucenie formy rozliczania pomiędzy stronami transakcji przez stronę trzecią.

CZemu narzucanie?

Ponieważ nie masz wyboru i jako sprzedawca nie masz możliwości decydowania o tej formie płatności i musisz ją akceptować.

Robert

Data: 2010-04-06 20:24:35
Autor: Robert
Robert wrote:
[...]

Zapomniałem dodać, że do tej pory był wybór: sprzedawca mógł skorzystać z oferowanej mu przez portal opcji płatności decydując o tym samodzielnie bądź na prośbę potencjalnego klienta.

Po prostu wybór zlikwidowano wraz z ostatnimi zmianami.

Robert

Data: 2010-04-08 23:51:49
Autor: to
Robert wrote:

Zastanawiam się, na ile decyzja o korzystaniu z allegro jest równoważna
z decyzją o nakazie akceptacji form płatności oferowanych przez allegro?

Przeczytaj umowę.

Czy sprzedawca butów mieszczący się w dużej galerii handlowej oferującej
mu lokum i infrastrukturę musi akceptować bony płatnicze emitowane przez
galerię handlową?

ZaleĹźy jak stanowi umowa.

CZemu narzucanie?

Ponieważ nie masz wyboru i jako sprzedawca nie masz możliwości
decydowania o tej formie płatności i musisz ją akceptować.

I bardzo dobrze, duża część sprzedawców z Allegro mentalnie lokuje się w rejonach średniowiecznego bazaru gdzie płaciło się świniakami i zbożem, więc drobna "zachęta" wyjdzie wszystkim na zdrowie. Ciekawe, że tak często to co jest sprawdzone i lubiane na świecie u nas budzi jakiś niezrozumiały sprzeciw.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 08:50:28
Autor: Robert
to wrote:
[...]

Sprzeciw jest jak najbardziej zrozumiały. Niezrozumiałe jest zmuszanie do użycia czegoś. Opcjonalne PzA nie chwyciło i nie było zwrotu z inwestycji. Reklamy na nic się zdały. Ludzie nie kupili tego i mieli prawo. Co zrobić? Zmusić! :)

Metoda nie powiem jaka, ale tata mi opowiadał, że była dość popularna jakiś czas temu, gdy władza wprowadzała "sprawdzone i lubiane na świecie" metody rządzenia z kraju rad.

Robert

Data: 2010-04-09 09:12:55
Autor: cyklista
Użytkownik Robert napisał:
to wrote:
[...]

\Zapodałem na grupie prawo temat o innym aspekcie tej sprawy, czyli wpadnięciu w kasę fiskalną przez tą samowolną decyzję Allegro, a to już nie ma nic wspólnego ze średniowieczem, bazarem i innymi duperelami jakimi niektórzy chcą zamydlić oczy

Data: 2010-04-09 11:24:46
Autor: macso
podanie praktyk allegro w watpliwosc

Użytkownik "Robert" <

[...]

w sumie nie jest dokońca tak, bo opcja PZA pokazuje się wprawdzie obligatoryjnie
(przedający ma w ten sposób obowiązek dania takiej możliwości)
ale kupujący ma nadal wybór sposobu zpłaty międzyprzelewem na konto sprzedającego a PZA.
tyle żesprzedajcy nie ma na to żadnego wpływu, a to on jako powiedzmy DG może mieć kłopoty

macso

Data: 2010-04-09 20:40:10
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "macso" <macso@poczta.oniet.pl> napisał w wiadomości news:hpmrp4$lf8$1inews.gazeta.pl...

[...]

O ile jestem w stanie zrozumieć opór przeciwko przetrzymywaniu przez ALLEGRO środków finansowych, to jakoś nie bardzo widzę powód do wywoływania niepokoju od strony Działaności Gospodarczej. Możesz wyjaśnić  jakież to komplikacje i zawirowania może spowodować? Pytam, bo nic nie przychodzi mi do głowy?

Data: 2010-04-10 02:59:37
Autor: macso
podanie praktyk allegro w watpliwosc

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

temat omwiany jest aktualnie na grupie o podatkach
nie chce mi się powtarzać

macso

Data: 2010-04-10 10:28:08
Autor: Robert Tomasik
podanie praktyk allegro w watpliwosc

Użytkownik "macso" <macso@poczta.oniet.pl> napisał w wiadomości news:hpoihe$4t1$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Szkoda. A możesz podrzucić temat tamtego wątku? Grupy podatkowej nie czytam regularnie, ale mam ją w czytniku. Przejrzałem ostatnie kilkaset postów i nie znalazłem tego wątku. Pewnie jest, ale przeoczyłem.

Data: 2010-04-10 08:50:29
Autor: jureq
Dnia Sat, 10 Apr 2010 10:28:08 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Szkoda. A możesz podrzucić temat tamtego wątku? Grupy podatkowej nie
czytam regularnie, ale mam ją w czytniku. Przejrzałem ostatnie kilkaset
postów i nie znalazłem tego wątku. Pewnie jest, ale przeoczyłem.

"zwolnienie z kasy fiskalnej a allegro"

Data: 2010-04-06 21:05:18
Autor: Marcin Wasilewski
[...]

Ja raczej kupuję na allegro, niż sprzedaję i powiem Ci tak: Jeśli mam dwie oferty jedną z PzA, drugą bez, to zawsze wybieram tą pierwszą. Zajmując się handlem musisz mieć wliczone w koszty, że część gotówki jest utopiona w towarze. Czy ten towar leży u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba dużej różnicy Ci nie robi?
No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Data: 2010-04-06 21:46:17
Autor: qwerty
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hpg0lb$qim$1@news.task.gda.pl...
[...]

Wysyłasz jak pienišdze pojawiš się fizycznie na twoim koncie, czy jak dostaniesz e-mail od allegro?

Data: 2010-04-06 22:02:19
Autor: Marcin Wasilewski
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomoœci news:hpg322$s0$1news.task.gda.pl...
[...]

    Ja kupuję, a nie sprzedaję.
    A co za różnica, gdy wysyłasz towar o wartoœci kilkuset złotych? Rozumujšc w ten sposób, każdy sklep powinien wydawać towar po tym gdy otrzyma pienišdze od akceptanta kart. Nie pasujš komuœ e-płatnoœci, to widocznie do e-handlu się nie nadaje - powinien pietruszkę na rynku sprzedawać - tam nikt mu karty do zapłaty dawać nie będzie.

Data: 2010-04-06 21:55:33
Autor: Robert
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących. Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu opcjonalnego PzA.

No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

Robert

Data: 2010-04-06 22:20:38
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Robert" <rb@adresu.brak> napisał w wiadomości news:4bbb91b8$0$5881$c3e8da3news.astraweb.com...

No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

    Daje tylko do zrozumienia, że sytuacja gdy czas dostępu do fizycznego pieniądza jest krytyczny, występuje jedynie wtedy gdy są one potrzebne aby kupić towar, który się właśnie sprzedało. :)

Data: 2010-04-08 23:56:32
Autor: to
Robert wrote:

Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących.
Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu
opcjonalnego PzA.

Z punktu widzenia myślącego sprzedającego jest to zaleta. Za symboliczną opłatą dostaje narzędzie umożliwiające wygodne przesyłanie pieniędzy, co może rozszerzyć grono klientów (np. o tych z zagranicy). Na ebayu wielu sprzedających w ogóle nie chce przyjmować wpłat inną metodą niż paypalem, ale u nas oczywiście wdrożenie tej wygodnej i bezpiecznej dla obu stron metody płatności jest przez niektórych postrzegane jako zamach na wolność.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 08:41:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-09 01:56, Użytkownik to napisał:

[...]

Łżesz jak jakaś menda będąca na etacie w allegro.
To że ktoś wybiera taką metodę przesyłania kasy nie oznacza
że jest ona automatem najlepsza i wygodniejsza dla pozostałych.
To że jakiś promil ucieszy się z rozszerzenia potencjalnej
liczby kupujących nie oznacza że inny procent przełknie
przetrzymywanie ich pieniędzy przez pośrednika.
Nikt nie protestował na PzA do czasu kiedy allegro na
chama forsuje to jako główna czy jedyną formę płatności.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-09 08:45:40
Autor: Robert
to wrote:
Robert wrote:

[...]

Nic dziwnego, skoro w istocie jest ograniczeniem swobody w podejmowaniu decyzji. Było PzA opcjonalne, dobrze działało, "każdy myślący" sprzedawca mógł z tego skorzystać.

Pozostali jak nie chcieli to nie musieli, może nie chcieli kupujących z zagranicy, allegro ma nawet taką opcję "zgadzam się wysłać przedmiot za granicę".

Na ebayu również wielu sprzedawców określa dokąd wysyła przedmiot i czy przyjmuje wpłaty od cudzoziemców ("[..] no international bidders, please").

Wygodniej jest dla kupujących. Bezpieczniej? A banki nie zapewniają bezpieczeństwa? A jeśli ktoś ukradnie komuś kartę kredytową to sądzisz, że PzA zapobiegnie jej użyciu? :)

Co tak chcesz na siłę uszczęśliwiać i wymuszać, i prezentujesz argumenty nie dotyczące sedna sprawy? Tak, o wolność wyboru tu chodzi.

Robert

Data: 2010-04-09 09:42:34
Autor: Robert
to wrote:
[...]

Aha, aby nie było: Paypal nie jest przymusowy i nikt sprzedawców nie zmusza do jego używania (paypal jest własnością ebay.com). Widocznie tam też są sprzedawcy, jak to określiłeś, "mentalnie lokujący się w rejonach średniowiecznego bazaru gdzie płaciło się świniakami i zbożem", i ebay nie ma nic przeciwko temu aby korzystali z ich portalu i sami podejmowali decyzje odnośnie sposobu prowadzenia własnej działalności.

Robert

Data: 2010-04-07 01:56:23
Autor: gr
On 6 Kwi, 21:55, "Zygmunt" <z...@onet.eu> wrote:

> [...]
> chyba dużej różnicy Ci nie robi?
> No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają

Dojdzie jeszcze jeden aspekt do wykorzystania PzA - zabezpieczenie
kupującego,
płacisz przez PzA, sprzedający wysyła towar, jeli zareklamujesz że towaru
nie otrzymałe
Allegro wstrzyma płatno

Bzdura.
Ja wysyłam towar dopiero jak przeleję pieniądze na moje konto.

Data: 2010-04-07 14:26:13
Autor: Bastek
W dniu 2010-04-06 21:05, Marcin Wasilewski pisze:
Uďż˝ytkownik "Robert"<rb@adresu.brak>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

"etyczny" aspekt wprowadzonych zmian np. podsuwanie pod nos i prowadzenie
za r�k� kupuj�cych tak, �e wi�kszo�� zap�aci z u�yciem PzA,

Ja raczej kupuj� na allegro, ni� sprzedaj� i powiem Ci tak: Je�li mam dwie
oferty jedn� z PzA, drug� bez, to zawsze wybieram t� pierwsz�. Zajmuj�c si�
handlem musisz mie� wliczone w koszty, �e cz�� got�wki jest utopiona w
towarze. Czy ten towar le�y u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba
du�ej r�nicy Ci nie robi?
No chyba, �e ty jeste� jednym z tych sprzedaj�cych co towar za�atwiaj�
dopiero wtedy gdy ktoďż˝ go kupi...

Ja tylko raz zaplacilem przez PzA. Mam karte lojalnosciowa payback i niestety, ale placac za towar PzA, zgdodnie z regulaminem nie sa naliczane punkty za zakup. W sumie moze tez dlatego wprowadzili te zmiany.

Pozdr.
Bastek

podanie praktyk allegro w watpliwosc