podanie praktyk allegro w watpliwosc

Data: 2010-04-06 21:05:18
Autor: Marcin Wasilewski
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Użytkownik "Robert" <rb@adresu.brak> napisał w wiadomości news:4bbb5219$0$22417$c3e8da3news.astraweb.com...

"etyczny" aspekt wprowadzonych zmian np. podsuwanie pod nos i prowadzenie za rękę kupujących tak, że większość zapłaci z użyciem PzA,

Ja raczej kupuję na allegro, niż sprzedaję i powiem Ci tak: Jeśli mam dwie oferty jedną z PzA, drugą bez, to zawsze wybieram tą pierwszą. Zajmując się handlem musisz mieć wliczone w koszty, że część gotówki jest utopiona w towarze. Czy ten towar leży u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba dużej różnicy Ci nie robi?
No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Data: 2010-04-06 21:46:17
Autor: qwerty
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hpg0lb$qim$1@news.task.gda.pl...
[...]

Wysyłasz jak pienišdze pojawiš się fizycznie na twoim koncie, czy jak dostaniesz e-mail od allegro?

Data: 2010-04-06 22:02:19
Autor: Marcin Wasilewski
podanie praktyk allegro w watpliwosc
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomoœci news:hpg322$s0$1news.task.gda.pl...
[...]

    Ja kupuję, a nie sprzedaję.
    A co za różnica, gdy wysyłasz towar o wartoœci kilkuset złotych? Rozumujšc w ten sposób, każdy sklep powinien wydawać towar po tym gdy otrzyma pienišdze od akceptanta kart. Nie pasujš komuœ e-płatnoœci, to widocznie do e-handlu się nie nadaje - powinien pietruszkę na rynku sprzedawać - tam nikt mu karty do zapłaty dawać nie będzie.

Data: 2010-04-06 21:55:33
Autor: Robert
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących. Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu opcjonalnego PzA.

No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

Robert

Data: 2010-04-06 22:20:38
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Robert" <rb@adresu.brak> napisał w wiadomości news:4bbb91b8$0$5881$c3e8da3news.astraweb.com...

No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

    Daje tylko do zrozumienia, że sytuacja gdy czas dostępu do fizycznego pieniądza jest krytyczny, występuje jedynie wtedy gdy są one potrzebne aby kupić towar, który się właśnie sprzedało. :)

Data: 2010-04-08 23:56:32
Autor: to
Robert wrote:

Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących.
Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu
opcjonalnego PzA.

Z punktu widzenia myślącego sprzedającego jest to zaleta. Za symboliczną opłatą dostaje narzędzie umożliwiające wygodne przesyłanie pieniędzy, co może rozszerzyć grono klientów (np. o tych z zagranicy). Na ebayu wielu sprzedających w ogóle nie chce przyjmować wpłat inną metodą niż paypalem, ale u nas oczywiście wdrożenie tej wygodnej i bezpiecznej dla obu stron metody płatności jest przez niektórych postrzegane jako zamach na wolność.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 08:41:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-09 01:56, Użytkownik to napisał:

[...]

Łżesz jak jakaś menda będąca na etacie w allegro.
To że ktoś wybiera taką metodę przesyłania kasy nie oznacza
że jest ona automatem najlepsza i wygodniejsza dla pozostałych.
To że jakiś promil ucieszy się z rozszerzenia potencjalnej
liczby kupujących nie oznacza że inny procent przełknie
przetrzymywanie ich pieniędzy przez pośrednika.
Nikt nie protestował na PzA do czasu kiedy allegro na
chama forsuje to jako główna czy jedyną formę płatności.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-09 08:45:40
Autor: Robert
to wrote:
Robert wrote:

[...]

Nic dziwnego, skoro w istocie jest ograniczeniem swobody w podejmowaniu decyzji. Było PzA opcjonalne, dobrze działało, "każdy myślący" sprzedawca mógł z tego skorzystać.

Pozostali jak nie chcieli to nie musieli, może nie chcieli kupujących z zagranicy, allegro ma nawet taką opcję "zgadzam się wysłać przedmiot za granicę".

Na ebayu również wielu sprzedawców określa dokąd wysyła przedmiot i czy przyjmuje wpłaty od cudzoziemców ("[..] no international bidders, please").

Wygodniej jest dla kupujących. Bezpieczniej? A banki nie zapewniają bezpieczeństwa? A jeśli ktoś ukradnie komuś kartę kredytową to sądzisz, że PzA zapobiegnie jej użyciu? :)

Co tak chcesz na siłę uszczęśliwiać i wymuszać, i prezentujesz argumenty nie dotyczące sedna sprawy? Tak, o wolność wyboru tu chodzi.

Robert

Data: 2010-04-09 09:42:34
Autor: Robert
to wrote:
[...]

Aha, aby nie było: Paypal nie jest przymusowy i nikt sprzedawców nie zmusza do jego używania (paypal jest własnością ebay.com). Widocznie tam też są sprzedawcy, jak to określiłeś, "mentalnie lokujący się w rejonach średniowiecznego bazaru gdzie płaciło się świniakami i zbożem", i ebay nie ma nic przeciwko temu aby korzystali z ich portalu i sami podejmowali decyzje odnośnie sposobu prowadzenia własnej działalności.

Robert

Data: 2010-04-07 01:56:23
Autor: gr
On 6 Kwi, 21:55, "Zygmunt" <z...@onet.eu> wrote:

> [...]
> chyba dużej różnicy Ci nie robi?
> No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają

Dojdzie jeszcze jeden aspekt do wykorzystania PzA - zabezpieczenie
kupującego,
płacisz przez PzA, sprzedający wysyła towar, jeli zareklamujesz że towaru
nie otrzymałe
Allegro wstrzyma płatno

Bzdura.
Ja wysyłam towar dopiero jak przeleję pieniądze na moje konto.

Data: 2010-04-07 14:26:13
Autor: Bastek
W dniu 2010-04-06 21:05, Marcin Wasilewski pisze:
Uďż˝ytkownik "Robert"<rb@adresu.brak>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

"etyczny" aspekt wprowadzonych zmian np. podsuwanie pod nos i prowadzenie
za r�k� kupuj�cych tak, �e wi�kszo�� zap�aci z u�yciem PzA,

Ja raczej kupuj� na allegro, ni� sprzedaj� i powiem Ci tak: Je�li mam dwie
oferty jedn� z PzA, drug� bez, to zawsze wybieram t� pierwsz�. Zajmuj�c si�
handlem musisz mie� wliczone w koszty, �e cz�� got�wki jest utopiona w
towarze. Czy ten towar le�y u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba
du�ej r�nicy Ci nie robi?
No chyba, �e ty jeste� jednym z tych sprzedaj�cych co towar za�atwiaj�
dopiero wtedy gdy ktoďż˝ go kupi...

Ja tylko raz zaplacilem przez PzA. Mam karte lojalnosciowa payback i niestety, ale placac za towar PzA, zgdodnie z regulaminem nie sa naliczane punkty za zakup. W sumie moze tez dlatego wprowadzili te zmiany.

Pozdr.
Bastek

podanie praktyk allegro w watpliwosc