podatek 7% lub 22%

Data: 2010-12-19 11:35:18
Autor: trok
podatek 7% lub 22%
Witam,

proszê o informacje czy zakupy elementów wyposa¿enia mieszkania np. wanna, kabina prysznicowa, bidet
przez firmê, która je montuje upowa¿nia do "zmniejszenia" stawki vat do 7%?

dr_indy

Data: 2010-12-19 11:49:29
Autor:
podatek 7% lub 22%
proszê o informacje czy zakupy elementów wyposa¿enia mieszkania np. wanna, kabina prysznicowa, bidet
przez firmê, która je montuje upowa¿nia do "zmniejszenia" stawki vat do 7%?

A mo¿na prosiæ o prze³o¿enie tego pytania na jêzyk polski?

Data: 2010-12-19 12:10:36
Autor: trok
podatek 7% lub 22%
Z naszego na Polski:
- wanna w sklepie kosztuje 1000z³ +vat22%
facet remontuj±cy mieszkania (DG) mówi: "ja Panu kupiê wannê, zamontuje, wtedy Pan zap³aci tylko 7% vatu."

czy facet z DG ma racjê?

dr_indy

Data: 2010-12-19 12:29:12
Autor: spp
podatek 7% lub 22%
W dniu 2010-12-19 12:10, trok pisze:
Z naszego na Polski:
- wanna w sklepie kosztuje 1000z� +vat22%
facet remontuj�cy mieszkania (DG) m�wi: "ja Panu kupi� wann�, zamontuje,
wtedy Pan zap�aci tylko 7% vatu."

czy facet z DG ma racj�?

Tak.

--
spp

Data: 2010-12-19 13:31:06
Autor:
podatek 7% lub 22%

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:iekqa8$hbj$1news.onet.pl...
[...]

Nie. Wanna zawsze będzie na 22%. Ale można zrobić jak pisze niżej Jagna W. Tylko już wtedy formalnie nie kupujesz wanny. A czy na montaż wanny (wymianę) jest 7% vat to trzeba poszukać w rozporządzeniach lub ustawach.

Data: 2010-12-19 14:01:41
Autor: spp
podatek 7% lub 22%
W dniu 2010-12-19 13:31, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

[...]

Czyli jednak klient zapłaci 7 %. Także za wannę. ;)

--
spp

Data: 2010-12-19 12:12:36
Autor: Jagna W.
podatek 7% lub 22%

U¿ytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieknvr$98l$1news.onet.pl...
[...]

Przecie¿ to proste :)
Kupujesz "co¶" w sklepie ze stawk± VAT 22%. Ale je¶li kupisz to "co¶" w tym¿e sklepie zamawiaj±c do tego monta¿ tego "czego¶", to ca³o¶æ bêdzie ju¿ sprzedana ze stawk± VAT 7% (choæ na fakturze nie bêdzie oczywi¶cie uwzglêdnionego towaru, lecz us³uga). Czasem siê to op³aca, czasem nie, bo przy reklamacji samego towaru (nie us³ugi) mo¿na mieæ potem problemy. Wszak na fakturze stoi tylko np. monta¿ drzwi, wiêc jak sprzedawca oka¿e siê nieuczciwy, to bêdzie w ¿ywe oczy wmawia³, ¿e oni jedynie montowali.

A Trok pewnie pyta³, czy tak mo¿na z wann±, kabin± itp. Do niedawna mo¿na by³o, teraz nie mam pojêcia.

JW

Data: 2010-12-20 15:51:13
Autor: Slawek Kotynski
podatek 7% lub 22%
Jagna W. wrote:

[...]

No to zostaje podatek od darowizny "czego¶" :P

--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pu³apka

Data: 2010-12-20 17:20:43
Autor: Maddy
podatek 7% lub 22%
W dniu 19-12-2010 12:12, Jagna W. pisze:

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości
> [...]
proszę o informacje czy zakupy elementów wyposażenia mieszkania np.
wanna, kabina prysznicowa, bidet
przez firmę, która je montuje upoważnia do "zmniejszenia" stawki vat
do 7%?

A można prosić o przełożenie tego pytania na język polski?

Przecież to proste :)
Kupujesz "coś" w sklepie ze stawką VAT 22%. Ale jeśli kupisz to "coś" w
tymże sklepie zamawiając do tego montaż tego "czegoś",

Jeżeli nabędziesz usługę budowlano-montażową pod tytułem "wymiana drzwi" ewentualnie "wykonanie stolarki dzrzwiowej drewnianej".
Bo 7% przysługuje usługom budowlano - montażowy, a ich cechą charakterystyczną jest, że w cenę usługi wliczony jest materiał.

Bo montaż stolarki otworowej to są prace budowlano-montażowe, i na tym się zasadza prawo do 7%.

? to całość będzie
już sprzedana ze stawką VAT 7% (choć na fakturze nie będzie oczywiście
uwzględnionego towaru, lecz usługa). Czasem się to opłaca, czasem nie,
bo przy reklamacji samego towaru (nie usługi) można mieć potem problemy.

Jak się nie kupuje od byle kogo, byle najtaniej, to się dostaje osobną gwarancję na stolarkę, podbitą przez montażystę.

Wszak na fakturze stoi tylko np. montaż drzwi, więc jak sprzedawca okaże
się nieuczciwy, to będzie w żywe oczy wmawiał, że oni jedynie montowali.

Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza nieprawdę.
Musi być co najmniej napisane, że materiał własny wykonawcy.
A na roboty budowlane to zawiera się przynajmniej ramową umowę, w której jest wymienione, kto dostarcza materiał.

A Trok pewnie pytał, czy tak można z wanną, kabiną itp. Do niedawna
można było, teraz nie mam pojęcia.

Jak się kupi remont łazienki czy prace wykończeniowe w łazience, albo co najmniej wymianę ceramiki i armatury, to będzie 7%.
I znowu wypada mieć umowę, określającą co wchodzi w skład tych robót i kto zapewnia materiał.

Od wykonawcy który nie chce podpisać umowy należy się trzymać z daleka.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-20 18:42:43
Autor:
podatek 7% lub 22%
Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza nieprawdę.
Musi być co najmniej napisane, że materiał własny wykonawcy.

Na czym polegać ma to poświadczenie nieprawdy? Od kiedy jest obowiązek podawania na fakturze istotnych lub mniej istotnych elementów ustnej czy pisemnej umowy?

Data: 2010-12-21 08:20:14
Autor: Maddy
podatek 7% lub 22%
W dniu 20-12-2010 18:42, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza
nieprawdÄ™.
[...]

"Montaż drzwi" sugeruje wyłącznie usługę, nie roboty budowlano-montażowe.
Zważywszy na fakt, że zamontowanie drzwi będzie kosztowało max. 20% wartości tych drzwi (a jak zamówimy super drogie drzwi, to może być 2-3%), jest to opis fałszujący rzeczywistość.

Czy jak na fakturze za wybudowanie ścianki działowej napiszesz "ułożenie cegieł" to też jest poprawne i zgodne ze stanem faktycznym?

Oczywiście nie ma obowiązku niepodkładania się głupio najbliższej kontroli.
Chociaż taniej będzie strzelić sobie w stopę ze śrutówki, jak ktoś tak lubi sporty ekstremalne.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-21 12:43:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
podatek 7% lub 22%
W dniu 21.12.2010 08:20, Maddy pisze:

[...]

No ale chyba może być ,,Naprawa drzwi'' albo coś podobnego? W końcu jak
ja robię ,,Naprawa komputera X'' to chyba mogę w to wtopić części użyte
do naprawy?

--
mgr inż. inż. Przemysław Adam Śmiejek

Wszystkim grupowiczom, z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
życzę wiele łaski Bożej, mocy Bożego pokoju i ogromu błogosławieństwa.

Radujcie siÄ™ w panu zawsze, powtarzam radujcie siÄ™!
Pan jest blisko. Flp 4,4.5

Data: 2010-12-22 08:21:25
Autor: Maddy
podatek 7% lub 22%
[...]

Może być naprawa (jak drzwi co do zasady zostają te same - jak naprawiasz komputer to nie wymieniasz po prostu starego na nowy, prawda?) albo wymiana - jak stare zastępujemy nowymi (wymiana drzwi, wymiana pamięci itp).
Gimnastyka zaczyna się, gdy drzwi nigdy nie było - ale wtedy trzeba sięgnąć do nomenklatury budowlanej, która zna takie użyteczne potworki jak "wykonanie stolarki otworowej w budynku mieszkalnym" (gwałt na polszczyźnie, ale wytrąca broń z ręki skarbówce) - drzwi i okna to cześć budynku, niezamontowane trwale albo bez obróbek murarskich nie spełniają swojej funkcji.

Na fakturze ma być opis zgodny z rzeczywistością, ale dla własnego dobra sprzedawcy, nie należy pisać dwuznacznie.
To się potem mści.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-22 18:42:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
podatek 7% lub 22%
W dniu 22.12.2010 08:21, Maddy pisze:
[...]

Czasami wymieniam. Ale powiedzmy dla uproszczenia ,,naprawa/remont
mieszkania/przedpokoju'' i w ramach tego remontu wymiana określonych
podzespołów mieszkania/przedpokoju.

Data: 2010-12-23 08:04:13
Autor: Maddy
podatek 7% lub 22%
[...]

To jest pytanie czy twierdzenie?
Bo ja pytanie, to odpowiedź była już dwa razy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-23 08:13:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
podatek 7% lub 22%
W dniu 23.12.2010 08:04, Maddy pisze:
[...]

Niestety nie rozumiem jej. Możesz ją sprecyzować. Ja analogię próbuję
stosować.

PrzychodzÄ™ Ja. BiorÄ™ komputer do naprawy i naprawa polega na wymianie
płyty głównej albo wręcz całego komputera -- tak mi kiedyś serwis
,,naprawił'' laptopa jednego. Na fakturze oczywiście była naprawa.

Przychodzi gość, robi remont przedpokoju, w ramach tegoż wymienia drzwi
jako podzespół. Na fakturze ,,remont przedpokoju''.

Pisałaś coś o nieistniejących drzwiach, ale też mi się zdarzyło
fakturować ,,naprawa komputera'' czy ,,modernizacja sieci komputerowej''
i w ramach tego dołożyć jakieś podzespoły, choćby kable sieciowe, karty,
przełączniki.

Możesz odnieść się do tych przypadków biorąc poprawkę, że mówisz do
ciemnego laika? Bo niestety nie załapałem z twoich wywodów czy robię
dobrze czy źle.

Data: 2010-12-23 11:00:17
Autor: Piotrek
podatek 7% lub 22%
On 2010-12-23 08:13, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Możesz odnieść się do tych przypadków biorąc poprawkę, że mówisz do
ciemnego laika? Bo niestety nie załapałem z twoich wywodów czy robię
dobrze czy źle.

Idea jest banalnie prosta.

Masz jak najdokładniej opisać to co było przedmiotem sprzedaży. Im dokładniej opiszesz tym (potencjalnie) będziesz miał mniej problemów podczas ewentualnej kontroli.

Oczywiście IMHO zupełnie wyczerpującym opisem jest - posługując się Twoim przykładem - "remont przedpokoju zgodnie z umową xyz z dnia ddmmyyyy".

Umowę jak zgaduję masz spisaną precyzjnie a przynajmniej jest to w Twoim, dobrze pojętym, interesie.

Piotrek

Data: 2010-12-23 16:31:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
podatek 7% lub 22%
W dniu 23.12.2010 11:00, Piotrek pisze:
On 2010-12-23 08:13, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

UmowÄ™ jak zgadujÄ™ masz spisanÄ… precyzjnie a przynajmniej jest to w
Twoim, dobrze pojętym, interesie.

Znaczy jak naprawiam klientowi komputer, to mam spisywać dodatkową umowę
o zakresie prac i wymienionych w naprawie podzespołów?

No i wracając do sprawy budowlanej, jeżeli wymienię te podzespoły to nie
przeszkadza, żeby stawka była 7%, choć podzespoły kupione na 22?

Data: 2010-12-23 16:46:12
Autor: tomek
[OT] Re: podatek 7% lub 22%
On 23.12.2010 16:31, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Radujcie siÄ™ w panu zawsze, powtarzam radujcie siÄ™!

Dziękuję za życzenia, mam dwie uwagi:
1) "panu" z dużej litery
2) daj w końcu dobry przykład na to radowanie się, może być od nowego roku ;)

--
Tomek

Data: 2010-12-23 17:03:42
Autor: mvoicem
[OT] Re: podatek 7% lub 22%
(23.12.2010 16:46), tomek wrote:
2) daj w końcu dobry przykład na to radowanie się, może być od nowego
roku ;)

Amen

Data: 2010-12-23 18:28:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[OT] Re: podatek 7% lub 22%
W dniu 23.12.2010 17:03, mvoicem pisze:
(23.12.2010 16:46), tomek wrote:
2) daj w końcu dobry przykład na to radowanie się, może być od nowego
roku ;)

Amen

No ja się staram radować ciągle.

Data: 2010-12-23 18:40:39
Autor: Piotrek
[OT] Re: podatek 7% lub 22%
On 2010-12-23 18:28, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

No ja się staram radować ciągle.

No offense, ale strach pomyśleć co to by było gdybyś czymś się zasmucił ;-)

Piotrek

Data: 2010-12-23 23:02:48
Autor: Gotfryd Smolik news
podatek 7% lub 22%
On Thu, 23 Dec 2010, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 23.12.2010 11:00, Piotrek pisze:
Umowê jak zgadujê masz spisan± precyzjnie a przynajmniej jest
to w Twoim, dobrze pojêtym, interesie.

Znaczy jak naprawiam klientowi komputer, to mam spisywaæ dodatkow± umowê
o zakresie prac i wymienionych w naprawie podzespo³ów?

  Ale¿ pisz± Ci, ¿e niekoniecznie - w szczególno¶ci, jak chcesz (trafiwszy
na szczególn± odmianê klienta) potem wywodziæ, ¿e to co zepsu³o siê
miesi±c po naprawie to by³a INNA czê¶æ ni¿ ta któr± wymienia³e¶.
  Serwisy na ogó³ lubi± dawaæ gwarancjê na W£ASN¡ us³ugê, a nie na CA£Y
sprzêt który by³ naprawiany, ale jak to mawiaj± - de gustibus.

No i wracaj±c do sprawy budowlanej, je¿eli wymieniê te podzespo³y to nie przeszkadza, ¿eby stawka by³a 7%, choæ podzespo³y kupione na 22?

  Ano nie szkodzi.
  Nie mów, ¿e nie kojarzysz "sporu o okna".

pzdr, Gotfryd

podatek 7% lub 22%