podatek VAT od op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste i nadp艂ata wstecz 15 lat

Data: 2011-04-01 21:39:40
Autor: Feromon
podatek VAT od op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste i nadp艂ata wstecz 15 lat
Witam!

W 2008 miasto wypowiedzia艂o Sp贸艂dzielni op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste
i nowe op艂aty s膮 13 krotnie wieksze. Sprawa dotyczy gara偶y. Wi臋c 偶adnych ulg,
wieczyste 3% a nie 1% jak za mieszkania. Rzeczoznawca wycenia jak plac w Warszawie.
Sp贸艂dzielnia zaskar偶a ale przegrywa w SKO. Teraz sprawa w s膮dzie. Prawnik Sp贸艂dzielni
jest raczej cienki.

Pierwsze pismo Sp贸艂dzielni do gara偶owc贸w  z listopada 2010 zmienia op艂aty z 55 na 620 z艂 miesi臋cznie.
Pod koniec marca korekta - VAT od op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste -
jest zero.

Pono膰 wieczyste to "jednorazowa" czynno艣膰 prawna roz艂o偶ona na 99 lat,
wi臋c VAT si臋 nale偶y jak w 1994, czyli zero. Przez 99 lat.
Ja, prosty elektryk, wygoogla艂em to po godzinie.
Sp贸艂dzielnia od 1994 roku  do 2010 p艂aci VAT, kt贸rego nie musia艂a p艂aci膰.

W tej op艂acie 55 z艂 miesi臋cznie od 1994 roku nie mam wiedzy, ile
by艂o za u偶ytkowanie wieczyste a ile jaki艣 fundusz remontowy.

Wiem, 偶e mog臋 si臋 zwr贸ci膰 do Sp贸艂dzielni, ale potrzebuj臋 niezale偶nej opinii.
Nie mam rozpisanych koszt贸w tych 55 z艂 na u偶ytkowanie wieczyste i INNE.

Ile by艂o op艂at za u偶ytkowanie wieczyste we Wroc艂awiu w 1994 roku?

Pozdrawiam
Feromon

podatek VAT od op艂aty za u偶ytkowanie wieczyste i nadp艂ata wstecz 15 lat