podatek akcyzowy/ekologiczny ?

Data: 2009-07-15 12:22:32
Autor: A.
podatek akcyzowy/ekologiczny ?
Planuje sciagnac pod koniec miesiaca samochod z Austrii (na wlasny uzytek).
Sporo ostatnio sie mowi o podatku ekologicznym zamiast akcyzowego (jest to wazne, bo silnik 2,5 wiec akcyza bylaby 18 % o ile kojarze)

Jak to teraz wyglada?
Czy musze zaplacic akcyze za to auto czy juz podatek ekologiczny?
Czy tez mam sie wstrzymac z jakimkolwiek rozliczeniem do czasu wyjasnienia tej kwestii czy tez ew. zaplacic akcyze a wystapic kiedys o zwrot?

Bede wdzieczny za porady :)

PS: Ile teraz wyjdzie pod. ekologicznego (jesli obowiazuje) za auto z 2002, silnik 2,5 diesel.

Data: 2009-07-15 12:27:06
Autor: J.F.
Użytkownik "A." <a@a.com> napisał w wiadomości news:h3kall$qpt$1news.wp.pl...
[...]

Na razie ciagle tylko akcyze.

Ale co rzad wymysli .. to mysle ze prezydent nie podpisze,wiec jeszcze przez rok masz spokoj :-)

Czy tez mam sie wstrzymac z jakimkolwiek rozliczeniem do czasu wyjasnienia tej kwestii czy tez ew. zaplacic akcyze a wystapic kiedys o zwrot?

Raczej kupic auto mozliwie mlode i z mniejszym silnikiem, zeby za ten rok czy dwa podatek ekologiczny nie ugryzl za bardzo.

J.

podatek akcyzowy/ekologiczny ?